جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان چیست؟ | بررسی معایب و مزایا

آنچه در این مقاله می‌خوانید
لمینت و بلیچینگ از روش های سفید کردن دندان هستند. تفاوت های بلیچینگ با لمینت دندان از نظر جنس، مواد مورد استفاده و اهداف استفاده دسته بندی میشوند. در این مقاله تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان به صورت کامل عنوان خواهد شد. با ما همراه باشید.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان |دندانپزشکی زیبایی اصفهان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فهرست مطالب

تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان، موضوعی است که معمولا ذهن بیشتر افرادی که می‌خواهند به دندان پزشکی مراجعه کنند را درگیر می‌کند. بلیچینگ و لمینت، روش ‌هایی هستند که برای سفید کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند که با استفاده از روش‌های گوناگونی توسط دندانپزشک متخصص انجام می‌شوند.

 هر دوی این روش‌ ها، از بهترین روش‌ های سفید سازی دندان به حساب می‌ آیند و لبخند شما را بسیار زیبا‌تر می‌کنند. لمینت دندان و بلیچینگ در ایران به شکل گسترده ‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و مشتریان زیادی برای سفید کردن دندان خود، این روش‌ها را انتخاب می‌کنند.

افراد زیادی برای سفید کردن دندان‌های خود یا پوشاندن عیوب گوناگون دندان، به شهر بزرگ اصفهان مراجعه می‌کنند. تکنیک بلیچینگ نیز در برخی از دندانپزشکی‌ های شهر اصفهان انجام می‌شود که سبب سفید شدن دندان‌ ها با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته خواهد شد.

دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران، از جمله بهترین دندانپزشکان در شهر اصفهان هستند و هر دو روش لمینت دندان و بلیچینگ را به بهترین شکل انجام می‌دهند. در ادامه مطلب، به بررسی بلیچینگ و لمینت دندان، نکات مهم و کاربردی در مورد آن‌ها و همچنین تفاوت‌های موجود بین این دو روش می‌پردازیم.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان، معمولا برای بیشتر افراد مناسب است و محدودیت خاصی در زمینه استفاده کردن لمینت دندان وجود ندارد. در ادامه، به معرفی گروه افرادی که لمینت کردن دندان برای آن‌ها مناسب است و می‌توانند به راحتی این عمل را انجام دهند و نتایج مثبتی را نیز بگیرند، خواهیم پرداخت:

  • افرادی که به صورت مرتب از دندان‌های خود مراقبت می‌کنند: افرادی که به نظافت دندان‌های خودشان اهمیت بالایی می‌دهند، معمولا گزینه ‌های بسیار مناسبی برای لمینت دندان به حساب می‌آیند. زیرا لمینت پس از نصب شدن، نیاز دارد که به شکل مرتب تمیز و پاکیزه نگه داشته شود. در غیر این صورت عمر مفید آن کاهش خواهد یافت و ممکن است که رنگ آن براقیت سابق خود را از دست بدهد. در نتیجه این روش برای افرادی که به نظافت دهان و دندان اهمیت می‌دهند، مناسب است.
  • افرادی که دندان‌هایشان رنگ مناسبی ندارد: ممکن است که در برخی از افراد، حتی با وجود تمیز بودن سطح مینای دندان، باز هم دندان رنگ جذابی نداشته باشد که به خود مینای دندان مربوط می‌شود. در چنین حالتی، بکار گرفتن روش لمینت دندان، به عنوان یک روش بسیار مناسب طلقی می‌شود و می‌تواند عیب رنگ را بپوشاند. در روش لمینت حتی می‌توان رنگ دندان را نیز به دلخواه انتخاب کرد. پس از انتخاب رنگ مناسب، روکش لمینت در لابراتوار مخصوص، با استفاده از رنگ انتخابی شما ساخته خواهد شد.
  • افرادی که دچار شکستگی دندان شده‌اند: لمینت دندان تنها برای سفید سازی دندان استفاده نمی‌شود، بلکه این روش برای افرادی که دچار شکستگی دندان شده‌اند نیز مناسب است. هنگامی که دندان شکسته می‌شود، ظاهر آن از حالت عادی خارج می‌شود و ممکن است نیاز باشد که ترمیم شود یا با استفاده از لمینت، شکستگی آن پوشش داده شود. با استفاده از لمینت، پوششی ایجاد می‌شود که روی دندان شکسته شده قرار می‌گیرد و سبب می‌شود که شکستگی به شکل کامل پوشش داده شود.
بیشتر بخوانید: لمینت دندان در اصفهان [ نمونه کارها + قیمت ]

