جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۹ فرق لمینت و کامپوزیت دندان + معایب و مزایا

آنچه در این مقاله می‌خوانید
برای آنکه لبخندی زیبا و جذاب داشته باشید لازم است صاحب دندان هایی سفید و درخشان نیز باشید. برای داشتن این ویژگی میتوانید از ونیر کامپوزیت و یا لمینت سرامیکی استفاده کنید. البته تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی نیز می تواند در نحوه انتخاب شما تاثیرگزار باشد. طول درمان ونیر کامپوزیت کوتاه است اما لمینت های سرامیکی حداقل به دو جلسه ویزیت نیاز دارند هچنین ونیر کامپوزیت مقرون به صرفه تر هستند. با مطالعه این مقاله و آشنایی با تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی در کمترین زمان صاحب زیباترین لبخند جهان شوید.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

فرق لمینت و کامپوزیت دندان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
فهرست مطالب

برای دانستن فرق لمینت و کامپوزیت دندان در این مقاله همراه ما باشید. تنوع زیاد ترمیم و ونیر دندان‌ها گاهی انتخاب افراد در روش‌هایی مانند لمینت و کامپوزیت را سخت می‌کند. در واقع این سوال که تفاوت ونیر کامپوزیت در اصفهان و لمینت سرامیکی دندان چیست؟ و هر کدام چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارند؟ ذهن افراد را درگیر کرده و تصمیم گیری را برای آن‌ها دشوار می‌سازد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مطلبی را برای شما آماده کنیم که بتوانیم تفاوت این دو روش را به همراه مزایا و معایب هرکدام برای شما شرح دهیم.

 البته برای انتخاب کامپوزیت دندان در اصفهان و یا لمینت دندان در اصفهان بهتر است نظر دندانپزشک خود را هم بپرسید. اما مسئله اصلی این موضوع این است که لمنیت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیت ونیر؟ کدام یک از این روش‌ها استحکام بیشتری خواهند داشت. کدام یک مقرون به صرفه‌تر خواهند بود؟ کدام یک در مدت زمان کمتری انجام می‌شود؟ آیا لمینت سرامیکی دندان  لبخند را زیباتر می‌کند یا کامپوزیت ونیر؟ اگر واقعا به دنبال جواب این سوالات هستید و حسابی ذهن شما را درگیر کرده است، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را دنبال کنید.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

 

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

ونیر دندان، روکشی است که متشکل از مواد همرنگ دندان خواهد بود. از این روکش برای اصلاح عیوب دندان، تغییر رنگ دندان‌ها، ترمیم موضعی و زیبا سازی لبخند افراد استفاده می‌شود. ونیرها از لحاظ درمانی به دو دسته تقسیم می‌شوند. ونیرهای مستقیم و غیر مستقیم. زمانی که بخواهیم تعداد محدودی از دندان‌ها را اصلاح کنیم و همچنین زمانی که نیشال دندان‌ها سالم باشد، از ونیرهای مستقیم استفاده می‌کنند. این کار طی یک جلسه در داخل مطب انجام خواهد شد. اما ونیرهای غیرمستقیم هم زیبایی و استحکام بیشتر و هم کاربردهای وسیع‌تری دارند.

ونیر کامپوزیت، ترکیب خمیری شکلی است که به وسیله تابش نور با طول موج خاص سفت و سخت می‌شود. سپس از طریق پولیش دادن شکل مناسبی به آن‌ها می‌دهند تا هم شبیه به سایر دندان‌ها شود و هم باعث اذیت شدن فرد نشوند.

نسل جدید کامپوزیت‌ها، ونیر کامپوزیت آی پی سی است که ذرات سرامیک به مواد آن اضافه شده است. ذرات سرامیکی موجود در این نوع از کامپوزیت باعث استحکام و مقاومت بیشتر آن می‌شود. همچنین در مقابل رنگ پذیری نسبت به ونیر کامپوزیت‌های معمولی مقاومت بیشتری دارد.  ونیر کامپوزیت ای پی اس حالت براق دارد و حدودا ۶ سال عمر خواهد کرد و روی هشت تا ده دندان از هر فک میتوان این تکنیک را اجرا کرد.

