جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟ + ۷ نوع لمینت دندان + عوارض

آنچه در این مقاله می‌خوانید
لمینت سرامیکی یا پرسلن ونیر به ماده ای همرنگ دندان می گویند که جهت ترمیم دندان و اصلاح بدشکلی ها، شکستگی، ترک خوردگی، کج بودن دندان، تغییر رنگ و ... استفاده می شود. این ماده که به صورت تخصصی ساخته و توسط دندانپزشک متخصص بر روی دندان قرار داده می شود یکی از روش های پرطرفدار در درمان های زیبایی دندان به حساب می رود. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع لمینت ها و عوارض آن هستید این مقاله برای شماست.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟ | بهترین کلینیک دندانپزشکی ترمیم زیبایی دندان در اصفهان (دکتر کچویی و دکتر کامران)
فهرست مطالب

لمینت سرامیکی دندان چیست؟ گاهی اوقات دندان ها به دلیل از دست بین فرم طبیعی و تغییر رنگ آن باعث از دست دادن زیبایی خود می شود و این امر می تواند ظاهر فرد را خراب کرده و اعتماد به نفس را تضعیف کند. به همین دلیل ممکن است دندانپزشک انواع لمینت های سرامیکی و کامپوزیت را به فرد پیشنهاد دهد و به او توصیه کند یکی از این روش ها را برای بازگرداندن ظاهر دندان ها انتخاب کند. گاهی اوقات برخی از افراد به دلیل بد شکلی، تغییر رنگ، فاصله از هم دندان هایشان، فاقد لبخند زیبا هستند.

لمینت دندان اصفهان راهی عالی برای تبدیل لبخند شما به لبخندی شگفت انگیز و جذاب است. اگر یک یا چند دندان پر شده، ترک خورده، شکسته یا تغییر رنگ دارید و از آنها رنج می برید، دندانپزشکان ممکن است لمینت های سرامیکی دندان را توصیه کنند. این لمینت های کوچک دندان به گونه ای بهینه شده اند که به راحتی بر روی هر دندان معیوب قرار می گیرند و در نتیجه لبخندی بی نقص و تمیز برای شما به ارمغان می آورند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و معاینه رایگان از بهترین دندانپزشکی اصفهان با ما تماس حاصل فرمائید.

بهترین-دندانپزشکی-کودکان-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

 

لمینیت های کامپوزیت و سرامیکی هر دو به یک هدف عمل می کنند. در واقع هدف از لمینت دندان ترمیم و زیباسازی لبخند است. لمینیت در سطح جلویی دندان برای پنهان کردن عیوب دندان استفاده می شود. اما دو روش لمینیت وجود دارد. لمینت های سرامیکی و کامپوزیت ونیر ها روش های مناسبی برای زیبایی دندان ها و لبخند شما هستند.

در مقاله تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان می توانید این دو روش را باهم مقایسه کنید و بهترین روش را انتخاب کنید. در این مقاله به بررسی لمینیت سرامیکی دندان و مقایسه آن با انواع لمینت های دندان می پردازیم. همچنین انواع لمینیت های سرامیکی در این پست معرفی شده است. پس در ادامه همراه ما باشید.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

لمینت سرامیکی دندان چیست؟ لمینت غیر مستقیم، سطح نازکی هستند که از سرامیک با کیفیت و عالی ساخته شده اند و بر قسمت جلویی دندان ها قرار می گیرند، در حقیقت این لمینت ها در لابراتور ساخته ی شوند. این لمینت ها بر اساس شرایط و استاندارد های شخصی، برای هر فرد تعبیه یا ساخته می شود.

در واقع، در مرحله اول قالب دندان ها به لابراتوار دندانپزشکی تحویل داده می شود. برای حالت گرفتن باید آن را در کوره مخصوص با دمای ۹۰۰ درجه سانتیگراد قرار بدهند تا به خوبی گرم شود و سطح صاف و صیقلی پیدا کند. سپس رنگ مناسب به آن اضافه می شود تا ونیرهای لمینیت سرامیکی با دندان های فردی که می خواهد از آنها استفاده کند مطابقت داشته باشد. این رنگ توسط شما یا پزشک متخصص انتخاب می شود که با معیار های صورت و دندان شما مطابقت داشته باشد.

