جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۴ تفاوت بلیچینگ دندان و جرم گیری | کدام روش بهتر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید
تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری آن را از موارد مختلفی می توان بررسی نمود. در اولین مورد نوع سفیدی دندان ها در این دو روش متفاوت است. روش جرم گیری درمان دندان ها برای از بین بردن رسوبات در اطراف دندان و لثه است و بنابراین تغییر رنگ در این روش نیز به علت جرم روی دندان ها است. اما بلیچینگ عملیات زیبایی تخصصی دندان است که باعث از بین رفتن رنگدانه های نفوذ کرده به دندان و روشن شدن آن ها می‌شود. در ادامه درباره تفاوت های دیگر دو روش سفید سازی دندان ها یعنی بلیچینگ و جرمگیری دندان ها صحبت خواهیم کرد.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری | دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فهرست مطالب

تفاوت بلیچینگ دندان و جرم گیری چیست؟ بلچینگ و جرم‌ گیری هر دو موجب جلوه و روشنایی رنگ دندان می‌گردند، ولی در هر یک از این دو روش، میزان و اندازه سفید شدن دندان‌ها متفاوت است.

بزاق دهان انسان پس از ترکیب با مواد غذایی، میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در دهان انسان، لایه‌هایی از رسوب در اطراف دندان ایجاد ‌می‌کند که در بخش ‌های غیرقابل دسترس لثه فرد جای می‌گیرد. این رسوب پس از مدتی سخت شده و موجب خرابی و پوسیدگی دندان‌ها می‌گردد. در نتیجه فرد باید برای پاکسازی و درمان لثه به پزشک مراجعه کرده و از شیوه جرم‌ گیری استفاده کند.

جرم‌گیری دندان یک روش درمان موثر و مفید است، ولی بلیچینگ یک راه برای روشن‌تر شدن رنگ دندان ‌ها بوده و جنبه زیبایی دارد و از حوزه درمان دهان و دندان و لثه خارج می ‌باشد. با کمک جرم‌گیری، پلاک‌ های ایجاد شده در اطراف دندان به راحتی زدوده شده و بوی بد دهان، نمای نامناسب و زبری دندان ‌ها از میان می­رود. همچنین بار سنگینی که فرد بر روی لثه خویش حس می‌‌‌کرد، دیگر وجود نخواهد داشت. در جرم‌گیری تغییر رنگی در دندان فرد روی نداده و پس از پاک‌سازی و برداشتن رسوب‌های دندان، رنگ اصلی دندان به­ خوبی آشکار می‌گردد.

در بلیچینگ، ماده بلیچ به­ طور کاملا غلیظ روی دندان قرار گرفته و به مرور زمان رنگ دندان تغییر می‌ نماید و یک یا دو پرده یا درجه سفیدتر می‌گردد. این راه بهترین و کم‌ خطرترین روش برای زیبا شدن دندان ‌های افرادی است که سیگار مصرف می‌کنند یا بر اثر کهولت سن دندان‌ هایشان دچار لکه شده‌ است. بلیچینگ حدود یک سال ماندگاری داشته و دندان افراد حدود سه یا چهار درجه روشن‌تر شده و روند کار هم سریع­تر روی می‌دهد.

 در ادامه به بررسی دقیق تر هر یک از روش های بلیچینگ و جرمگیری خواهیم پرداخت تا در آخر بدانیم تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری چیست؟

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

بلیچینگ دندان

 دندان‌ های افراد به دلایل مختلفی دچار زردی و یا تیرگی می‌شود که ناشی از مصرف دخانیات، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، مصرف خودسرانه بعضی از داروها یا تنقلات است. برای سفید کردن دندان، بلیچینگ روشی مناسب و کم ‌خطر است که خیلی سریع و در یک جلسه انجام شده و موجب افزایش اعتماد به نفس و ایجاد روحیه در افراد می‌گردد. در این روش زیباسازی دندان، ماده سفید کننده به داخل دندان نفوذ کرده و به سرعت رنگ دندان را تغییر می‌دهد و همین مورد از مهم ترین موارد تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری است. بلیچینگ دندان در اصفهان به دو روش بلیچینگ در منزل و بلیچینگ در مطب انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: بلیچینگ یا سفید کردن دندان چیست؟ [ معایب و مزایا ] معرفی انواع روش ها

