جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کامپوزیت دندان در اصفهان

آنچه در این مقاله می‌خوانید
کامپوزیت دندان یکی از روش های درمان شکستگی و عیوب ظاهری دندان از جمله رنگ، سایز و فرم دندان ها می باشد. کامپوزیت ونیر درواقع ماده ای از جنس رزین است که بر روی دندان قرار داده شده و توسط اشعه آبی رنگ تثبیت می شود. کامپوزیت دندان به دلیل قیمت مقرون به صرفه، کوتاه بودن پروسه درمان و دوام نسبتا بالا گزینه بسیار پرطرفداری در میان کارهای زیبایی دندان می باشد.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

نمایش ویدیو درباره کاور-ونیر-کامپوزیت-دندان-در-اصفهان

فهرست محتوا

ونیر کامپوزیت دندان در اصفهان یکی از پرطرفدارترین شیوه‌ها برای زیبایی بیشتر دندا‌ن‌ها و اصلاح طرح لبخند است و به خاطر کاربردهای فراوان و همچنین سرعت انجام بالا گاها آن را ارتودنسی فوری هم می‌نامند. به طور کلی کامپوزیت دندان دو نوع است: مستقیم و غیر مستقیم که ونیر کامپوزیت دندان از نوع مستقیم آن است و به زمان زیادی هم احتیاج ندارد، به طوری که در یک جلسه هم انجام خواهد شد.

جنس ماده مورد استفاده در کامپوزیت ونیر رزین یا کامپوزیت است که حالت خمیری داشته و به صورت یک لایه نازک در بخش جلویی دندان قرار می گیرد. انجام این روش نیازی به قالب گیری ندارد؛ چراکه دادن فرم به ماده توسط خود دندانپزشک در یک جلسه انجام می‌شود.

تعریف کامپوزیت دندان به نقل از Healthline:

Veneers are thin shells that fit over the front of your existing teeth to improve their appearance. Veneers are just one of several ways to alter the appearance of your teeth

{کامپوزیت های ونیر پوسته های نازکی هستند که روی دندان های شما قرار می گیرند تا ظاهر آنها را بهبود بخشند. این روکش ها تنها یکی از چندین راه برای تغییر ظاهر دندان های شما هستند.}

این روش که بدون تراش انجام می‌شود، برای رفع مشکلات دندانی مانند شکسته شدن یا ساییده شدن دندان‌ها بر اثر دندان قروچه و… کاربرد دارد. به علاوه از کامپوزیت ونیر برای اصلاح رنگ دندان‌های تیره شده و پر کردن فاصله زیاد بین دندان‌ها نیز استفاده می‌شود. برای پر کردن دندان هم می‌توان به جای آمالگام از کامپوزیت استفاده کرد.

امروزه داشتن دندا‌ن‌های سفید و منظم برای هر فردی مهم است؛ زیرا اولین چیزی که در رودرو شدن با یک شخص خواهید دید، چهره و دندان‌های اوست و علاوه بر آن، طبق نظرسنجی‌های انجام شده، ۷۷ درصد مردم معتقدند که داشتن دندان و لبخند زیبا به ارتقا وضع سلامت جسمی و روانی‌شان کمک زیادی می‌کند.

 اگر از ظاهر دندان‌هایتان راضی نیستید و این امر باعث شده است که حین صحبت کردن با دوستانتان یا خندیدن در حضور عده زیادی از مردم اعتماد به نفس نداشته باشید، کامپوزیت ونیر یکی از انتخاب‌های مناسب برای برگرداندن زیبایی به دندان‌هایتان است. البته این روش توانایی اصلاح مشکلات پیچیده فک و دندان را ندارد و شیوه مناسب برای از بین بردن اینگونه مشکلات ارتودنسی است.

