جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزایا و معایب بلیچینگ دندان | بلیچینگ خوب است یا بد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مزایا و معایب بلیچینگ دندان از موضوعات مختلف قابل بررسی می باشد. از مزایای سفید کردن دندان به روش بلیچینگ میتوان به سادگی، زیبایی، طول دوره درمان، هزینه پایین تر و نوع روش درمان اشاره کرد. البته سفید کردن دندان با بلیچینگ معایبی چون حساسیت دندان ها، سفیدی متغیر، دوام رنگ و تاثیرگزاری روی همه دندان ها را هم شامل می شود. در این مقاله به صورت کامل و مفصل به مزایا و معایب بلیچینگ دندان پردخته ایم و در پایان شما پاسخ این سوال که بلیچینگ خوب است یا بد را در می یابید. با ما همراه باشید.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

مزایا و معایب بلیچینگ دندان |دندانپزشکی زیبایی اصفهان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فهرست مطالب

مزایا و معایب بلیچینگ دندان، مواردی هستند که قبل از انجام این فرایند زیبایی، باید به آن دقت کافی داشته باشید. بلیچینگ دندان، فرایندی است که معمولا برای سفید کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران بسیار زیادی دارد. به­ طور کلی، روش ‌های گوناگونی برای سفید کردن دندان‌ ها و زیباتر شدن لبخند شما وجود دارد که روش بلیچینگ، یکی از پرکاربرد‌ترین و مؤثرترین این روش‌ها به حساب می‌آید. استفاده از این روش رفته رفته افزایش یافته است. دندانپزشکان متخصص در سراسر کشور، روش بلیچینگ را با استفاده از امکانات به روز و پیشرفته و به شکلی کاملا تخصصی و حرفه‌ای انجام می‌دهند.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

چه زمانی دندان‌های ما به بلیچینگ نیاز دارند؟

  • جهت سفید کردن دندان‌ها:

هنگامی که پلاک‌ ها به میزان نسبتا بالا سطح دندان را اشغال می‌کنند، به ­ندرت سبب تغییر رنگ سفید دندان‌ها می‌شوند. با جمع شدن و تراکم پلاک ‌ها، رنگ دندان‌ها به زردی تمایل پیدا می‌کند و از نظر ظاهری، از جذابیت لبخند خواهند کاست. با استفاده از تکنیک ‌ها و روش‌ های بلیچینگ دندان، می‌توان این رنگدانه‌ ها را از بین برده و سبب سفید‌تر شدن رنگ دندان‌ های شما شود.

رنگ دندان‌ ها نقش مهمی در جذابیت افراد دارد و روش بلیچینگ دندان، می‌تواند دندان‌های شما را به رنگ سفید و براق طبیعی سابق خود بازگرداند و به شما لبخندی بسیار زیبا‌تر را هدیه کند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که قبل از انتخاب روش سفید کردن دندان حتما مزایا و معایب بلیچینگ دندان و دیگر روش ها را بررسی کنید و بهترین گزینه را برای دندان های خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ برای چه افرادی مناسب نیست؟

روش بلیچینگ دندان به عنوان یکی از ایمن‌ ترین و کم خطر‌ترین روش‌ها برای سفید کردن دندان‌ ها و از بین بردن رنگدانه‌ ها شناخته می‌شود. اما در موارد زیر ممکن است که استفاده از این روش گزینه مناسبی برای افراد نباشد:

  • افرادی که حساسیت دندان دارند: در روش بلیچینگ دندان، از موادی استفاده می‌شود که اکسید کننده هستند و با اکسید کردن رنگدانه‌ های ایجاد شده روی سطح دندان، آن‌ها را از دندان جدا می‌کنند. اما ممکن است که دندان برخی از افراد به این مواد حساسیت داشته باشند که استفاده از این روش برای آن‌ها مناسب نخواهد بود.
  • افرادی که لثه‌ های حساس و آسیب دیده دارند: لثه، از جمله مهم‌ترین اجزای دهان است که به عنوان پایه دندان‌ها شناخته می‌شود. برخی از افراد ممکن است که لثه ‌های حساسی داشته باشند یا لثه ‌های آن‌ها به دلایلی آسیب دیده باشد. این افراد نباید از روش بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان ‌های خود استفاده کنند و انجام این روش برای آن‌ها مناسب نخواهد بود.

