جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان [ ۶ مزیت طلایی ]

آنچه در این مقاله می‌خوانید
لمینت سرامیک دندان یک روش برای اصلاح طرح لبخند شما است که به کمک آن می توانید ایرادات ظاهری دندان های خود بر طرف کنید. برای انتخاب بهترین تکنیک سرامیک دندان باید مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان را به صورت کامل بدانید و گزینه های مختلف را مقایسه کرده و با بهترین روش زیباترین لبخند را برای خود بسازید. در این مقاله با بیان مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان و معرفی بهترین کلینیک ترمیم طرح لبخند به شما در انتخاب لبخند جذاب خود کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

بررسی مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان | دندانپزشکی دکتر کچویی و دکتز کامران
فهرست مطالب

مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان چیست؟ همه می دانیم که لبخند زیبا یکی از ارکان اصلی داشتن چهره ای جذاب است، اما لبخند زیبا بدون داشتن دندان های زیبا، امکان پذیر نیست. در سال های اخیر، دندانپزشکان با استفاده از تکنولوژی، توانستند روش های زیاد و مختلف و کم هزینه ای برای ترمیم زیبایی دندان ها به دست بیاورند.

لمینت سرامیکی دندان یکی از راه های ترمیم زیبابی و طرح لبخند دندان است که برای افرادی که قصد ترمیم دندان های از بین رفته خود را دارند، استفاده می‌شود. از لمینت سرامیکی دندان به عنوان یکی از بهترین روش های ترمیم طرح لخند دندان یاد می‌شود که امروزه افراد زیادی برای نصب لمینت دندان به دندانپزشکی مراجعه می کنند. اگر شما هم به دنبال استفاده از لمینت سرامیکی دندان هستید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

لازم به ذکر است که دو نوع روکش دندان سرامیکی و کامپوزیت وجود دارد که روکش های سرامیکی دارای کیفیت بهتری هستند.

در این مقاله سعی داریم به بررسی ویژگی، مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان و لمینت سرامیکی دندان بدون تراش یا فوق نازک بپردازیم. اگر قصد دارید از روش لمینت سرامیکی برای ترمیم طرح لبخند دندان های خود استفاده کنید، این مقاله مختص شماست؛ پس تا اخر این مقاله همراه ما باشید.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، یکی از بهترین روش های ترمیم طرح لبخند دندان ها، لمینت دندان است. در روش لمینت سرامیکی دندان، از دندان های بیمار یا متقاضی، یک قالب آماده می‌شود و آن را به لابراتوری ارائه می‌دهند تا از قالب دندان های بیمر و رنگی که از قبل انتخاب کرده است، لمینت سرامیکی بسازند و تحویل دندانپزشکی می‌دهند.

دندانپزشک، مینای دندان های بیمار را تراش می‌دهد تا بتوان لمینت ها را به درستی بر آن نصب نمود؛ سپس با استفاده از چسب مخصوص دندان، لمینیت های اماده شده را بر روی دندان ها نصب می‌کند. تمامی این فرآیند در طول ۲ جلسه انجام می‌گردد که جلسه اول برای تراشیدن مینای دندان و گرفتن قالب از دندان هاست. لازم به ذکر است پس از تراشیدن دندان ها، متخصص دندان یک روکش موقت بر روی دندان های شما نصب می‌کند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان می پردازیم.

چه کسانی کاندید استفاده از لمینت سرامیکی دندان می‌شوند؟

لمینت سرامیکی دندان، برای کسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای شرایط زیر باشند:

  • کسانی که دندان هایشان تغییر شکل داده باشد.
  • کسانی که دندان شمساه یا لب پریده داشته باشند.
  • گاز زدن یا جویدن غذا برایشان مشکل باشد.

لمینت دندان در اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی به عنوان یکی از روش های سفید کردن و ترمیم دندان دارای معایب و مزایایی می باشد. بهتر است قبل از انتخاب این روش درمورد مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان بدانید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. لمینت در مقایسه با دیگر روش های سفید کردن دندان نیز دارای مزایا و معایبی می باشد که در مقالات دیگر سایت می توانید مطالعه فرمائید.

مزایا لمینت سرامیکی دندان

نصب لمینت سرامیکی دندان، برای شما ویژگی های زیادی را به همراه دارد که در این مقاله به بررسی کامل آنها می‌پردازیم.

مزایا لمینت دندان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

  • اصلاح ظاهر لبخند

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یکی از مهم ترین دلایل استفاده از لمینت سرامیکی دندان، اصلاح طرح لبخند دندان های شماست. دندان سرامیکی، تمامی مشکلات دندان های شما اعم از زرد شدن دندان ها، پوسیدگی، شکستگی و از بین رفتن مینای دندان هارا به خوبی می‌پوشاند.

  • مقاومت بالا در برابر زرد شدن

این روش در مقایسه با سایر روش ها، مانند کامپوزیت دندان ها در مقابل زرد شدن بسیار مقاوم است. یکی از مزایا دندان سرامیکی این است که اگر از آن مراقبت کنید، به طور دائم سفید باقی می‌ماند و درخشندگی خود را از دست نمی‌دهد. در کل، دندان های سرامیکی با خوردن خوراکی های رنگی مانند چای و قهوه زرد نخواهند شد.

  • طبیعی بودن دندان ها

لمینت های سرامیکی، ظاهر کاملا طبیعی دارند. ویژگی بازتاب نور سرامیک دندان ها موجب می‌شود که ظاهری طبیعی شبیه به مینای دندان ها داشته باشند و دلیل این ویژگی، بافت نازک آنهاست که بسیار شفاف هستند و روی دندان غیرقابل تشخیص است.