ضخامت لمینت های سرامیکی می تواند از ۰.۲ تا ۱ میلی متر متغیر باشد و موقعیت و ظاهر چرخش دندان می تواند در ضخامت لمینت های دندانی بسیار تاثیرگذار باشد. ظاهر لمینت های سرامیکی همان چیزی است که شما می خواهید و انتخاب تصادفی نیست. در واقع دندانپزشکان حرفه ای با کمک لمینت های دیجیتال دندان می توانند با استفاده از برنامه های کامپیوتری لبخند شما را به صورت دیجیتال طراحی کنند.

در این صورت شما فرصت دارید در مورد رنگ و ظاهر لمینت های سرامیکی نظر دهید تا در نهایت بتوانید مطابق سلیقه خود اقدام به انجام لمینت نمایید.

ویژگی های مشترک بین انواع لمینت سرامیکی دندان

در تمامی لمینیت های سرامیکی، ویژگی های زیر به طور کمتر یا زیادتر یافت می شود.

  •  بسیار نازک
  •  بادوام
  •  طبیعی به نظر می رسد.
  •  برای هر فرد سفارشی ساخته می شوند.
  •  بطور دائمی به قسمت جلوی دندان چسبانده می شود.

معرفی انواع لمینت دندان

در این قسمت به بررسی انواع لمینت دندان می پردازیم تا بتوانید در انتخاب گزینه مناسب، از دقت بالاتری برخوردار باشید. با در نظر گرفتن وضعیت سلامت دهان و دندان هر فرد که فقط توسط دندانپزشک قابل ارزیابی است، بسته به نوع درمان مورد نیاز و نوع لمینتی که دندانپزشک توصیه می کند، قیمت لمینت های سرامیکی متفاوت خواهد بود.

انواع لمینت دندان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

لمینت سرامیکی دندان ایمکس

سیستم E-MAX از لیتیوم دی سیلیکات چند لایه ساخته شده است. برای انجام این نوع لمینت ابتدا دندانپزشک از دندان های بیمار قالب می گیرد. سپس دی سیلیکات لیتیوم مذاب را در قالب های لابراتور ریخته و اجازه می دهیم سرد شود. پس از آماده شدن لمینت، دندانپزشک آن را به دندان های بیمار می چسباند.

درخشندگی و شفافیت و زیبایی لمینت E-Max بهتر از لمینت کدکام یا زیرکونیا است، اما مقاومت کمتری در برابر ضربه دارد.

E-MAX-لمینت | دندانپزشکی مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

لمینت سرامیکی دندان زیرکونیا

برای انجام این نوع لمینت ابتدا دندانپزشک از دندان های بیمار قالب گرفته و به لابراتور می فرستد. در لابراتور خمیر سرامیک به همراه اکسید زیرکونیوم داخل فر ریخته می شود و لایه به لایه در قالب گچی ساخته شده توسط دندانپزشک قرار می گیرد.

یکی از مهمترین مزایای لمینت سیستم زیرکونیا مقاومت بالای آن در برابر تغییرات دما و ضربه می باشد. یکی از معایب لمینت سرامیکی دندان سیستم زیرکونیا، شفافیت کمتر آن نسبت به انواع دیگر است.

لمینت-سرامیکی-دندان-زیرکونیا | دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

لمینت سرامیکی دندان برلیانس

این نوع لمینت متعلق به شرکت آمریکایی است. به همین دلیل هزینه تهیه آن بسیار بالاست و حدود بیست روز طول می کشد. از آنجایی که جنس آن نازک است نیازی به تراش دادن یا تیز کردن ندارد. این نوع لمینت شباهت زیادی به دندان های طبیعی دارد و زیبایی و درخشندگی فوق العاده ای دارد.