جرمگیری دندان یا بروساژ

زمانی که دندان‌ ها به­ طور مرتب مسواک نشوند یا از نخ دندان استفاده نشود، جرم‌ های اطراف دندان سخت شده و دیگر با مسواک هم تمیز نمی­شوند و نیاز به جرم‌گیری اصولی دارند. برای این کار و درمان مشکل ایجاد شده نیاز به جرمگیری بیشتر احساس شده و دیگر بلیچینگ هم قادر به پاکسازی لثه­ ها و اطراف دندان فرد نخواهد بود. کار جرم‌گیری باید توسط افراد آگاه و متخصص در حوزه دندان‌پزشکی انجام شود.

 جرم‌گیری یک روش مفید و درمانی است که به دو شیوه دستی و با کمک دستگاه‌ های مدرن انجام می‌پذیرد. در روش دستی به کمک یک قلم نوک تیز تمامی مواد سخت از لثه به آرامی جدا شده و پس از آن عمل بروساژ انجام می‌شود تا دندان‌ها براق و زیبا شوند.

در روشی که به کمک دستگاه انجام می‌پذیرد، قلمی نازک با ایجاد امواجی جرم لثه را لرزانده و از اطراف دندان جدا می‌سازد و پس از آن با مقدار آب زیاد شست‌و‌شو داده می‌شود تا قلم خیلی زود سرد شود و مواد روی آن هم جدا گردد. روش جرم‌گیری با دستگاه لایه ‌های عمیق مواد سخت را به آسانی جدا کرده و عمل بروساژ را هم بهتر جلوه می‌دهد. زمانی که عمق میان لثه و دندان از حدود ۳ میلی‌ متر بیشتر باشد، از دستگاه‌ استفاده می‌شود تا بتواند تمامی مواد سخت را پاکسازی نماید.

جرمگیری دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

قبل از بروساژ، دندانپزشک دندان‌ها را از هر جهت به ­خوبی و با دقت بررسی می­کند تا پوسیدگی، خرابی، یا لکه ‌ای روی آن دیده نشود. پس از آن که اطمینان حاصل شد بیمار نیاز به درمان ‌های خاصی مانند عصب‌کشی یا پر کردن دندان ندارد، اقدام به جرم‌گیری می­کند. پس از آن، مرحله زیبایی و بروساژ را هم کامل می­کند تا دندان‌های فرد، زیبا، براق، درخشان و جذاب شوند.

تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری

روش بلیچینگ و جرمگیری دندان، تفاوت ‌ها و شباهت ‌هایی دارند. در ادامه به بررسی تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری و مقایسه این دو می‌پردازیم:

  1. اولین تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری این است که در جرم­گیری رنگ اصلی دندان بازیابی شده و یک روش درمانی محسوب می­شود. همچنین به فرد کمک می­کند تا از وضعیت دندانش آگاه شده و به بهداشت دندان‌هایش بیشتر اهمیت دهد، اما در بلیچینگ هدف صرفا سفید شدن دندان ها می باشد.
  2. جرمگیری منحصرا باید توسط پزشک انجام گردد و خود فرد نمی‌تواند آن را انجام دهد. اما در بلیچینگ فرد می‌تواند در منزل هم با دستور پزشک رنگ دندانش را سفیدتر نماید.
  3. در بلیچینگ که یک روش سفید کردن دندان بیشتر از حد طبیعی است، درمانی روی دندان و لثه صورت نگرفته و ممکن است فرد دندان پوسیده هم داشته باشد و از شرایط آن مطلع نگردد.
  4. بلیچینگ هیچ‌گونه دردی به همراه ندارد و در مدت ۳۰ دقیقه در مطب هم انجام می‌گیرد. در این حالت فرد خیلی سریع دو یا سه درجه دندان‌هایش سفید شده و به نتیجه دلخواهش دست می‌یابد. اما در جرمگیری گاهی درد هم حس می‌شود که پزشک از داروهای بی‌حسی استفاده خواهد کرد.