 

قبل و بعد از کامپوزیت دندان در اصفهان

عکس-قبل-از-کامپوزیت-ونیر-در-اصفهان1عکس-بعد-از-کامپوزیت-ونیر-در-اصفهان1
عکس قبل از کامپوزیت دندان در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامرانعکس بعد از کامپوزیت دندان در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
عکس قبل از کامپوزیت دندان در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامرانعکس بعد از کامپوزیت دندان در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

قیمت کامپوزیت دندان در اصفهان برای هر واحد دندان

هزینه کامپوزیت دندان در اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد و توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی اصفهان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران تعیین می‌شود. این عوامل شامل جنس و کیفیت کامپوزیت دندان و تعداد آن‌ها، ضخامت دندان، میزان تبحر و محل کار دندانپزشک هستند. علاوه بر آن اقدامات دیگری که برای نتیجه زیباتر کامپوزیت ونیر انجام می‌شوند، مانند لیفت لثه و رفع پوسیدگی‌ها هم بر هزینه نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

کامپوزیت دندان در اصفهان

کامپوزیت دندان قسطی در اصفهان

همانطور که گفتیم قیمت کامپوزیت دندان در اصفهان به عوامل مختلفی وابسته است. امروزه به دلیل مسائل اقتصادی هزینه هر واحد کامپوزیت افزایش چشمگیری داشته و به دغدغه اصلی بیماران تبدیل شده است. به همین منظور و جهت رفاه حال همشهریان عزیز خدمات کامپوزیت دندان در اصفهان بصورت قسطی قابل انجام است. با کامپوزیت دندان قسطی در اصفهان دیگر نیازی نیست نگران پرداخت هزینه های دندانپزشکی زیبایی خود باشید و می توانید با خیال راحت برای زیبایی لبخند خود اقدام کنید.

شرایط کامپوزیت اقساطی در اصفهان

کامپوزیت قسطی اصفهان در دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران بسته به تعداد واحدهای کامپوزیت و مقدار هزینه ای که برای بیمار محاسبه می شود شرایط اقساط نیز متفاوت است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمائید.

کامپوزیت دندان در اصفهان

بهترین متخصص کامپوزیت ونیر دندان در اصفهان کیست؟

کامپوزیت دندان در اصفهان توسط دندانپزشکان زیادی انجام می‌‌ شود که در این زمینه تخصص دارند. اما از آن جهت که کامپوزیت دندان بسیار مهم است و نیاز به تجربه فراوانی دارد، باید به متخصصی مراجعه کنید که از مهارتش مطمئن باشید. بهترین دندانپزشک در اصفهان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران هستند که کار کامپوزیت دندان در اصفهان را برایتان انجام می‌دهند.

دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران-بهترین-دندانپزشکی-اصفهان

کامپوزیت دندان چیست؟

یکی از بهترین روش‌‌ها برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده روکش کردن است. روکش‌ها انواع مختلفی دارند و استفاده از هر کدام به نوع و میزان آسیب وابسته است اما مرسوم‌ ترینشان روکش‌ کامپوزیت دندان است. در این شیوه از ماده ای استفاده می‌شود که از ذرات فیلر ساخته شده است و از استحکام بالایی برخوردار است. این ماده در ابتدا حالت خمیری دارد اما پس از اینکه توسط دندانپزشک متخصص روی محل مورد نظر گذاشته شد، با تاباندن طول موج‌ خاصی از نور سفت می شود.

سپس ماده پولیش داده می‌شود تا فرم مناسبی بگیرد و به دندان‌های دیگر آسیب نزند. در کامپوزیت دندان اصفهان، دندان‌ های اصلی شخص تغییر زیادی نخواهد کرد و حتی اگر این دندان‌ها شرایط مناسبی برای کار گذاشتن کامپوزیت داشته باشند، تراش‌ کاری و اصلاح انجام نخواهد شد.

کامپوزیت ونیر به نام‌های دیگری نیز شناخته می‌شود از جمله: ونیر یک جلسه‌ای، کامپونیر، ونیرهای رزین کامپوزیتی و باندینگ کامپوزیت که مورد آخر استفاده کمتری دارد.