لیمنت سرامیکی دندان برلیانس | دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

لمینت سرامیکی دندان کادکام

برای لمینت  کادکام ابتدا دندانپزشک دندان های بیمار را به طور کامل اسکن کرده و به کامپیوتر می فرستد. در مراحل بعدی ساختار لمینت کادکام در واقع طراحی شده و طرح مورد نظر به دستگاه مخصوص منتقل می شود. طرح مورد نظر در یک بلوک سرامیکی تک رنگ کوچک انجام شده و به تدریج و با دقت و سلیقه کافی حک می شود.

یکی از مزیت های اصلی سیستم لمینت کادکام این است که این نوع لمینت در زمان کوتاهی تهیه می شود. اما توجه داشته باشید که به دلیل بلوک که با سیستم کات کامل تهیه می‌شود جلوه طبیعی دندان را مانند دیگر روش‌های لمینت سرامیکی ندارد.

لمینت سرامیکی دندان لومینیرز

لمینت سرامیکی Lumineers System یکی از محبوب ترین لمینت سرامیکی دندان است و شباهت زیادی به دندان های طبیعی دارد. این نوع لمینت به دلیل استحکام و نازکی بالا مورد استقبال بسیاری از دندانپزشکان نیز قرار گرفته است.

به دلیل نازک بودن این نوع لمینت، نیازی به تیز کردن دندان نیست و پس از آماده شدن، می توان آن را به همین صورت روی دندان ها قرار داد. تولید این لمینت های سرامیکی منحصر به شرکت آمریکایی است. به همین دلیل هزینه ساخت این نوع لمینت با توجه به اینکه دندانپزشک قالب دندانی را برای شرکت درخواست کننده ارسال می کند بسیار بالاست.

لمینت سرامیکی دندان ای‌پی‌اس ونیر

این نوع لمینت سرامیکی، لمینت‌های از پیش آماده‌ای هستند که پیش‌از قرار گرفتن روی دندان‌های بیمار باید کمی تراش‌خورده و آماده شوند. به دلیل این ‌که این لمینت ها از قبل آماده شده ‌اند، در یک جلسه می‌ توان لمینت را روی دندان‌های بیمار قرارداد.

شفافیت و کیفیت لمینت سیستم ای‌پی‌اس ونیر نسبت ‌به دیگر لمینت ها پایین‌ تر بوده و مطابقت آن با دندان اصلی و تراش آن نیز به تجربه و مهارت دندان‌ پزشک بستگی دارد.

لمینت سرامیکی کانتکت لنز

لنزهای تماسی دندان، لمینت های چینی هستند که سطح دندان ها را می پوشانند. آنها به این دلیل نامیده می شوند که بسیار نازک هستند (حدود ۰.۳ میلی متر).

این روش، روش جدیدی است که باعث ازبین رفتن لکه، شکستگی، فرسودگی و … می شود. دندان ها به سرعت و به طور طبیعی بدون آسیب به ساختار دندان زیبا به نظر می رسند. لنزهای دندانی یا لنزهای تماسی لمینت برای بازسازی مینای دندان با استفاده از سرامیک هستند.

تفاوت لمینت سرامیکی دندان با بلیچینگ چیست؟

بلیچینگ یک روش ساده برای سفید کردن دندان است که در آن از مواد سفید کننده مانند پراکسید کاربامید و پراکسید هیدروژن برای شکستن لکه‌های روی دندان به قطعات کوچک‌تر و حل شدن آن‌ها استفاده می‌شود که منجر به تغییر رنگ می‌شود.

در لمینت دندان یک قالب سرامیکی به ضخامت حدود ۰.۶ میلی متر مطابق با قالب دندان ساخته می شود و روی دندان قرار می گیرد. لمینت دندان دارای ضخامت های مختلفی است که می تواند کمتر از ۰.۶ میلی متر یا بیشتر باشد. در لمینت هدف اصلی پوشاندن عیوب دندانی مانند تغییر رنگ است. دندان به شکستگی دندان و فاصله بین دندان ها گفته می شود.