مقایسه عوارض بلیچینگ دندان با جرمگیری

در زمان بررسی تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری موردی که حتما باید در نظر گرفته شود عوارض هر کدام از این روش هاست. زیرا زمانی که بلیچینگ یا جرمگیری روی دندان‌ ها انجام می‌گیرد، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد که برای همه افراد یکسان نیست.

عوارض بلیچینگ دندان عبارت است از:

  1. ایجاد حساسیت در دندان: پس از انجام عمل زیباسازی بلیچینگ، ممکن است دندان‌ ها در اثر تماس با مواد شیمیایی حساس شده و پس از آن در زمان برخورد به گرما، سرما، نوشیدنی‌ها و دیگر مواد احساس درد داشته باشند و فرد را دچار نگرانی و استرس کند.
  2. قرمزی بافت لثه‌ها : لثه دارای بافتی بسیار نرم و حساس است. لثه در اثر برخورد با مواد شیمایی برای مدتی کوتاه از رنگ طبیعی خارج شده و به رنگ سفید درمی‌‌آید و پس از چند ساعت به رنگ عادی خود بازمی‌گردد.

  عوارض جرمگیری دندان عبارت است از:

  1. عفونت در لثه و دندان: افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی بوده یا در مورد رعایت بهداشت دهان و دندان خود بسیار بی‌تفاوت باشند، قطعا دچار عفونت خواهند شد.
  2. التهاب و ورم در لثه: افرادی که از نخ دندان یا مسواک مرغوب استفاده نکنند، پس از جرمگیری دچار ورم لثه خواهند شد. در بعضی از موارد ممکن است التهاب ناشی از جرمگیری نامناسب هم رخ دهد.

 

تفاوت بلیچینگ دندان و جرم گیری | مقایسه عوارض دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

    مقایسه نحوه انجام بلیچینگ و جرمگیری

    یکی از مهم‌ترین موارد تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری در شیوه انجام آن­ها است:

  • بلیچینگ به دو شیوه خانگی و کار در مطب انجام می‌شود. در روش خانگی فرد متقاضی پس از دیدن آموزش ‌های لازم به مدت دو هفته ماده سفید کننده را به کمک قالب روی دندان خود گذاشته و به مرور زمان دندان‌هایش سفید می‌گردند. در روش سفیدسازی در مطب، این عمل جذاب توسط دندانپزشک و به کمک مواد شیمایی بلیچ و تاباندن نور لیزر دندان ‌ها سفید و براق می‌شوند و این عمل زیباسازی به سرعت شکل می‌گیرد.
  • در جرمگیری تمامی مراحل کار توسط پزشک و به دو شیوه دستی و اولتراسونیک و به ­آرامی و گذر زمان انجام می‌گیرد. در روش دستی از یک قلم نوک تیز استفاده می‌شود و مواد سخت و رسوب ‌های سطحی برداشته می‌شوند تا دندان به رنگ طبیعی باز‌گردد. در روش دوم که مخصوص رسوب ‌ها و پلاک ‌های سخت‌تر و عمیق است، دستگاه دارای قلمی نوک تیز است که جرم‌ ها را تکان می­دهد. سپس با آب پرفشار پاکسازی شده و جرم‌ های چسبیده به قلم هم بر اثر سرد شدن زود هنگام قلم، جدا می‌شوند. در جرم‌گیری، هیچ ماده‌ی شیمیایی بکار نرفته و فقط رسوب‌ها به­ آرامی و دقت زدوده می‌شوند.