بلیچینگ دندان برای چه افرادی مناسب است؟

بلیچینگ دندان، تکنیک دیگری است که برای سفید کردن دندان‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این روش ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر روش‌ ها متمایز می‌کند. در ادامه، به این مورد اشاره خواهیم کرد که روش بلیچینگ دندان برای چه افرادی کارساز و مناسب است:

  • افرادی که می‌خواهند دندان‌ شان رنگ طبیعی داشته باشد: بلیچینگ دندان، روشی است که در آن رنگ جدید ایجاد شده روی دندان، در واقع همان رنگ اصلی مینای دندان است و از این رو بسیار طبیعی و زیبا است. البته لازم به ذکر است که ممکن است مینای دندان تمام افراد نیز به رنگ سفید براق نباشد و نتیجه کاملا مطلوبی را ارائه ندهد؛ اما به­طور کلی، مینای دندان بسیاری از افراد، به رنگ سفید درخشان است و زیبایی خیره کننده‌ای دارد.
  • افرادی که به دنبال روش ایمن سفید کردن دندان هستند: بلیچینگ دندان، روشی است که در آن هیچگونه خراش دادن سطح دندانی انجام نمی‌شود و از این سو، به عنوان یکی از ایمن‌ترین روش‌های سفید کردن دندان شناخته می‌شود. همواره مراجعه کنندگان زیادی که به ایمنی دندان‌های خود اهمیت می‌دهند، از این روش استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که این روش کاملا هم بی­خطر نیست و ممکن است حساسیت ‌هایی نیز ایجاد کند.
  • افرادی که به زمان اهمیت می‌دهند: روش بلیچینگ دندان، یک روش بسیار سریع برای سفید کردن دندان‌ها است و حتی می‌توان در خانه نیز عمل بلیچینگ دندان را انجام داد. تنها دو الی سه جلسه بلیچینگ دندان کافی است تا دندان‌های شما به بهترین شکل سفید و براق شوند. معمولا این جلسات بین ۱ الی ۲ ساعت به طول می‌انجامند. افرادی که وقت شناس هستند و زمان زیادی را نمی‌توانند برای سفید کردن دندان‌های خود صرف کنند، از روش بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان‌های خود استفاده می‌کنند.
بیشتر بخوانید: بلیچینگ دندان در اصفهان [ نمونه کارها + قیمت ]

تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان

همانطور که کمی قبل‌تر به آن اشاره کردیم، دو روش لمینت دندان و بلیچینگ دندان با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که بهتر است قبل از انتخاب یکی از این دو روش، در مورد آن‌ها اطلاع کافی داشته باشید. در ادامه مطلب، به بررسی تفاوت‌های موجود در میان این دو روش مختلف خواهیم پرداخت.

تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان از نظر زیبایی

به­ طور کلی، لمینت دندان از نظر زیبایی کاربرد گسترده ‌تری دارد. زیرا در این روش‌ می‌توان میزان سفید بودن دندان ‌ها را نیز تعیین کرد و حتی می‌توان با استفاده از لمینت دندان، مواردی از جمله فرم نامطلوب دندان ‌ها یا شکستگی ‌ها را برطرف کرد.

این در حالی است که در روش بلیچینگ، به علت اینکه جنس دندان‌ ها با یکدیگر متفاوت است، نمی‌توان به ­طور دقیق مشخص کرد که دندان‌ها قرار است به چه اندازه‌ای سفید شوند و این مورد، به رنگ طبیعی مینای دندان هر فرد بستگی دارد. در صورتی که مینای دندان افراد به شکل طبیعی رنگ مطلوبی نداشته باشد، با روش بلیچینگ به اندازه کافی سفید نخواهد شد.

تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان از نظر کاربرد

از جمله مهم‌ترین موارد تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان، سطح کاربرد این دو روش نسبت به یکدیگر است. بلیچینگ دندان، تنها برای سفید کردن دندان‌ ها و از بین بردن رنگدانه روی سطح دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 این در حالی است که با استفاده از روش لمینت دندان، نه ­تنها می‌توان دندان‌ها را سفید کرد، بلکه می‌توان شکستگی و یا لب پر شدن بخشی از دندان‌ ها را نیز ترمیم کرد. با استفاده از لمینت، حتی می‌توان فرم دندان‌ ها را نیز تغییر داد و سبب یکنواختی دندان‌ ها و اصلاح فرم آن‌ها شد. پس می توان گفت کاربرد لمینت دندان نسبت به بلیچینگ دندان، بسیار گسترده‌ تر است.

تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان از نظر هزینه

بلیچینگ دندان، روشی ساده‌ تر از روش لمینت دندان است و میزان مصرف مواد نیز در این روش بسیار کمتر از لمینت دندان است. از این رو، طبیعتا تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان از نظر هزینه تفاوتی چشمگیر خواهد بود. در روش لمینت دندان، نیاز است تا با استفاده از مواد مناسب، روکشی برای دندان ‌ها ساخته شود که روی آن‌ ها قرار می‌گیرد. روکش علاوه بر حفاظت از سطح مینای دندان، باعث سفیدی دندان‌ ها و حفظ فرم آن‌ها می‌شود. بنابراین، طبیعی است که لمینت کردن دندان‌ها، هزینه بیشتری را نسبت به بلیچینگ دندان برای مشتریان داشته باشد.

تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان از نظر مراحل

از جمله مهم‌ترین موارد تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان، مراحل انجام آن‌ها است. بلیچینگ دندان‌ها، معمولا در تعداد جلسات کم انجام می‌شود و اولین مرحله آن، پوشاندن لثه‌ ها برای حفاظت از آن‌ها و سپس استفاده مستقیم از مواد سفید کننده دندان است.

در روش لمینت دندان، ابتدا باید بیماری ‌های مربوط به دندان و لثه ‌ها برطرف شوند. پس از قالب‌گیری دندان‌ ها و انتخاب رنگ دندان ‌ها، دندانپزشک قالب تهیه شده را به لابراتوار می‌فرستد تا روکش لمینت ساخته شود. سپس با استفاده از چسب مخصوص، آن را به سطح دندان‌های مراجعه کننده می‌چسباند. تمامی این مراحل در طی چند جلسه صورت می گیرد.

تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان از نظر مواد مورد استفاده

یکی از موارد کلیدی تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان، مواد مورد استفاده در هر یک از این روش هاست. در روش بلیچینگ دندان، از موادی استفاده می‌شود که سبب اکسید شدن رنگدانه های موجود روی دندان‌ها می‌شوند. این مواد اکسید کننده، سبب جداسازی رنگدانه از روی سطح مینای دندان می‌شوند. پرکاربرد‌ترین ماده در بلیچینگ دندان، هیدروژن پراکسید یا همان آب اکسیژنه است. کارباماید پراکسید نیز یکی دیگر از مواد شیمیایی دیگر است که برای بلیچینگ دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تولید روکش لمینت دندان، معمولا از جنس ‌های خاصی استفاده می‌شود که بسته به نوع لمینت متغیر هستند. زیرکونیم، یکی از پرکاربرد‌ترین مواد در تولید لمینت است. سرامیک ‌های پایه آلومینا و همچنین لیتیوم دی سیلیکات، از مواد دیگر مورد استفاده در لمینت دندان هستند.

تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان از لحاظ ماندگاری

به­ طور کلی، ماندگاری روش لمینت نسبت به روش بلیچینگ بسیار بیشتر است. زیرا در روش بلیچینگ، تنها رنگدانه ‌های روی مینای دندان از بین می‌روند و با این کار، دندان‌ ها سفید می‌شوند. این در حالی است که در روش لمینت دندان، روکشی روی دندان قرار می‌گیرد که دارای ماندگاری بسیار بالا است و تا سال‌ها روی دندان باقی خواهد ماند.

اثرات بلیچینگ تنها چند ماه باقی می‌ماند و پس از چند ماه، ممکن است رنگ دندان‌ها به حالت سابق برگردد. اما لمینت دندان در بازه زمانی طولانی مدت‌ تری روی دندان‌ها باقی می‌ماند و حتی ممکن است تا ۱۵ سال دوام داشته باشد.