هنگام بلیچینگ کردن، هدف فقط سفید کردن دندان های شماست. بلیچینگ دندان یکی از بهترین روش‌های سفید کردن دندان در مقایسه با روش‌های دیگر است زیرا آسیبی به دندان‌ها وارد نمی‌کند. هزینه سفید کردن دندان ها بسته به تعداد دندان ها و رنگ دندان ها می تواند متفاوت باشد اما لمینت های دندان به ازای هر واحد دندان قیمت گذاری می شوند. اما هر دو روش، از بهترین روش های سفید کردن دندان هستند.

تفاوت لمینت سرامیکی دندان با کامپوزیت ونیر چیست؟

لمینت سرامیکی استحکام بالاتری نسبت به کامپوزیت ونیر دارد و در برابر لکه و سایش دندان مقاومت بیشتری دارد. لمینت سرامیکی به دلیل ضخامت کمتر از دندان های کامپوزیت زیباتر، طبیعی تر و شفاف تر است. اگر کامپوزیت بریدگی و شکستگی داشته باشد، می توان آن را تعمیر کرد، اما لمینت سرامیکی باید برداشته و جایگزین شود. طول عمر لمینت های سرامیکی مسلماً طولانی است، عمر مفید در هر روش به عواملی مانند رعایت بهداشت دهان و دندان، نوع دندان ها و مواد مورد استفاده برای لمینت یا کامپوزیت و به مراقبت های بعدی بستگی دارد.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

مراقبت های لازم پس از نصب لمینت سرامیکی بر روی دندان ها

برخی افراد بر این باورند که پس از لمینیت دندان نیازی به نگهداری منظم نیست. اما اینطور نیست و لمینت سرامیکی مانند دندان های طبیعی نیاز به مراقبت دارند. استفاده مداوم از مواد غذایی که رنگ های زیادی مانند زردچوبه، زعفرانی، قهوه و چای تولید می کنند، توصیه نمی شود زیرا می تواند ظاهر لمینت های سرامیکی را تحت تاثیر قرار دهد و رنگ آنها را تغییر دهد. سیگار کشیدن می تواند بر سلامت لمینت های سرامیکی تأثیر بگذارد.

بعد از لمینت دندان ممکن است کمی به سرما و گرما حساس شود، این طبیعی است و بعد از مدتی برطرف می شود.

بنابراین همیشه به افراد توصیه می شود حداقل دو بار در روز مسواک بزنند و از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنند. نکته دیگری که می توان به استفاده کنندگان از لمینت های سرامیکی داد این است که پس از صرف غذا از نخ دندان استفاده کنند تا غذا بین دندان ها جمع نشود.

مسواک زدن دندان ها نیز می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت لمینت سرامیکی شما داشته باشد. توصیه می کنیم قبل از نصب لمینت سرامیکی دندان با دندانپزشک خود مشورت کنید.

در برخی موارد محافظ دندان یا محافظ شب دندان برای پیشگیری از این مشکلات توصیه می شود اما در کل توصیه می شود بیماران بتوانند به طور کامل با این مشکل کنار بیایند.

یکی از مواردی که باید روی آن تمرکز کنید، معاینات منظم است. اگر ظاهر لمینیت سرامیکی را حفظ کرده اید، هر ۶ ماه یکبار برای بررسی وضعیت به دندانپزشک خود مراجعه کنید. با این حال، در صورت بروز هر گونه مشکل دندانی، فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا از آسیب جدی تری به دندان ها یا لامینه های دندانی جلوگیری کنید.