کامپوزیت دندان در بهترین دندانپزشکی اصفهان

شرایط دریافت کامپوزیت دندان چگونه است؟

اینکه برای درمان شما از کدام شیوه استفاده شود، بستگی به نظر دندانپزشک شما دارد. روش کامپوزیت ونیر تقریبا برای هر فردی مناسب است و حتی اگر مشکلاتی مانند دندان‌های نامرتب یا بد رنگ دارید، این روش بسیار عالی و کارآمد خواهد بود.

البته در برخی موارد علی رغم مزایای کامپوزیت ونیر، این روش برای شما مناسب نیست و بهتر است از روش‌های دیگری استفاده کنید. این موارد عبارتند از: داشتن دندان‌های ضعیف یا ریشه دندانی سست، تعداد دندان‌های از دست رفته زیاد، داشتن عادت‌هایی مانند ناخن جویدن یا سایش دندانی و بهم ریختگی‌های شدید دندانی.

مراحل اجرای کامپوزیت دندان در اصفهان

  1. برای انجام ونیر کامپوزیت دندان اولین مرحله بهداشت دهان است. به طور کلی قبل از انجام هر گونه ترمیم زیبایی، دندان‌ها از هر گونه جرم و پلاک پاک شوند و بیماری‌های پریو دنتال درمان شوند.
  2. مرحله دوم، انتخاب فرم نهایی لبخند و رنگ دندان است. در بعضی موارد دندانپزشک یک مدل موقتی روی دندان‌های بیمار کار می‌گذارد تا پس از اینکه او رضایت خود را از فرم مدل اعلام کرد، درمان شروع شود. گاهی اوقات رنگ انتخاب شده روشن‌ تر از رنگ دندان‌های اصلی بیمار است که معمولا دندانپزشک در این موارد توصیه به انجام بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان قبل از کامپوزیت دندان می‌کند.
  3. مرحله سوم برای انجام ونیر کامپوزیت دندان ایزوله کردن دندان است. سطحی که قرار است کامپوزیت قرار بگیرد باید کاملا تمیز و خشک باشد. به همین دلیل دندانپزشک پس از زدن اسید و شستن دندان، آن را خشک و برای مراحل بعدی آماده می‌کند. اگر دندان برای قرار دادن کامپوزیت ونیر نیاز به تراش داشته باشد، این کار پس از مرحله ایزوله کردن انجام خواهد شد.
  4. در این مرحله ماده ونیر کامپوزیت روی دندان گذاشته می‌شود و با پولیش کردن و تغییر شکل اولیه ماده، کامپوزیت دندان تکمیل خواهد شد. البته پس از کار گذاشتن کامپوزیت ونیر، لازم است تا دندان با فسفریک اسید (غلظت ۳۷ درصد جرمی) اچ شود و دندان‌های کناری با استفاده از نوار ماتریکس یا تفلون محافظت شوند.

پس از دریافت کامپوزیت دندان ممکن است بیمار دچار عوارضی مانند حساسیت به گرما و سرما و احساس درد در حین غذا خوردن درد فک شود. البته این عوارض بسیار نادر هستند به گونه‌ای که کامپوزیت ونیر یک روش کم خطر محسوب می‌شود و جزء کم ریسک‌ ترین شیوه‌های ترمیم دندان قرار می‌گیرد.

معایب ونیر کامپوزیت دندان

  • کامپوزیت ونیر با گذشت زمان و مصرف موادی مانند چای، سیگار یا الکل، ممکن است تغییر رنگ بدهد و در نتیجه هماهنگی میان رنگ دندان اصلی فرد و ماده کامپوزیت ونیر از بین برود که این امر باعث کاهش زیبایی دندان‌ها می‌شود.
  • طول عمر کم این روش نسبت به لمینت سرامیکی هم از معایب دیگر کامپوزیت ونیر است.
  • اگر کامپوزیت ونیر توسط فردی متخصص انجام نشود، می‌تواند باعث عوارضی مانند التهاب لثه، بوی بد دهان و فاصله زیاد بین دندان‌ها شود.
  • همچنین بی‌توجهی و مراقبت نکردن از دندان کامپوزیت شده باعث کاهش درخشندگی و ماندگاری آن‌ها می‌شود.