مزایا و معایب لمینت دندان نسبت به بلیچینگ

روش لمینت دندان، نسبت به تکنیک بلیچینگ دندان‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که هر فرد باید قبل از انتخاب یکی از این دو روش برای سفید کردن دندان خود، در مورد این مزایا و معایب اطلاعات کافی داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی از مزایا و معایب لمینت دندان نسبت به بلیچینگ خواهیم پرداخت:

مزایای لمینت دندان نسبت به بلیچینگ

  • اثرات آن بسیار طولانی مدت‌تر است و عمر مفید بیشتری دارد.
  • موارد کاربرد بیشتری دارد و برای شکستگی و بدفرمی دندان‌ها نیز استفاده می‌شود.
  • در این روش می‌توانید رنگ دندان خود را از قبل تعیین و انتخاب کنید.
  • از دندان حفاظت می‌کند.

 

 تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان و مزایای آن دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

معایب لمینت دندان نسبت به بلیچینگ

  • بسیار پرهزینه است.
  • مدت زمان طولانی ‌تری باید صرف آن شود.
  • اگر به شکل اصولی انجام نشود، احتمال ایجاد آسیب به دندان وجود دارد.
  • به تجهیزات پیشرفته و لابراتوار تخصصی احتیاج دارد.

 

تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان و معایب آن دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

مزایا و معایب بلیچینگ نسبت به لمینت دندان

روش بلیچینگ دندان، یک روش رایج و پرکاربرد برای سفید کردن دندان‌ها است و نسبت به روش لمینت دندان، دارای مزایا و معایب خاصی است. نیاز است مراجعه کنندگان در مورد آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشند تا به شکل آگاهانه و کاملا مطمئن، تصمیم به انجام روش بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان‌های خود بگیرند:

مزایای بلیچینگ نسبت به لمینت دندان

  • روشی کم هزینه و مقرون به صرفه است.
  • زمان زیادی را از مراجعه کنندگان و دندانپزشک نخواهد گرفت.
  • رنگ نهایی پس از انجام روش بلیچینگ، کاملا طبیعی است.
  • در خانه نیز قابل انجام است.

معایب بلیچینگ نسبت به لمینت دندان

  • ممکن است دندان‌ها به ­طور کامل سفید نشوند.
  • به لثه ‌ها و دندان‌های بسیار حساس آسیب می‌رساند.
  • نمی‌توان از قبل رنگ دندان را تعیین کرد و رنگ دندان پس از عمل بلیچینگ مشخص نیست.
  • مدت زمان ماندگاری نسبت به لمینت دندان بسیار کمتر است.

کدام روش به دندان‌ها آسیب می‌زند؟ بلیچینگ یا لمینت؟

نکته ‌ای که در مورد هر دو روش بلیچینگ و لمینت دندان باید بدانید، این است که اگر اصول رعایت نشود، هر دوی این روش‌ ها ممکن است سبب آسیب رسیدن به دندان‌ها شوند. این روش‌ها باید به شکل کاملا اصولی انجام شوند تا امکان آسیب دیدگی دندان ‌ها کاهش پیدا کند. برخی از آسیب دیدگی‌ های ناشی از بلیچینگ با لمینت کردن دندان متفاوت هستند.

همانطور که کمی قبل‌تر در بررسی تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان اشاره شد، در روش بلیچینگ دندان از مواد شیمیایی گوناگون استفاده می‌شود تا سطح مینای دندان سفید شود. استفاده غیر اصولی از این مواد اکسید کننده، می‌تواند سبب آسیب دیدگی و حساس شدن دندان شود.

برخی از افراد به این مواد حساسیت دارند و این روش می‌تواند میزان حساسیت دندان‌های آن‌ها را افزایش دهد. در برخی از موارد، استفاده غیر اصولی از مواد اکسید کننده مانند هیدروژن پراکسید، می‌تواند به مینای دندان آسیب جدی برساند و آن را از بین ببرد؛ به­طوری که آسیب ایجاد شده برگشت ناپذیر بوده و سبب پوسیدگی مینای دندانمی­شود.

معمولا لمینت آسیب مستقیمی به دندان نمی‌رساند، اما می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که به شکل غیر مستقیم سبب آسیب دیدگی دندان شود. در صورتی که لمینت دندان به شکل درست روی سطح دندان قرار نگرفته باشد، ممکن است سبب ایجاد مشکلاتی نظیر پوسیدگی دندان شود.

