جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اصلاح طرح لبخند چیست؟ | دست یافتن به لبخندی زیبا با اصلاح طرح لبخند

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

اصلاح طرح لبخند
فهرست مطالب

اصلاح طرح لبخند چیست؟ اصلاح طرح لبخند به این معناست که وقتی دندان های سالمی دارید لبخندتان زیباتر می شود اما به دلیل نامناسب بودن اندازه، ناهماهنگی و رنگ زیاد احساس می کنید لبخندتان زیبا به نظر نمی رسد. بنابراین برای بهبود طرح لبخند شرط اول داشتن دندان های سالم و شرط دوم معاینه کامل دندان توسط دندانپزشک است.

اصلاح طرح لبخند شامل کلیه درمان هایی است که به منظور زیباسازی دندان ها انجام می شود، زیبایی دندان ها بر زیبایی فرد تاثیر می گذارد، کسانی که برای طراحی لبخند اقدام می کنند باید ابتدا به دندانپزشک مراجعه کرده تا دندانپزشک متخصص دندان های فرد را معاینه کند تا از بروز عوارض اصلاح طرح لبخند جلوگیری شود. در معاینه آناتومیکی دندان، فک و لثه، مشکلات دهان و دندان بیمار بررسی می شود، مثلاً در صورت وجود خونریزی و عفونت های کوچک یا عمیق لثه، اولویت با درمان این مورد است.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

لبخند یکی از هدیه‌های شگفت انگیز خداوند است که همیشه دلنشین است. اما لبخندی زیباتر است که اجزای صورت در آن هماهنگ باشند. وجود دندان های صاف، یکدست و براق برای هر فردی مطلوب و جذاب است که زیبایی منحصر به فردی را نیز به چهره می بخشد. لبخند دندانی زیبا یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین چیزهایی است که امروزه بسیاری از افراد خواهان آن هستند.

ما قصد داریم در این مطلب از وبلاگ سایت دکتر کچوئی و دکتر کامران، به بررسی کامل اصلاح طرح لبخند، روش های انجام آن و بررسی مزایا و معایب آن بپردازیم تا شما بتوانید یک انتخاب مناسب در اصلا طرح لبخند خود داشته باشید پس همراه ما باشید.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

طبق تحقیقات، لبخند زیبا و دلنشین دومین عامل زیبایی است (چشم ها اولین عامل هستند). بنابراین لبخند سالم و زیبا تاثیر عمیق و ماندگاری بر بیننده خواهد داشت. طراحی یک لبخند زیبا حاصل ترکیب اجزای صورت و دندان ها است. این ویژگی ها شامل هماهنگی کلی شکل و نیمرخ صورت و ساختار لبخند، رنگ پوست صورت، فرم لب ها و گونه ها، شکل و ساختار لثه، شکل، رنگ و محل است. لثه ها دندان ها در واقع ترکیب این عناصر منحنی ایجاد می کند که به خط لبخند معروف است و چهره ای زیبا، شاد و مثبت ایجاد خواهد کرد.

در این قسمت، چند مورد از مواردی که در زیبایی دندان ها اهمیت دارد را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • اصلاح طرح لبخند ارتباط مستقیمی با رابطه طول و عرض دندان دارد. در طراحی لبخند باید نسبت طلایی عرض و طول دندان ها را در نظر گرفت و محدودیت ها را ارزیابی کرد.
  • دندان ها باید با خطوط لثه ای هماهنگی داشته باشند. لبخندی زیباست که خطوط لثه، قرینه و هم راستا باشند.
  • روکش دندان اصطلاحا برای ترمیم دندان ها و درمان آنها استفاده می‌شود و کاربردی در اصلاح طرح لبخند ندارد.
  • قبل از بلیچینگ یا سفید کردن دندان باید به پوسیدگی آنها نیز توجه داشته باشید. قبل از سفید کردن یا بلیچینگ دندان ها، ابتدا باید به پوسیدگی اصطلاحا مینای دندان ها توجه داشته باشید و قبل از انجام هرکاری باید تحت درمان پزشک قرار بگیرید.

تفاوت طراحی لبخند با اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند به منطور ترمیم زیبایی دندان ها و انجام یک سری عمل و جراحی زیبایی بر روی دندان ها است. اما طراحی لبخند، مربوط به طراحی لبخند فرد با نرم افزار های طراحی سه بعدی است. برای بیان مزایای طراحی لبخند، می‌توان به مواردی مانند موارد زیر اشاره کرد:

  • طرح گرافیکی سه بعدی شبیه سازی شده لبخند ترمیم شده بیمار را نمایش داده می شود.
  • با نرم افزارهای طراحی لبخند، بیمار می تواند درمان نهایی خود را تا حدی بررسی و نظارت کند.
  • این نرم افزارها شکل، اندازه، تناسب دندان ها و خط لثه را ارزیابی می کند و آنها را با آناتومی دهان و دندان بیمار بررسی و مطابقت می دهد.
  • معیار های نرم افزارهای طراحی لبخند فقط به دهان و دندان محدود نمی‌شود. این نرم افزارها فاصله بین دو مردومک چشم، فاصله گوشه ها لب و ارتفاع صورت را نیز برای انجام طراحی لبخند در نطر می‌گیرد.