مزایا ونیر کامپوزیت دندان

  • روش کامپوزیت ونیر نسبت به روش‌های دیگر ترمیمی کم هزینه‌ تر است.
  • همچنین پروسه درمان در بیمارانی که از این روش استفاده می‌کنند سریع‌تر انجام می‌شود و تقریبا در یک یا دو جلسه کامل می‌شود.
  • در این روش ریسک درگیر شدن پالپ و کاهش استحکام دندان‌ها کم‌تر بوده و کامپوزیت به دلیل پلیمریزه بودن، بسیار زیبا و براق است.
  • در روکش سرامیکی باید بخش زیادی از دندان مورد نظر تراشیده شود در حالی که در روش کامپوزیت دندان تقریبا هیچ بخشی از دندان احتیاج به تراش ندارد.

ویژگی ‌های دندانپزشک متخصص برای انجام کامپوزیت دندان در اصفهان

یک دکتر متخصص برای کامپوزیت دندان در اصفهان باید باتجربه و ماهر باشد؛ همچنین این کار به صبر و حوصله فراوانی احتیاج دارد و متخصصی که فاقد این ویژگی باشد، نتیجه کار او آن گونه که باید، نخواهد بود. به علاوه متخصص باید کامپوزیت ونیر دندان با قیمت مناسب در اصفهان را به بیماران ارائه کند. مطب دندانپزشک هم باید کاملا استریلیزه باشد تا خطر بیماری‌های ویروسی یا عفونت برای مراجعه کننده وجود نداشته باشد.

اهمیت کامپوزیت دندان

در زندگی روزمره ما با افراد زیادی از جمله خانواده، اقوام، دوستان و همکاران و… سروکار داریم که در اولین نگاه توجه‌مان به ظاهر و به خصوص صورتشان جلب می‌شود. در بین اجزای صورت دندان‌ها نقش مهمی در ارائه یک چهره صمیمی و دوستانه به دیگران نقش دارند به گونه‌ای که اگر بهم ریخته باشند یا ظاهر نامتعارفی داشته باشند، ممکن است ارتباطات ما به درستی شکل نگیرد و حتی روی سلامت روانی‌مان هم تاثیر منفی بگذارند.

همچنین داشتن دندان‌های ناسالم آسیب‌های جسمی را هم به دنبال خواهد داشت. خوشبختانه زیبایی دندان با کامپوزیت ونیر قابل بازگشت است و علاوه بر به صرفه بودن، برای شما ظاهر جذابی را به ارمغان خواهد آورد.

کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت؟

بهتر بودن لمینت یا کامپوزیت دندان بستگی به دندان‌های بیمار دارد؛ زیرا هر نوع آسیب دیدگی شیوه درمانی ویژه‌ای را می‌طلبد. در ادامه ما به مقایسه این دو روش می‌پردازیم.

دندانپزشکان در بیشتر مواقع روش کامپوزیت ونیر را به خاطر مزایایی که دارد، توصیه می‌کنند؛ اما اگر دندان نیاز به اصلاحات عمیق‌ تر و پیچیده‌ تری داشته باشد، لمینت کردن بهتر است. برای لمینت سرامیکی دندان، دندان باید تراش بخورد و پس از قالب‌گیری از سطح، لابراتوار دندان را بسازد در حالی که کامپوزیت دندان نه نیازی به قالب گیری دارد و نه لابراتور.

به همین دلیل انجام درمان لمینت تقریبا دو یا سه جلسه طول می‌کشد؛ اما کامپوزیت دندان در یک جلسه هم تمام می‌شود؛ همچنین با کامپوزیت ونیر می‌توان فاصله بین دندان‌ها را پر کرد، در حالی که روش لمینت این مزیت را ندارد. به علاوه هزینه کامپوزیت ونیر بسیار کمتر از هزینه لمینت سرامیکی است. البته مقاومت و طول عمر لمینت بیشتر از کامپوزیت ونیر بوده و همچنین پایداری رنگ آن بسیار بالاتر است.

سوالات متداول کامپوزیت دندان در اصفهان

بله، کامپوزیت ونیر یک روش مناسب برای ترمیم آسیب‌های دندانی است.