در ادامه مزایا و معایب بلیچینگ دندان را بررسی می کنیم تا در نهایت بتوانید تصمیم درستی درمورد بلیچینگ دندان خود بگیرید.

بیشتر بخوانید: بلیچینگ دندان در اصفهان [ نمونه کارها + قیمت ]

بررسی مزایا و معایب بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان خوب است یا بد؟ روش بلیچینگ دندان، دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و مراجعه کنندگان بهتر است تا قبل از مراجعه به مطب و انجام عمل بلیچینگ، با این مزایا و معایب آشنا شوند. بلیچینگ دندان، یکی از بهترین و ایمن ‌ترین روش ‌های سفید کردن دندان و زیبایی دهان و دندان به حساب می‌آید و معایب آن معمولا دیده نمی‌شوند.

بسیاری از افراد، از انجام دادن بلیچینگ دندان کاملا راضی هستند، اما باید توجه داشت که این روش نیز مانند هر روش دیگری، دارای معایب خاص خود است. برخی از افراد ممکن است بدون اطلاع از این معایب، عمل بلیچینگ دندان را انجام دهند و با مشکلاتی مواجه شوند. در ادامه مطلب به بررسی مزایا و معایب بلیچینگ دندان می‌پردازیم.

فواید بلیچینگ دندان

  • بلیچینگ دندان یک روش مقرون به­ صرفه است.
  • این روش در مدت زمان کوتاهی نتیجه می‌دهد و فرایندی طولانی نیست.
  • روش بلیچینگ دندان یکی از ایمن‌ترین روش‌های سفید کردن دندان است.
  • می‌توان بلیچینگ دندان را به شکل خانگی و در خانه انجام داد.
  • از این روش می‌توان به شکل مکرر استفاده کرد و محدودیت خاصی ندارد.

عوارض بلیچینگ دندان

  • کوتاه‌ مدت بودن اثرات بلیچینگ دندان.
  • امکان ایجاد حساسیت در دندان‌ها و لثه‌ های حساس.
  • مشخص نبودن میزان سفید شدن دندان‌ها قبل از انجام روش بلیچینگ دندان.
  • از بین رفتن سریع اثرات روش بلیچینگ دندان در صورت رعایت نکردن بهداشت دندان ‌ها.

راهکار‌های پیشگیری از عوارض بلیچینگ دندان

موردی که در هنگام بررسی مزایا و معایب بلیچینگ دندان حتما باید مدنظر قرار دهید، عوارض احتمالی بلیچینگ و راهکارهای پیشگیری از آنهاست.با اینکه بلیچینگ دندان ممکن است دارای عوارض باشد، اما با انجام راهکار‌هایی می‌توان از ایجاد چنین عوارضی در روش بلیچینگ، پیشگیری کرد:

  • مسواک زدن به شکل اصولی: در صورتی که مسواک زدن به شکل صحیح و اصولی نباشد، ممکن است که در طولانی مدت سبب ایجاد حساسیت برای دندان‌ ها و به­ویژه لثه‌ ها شود. در نتیجه، تلاش کنید که به شکل صحیح دندان‌های خود را مسواک بزنید و از مسواک و خمیر دندان مناسب استفاده کنید.
  • مراقبت از دندان‌ها: دندان‌ها، با اینکه بسیار محکم و سخت هستند، اما در داخل، دارای بافت خونی و اعصابی هستند که اگر از دندان‌ها به شکل درستی مراقبت نشود، ممکن است حساس شوند و روش بلیچینگ دندان، تاثیر بدی روی آن‌ها داشته باشد. با جلوگیری از ضربه دیدگی شدید دندان‌ها و همچنین جلوگیری از سرد و گرم شدن شدید آن‌ها، از حساس شدن دندان‌ها پیشگیری کنید.