اگر از لمینیت های سرامیکی استفاده می کنید، بهتر است هنگام خوردن مواد غذایی مختلف مراقب باشید. شما می توانید غذاهای متنوعی را به طور طبیعی مصرف کنید، اما هنگام استفاده از لمینت ها باید از مصرف برخی غذاها اجتناب کنید. برخی از این غذاها عبارتند از:

  • میوه هایی که نرم نیستند مانند سیب
  • خوراکی های سفت مانند بستنی و شکلات
  • خوراکی های چسبناک مانند تافی و سایر غذاهای شیرین
  • غذاهای ترد با دانه ها، آجیل ها

چه کسانی قادر به استفاده از لمینیت سرامیکی دندان نیستند؟

  • کسانی که مینای دندانشان نازک یا از بین رفته است.
  • کسانی که دندان هایشان پرکردگی بزرگ دارد.
  • کسانی که به شدت دندان قروچه می کنند.
  • دندان هایی با ترک های بزرگ و ساختار ضعیف (لمینت برای این موارد بهتر است).

عوارض لمینیت سرامیکی در دندان ها

  • ایجاد حساسیت در دندان ها

برای قرار گرفتن لمینیت ها روی دندان و چسبندگی بهتر آنها باید مینای دندان به ضخامت لمینیت تراشیده شود و در نهایت لمینیت های دندانی به اندازه محل تراشیده شده قرار می گیرند. البته ضخامت لمینت ها بسیار کم است و طرحی نازک روی دندان ها قرار می گیرد. دلیل تراشیدن دندان ها به دلیل اتصال بهتر دندان ها با لمینت و امکان تنظیم اندازه و شکل دندان ها می باشد.

  • احساس درد بعد از نصب لمینت

به طور کلی نصب لمینت دندان باعث درد و ناراحتی نمی شود. اما ممکن است برای بیماران بسیار حساس کمی ناراحت کننده باشد. به همین دلیل اکثر دندانپزشکان برای یک تا دو روز پس از نصب لمینیت مسکن تجویز می کنند تا در صورت احساس ناراحتی یا درد در ناحیه دندان، با مسکن ها تسکین پیدا کنید. البته این مشکل می تواند تا یک هفته ادامه داشته باشد که کاملا طبیعی است.

البته افرادی که عیوب زیادی دارند برای نصب پلاک های دندانی مجبورند مقدار بیشتری از مینای دندان را بتراشند. این باعث می شود دندان فرد کمی احساس ناراحتی یا درد داشته باشد.

  • آلرژی یا التهاب لثه

تماس لثه با لمینیت دندان، طبیعی است و این امر باعث ایجاد التهاب جزئی در ناحیه لثه می شود. البته ممکن است التهاب لثه به دلایل آلرژیک رخ داده باشد که هنوز طبیعی است و رفع آن زمان می برد. اگر التهاب لثه شما بیش از ۷۲ ساعت طول بکشد یا باعث خونریزی در ناحیه لثه شود، بهتر است به پزشک مراجعه کنید یا برای معاینه بعدی به مطب پزشک مراجعه کنید.

  • ایجاد پوسیدگی دندانی در صورت نصب به صورت نادرست

اگر اصول و قوانین قرار دادن لمینیت دندان به درستی رعایت نشود، در درازمدت می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. برای نصب لمینت دندان باید از پزشک مجرب و ماهرتر استفاده کرد. علاوه بر تجربه خوب پزشک، ابزار و روش هایی که پزشک برای لمینت استفاده می کند بسیار مهم است.

طول عمر لمینت سرامیکی دندان

عوامل مختلفی بر عمر لمینت های دندان تاثیر می گذارد که برخی از آنها مختص بیماران است. به عنوان مثال یکی از این عوامل وضعیت دندان ها قبل از قرار دادن لمینت های دندانی است. نکته دوم بهداشت دهان و دندان است. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دو بار در روز نقش موثری در مراقبت از دندان دارد و توصیه می شود هر ۶ ماه یک بار فرد برای معاینه دندان به دندانپزشک مراجعه کند.

یکی دیگر از عواملی که باعث بهبود سلامت دندان مصنوعی می شود، حفره دهان است. اگر مشکل زیادی دارید، مطمئن شوید که از محافظ دندان استفاده می کنید زیرا لمینت می تواند از بین برود. اگر با مشکل به هم زدن دندان های خود مواجه هستید یا در خواب دندان قروچه می کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید و از محافظ دندان استفاده کنید تا به لمینت های سرامیکی وارد نشود.