جرمگیری دندان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران              بلیچینگ دندان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری از نظر هزینه

بلیچینگ و جرمگیری هر دو داری هزینه‌ هایی هستند که با توجه به شرایط دندان هر فرد متفاوت بوده و ممکن است هزینه ‌ها هم در طی کار تغییر کنند. در این بخش به بررسی هزینه‌های هر یک می‌پردازیم:

  • در زمان انجام جرمگیری، دندانپزشک باید وضعیت دندان‌ها را از جهت سلامت یا پوسیدگی بررسی کند. برای همین امر مهم، نیاز به تصویربرداری یا عکس گرفتن از دندان‌ ها است که منجر به افزایش هزینه می‌گردد. اگر جرم موجود روی دندان زیاد باشد، ممکن است جرمگیری با دستگاه انجام شود که میزان هزینه‌ ها را بالاتر می‌برد. ممکن است دندان یک بیمار در یک جلسه رسوب زدایی شود و نیاز به تکرار جلسات نباشد و در بیمار دیگری چندین جلسه جرمگیری به طول بیانجامد. اگر فرد دارای لثه‌هایی حساس باشد، ممکن است در حین کار دچار خونریزی شود و پزشک به تشخیص خود درمان را به روزهای آینده موکول نماید که موجب افزایش هزینه می‌گردد.
  • در بلیچینگ هم هزینه‌ ها متفاوت است. نوع ماده‌ای که در سفید کردن دندان‌ها مورد بهره ­برداری قرار می‌گیرد نقش مهمی دارد. مسلم است چنانچه برای بلیچینگ از مواد باکیفیت استفاده شود و کار توسط پزشک ماهر صورت گیرد، هزینه بلیچیگ در مطب با اختلاف بیشتر از جرمگیری خواهد بود. لازم به ذکر است هزینه ی بلیچینگ در منزل از بلیچینگ در مطب کمتر می باشد.

 شباهت‌‌های بلیچینگ دندان و جرمگیری

    اگر بخواهیم به بررسی شباهت ­های بلیچینگ و جرمگیری بپردازیم، باید بگوییم که هر دو روش باعث روشن شدن رنگ دندان­ ها شده و زیبایی را به دندان برمی‌گردانند که در ادامه به هر یک اشاره می‌شود:

  • در هر دو روش، رسوبات سطحی موجود در دندان از میان رفته و اثری از زردی، تیرگی ناشی از مصرف سیگار، قهوه و دیگر مواد رنگی بر جای نمی‌‌ماند.
  • در بعضی از بیماران ممکن است جرمگیری و بلیچینگ در یک جلسه تمام شده و نتیجه مطلوب به دست آید.
  • هزینه‌ هایی که افراد در هر دو روش می پردازند چندان زیاد نبوده و هر دو حدودا در یک سطح است.
  • اگر تعداد جلسات در حین کار به طول بیانجامد، ممکن است هزینه‌ها افزایش یابد.

در هر دو شیوه سفید کردن دندان، فرد باید پس از پایان کار مراقبت‌های خاصی را انجام دهد مانند:

  • فرد باید از نوشیدن موادی مانند قهوه، چای و کاکائو خودداری نماید.
  • ممکن است دندان‌های فرد به گرما و سرما حساس شده باشد. در مورد خوردن غذاها به گرم و سرد بودن آنها دقت کافی داشته باشد.
  • استفاده از نخ دندان، مسواک و دهان شویه ضروری بوده و افراد باید در خصوص بهداشت دهان و دندان خویش اهتمام کافی را داشته باشند.
  • هر دو راه موجب افزایش روحیه نشاط در میان متقاضیان شده و اعتماد به نفس را بالا می­برد.
  • کسانی که با این دو شیوه دندان‌ های خود را زببا و درخشان می‌کنند، می­توانند در میان جمع به راحتی ابراز وجود کرده و به ­آسانی صحبت کنند.