در صورت رو برو شدن با عوارض بلیچینگ چه اقدامی انجام دهم؟

یکی از عوارضی که ممکن است در هنگام بلیچینگ دندان ایجاد شود، حساس شدن بیش از اندازه دندان‌ها است. در چنین حالتی، ممکن است که تماس هر چیزی با دندان‌ ها، فرد را آزار دهد و باعث شود که در هنگام مسواک زدن و تغذیه با مشکل مواجه شود. در چنین حالتی، در سریع‌ترین حالت ممکن به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. در برخی از مواقع، بلیچینگ دندان می‌تواند سبب آسیب دیدگی لثه و حتی عفونت آن شود. در چنین شرایطی، مراجعه به پزشک الزامی است و می‌توان عفونت ایجاد شده در لثه‌ها را با استفاده از آنتی بیوتیک‌ ها کنترل و درمان کرد.

مزایا و معایب روش های مختلف بلیچینگ دندان

به­ طور کلی، می‌توان بلیچینگ دندان را به دو روش بلیچینگ دندان در خانه و روش بلیچینگ دندان در مطب تقسیم بندی کرد. هر کدام از این روش‌ها، دارای مزایا و معایبی هستند که بسته به مکان انجام این روش و همچنین ابزار‌های مورد استفاده، متغیر است. در ادامه به معرفی مزایا و معایب هر کدام از این دو روش خواهیم پرداخت:

مزایای بلیچینگ دندان در خانه

  • به­ راحتی در محیط خانه قابل اجرا است.
  • استفاده از دستگاه مربوط به این روش بسیار آسان است.
  • مدت زمان بسیار کمتری را از فرد استفاده کننده می‌گیرد.

معایب بلیچینگ دندان در خانه

  • ممکن است به شکلی غیر تخصصی و غیر اصولی انجام شود.
  • احتمال آسیب رسیدن به دندان‌ها یا لثه بیشتر است.

 

مزایا و معایب بلیچینگ دندان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

مزایای بلیچینگ دندان در مطب

  • به شکلی کاملا تخصصی انجام می‌شود.
  • احتمال آسیب رسیدن به دندان‌ ها به حداقل می‌رسد.
  • تاثیرگذاری روش به نسبت بیشتر است.

معایب بلیچینگ دندان در مطب

    • نسبت به بلیچینگ در خانه وقت گیر‌تر است.
    • دستگاه مورد استفاده در مطب نسبت به دستگاه خانگی بلیچینگ پیچیده ‌تر است.
    • هزینه به نسبت بیشتری را به مراجعه کننده اعمال می‌کند.

 

مزایا و معایب بلچینگ دندان در مطب دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

بیشتر بخوانید: آفیس بلیچینگ چیست؟

چرا بلیچینگ دندان توسط دندانپزشک مزایای بیشتری دارد؟

موادی که در بلیچینگ دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند، مواد اکسید کننده‌ای هستند که به مرور زمان روی سطح مینای دندان‌ها تاثیر می‌گذارند و سبب می‌شوند رنگدانه‌ به آرامی از سطح دندان جدا شود. در این روش، معمولا لایه برداری انجام نمی‌شود، اما ممکن است که در برخی از موارد، استفاده غیر اصولی از مواد بلیچینگ، سبب آسیب دیدن دندان‌ها شود. در نتیجه، هنگام استفاده از لوازم بلیچینگ و مواد اکسید کننده، بهتر است که تخصص لازم وجود داشته باشد تا از بروز مشکلات و ایجاد عوارض بلیچینگ، جلوگیری به عمل آمده و احتمال آسیب دیدگی به حداقل خود برسد.

معمولا افرادی که در زمینه استفاده از مواد اکسید کننده و مورد نیاز برای بلیچینگ دندان تخصص ندارند، ممکن است به اندازه نامناسب از این مواد استفاده کنند. افرادی که در خانه روش بلیچینگ دندان را انجام می‌دهند، معمولا از مواد بی­خطر و دستگاه‌های ساده‌ تری استفاده می‌کنند. اما باز هم برای تاثیر بهتر، باید به مطب‌ های دندانپزشکی زیبایی برای انجام بلیچینگ دندان مراجعه کرد. قبل از مراجعه به دندانپزشکی حتما مزایا و معایب بلیچینگ دندان را بررسی کنید و با دیگر روش های سفید کردن دندان مقایسه کنید.