ونیر کامپوزیت بدون تراش، از یک ماده همرنگ دندان استفاده می‌شود که روی دندان قرار می‌گیرد. دندانپزشک به این مواد حالت می‌دهد و طی یک جلسه تمام خواهد شد.

کاربرد ونیر کامپوزیت دندان

ونیرها در درمان دندان بیماران دیابتی، تغییر رنگ دندان‌ها، برطرف کردن لکه‌های موضعی، تغییر رنگ‌های آبی یا خاکستری و تغییر رنگ درونی دندان‌ها کاربرد دارند. از این روش برای بستن فاصله بین دندان‌ها، مرتب کردن جزئی دندان‌ها، اصلاح طرح لبخند می‌توان استفاده کرد. با این روش بدون تراشیدن زیاد سطح دندان‌ها و بدون هیچ ضرری شما می‌توانید لبخند منحصر به فرد خود را داشته باشید. اما باید توجه کرد که این کار حتما توسط پزشک متخصص و ماهر در این زمینه انجام شود. استفاده از این تکنولوژی هم مزایا و هم معایب خاص خودش را دارد.

از مهم‌ترین کاربردهای ونیر کامپوزیت دندان، پر کردن دندان‌های خالی است. توصیه می‌شود برای دوام و پایداری بیشتر دندان‌های کامپوزیت شده افراد از مصرف زیاد غذاهای سفت و سخت مثل تخمه شکستن یا شکستن هسته میوه‌ها و گردو و پسته خودداری کنند. البته اگر ونیر کامپوزیت دچار پریدگی یا شکستگی شود، قابل ترمیم است. در ابتدای درمان نیز ممکن است دندان‌ها در مقابل تغییرات دمایی حساس شوند اما به مرور زمان این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

معایب و مزایا ونیر کامپوزیت دندان

برای این که بتوانیم از تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان بگوییم باید مزایا و معایب هرکدام از این روش‌ها را برای شما شرح دهیم.

از مزایای کامپوزیت دندان، می‌توان گفت که در این روش نیازی به تراش دندان‌ها نیست و اگر در مواردی نیاز به تراشیدن باشد به مقدار خیلی جزئی این کار انجام می‌شود. اگر فردی دچار پریدگی لبه دندان یا شکستگی مقدار کمی از دندانش شود، می‌تواند با این روش به ترمیم و اصلاح آنها بپردازد. مواد کامپوزیت دندان، مقاومت بالایی در برابر فشار در زمان جویدن غذا دارند. تحمل فشار در آن ۱۰ برابر لمینت‌های چینی می‌باشد.

شکل و فرم و رنگ مواد کامپوزیت آنقدر طبیعی است که دیگران به سختی متوجه تفاوت آن با دندان‌های طبیعی می‌شوند؛ همچنین این روش چون به لابراتوار نیاز ندارد، پس احتمال خطای انسانی در آن  وجود ندارد. در اغلب موارد مدت زمان و تعداد جلسات درمان کوتاه و کم است.

از معایب این روش این است که طول عمرشان کم است و بعد از ده تا دوازده سال باید تعویض شوند. همچنین لازم است که افراد بعد از کامپوزیت دندان، بهداشت دهان و دندان را بیشتر از هر زمان دیگری رعایت کنند. براقیت کامپوزیت‌ها  نسبت به لمینت‌های چینی کمتر است البته روش‌های جدیدی برای براقیت و جلای آن‌ها هم به وجود آمده است.  بهتر است برای دوام  بیشتر کامپوزیت به طور مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.

 به علت رنگ پذیری این مواد لازم است افراد بعد از خوردن قهوه چای و سایر مواد غذایی رنگ دار، حتما مسواک بزنند.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

لمینت سرامیکی، یک روکش نازک است که به صورت سفارشی برای هر فرد ساخته می‌شود و یک انتخاب عالی برای داشتن طرح لبخند زیبا است. لمینت سرامیکی بسیار مقاوم است و طول عمر پانزده تا بیست سال دارند. با ارزیابی پزشک متخصص از دندان‌هایتان لمینت خاص برای شما در آزمایشگاه ساخته می‌شود. این فرایند حدود سه هفته زمان می‌برد. در برخی موارد روکش موقت برای فرد ساخته و جاگذاری می‌شود.