  • طول عمر و دوام بالا

اگر دندانپزشک برای شما با مهارت کامل و دقت بالا لمینت سرامیکی را نصب کند و شما نیز در استفاده و مراقبت از آنها کوشا باشید، لمینت دندان های شما شامل طول عمر بالایی خواهند شد و قطعا نتیجه بسیاری خوبی از آنها خواهید دید. به طور کلی، دوام و طول عمر لمینت سرامیکی دندان ها، ۱۵ سال یا بیشتر است. با این وجود امکان ازبین رفتن لمینت سرامیکی دندان ها یا بروز مشکلات در دندان های طبیهی زیرین آنها بسیار کم است.

  • امکان انتخاب رنگ لمینت سرامیکی دندان

یکی دیگر از ویژگی های لمینت سرامیکی دندان ها، امکان انتخاب رنگ دندان های سرامیکی توسط شخص متقاضی است. این ویژگی باعث می‌شود دندان های شما جلوه طبیعی داشته باشد و لبخندی زیبا برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • دریافت نتیجه به طور فوری

لمینیت ها سرامیکی به طور فوری لبخند شمارا اصلاح می‌کند و به طور کلی هیچ نیازی به ریکاوری یا نقاهت پس از نصب آنها وجود ندارد.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

معایب لمینت سرامیکی دندان

مانند هر روش دیگر درمان زیبایی دندان ها، لمینت سرامیکی نیز دارای معایبی است که در بعضی از موارد، میتوان آنها را قالا جبران دانست. همچنین در این مقاله به بررسی تمامی موارد نیز می‌پردازیم.

  • دائمی و غیرقابل بازگشت

زمانی که شما از لمینت دندان ها استفاده می‌کنید، امکان برداشتن آنها یا استفاده مجدد از دندان های طبیعی خود وجود ندارد. در این روش دندان ها به طور کلی، طبیعی به نظر می‌رسند و به طور کلی برداشتن آنها لزومی ندارد. اما با این حال این دندان ها مصنوعی هستند و امکان بازگشت و استفاده از دندان های طبیعی برای شما وجود ندارد.

  • حساس شدن دندان ها

بعد از نصب لمینت سرامیکی دندان ها، ممکن است دندان های به غذاهای خیلی سرد مانند نوشیدنی های خنک یا غذاهای گرم حساس شوند و بعد از مصرف آنها باعث بروز درد در ناحیه دندان و لثه شما شود. دلیل اصلی این عیوب، تراشیدن مینای دندان هاست که دندان مصنوعی نمی‌تواند مانند آنها عمل کند و جایگزینی برای آنها باشد.

  • امکان آسیب دیدن دندان ها به طور جدی

با توجه به اینکه لمینت های سرامیکی بسیار با دوام است و در برابر جویدن غذاهای سخت مقاوم است، امکان آسیب دیدن در آنها وجود دارد. در صورتی که فشار بسیار زیادی در اثر جویدن غذاهای سفت دندان یا قروچه کردن به آنها وارد شود، باعث ایجاد شکستگی  یا افتادن دندان ها می‌شود.

  • تراشیدن مینای دندان هنگام نصب لمینت سرامیکی

تراشیدن مینای برای نصب لمینت سرامیکی دندان، یکی دیگر از معیاب آن است. نوع استاندارد لمینت سرامیکی دندان، نیاز به تراشیدن مینای دندان جهت نصب به صورت کامل، جای‌گیری درست و پوشیدن دندان به طور صحیح دارد که این این ویژگی باعث دائمی بودن و غیرقابل بازگشت است.

  • طولانی بودن فرآیند ساخت لمینت سرامیکی

نصب لمینت سرامیکی طی دو الی سه هفته زمان می‌برد و این فاصله چند هفته ای به دلیل فرآیند ساخت لمینت سرامیکی دندان ایجاد می‌شود. در این فاصله زمانی قالب گیری، طراحی و نصب نهایی لمینت ها روی دندان ها به طور کامل انجام می‌گردد و به دلیل تراشیدن مینای دندان در جلسه اول و حساس شدن دندان ها، لمینت موقت بر روی دندان ها قرار می‌گیرد تا تمامی مراحل ساهت لمینت سرامیکی به پایان برسد.

معرفی بهترین کلینیک ترمیم طرح لبخند در اصفهان

یکی از بهترین کلینیک های ترمیم طرح لبخند دندان های شما در اصفهان، کلینیک دکتر کچویی و دکتر کامران است که با ارائه بهترین خدمات و مناسب ترین قیمت، گزینه مناسبی برای مراجعه بیماران یا متقاضیان ترمیم زیبایی لبخند می‌باشد. جهت دریافت مشاوره در خصوص نصب و ترمیم لمینت دندان در اصفهان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

همچنین می‌توانید در با ارسال پیامک در واتساپ، با مشاوران ما در تماس باشید.

سخن نهایی

یکی از مناسب ترین روش های نصب روکش دندان، لمینت سرامیکی می‌باشد که ما سعی داشتیم در این مقاله به بررسی کامل مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان بپردازیم. همانطور که می‌دانید این روش ترمیم زیبایی دندان پرهزینه است اما شما می‌توانید در کلینیک دندانپزشکی دکتر کچویی و دکتر کامران، با بهترین قیمت جهت نصب لمینت سرامیکی دندان اقدام فرمایید.

منبع : https://b2n.ir/h13257

۴/۵ - (۱۱ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.