چرا بلیچینگ دندان توسط دندانپزشک مزایای بیشتری دارد؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 مواد مورد استفاده در بلیچینگ داخل مطب که توسط دندانپزشک انجام می‌شود، قدرت اکسید کنندگی بیشتری دارد و می‌تواند دندان ‌ها را سریع ‌تر و بسیار مؤثرتر سفید کند. دستگاه‌های مورد استفاده در مطب‌های دندانپزشکی، به شکل مؤثرتری سبب سفید شدن دندان مراجعه کنندگان می‌شوند.

از جمله دیگر مزایای بلیچینگ دندان توسط دندانپزشک، این است که دندانپزشکان محدودیت‌ های استفاده از این روش را بیشتر درک می‌کنند و از این رو، خطرات احتمالی به شدت کاهش پیدا می‌کند. در برخی از اوقات، بلیچینگ در خانه سبب می‌شود که دندان‌ها نسبت به قبل بسیار حساس‌تر شوند و پوشش سطحی آن‌ها تخریب شود.

این در حالی است که دندانپزشکان با در نظر گرفتن تمام محدودیت‌ های استفاده از روش بلیچینگ، همواره در نظر می‌گیرند که احتمال ایجاد عوارض بلیچینگ را به حداقل برسانند. بدین صورت می­کوشند تا به لثه‌ ها و دندان مراجعه کنندگان، آسیبی وارد نشود و مراحل بلیچینگ به­ صورت کاملا استاندارد انجام شوند.

بهترین دندانپزشک برای بلیچینگ دندان در اصفهان کیست؟

بلیچینگ دندان در اصفهان، به شکل گسترده ‌ای در مطب ‌های گوناگون انجام می‌شود و دندانپزشک‌های زیبایی، این روش را به فراوانی مورد استفاده قرار می‌دهند. به­ طور کلی، مطب ‌هایی بهترین خدمات بلیچینگ دندان را ارائه می‌دهند که از تکنولوژی‌ های روز برای ارائه خدمات بلیچینگ استفاده می‌کنند. معمولا نوع ماده اکسید کننده بکار گرفته شده در روش بلیچینگ دندان نیز اهمیت دارد و مطب‌ های زیبایی در اصفهان، از مواد با کیفیتی استفاده می‌کنند.

بهترین دندانپزشکی زیبایی در اصفهان، مطب دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران است که با تکنولوژی‌های روز، توانسته است بهترین خدمات را به مشتریان و مراجعه کنندگان ارائه کند. بلیچینگ دندان در این مطب، با بهترین روش‌ها و مواد انجام می‌شود.

ارائه خدمات با کیفیت در این مطب، سبب شده است که مراجعه کنندگان بسیار زیادی به این مطب مراجعه کنند و رضایت کاملی از خدمات این مطب داشته باشند. بلیچینگ دندان از جمله مهم‌ترین خدمات مطب دکتر کچوئی و دکتر راضیه کامران است. اکسید کننده‌های جدیدی که امروزه برای بلیچینگ دندان معرفی شده‌اند، در این مطب نیز استفاده می‌شوند.

دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران، بهترین دندانپزشکی در اصفهان هستند که می‌توانند روش بلیچینگ دندان را به بهترین شکل در شهر اصفهان انجام دهند. این متخصصان، از باتجربه‌ ترین و بروزترین متخصصان دندانپزشکی زیبایی هستند که تمام تکنیک‌های زیباسازی و سفید کنندگی دندان‌ها را با استفاده از لوازم و تجهیزات جدید اجرا می‌کنند.