با توجه به میزان نقض دندان‌ها ضخامت لمینت کاربرده شده متفاوت خواهد بود. افرادی که ایرادات دندانی زیادی دارند، باید سطح دندان تراشیده شود. تکنولوژی نصب لمینت سرامیکی به مینای دندان‌ها شبیه به همان فرایند پر کردن دندان است.

کاربرد لمینت سرامیکی دندان

روکش لمینت سرامیکی کاربردهای زیادی دارد از جمله: اصلاح ناهمواری‌ها و نامرتبی جزئی دندان‌ها، ساییدگی دندان‌ها و سفید کردن دندان‌ها می‌باشد. با استفاده از لمینت سرامیکی شما می‌توانید شکل دندان‌های خود را تغییر دهید یا نسبت نامناسب لثه به دندان را بهبود ببخشید و فاصله بین دندان‌هایتان را پر کنید.

اما افرادی که دندان‌هایشان فاصله کمی به لب‌ها دارند نمی‌توانند از لمینت استفاده کنند. هم چنین افرادی که عادت دندان قروچه دارند یا سایش شدید دندان و یا بهداشت دهانی پایین و ضخامت کم مینای دندان دارند، نیز نمی‌توانند ازاین روکش استفاده کنند.

معایب و مزایا لمینت سرامیکی دندان

ازمزایای لمینت سرامیکی می‌توان به این موارد اشاره کرد که مقاومت و طول عمر بالایی دارند. مورد دیگر این که سطح صاف و براقی دارند که باعث ایجاد ظاهری طبیعی در فرد می‌شوند. لمینت سرامیکی دندان به راحتی رنگ و لکه‌ها را به خود جذب نمی‌کند. در لمینت سرامیکی امکان بروز التهابات لثه خیلی کم است. این روش برای افراد سیگاری مناسب است به شرطی که به صورت روتین از مسواک و نخ دندان استفاده کنند.

اما از معایب این روش این است که لمینت برای دندان‌هایی که پوسیدگی و یا پرکردگی از قبل ندارند، مناسب است. مورد دیگر این است که اگر لمینت بشکند، باید حتما تعویض شود. بخشی از دندان که در این روش تراش می‌خورد، غیر قابل برگشت است. در صورت تراش زیاد مینای دندان، ماندگاری دندان و لمینت روی آن کم خواهد شد. هزینه لمینت هم نسبت به کامپوزیت بیشتر است.

با توجه به این مزایا و معایب می‌توانید به اصلی‌ترین تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان برسید.

تفاوت لمینت با کامپوزیت دندان چیست؟

لمینت دندان و کامپوزیت دندان از جنبه های مختلفی تفاوت دارند که در ادامه به بررسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

فرق لمینت و کامپوزیت دندان از نظر قیمت

خیلی تفاوتی ندارد که شما برای کاشت لمینت به دندانپزشک مراجعه کنید یا کمپوزیت دندان. برای این کار بهتر است دندانپزشک مجربی همچون دکتر کچوئی و دکتر کامران را انتخاب کنید که عوارض کوتاه مدت پس از نصب ونیر دندان را تجربه نکنید. معمولا دستمزد دندانپزشک برای کاشت لمینت سرامیکی بیشتر است؛ چرا که نیاز به مهارت بیشتری برای تراش مینای دندان دارد. اگر دندانپزشک دندان را بیش از حد تراش دهد، به نحوی که به عاج دندان برسد، آن گاه لمینت اتصال ضعیف‌تری را داشته و احتمال افتادن آن هم وجود خواهد داشت.

فرق لمینت و کامپوزیت دندان از نظر دوام و ماندگاری

ماندگاری و لمینت دندان بین ۱۰ تا ۲۰ سال است که این تقریبا دو برابر طول عمر کامپوزیت دندان خواهد بود. برای ماندگاری هر چه بیشتر لمینت دندان، علاوه بر این که سالانه باید دو بار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید، باید مرتبا مسواک و نخ دندان هم استفاده کنید.