معرفی انواع روش های اصلاح طرح لبخند

در این قسمت از مقاله، قصد داریم تا با استفاده از تجربیات متخصصان دندانپزشکی، انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند را به شما معرفی کنیم.

لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی چیست؟ لمینت یا ونیر سرامیکی دندان لایه های نازکی است که برای بهبود رنگ، شکستگی، پری لب و غیره به سطح دندان های جلو چسبیده و در بعضی موارد غیرقابل بازگشت است. از زمان های قدیم، لمینت های سرامیکی دندان به عنوان یک درمان طبیعی برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شده است.

سفید کردن یا بیلچینگ دندان

سفید کردن یا بلیچینگ دندان یکی از رایج ترین روش ها برای بهبود ظاهر لبخند است و برای تمیز کردن دندان ها استفاده می شود. در این درمان رنگ دندان پاک می شود و تمام لکه های دندان پاک می شود. سفید کردن دندان ها به دو صورت در مطب یا منزل انجام می شود. سفید کردن در مطب ایمن ترین و بهترین راه برای تمیز کردن دندان است. این کار با نتایج بهتر و محافظه کارانه تری همراه خواهد بود، به خصوص اگر با (لیزردایود) انجام شود.

کامپوزیت ونیر 

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت ونیر روشی بسیار محافظه کارانه و ارزانتر از لمینت دندان است. به این ترتیب از رزین کامپوزیت برای اصلاح جزئی دندان (فقط بخشی از دندان) و یا برای اصلاح گسترده دندان در تمام سطوح استفاده می شود. برای اصلاح طرح لبخند با دستگاه دندانپزشکی نیازی به تراشیدن دندان نیست و تمامی مراحل در مطب دندانپزشکی (نیازی به لابراتور نیست) انجام می شود.

چه افرادی کاندید اصلاح طرح لبخند می‌شوند؟

چه افرادی کاندید اصلاح طرح لبخند می‌شوند؟ دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

  • افرادی که از نقص مادرزادی آناتومی دهان و دندان رنج می برند.
  • افرادی که دندان هایشان میخی شکل است.
  • افراد مبتلا به پوسیدگی دندان.
  • افرادی که دارای تغییر شکل بین دندان ها هستند.
  • افرادی که آب آشامیدنی آنها دارای شوری بالایی است.
  • افرادی که دندان های بدرنگی دارند.

اگر دندان شما آسیب دیده باشد، دندانپزشک برای انجام فرآیند لمینت یا کامپوزیت نیاز به تراشیدن بخشی از دندان دارد که می تواند دندان را مستعد پوسیدگی کند. پس این کار را نکنید و از ارتودنسی استفاده کنید.

بهترین دندانپزشک زیبایی در اصفهان

بهترین نتایج اصلاح طرح لبخند در گرو انتخاب بهترین متخصصان و پزشکان این رشته تحصیلی است. در واقع، اگر دندانپزشک شما در دندانپزشکی زیبایی تخصص داشته باشد، می توانید از نتایج آن مطمئن باشید. بنابراین، برای گرفتن بهترین نتیجه اصلاح طرح لبخند، بهتر است از یک متخصص اصلاح طرح لبخند مشاوره دریافت کنید.

یکی از بهترین دندانپزشک زیبایی در اصفهان، کلینیگ دکتر کچوئی و دکتر کامران است که با استفاده از بهترین تجهیزات پزشکی و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، در تلاش‌اند تا کامل ترین و بهترین خدمات اصلاح طرح لبخند را برای شما فراهم سازند.

هزینه اصلاح طرح لبخند

زمان درمان و هزینه ترمیم طرح لبخند به دندانپزشک، نوع بیمه درمانی، سلامت دندان ها و میزان ترمیم بستگی دارد. هر چه درمان مورد نیاز برای رسیدن به لبخندی زیبا دشوارتر باشد، هزینه و هزینه درمان طراحی لبخند بیشتر می شود. در طول مشاوره، دندانپزشک زیبایی همه این موارد را در نظر می گیرد و بهترین مشاوره اصلاح طرح لبخند را با قیمت و دستمزد مناسب به شما ارائه می دهد. بله در راز حقوق به صورت واحد اعلام می شود و دندانپزشک زیبایی مبلغ را به ازای هر واحد اعلام می کند. البته توجه داشته باشید که در این مورد، دستمزد دندانپزشک به صورت واحدی اعلام می‌شود و میزان آن بسته به نوع اصلاح طرح لبخند شما است.