کامپوزیت ونیر عمر کوتاهی در حدود ۵ تا ۷ سال دارند که البته با انجام مراقبت‌های بهداشتی عمر آن افزایش خواهد یافت.

 کامپوزیت ونیر در صورتی که با دقت و ظرافت کار گذاشته شود، ضخامت بسیار کمی خواهد داشت.

مطالب مرتبط

لمینت دندان اصفهان |دندانپزشکی زیبایی اصفهان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
لمینت دندان یکی از راه های زیباسازی دندان هاست که می تواند مشکلاتی مانند رنگ و فرم دندان ها، فاصله بین دندان ها، و سایر مشکلات دندانی را برطرف سازد. قیمت هر واحد لمینت دندان به عوامل مختلفی بستگی که تمامی آنها توسط پزشک باید بررسی شود. لمینت سرامیکی با وجود قیمت بالایی که دارد، به دلیل استحکام بالا و دیگر مزایا، طرفداران بسیاری دارد.
ایمپلنت دندان اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت دندان اصفهان یا همان کاشت دندان بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته می باشد که از دوام بسیار بالایی برخوردار است. قیمت هر واحد ایمپلنت دندان در اصفهان به عوامل بسیاری همچون برند ایمپلنت و میزان تخصص دندانپزشک و... وابسته است. در ادامه به بررسی هرآنچه نیاز دارید درمورد ایمپلنت دندان اصفهان بدانید پرداخته ایم.
جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
جراحی دندان عقل عملی ست که برای خارج نمودن دندان عقل نهفته انجام می شود. دندان عقل نهفته می تواند مشکلات بسیاری را برای دهان و دندان های مجاور ایجاد کند به همین علت حتما باید جراحی شود. زمان مناسب جراحی به تشخیص دندانپزشک می باشد و هزینه آن نیز به عوامل مختلفی وابسته است.
بلیچینگ دندان اصفهان |دندانپزشکی زیبایی اصفهان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بلیچینگ دندان از روش های بسیار پرطرفدار جهت سفید کردن دندان ها می باشد که با یک جلسه مراجعه در مطب و یا حتی در خانه قابل انجام است. در روش بلیچینگ ماده ای بر روی دندان قرار گرفته و سپس به آن نوری مخصوص تابانده می شود، پس از آن دندان ها سفید و بدون لک خواهند شد.
دندانپزشکی کودکان اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
دندانپزشکی کودکان رشته ای از دندانپزشکی است که شامل پیشگیری، تشخیص و درمان مسائل مربوط به دندان کودکان می باشد. دندانپزشکی کودکان شامل مواردی مانند: درمان پوسیدگی دندان کودک، جرمگیری دندان کودک، فشور سیلانت، فلوراید تراپی، آموزش تغذیه و نکات مراقبت از دندان، ارتودنسی و... می باشد.

۴ پاسخ

  1. من میخوام کامپوزیت دندون هام فانتزی باشه یکم خرگوشی بشه الان کوتاهن وقتی میخندم چیز زیادی پیدا نیست وقتی میخندم یه مشاوره بهم بدید لطفا

    1. درود بر شما، برای دریافت اطلاعات در مورد کامپوزیت دندان مقاله کامپوزیت ونیر دندان چیست؟ انواع کامپوزیت ونیر + معایب و مزایا را مطالعه کنید و می توانید برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس بگیرید.

  2. درود بر شما من دندونام کمی از هم فاصله دارن و میخوام کامپوزیت کنم ولی میترسم خیلی سفید بشه و دیدم بعضی هارو خیلی خیلی سفیدشده راهنمایی کنید منو ممنون میشم

    1. با سلام، انتخاب رنگ کامپوزیت دندان بسته به سلیقه شخصی شما دارد و پیش از انجام کار رنگ های مختلف (نچرال و بلیچ و… ) به صورت آزمایشی روی دندان شما گذاشته خواهد شد و آنها رو میبینید و انتخاب می کنید ؛ پس نگرانی از این بابت نداشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال ۹۵ می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال ۹۶ می‌باشند.

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)