شما می‌توانید برای انجام بلیچینگ دندان اصفهان، به مطب دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مراجعه کنید. امکانات موجود در این مطب، با تکنولوژی‌های روز دنیا تجهیز شده‌اند و فرایند بلیچینگ دندان به استاندارد‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران-بهترین-دندانپزشکی-اصفهان

بیشتر بخوانید: بهترین دندانپزشکی زیبایی اصفهان [ نمونه کارها + قیمت ]

مزایا و معایب بلیچینگ دندان نسبت به کامپوزیت و لمینت

بلیچینگ دندان، روشی است که در آن، سطح خارجی مینای دندان با استفاده از مواد اکسید کننده شستشو داده می‌شود تا در نهایت، سطح دندان‌ها سفید شود و به رنگ طبیعی خود برگردد. کامپوزیت و لمینت، موادی افزودنی هستند که به سطح دندان اضافه می‌شوند و علاوه بر نقش سفید کنندگی که دارند، برای ترمیم شکستگی ‌های دندان یا فرم بد دندان‌ها نیز کاربرد دارند.

یکی از محدودیت‌ های بلیچینگ دندان نسبت به کامپوزیت دندان و لمینت، گسترده نبودن کاربرد این روش است. از این روش، صرفا برای سفید کردن دندان‌ها و از بین رفتن رنگدانه‌ های روی دندان‌ها استفاده می‌شود. معمولا کامپوزیت و لمینت دندان، یک پروسه به نسبت طولانی هستند و برای کامل شدن پروسه کامپوزیت و لمینت، نیاز است که زمان بسیاری صرف شود.

این در حالی است که بلیچینگ، یکی از سریع‌ ترین روش‌ها برای سفید کردن دندان‌ ها به حساب می‌آید. در روش بلیچینگ دندان، تنها دو یا سه جلسه یک ساعته نیاز است تا فرایند سفید شدن دندان‌ها کامل شود. اما کامپوزیت دندان، مدت زمان طولانی‌ تری نیاز دارد تا تکمیل شود و روی دندان نصب شود. در روش لمینت دندان نیاز است که ابتدا از دندان ها قالب گیری شود و به لابراتوار فرستاده شود تا در نهایت با مواد مورد نیاز، روکش دندان ساخته شود. در نتیجه، یکی از مزایای بلیچینگ دندان نسبت به کامپوزیت و لمینت، سریع‌تر بودن پروسه آن است.

همانطور که کمی قبل‌تر به آن اشاره کردیم، بلیچینگ دندان به عنوان یک روش ایمن شناخته شده است و نسبت به روش‌ های کامپوزیت و لمینت دندان، یک روش بسیار ایمن‌تری است. در کامپوزیت دندان، موادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که ممکن است سبب ایجاد حساسیت شدید در دندان‌ها و لثه شود.

در روش لمینت نیز ممکن است که دندان‌ها زیر روکش‌هایی که به­ خوبی به دندان نچسبیده‌اند بپوسد. به­ طور کلی، با اینکه در روش بلیچینگ دندان نیز ممکن است حساسیت‌هایی ایجاد شود؛ اما باز هم احتمال ایجاد این حساسیت‌ها نسبت به دو روش ذکر شده، بسیار کمتر است و ایمن ‌ترین روش به حساب می‌آید.

بلیچینگ دندان تا چه مدت ماندگاری دارد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در مزایا و معایب بلیچینگ دندان مطرح است، مدت زمان ماندگاری بلیچینگ دندان است. معمولا انجام بلیچینگ دندان به صورت دوره ‌ای انجام می‌شود و نیاز به ذکر است که این روش، یک روش دائمی نیست و مدت زمان خاصی ماندگاری دارد. در روش بلیچینگ دندان، با استفاده از مواد مشخص و دستگاه‌های ویژه، سطح مینای دندان‌ها شستشو داده می‌شود تا رنگ آن‌ها سفید شود. در نتیجه، سطحی روی دندان ایجاد نمی‌شود و دندان، در حالت عادی خود است.