نکته مهم این است که پوسیدگی دندان زیر لمینت، در ابتدا قابل شناسایی نیست و بدون اینکه مهار شود، به سرعت گسترش پیدا می‌کند. حتی ممکن است دندان به اندازه‌ای پوسیده شود که دیگر نتوان آن را درمان کرد. لمینت کردن دندان‌ ها در صورت کار کردن غیر اصولی، می‌تواند سبب ایجاد مشکلات لثه‌ ای و ایجاد بیماری ‌های مربوط به لثه شود.

سفیدی دندان‌ها با بلیچینگ زیباتر است یا لمینت؟

کمی قبل‌تر، به یکی از بزرگ‌ترین موارد تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان اشاره کردیم. این تفاوت، در میزان سفید کنندگی دندان‌ها بود. در روش بلیچینگ، نمی‌توان تشخیص داد که دندان‌ها به چه اندازه‌ای قرار است سفید شوند. در صورتی که رنگ طبیعی مینای دندان‌ها سفید باشد، دندان‌ ها پس از انجام عمل بلیچینگ، سفید خواهند شد.

اما اگر رنگ طبیعی مینای دندان به اندازه کافی سفید نباشد، بلیچینگ به اندازه کافی سبب سفید شدن دندان نخواهد شد. زیرا بلیچینگ تنها سبب از بین رفتن لکه‌های موجود روی سطح دندان و جداسازی رنگدانه‌ هایی می‌شود که در مدت زمان طولانی به مینای دندان چسبیده‌اند.

در روش لمینت کردن دندان‌ها، شما می‌توانید رنگ دندان خود را انتخاب کنید تا روکش لمینت مورد نظر، با استفاده از رنگ انتخابی شما ساخته شود. در نتیجه، شما به ­راحتی می‌توانید رنگ سفید مورد نظر خود را انتخاب کنید و می‌دانید که قرار است پس از انجام عمل لمینت، دندان ‌های شما چه رنگی باشد.

 به ­طور کلی، روش لمینت دست شما را باز می‌گذارد تا بتوانید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که برای ماندگاری رنگ لمینت، باید به­ طور مرتب به نظافت دندان ‌های خود بپردازید. در غیر این صورت، لمینت دچار رنگدانه گرفتگی می‌شود و رنگ سطح آن تغییر خواهد کرد.

این که سفیدی دندان با بلیچینگ زیباتر می‌شود یا اینکه با استفاده از روش لمینت سفیدی دندان‌ها بهتر است، به سلیقه مراجعه کننده بستگی دارد. برخی از افراد می‌خواهند که رنگ سفید دندان‌ هایشان، طبیعی باشد. دندان‌هایی که با استفاده از روش بلیچینگ سفید می‌شوند، رنگ طبیعی‌تری دارند، زیرا این رنگ خود دندان است که سفید شده است و لکه ‌هایش از بین رفته‌اند.

در صورتی که مینای دندان به شکل طبیعی رنگ مناسبی نداشته باشد، استفاده از لمینت می‌تواند سفیدی زیباتری را برای دندان ایجاد کند. در نتیجه مراجعه کننده می‌تواند خودش رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کند که در لمینت تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین دندانپزشکی زیبایی در اصفهان کجاست؟

شهر اصفهان، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کلان ­شهر‌های ایران است که مطب ‌های دندانپزشکی فراوانی در آن واقع شده‌اند. با توجه به تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان، باید گفت بهترین دندانپزشکی زیبایی در اصفهان، مطبی است که بتواند هر دو روش را با استفاده از تکنولوژی روز و بهترین شیوه‌ ها و مراحل انجام دهد. معمولا این مطب ‌ها بسیار کم پیدا می‌شوند.

زیرا بلیچینگ و لمینت دندان، دو روش متفاوت هستند و هر دوی آن‌ها، به تخصص به نسبت بالایی نیاز دارند. دندانپزشک نیز باید به شیوه‌ های گوناگون بلیچینگ و لمینت دندان به اندازه کافی مسلط باشد و بتواند با توجه به تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان بهترین روش درمان را انتخاب کرده و به بهترین شکل ممکن دندان‌ ها را سفید کند.

بهترین دندانپزشکی در اصفهان مطب دندان‌پزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران می باشد، که در آن با استفاده از هر دو روش بلیچینگ و لمینت دندان، فرایند سفیدسازی و ترمیم کردن دندان برای مراجعه کنندگان صورت می‌گیرد. دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران، بهترین متخصصان دندانپزشکی در اصفهان به شمار می‌رود.