 

شباهت و تفاوت بلیچینگ دندان و جرم گیری دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

عموم مردم می­توانند از این دو روش برای سفید کردن و بهبود بخشیدن به دندان و لثه‌ های خود استفاده کنند، بلیچینگ دندان در اصفهان در مطب تخصصی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران صورت می‌گیرد. مراجعین می‌توانند از خدمات هر دو روش بهره‌مند شده و دندان‌ های خود را به بهترین روش سفید کرده و دندانی زیبا و درخشان داشته باشند. این مرکز با داشتن سابقه پرتجربه می‌تواند بهترین خدمات را ارائه کند.

دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران-بهترین-دندانپزشکی-اصفهان

بلیچینگ دندان بهتر است یا جرم ‌گیری؟

زمانی که به بررسی تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری می‌پردازیم، همواره این سوال در ذهن پیش می‌‌‌آید که کدام روش بهتر بوده و هر مراجعه کننده بهتر است کدام روش را برای سفید کردن دندان ‌های خود مورد استفاده قرار دهد؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

گروهی از افراد هستند که به دلیل ژنتیکی، دندان‌هایی زرد ‌رنگ دارند. این افراد ممکن است بهداشت دهان و دندان خود را به ­خوبی و دقت رعایت کنند، ولی باز رنگ دندانشان دلخواه نبوده و راضی نباشند. جرم‌گیری برای چنین اشخاصی مفید نبوده و چندان به کار دندان‌هایشان نمی‌آید. آنها می­توانند از روش بلیچینگ استفاده کنند و دندان خود را چند درجه روشن کرده و از سفیدی دندان خود لذت ببرند. در این راه، دندانپزشک تغییری در اندازه و شکل دندان‌های فرد نداده و فقط با کمک مواد و نور لیزر دندان را سفید و براق می­کند.

تمامی هنرمندان، بازیگران، دانشجویان، ثروتمندان، افراد مشهور، بازیکنان معروف فوتبال، سلبریتی‌ها، پزشکان متخصص، دبیران و فرهنگیان می­توانند از روش زیباسازی بلیچینگ برای جذابیت خود و دندان‌ هایشان استفاده کنند. تمامی افرادی که دارای معاشرت و روابط عمومی بالایی هستند، می‌توانند از این دو روش برای جذابیت دندان و لبخند خود بهره ببرند. کسانی که در ابتدا دندان‌ های سفید و مرتبی داشته‌اند و بر اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، مصرف چای و مواد رنگی، قهوه، کاکائو و گروهی از داروها رنگ دندان خود را تغییر داده‌اند، جرم‌گیری روشی مفید و بهتر خواهد بود.

افرادی که لثه ‌ای عفونی دارند یا در اطراف دندان خود احساس سنگینی می‌کنند، می توانند از جرم‌گیری برای درمان و روشن‌تر شدن رنگ دندانشان استفاده کنند. با توجه به اینکه جرم‌گیری یک روش موثر درمانی است، تمامی مراحل از ابتدا تا پایان کار باید زیر نظر دندانپزشک متخصص و با دقت و آرامی کار شود.

بطور کلی و با توجه به تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری، می توان گفت کسانی که سفیدی بیشتری می خواهند می توانند از روش بلیچینگ دندان، با مشورت پزشک استفاده کنند و کسانی که تمایل دارند فقط جرم های روی دندان ها برطرف شود و سفیدی چندانی نمی خواهند بهتر است از روش بروساژ یا جرمگیری استفاده کنند. لازم به ذکر است بهترین کار برای اینکه بفهمیم جرمگیری برای ما بهتر است یا بلیچینگ این است که با پزشک خود مشورت کنیم.