به ­طور کلی، میزان ماندگاری بلیچینگ دندان به موارد خاصی بستگی دارد، اما معمولا گفته می‌شود که مدت زمان ماندگاری بلیچینگ دندان، چندین ماه است و در بیشتر موارد حتی به یک سال هم نمی‌رسد. در نتیجه، زمان باقی ماندن تاثیرات بلیچینگ دندان نسبت به دیگر روش‌های سفید کردن دندان، یکسان نیست. از مهم‌ترین موارد مربوط به مزایا و معایب بلیچینگ دندان، مدت زمان ماندگاری آن است که به عنوان یکی از معایب آن شناخته می‌شود. همانطور که کمی قبل‌ تر به آن اشاره کردیم، روش‌های گوناگونی برای افزایش میزان ماندگاری تاثیرات بلیچینگ دندان وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

با انجام اقدامات گوناگون، می‌توان ماندگاری بلیچینگ دندان را افزایش داد. هنگامی که با استفاده از روش بلیچینگ دندان، رنگدانه‌ از روی دندان برداشته می‌شوند، باید بهداشت دهان و دندان به شکل کامل رعایت شود تا سرعت تجمع پلاک‌ها و رنگدانه‌ ها روی دندان به حداقل مقدار ممکن برسد. مسواک زدن به شکل منظم و استفاده از نخ دندان، می‌تواند مدت زمان ماندگاری اثرات بلیچینگ دندان را حتی در حد یک سال و بیشتر افزایش دهد. در صورتی که بهداشت دهان و دندان رعایت نشود و سرعت تجمع رنگدانه‌ ها بیشتر شود، مدت زمان ماندگاری بلیچینگ دندان بیش از چند ماه نخواهد بود.

سخن پایانی مزایا و معایب بلیچینگ دندان

استفاده از روش بلیچینگ دندان، به عنوان یکی از بهترین و بروزترین روش‌های سفید کردن دندان شناخته می‌شود و به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب، مزایا و معایب بلیچینگ دندان را بررسی کردیم. این روش، با وجود اینکه ممکن است حساسیت‌ هایی را ایجاد کند، اما به عنوان ایمن‌ترین روش سفید کردن دندان شناخته شده است و تغییر رنگ دندان پس از بلیچینگ دندان، کاملا طبیعی است. زیرا به رنگ خود مینای دندان است. در بسیاری از مطب ‌های بزرگ و پیشرفته دندانپزشکی زیبایی در ایران، تکنیک بلیچینگ دندان به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به­ طور کلی، روش بلیچینگ، یک روش توصیه شده و امن است که کمترین احتمال ایجاد حساسیت را دارد و رنگ سفید و درخشان ایجاد شده توسط آن، طبیعی است. از این رو، نقطه برتری نسبت به سایر روش‌های سفید کردن دندان دارد. بلیچینگ دندان در اصفهان، به شکلی گسترده انجام می‌شود و مطب دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران، بهترین مطب دندانپزشکی زیبایی در شهر اصفهان است که بلیچینگ دندان را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت به مراجعه کنندگان خود ارائه می‌دهد و سابقه بالایی دارد. با انجام بلیچینگ دندان، می‌توانید لبخند زیبا و جذاب‌تری داشته باشید.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران


سوالات متداول مزایا و معایب بلیچینگ دندان

آیا بلیچینگ دندان خطری برای دندان‌ها دارد؟

بلیچینگ دندان، به عنوان کم خطر‌ترین روش برای سفید کردن دندان‌ها به حساب می‌آید، اما در شرایط نادری ممکن است باعث ایجاد حساسیت در لثه و دندان‌ها شود.

آیا بلیچینگ دندان دردناک است؟

فرایند بلیچینگ دندان، در صورتی که شرایط استاندارد باشد، هیچگونه دردی را به مراجعه کننده وارد نمی‌کند.

چه کسانی می‌توانند بلیچینگ دندان انجام دهند؟

به جز افرادی که دارای حساسیت ‌های مربوط به دندان و لثه یا مواد اکسید کننده هستند، افراد دیگر می‌توانند روش بلیچینگ دندان را انجام دهند.

منبع: https://b2n.ir/p91672

۳.۹/۵ - (۱۶ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.