شما می‌توانید برای لمینت دندان در اصفهان، به این مطب مراجعه کنید و از مشاوره حرفه‌ای این مطب استفاده کنید. این دندانپزشکی با بهترین امکانات روز مجهز شده است و از نوین‌ترین و ایمن­ ترین روش برای لمینت کردن دندان استفاده می‌کند و از ایجاد هر گونه آسیب احتمالی در حین انجام لمینت دندان جلوگیری به عمل می‌آورد.

مطب دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران، دارای پیشرفته ­ترین امکانات برای بلیچینگ دندان در اصفهان است و اگر می‌خواهید دندان ‌های خود را به شکل طبیعی سفید کنید، می‌توانید ابتدا از این مطب مشاوره دریافت کنید و سپس با استفاده از جدید‌ترین ابزار و مواد مخصوص بلیچینگ دندان، دندان‌های خود را سفید کنید.

بلیچینگ دندان در این دندانپزشکی به شکلی کاملا حرفه‌ ای صورت می‌گیرد و نیازی نیست که نگران انجام عمل بلیچینگ باشید. در این مطب، از بهترین مواد سفید کننده و اکسید کننده، برای پاکسازی سطح مینای دندان‌ها استفاده می‌شود که بهترین نتیجه را در سفیدسازی دندان دارند.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

سخن پایانی

دندان‌ ها، از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که تاثیر بسزایی در زیبایی انسان دارند و سالم نگه داشتن آن‌ها، یک اصل اساسی به حساب می‌آید. انسان باید همواره آراستگی خود را حفظ کند. در قرآن گفته شده است که خداوند زیبایی را بسیار دوست دارد و از نپرداختن به خود و خود را زشت و ژولیده نشان دادن بدش می‌آید.

سفید بودن دندان‌ ها، از جمله مهم‌ترین مواردی است که به آراستگی انسان کمک می‌کند و نه ­تنها باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود، بلکه سبب می‌شود تا بتوانید به شکل مؤثر‌تری با جامعه و افراد دیگر ارتباط داشته باشید و شخص موفق‌تری باشید.

بلیچینگ و لمینت دندان، دو روش محبوب و پرکاربردی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به ­راحتی دندان‌ های خود را سفید کنید و لبخند بسیار زیبا‌تری را برای خود بسازید. در این مطلب، به بررسی تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان اشاره کردیم و مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

شما می توانید با در نظر گرفتن تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان و همچنین بر اساس نیاز‌های خودتان، روشی که برایتان مناسب‌تر است را انتخاب کرده و برای انجام آن به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. برای انتخاب روش مناسب‌تر برای سفید کردن دندان‌های خود، می‌توانید از متخصصان با تجربه در این زمینه مشاوره دریافت کنید.


سوالات متداول تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان

بلیچینگ بهتر است یا لمینت؟

هر یک از این دو روش، دارای مزایا و معایبی هستند که نمی‌توان به­ طور دقیق گفت کدام روش بهتر است. بهتر بودن یکی از این دو روش، بر اساس نیاز‌ها و شرایط مراجعه کنندگان تعیین می‌شود.

آیا می‌توان دندان‌های لمینت شده را با بلیچینگ سفید کرد؟

خیر. نمی‌توان دندان ‌هایی که از قبل لمینت شده‌اند را با استفاده از بلیچینگ سفید کرد، زیرا جنس لمینت با مینای دندان تفاوت دارد و مواد اکسید کننده روی آن اثری ندارند.

ماندگاری لمینت بیشتر است یا بلیچینگ؟

به عنوان یک تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان، می توان به ماندگاری آنها اشاره کرد. ماندگاری لمینت بسیار بیشتر از بلیچینگ است، بطوری که اثر بلیچینگ تنها برای چند ماه باقی می‌ماند، در حالی که لمینت دندان حتی می‌تواند تا ۱۵ سال نیز ماندگاری داشته باشد.

سفیدی بلیچینگ طبیعی‌ تر است یا لمینت؟

یکی از موارد تفاوت بلیچینگ با لمینت دندان میزان سفیدی است که هرکدام از این روش ها به دندان می دهند. در لمینت دندان، با استفاده از رنگ مصنوعی دندان‌ها سفید می‌شوند، در حالی که بلیچینگ، سبب سفیدی خود دندان می‌شود. در نتیجه سفیدی بلیچینگ طبیعی‌تر از لمینت است.

منبع: https://b2n.ir/n21639

۳.۷/۵ - (۱۱ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.