حفظ نتایج بلیچینگ و جرم ‌گیری

پس از انجام هر یک از دو روش سفیدسازی دندان‌ ها، بهتر است که فرد به حفظ نتیجه به­ دست آمده کوشا باشد تا دندان‌هایی زیبا، جذاب و درخشان داشته باشد. بسیاری از مراقبت‌ ها در هر دو شیوه مورد تجویز پزشکان بوده و بیماران باید به دقت و حوصله آن را انجام دهند. مسواک کردن و استفاده از نخ دندان از توصیه ‌های عمومی دندانپزشکان است. مراقبت‌های خاص هر دو  به شرح زیر است:

  • پس از انجام عمل بلیچینگ فرد باید از مصرف نوشیدنی‌ هایی مانند قهوه که روی دندان لکه ایجاد می‌کنند، خودداری کند.
  • از خوردن موادی مانند گوشت قرمز، انواع میوه به استثنای موز، سویا و شکلات که لکه ‌هایی سیاه‌ رنگ روی دندان برجای می‌گذارند، دوری کند.
  • از مصرف سیگار، قلیان و هر نوع دودی که رنگ دندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، امتناع نماید.
  • از خمیردندان‌ هایی که رنگی هستند استفاده نکند.
  • تمامی انواع خوراکی ­هایی را که روی لباس سفید از خود اثری برجای می‌گذارند، ممکن است روی دندان سفید شده هم تاثیر داشته باشند.

فردی که عمل جرم‌گیری را انجام می‌دهد نیز باید مراقبت‌های خاصی انجام دهد که شامل:

  • تا دو ساعت پس از انجام این روش از خوردن و آشامیدن هر نوع ماده غذایی دوری کند.
  • تا ۴۸ ساعت از خوردن موادی مانند نوشابه، پفک و لواشک خودداری کند؛ زیرا ممکن است رنگ را دندان به سرعت تغییر دهند.
  • دندان و لثه بر اثر انجام جرم‌گیری حساس هستند. از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های بسیارگرم و سرد دوری نماید.
  • به فاصله زمانی مشخص هر ۶ ماه، به­طور مرتب به وضعیت دندان و لثه خویش رسیدگی کند.
  • گاهی به تشخیص پزشک، نیاز به تکرار درمان و جرم‌گیری است که باید به موقع انجام شود.
  • مراقبت مداوم از دندان موجب کاهش هزینه برای خانواده می‌گردد.
  • دندانپزشک برای جرمگیری دارو تجویز می‌کند که باید در موعد مقرر مصرف شود.

مراقبت از دندان و لثه امری اجتناب ناپذیر است که موجب ایجاد آرامش و زیبایی چهره و دندان شده و احساس خوشایندی به فرد می‌دهد. تمامی افراد بهتر است که پس از انجام هر دو  عمل بلیچینگ و جرم‌گیری از مراقبت‌های عمومی غافل نشوند که به شرح زیر است:

  • استفاده از خمیردندان‌های مرغوب
  • داشتن مسواک استاندارد و مناسب نوع لثه فرد
  • عدم مصرف مواد رنگی به مقدار زیاد
  • کنار گذاشتن مصرف سیگار
  • مراجعه مرتب به دندان پزشکی
  • استفاده از نخ دندان با کیفیت
  • مسواک کردن دو بار در روز

بهترین دکتر برای بلیچینگ دندان در اصفهان کیست؟

بهتر است بدانید بلیچینگ دندان در اصفهان مطب دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران با بهترین کیفیت انجام می‌شود. دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران بهترین دکتر برای بلیچینگ هستند که با تکیه بر تخصص و تجربه خود، می‌توانند به شما بگویند که تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری چیست و کدام روش برای هر فرد مناسب‌تر، به صرفه‌تر و ماندگارتر است.

 سفید و زیبا کردن دندان برای همه کسانی که دوران نوجوانی را گذرانده‌اند ضروری است. چنانچه افراد دندان‌های حساسی نداشته باشند، می­توانند به ­طور مستمر و زیر نظر پزشکی متخصص آن را انجام دهند. این تیم مجرب با داشتن پیشینه قوی و روزمه درخشان می‌توانند بهترین خدمات دندانپزشکی روز دنیا را به مراجعه کنندگان ارائه دهند. در این کلینیک، تمامی خدمات تخصصی دندانپزشکی با جدیدترین و پیشرفته‌ترین امکانات و بهترین سرویس دهی به متقاضیان داده می‌شود.