مزایای اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند دارای مزایای زیر می‌باشد:

  1. اصلاح طرح لبخند با سفیدتر و روشن‌تر کردن دندان‌ها لبخندی زیبا ایجاد می‌کند و چهره را جوان‌تر نشان می‌دهد.
  2. بسیاری از بیماری ها و مشکلات دهان و دندان را می توان با اصلاح طرح لبخند درمان کرد.
  3. اصلاح طرح لبخند از پوسیدگی ها، عفونت ها و بیماری های لثه را کاهش می دهد.
  4. اصلاح طرح لبخند می تواند با بهبود ساختار دهان و دندان، نسبت لثه ها را تنظیم کند.

عوارض اصلاح طرح لبخند

در مورد عوارض اصلاح طرح لبخند باید بگوییم که این روش نیز مانند تمام عمل های زیبایی عوارض خاص خود را دارد اما این عوارض کوتاه مدت و گذرا بوده و پس از مدتی از بین می روند. اما برای دستیابی به لبخندی زیبا، ممکن است برخی از دندان های شما کشیده شود تا ارتودنسی انجام شود. یکی دیگر از عوارض اصلاح طرح لبخند شامل بلیچینگ است که می تواند دوام و استحکام دندان های شما را کاهش داده و آنها را نسبت به قبل حساس کند.

۴ نکته کلیدی درباره اصلاح طرح لبخند

با توجه به این نکات پس از اصلاح طرح لبخند خود، زیباتر به نظر می‌رسید:

  1. در یک لبخند زیبا، خطی که از بریدگی دندان های جلویی فک بالا می گذرد، هنگام لبخند زدن باید موازی با لبه پایینی باشد.
  2. هنگام لبخند زدن باید خط لب بالایی از جایی که لبه لثه با دندان ها برخورد می کند عبور کند.پ
  3. برای داشتن لبخندی زیبا، عمق فضاهای بین دندانی در لبه جلویی دندان ها باید مطابق با نسبت های خاصی باشد.
  4. در حالت طبیعی، لبه دندان های جلویی فک بالا باید ۱ تا ۱.۵ میلی متر در جلو و کمتر از لبه دندان های فک پایین باشد.

مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند

مهم نیست که از چه روشی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده می‌کنید، نکاتی وجود دارد که بعد از اصلاح طرح لبخند خود، موظف به رعایت کردن آنها هستید تا از ایجاد هرگونه آسیب به دندان های شما و بروز عوارض جلوگیری شود. ما قصد داریم در این قسمت از مقاله، این نکات را به شما معرفی کنیم:

  • دندان های خود را مرتب مسواک بزنید و همیشه از نخ دندان استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که دهان خود را بعد از هر وعده غذایی با استفاده از دهانشویه پاکسازی کنید.
  • غذاهای سفت که به دندان های شما آسیب می رساند نخورید و از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.
  • مصرف نوشیدنی های رنگی مانند چای و قهوه را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و حتما بعد از نوشیدن دهان خود را با آب بشویید.
  • به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید تا متخصص شما دندان های شمارا تحت نظر داشته باشد.
  • برخی از عادات نامناسب مانند دندان قروچه می تواند آسیب جدی به دندان های شما وارد کند و باید آنها را به دندانپزشک خود گزارش دهید.

سخن نهایی

لبخند زیبا یکی از معیارهای اصلی زیبایی هر فرد است که با توجه به امکان اصلاح طرح لبخند، میتوانید یک صورت زیبا و جذاب برای خود داشته باشید. در این مقاله از سایت دکتر کچوئی و دکتر کامران، تمامی موارد مربوط به اصلاح طرح لبخند از جمله مزایا، عوارض، مراقبت های لازم و هزینه اصلاح طرح لبخند را به شما معرفی کردیم. همچنین بهترین دندان پزشک زیبایی در اصفهان را نیز در این مقاله به شما معرفی کردیم که در این کلینیک زیبایی و درمانی دندان، بهترین خدمات به شما ارائه می‌گردد.

امتیاز دهی به این مطلب

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ مقایسه دندان مصنوعی متحرک و ایمپلنت دندان هنگامی که شما تعداد زیادی از دندان های طبیعی خود را از دست داده اید و به دنبال روش جایگزین کردن آنها هستید، موضوعی ست که بسیار ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های هر یک پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.