خوردن غذاهای سفت مانند یخ، شکلات و آب نبات سفت نیز می تواند به دندان آسیب برساند. اگر از دندان های خود برای تغییر شکل اشیا استفاده کنید، می توانید به دندان های خود آسیب جدی وارد کنید. از جمله عوامل خارجی که بر عمر لمینت های دندان تاثیر می گذارد می توان به نوع لمینتی که دندانپزشک شما برای شما استفاده می کند اشاره کرد. به همین دلیل قبل از انجام این روش حتما با دندانپزشک خود صحبت کنید و تحقیقات لازم را در مورد نوع لمینت انجام دهید تا مطمئن شوید که از بهترین لمینت استفاده می کنید.

مراقبت ویژه از مینای دندان به شما این امکان را می دهد که از آن برای ۱۰ تا ۱۵ سال استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که رنگ آن به مرور زمان تغییر می کند.

لمینت دندان چیست؟ دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

انتخاب رنگ لمینت سرامیکی دندان

عوامل متعددی در انتخاب رنگ لمینت موثر است و همه باید به آن توجه کنند. در ابتدا باید مراقب باشید که چند دندان را با لمینت پوشانده اید.اگر خط لبخند شما کاملا پوشانده شود، گزینه های رنگی بیشتری خواهید داشت، اما در غیر این صورت، باید رنگی شبیه به دندان های خود انتخاب کنید تا تفاوت رنگ ایجاد شده را به رخ بکشید.

در بیشتر موارد توصیه می شود که فرد رنگی را برای لمینت های دندانی انتخاب کند که دو درجه روشن تر از رنگ دندان های خود باشد، اما سلیقه شخصی نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار رنگ چهره افراد است که باید به آن دقت کرد. رنگ سفید برای پوست سبز و تیره مناسب نیست و تاثیر خوبی نخواهد داشت. بهتر است قبل از انتخاب رنگ لمینت دندان با دندانپزشک مشورت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

معرفی بهترین دندانپزشک برای لمینت سرامیکی در اصفهان

بهترین دندانپزشکی زیبایی در اصفهان برای اجرای لمینت دندان، دکتر مهدی کچویی و دکتر راضیه کامران هستند که لبخند زیبا را به شما هدیه می دهند. در این کلینیک بهترین خدمات لمینت سرامیکی دندان در اصفهان را با نهایت دقت و رعایت تمامی نکات بهداشتی ارائه می شود.

دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران-بهترین-دندانپزشکی-اصفهان

سخن پایانی

لمینت سرامیکی را می توان یکی از بهترین روش های دندانپزشکی زیبایی برای زیباسازی و رفع مشکلات دهان و دندان دانست. لمینت ها می توانند مشکلاتی مانند سایش، تغییر رنگ، ترک خوردگی، تاب برداشتن، تغییر زاویه و غیره را حل کنند. دندان می گیرد و با این طرح زیبا لبخندی جذاب می بخشد.

این لمینت ها معمولا از ماده ای به نام پرسلن ساخته می شوند و شبیه دندان های طبیعی هستند. به طور کلی برای لمینت های چینی توصیه می شود بخشی از مینا را برش داده و لمینت ونیر را روی قالبی که از آن گرفته شده است، قرار دهید.

این برش باعث ایجاد مشکلاتی مانند حساسیت و ناهمواری لمینیت می شود. اما این درمان مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان اصلاح صحیح مشکلات دندانی، مقاومت در برابر تغییر رنگ و مواد شیمیایی، نتایج سریع، ساختار طبیعی و … را نشان داد که باعث می شود استفاده از لمینت سرامیکی تقاضای زیادی داشته باشد.