اگر به دنبال بهترین دندانپزشکی در اصفهان هستید، مطب دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران به شما متقاضی گرامی پیشنهاد می‌شود تا با اطمینان خاطر از شرایط دندان و لثه خود مطلع شوید. این تیم متخصص، ضمن دادن گزارشی از وضعیت دندان شما پس از تصویربرداری، بهترین و نزدیک‌ترین راه را برای درمان و زیبایی دندان شما بکار می‌گیرند. داشتن تعهد، تخصص و احترام به بیمار، از خصایص این کادر با تجربه است که می‌توانند در درمان و سفید کردن دندانتان به شما بیمار گرامی نهایت همکاری را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بلچینگ دندان در اصفهان [ نمونه کارها + قیمت ]
بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

سخن پایانی

اگر بخواهیم به دقت و ظرافت به تفاوت جرم‌گیری و بلیچینگ بپردازیم، باید بگوییم این دو از نظر میزان سفیدی دندان نتیجه‌ مشابهی برای بیمار و متقاضی ندارند. این دو باید با نظر متخصص و پزشک مجرب انجام شوند تا نتیجه مطلوب به دست آید. جرم‌گیری برای دندان و لثه ‌هایی است که دارای رسوب و پلاک بوده و بدون استفاده از مواد سفید کننده و شیمیایی انجام می‌پذیرند. این روش به بیمار کمک می‌کند تا به درمان لثه و دندان خود پرداخته و از بروز عفونت جلو‌گیری کند. در بلیچینگ که به روش‌های مختلف در منزل و مطب صورت می‌گیرد، دندان‌ها به کمک مواد سفید کننده و لیزر سفید شده و دو یا چند پرده درخشان‌تر خواهند شد.


سوالات متداول بلیچینگ دندان و جرمگیری

جرم‌گیری دندان‌ها را سفیدتر می‌کند یا بلیچینگ؟

همانطور که گفته شد، یکی از موارد تفاوت بلیچینگ دندان و جرمگیری میزان سفیدی است که به دندان ها می دهند. جرم‌گیری یک روش درمانی است که به سلامت دندان و لثه کمک می‌کند. در جرم‌گیری رسوب و پلاک دندان از اطراف دندان برداشته شده و رنگ دندان به حالت طبیعی باز می‌گردد. در بلیچینگ، دندان‌ها با کمک ماده شیمایی دو یا چند درجه سفیدتر می‌شوند. در جرم‌گیری فقط رنگ طبیعی به دندان برمی‌گردد، اما در بلیچینگ تغییر زیادی در رنگ دندان به چشم می‌آید.

عوارض بلیچینگ بیشتر است یا جرم گیری؟

در هر دو روش عوارض چندانی مشاهده نشده است، مگر در مورد کسانی که دارای دندان و لثه­ های حساس هستند. پس از انجام هر یک از دو روش زیر، اگر دندان‌ و لثه آنها حساس شود، این حساسیت و قرمزی با مشورت و همراهی پزشک و تجویز دارو ظرف مدت کوتاهی از بین می‌رود.

آیا بعد از جرم‌گیری می‌توانیم از بلیچینگ استفاده کنیم؟

تمامی افرادی که جرم‌گیری دندان را انجام داده‌اند می‌توانند بلیچینگ را هم انجام دهند. موادی که دندان را سفید می­کنند شیمیایی هستند که ممکن است روی لثه اثر بگذارند. بهتر است زمان و فاصله بعد از جرم‌گیری توسط پزشک تعیین شود.

منبع: https://b2n.ir/p40496

۳.۸/۵ - (۱۳ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.