سوالات متداول لمینت سرامیکی دندان

علت تغییر رنگ لمینت سرامیکی دندان چیست؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است در مورد لمینت دندان رخ دهد، تغییر رنگ لمینت دندان است دلایل زیادی برای تغییر رنگ لمینت دندان وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت اگر لمینت دندان بیش از حد سفید باشد، مدل دندان بسیار غیر طبیعی به نظر می رسد رنگ لمینت باید کمی تیره تر از سفیدی چشم و کمی تیره تر از رنگ پوست فرد باشد.

اگر فراتر از این حالت و تیره و تیره تر باشد، می توان گفت لمینت دندان تغییر رنگ داده است. به همین دلیل دیگر جذابیت و وضوح قبلی خود را ندارد و مراجعه به دندانپزشک برای انجام اقدامات لازم ضروری است. تیره شدن لمینت دندان دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به برخی از آنها اشاره می کنیم و راهکارهای لازم را ارائه می دهیم.

مدت زمان طول عمر لمینت سرامیکی چقدر است؟

قرار دادن لمینت دندان در سنین پایین باعث جدا شدن لمینت از دندان می شود و این امر با رشد دندان ها از بین می رود. این می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و موقعیت دندان های فرد غیر طبیعی باشد. این می تواند عواقب بدتری داشته باشد. در میان شکاف های بین لمینت و دندان ها و محل تجمع باکتری ها، احتمال عفونت در زیر لمینت یکی از خطرات است.

آیا امکان برداشتن لمینت سرامیکی از روی دندان وجود دارد؟

یکی از مشکلات حذف لمینت دندان، تراشیدن مینای دندان است. دندانپزشک سطح کوچکی از مینای دندان را می تراشد تا لمینت بر روی دندان ها قرار بگیرد. میزان تراشیدن مینای دندان کاملاً به نحوه عمل پزشک و لمینتی که پزشک استفاده می کند بستگی دارد. در برخی موارد، دندان‌ها پوسیدگی زیادی دارند و پزشک باید مینای دندان را کاملاً بتراشد. هنگامی که مینای دندان تراشیده شده، برداشتن پلاک دندان دشوار است. اگر قرار است فردی پلاک دندانی را از بین ببرد، باید از روش دیگری برای محافظت از مینای دندان استفاده کرد. زیرا مینای دندان بدون محافظت می تواند مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند.

میزان تراش دندان ها در لمینت سرامیکی به چه چیزی بستگی دارد؟

در سیستم های زیرکونیا و ایى ماکس و کاد کام تراش ۰/۵ تا ۰/۸ میلی متر از دندان تراشیده میشود و در سیستمهای لومینیرز و بریلیانس تراشیدن دندان لزومی ندارد، اما در صورت تغییر فرم دندان یا کوتاه کردن، بسته به شرایط و تصمیم پزشک است.

در سیستم روکش iPS، تراش دندان برای لمینت سرامیکی دندان بسیار جزئی است.

منبع: https://b2n.ir/m88239

۳.۹/۵ - (۱۵ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ مقایسه دندان مصنوعی متحرک و ایمپلنت دندان هنگامی که شما تعداد زیادی از دندان های طبیعی خود را از دست داده اید و به دنبال روش جایگزین کردن آنها هستید، موضوعی ست که بسیار ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های هر یک پرداخته ایم.
ایمپلنت فوری چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری نوعی ایمپلنت دندان است که در یک جلسه انجام می شود و به ایمپلنت یک روزه نیز معروف است. اگر شرایط شما برای انجام ایمپلنت فوری دندان مناسب باشد، توصیه می شود از این روش برای ایمپلنت دندان های خود استفاده کنید.
جراحی لیفت سینوس ( Sinus Lift ) چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
جراحی لیفت سینوس چیست؟ به زبان ساده زمانی که فک شما از تراکم استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندان برخوردار نیست از جراحی لیفت سینوس استفاده می شود. لیفت سینوس در واقع عملی ست که جهت افزایش تراکم و ارتفاع استخوان فک بالا انجام می شود. جراحی لیفت سینوس در اصفهان همان پیوند استخوان است که برای فک بالا و بوسیله پودر استخوان صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.