هرگاه احساس کردید یکی از روکش‌های شما شل شده، فورا با دندانپزشک خود تماس بگیرید. این امکان وجود خواهد داشت که دندانپزشک بتواند بسته به شرایط شما آن واحد را ترمیم کند.

از نظر ظاهری لمینت سرامیکی بهتر است یا کمپوزیت؟

با توجه به این موضوع که شکست و عبور نور از ذرات سرامیک بهتر از کامپوزیت انجام می‌شود و همچنین این که لعاب سطحی‌ای که به لمینت سرامیکی زده می‌شود و در کوره پخته می‌شود، ونیر ظاهر زیباتر و درخشنده‌تری خواهد داشت. از نظر دندانپزشکی زیبایی این روش یکی از موارد مهم در تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان است.

شرایط و نگهداری کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی

  • استفاده از مسواک و نخ دندان برای هر دو روش به شدت توصیه می‌شود.
  • واتر پیک وسیله‌ای کاربردی و بسیار مفید برای نظافت محیط دندان است.
  • مسواک مدیوم یا زبر هم می‌تواند سبب ایجاد خراش روی سطح کامپوزیت شود و روند تغییر رنگ کامپوزیت دندان را سریع‌تر کند.
  • استفاده از تخمه و شکستن پوست فندوق و پسته یا گاز زدن به هسته هلو و کباب می‌تواند سبب شکستن لمینت و کامپوزیت دندان شود.
  • استفاده از نایت گارد در شب برای کامپوزیت و لمینت دندان توصیه می‌شود.

 

شرایط و نگهداری کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

دقت در ساخت و اجرای لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر دندان

آن چیزی که مسلم است، این است که هر دو روش به نوعی هنر دست دندانپزشک محسوب می‌شود و در کیفیت و نتیجه نهایی کار تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. اما با توجه به این که لمینت و کامپوزیت در دهان شخص و در شرایط سختی ساخته می‌شود، خستگی فرد و دندانپزشک در این امر اجتناب پذیر خواهد بود.

پالیش – پولیش – و تغییر رنگ در لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت

یکی از مهم‌ترین معایب کامپوزیت دندان، تغییر رنگ آن در مدت زمان است. با توجه به این که ونیر کامپوزیت برخلاف لمینت سرامیکی در کوره پخته نمی‌شود، دارای لعاب سرامیکی نخواهد بود. در صورت مراقبت نکردن ممکن است که رنگ آن به مرور زمان دچار تغییر شود. برای ترمیم رنگ هم نیاز است تا به صورت دوره‌ای پالیش شود تا به رنگ اولیه خود برگردد. مزیت لمینت سرامیکی در ثابت ماندن رنگ آن در طول زمان است.

ترمیم و شکستگی لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر دندان

یکی از اتفاقات خیلی بد در رابطه با لمینت، شکستگی یا لب پر شدن آن است که معمولا به دلیل بی احتیاطی شخص رخ می‌دهد. در مورد ونیر کامپوزیت، داخل دهان عمل ترمیم امکان پذیر خواهد بود اما در لمینت سرامیکی باید آن واحد شکسته شده، دوباره از نو ساخته شود و جایگزین گردد؛ بنابراین در صورت شکستگی لمینت سرامیکی نیاز است تا واحد شکسته تعویض شود اما شکستگی کامپوزیت قابل ترمیم خواهد بود.

تراش دندان پایه در لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر دندان

مسئله مهم در مورد کامپوزیت این است که باید تمام سطوح بیرون زده و برجسته دندان حتما تراش شود، در غیر این صورت با اضافه کردن کامپوزیت، دندان بیرون زده‌تر‌ می‌شود. نقطه حساس و حیاتی دیگر هم این است که خط تماس دو دندان مجاور چنان چه بدون تراش باقی بماند، شکل خط تماس تغییر می‌کند و در این محل غذا گیر می‌کند. به مرور زمان هم باعث تغییر رنگ کامپوزیت خواهد شد.

محل دیگری هم که امکان قرار دادن کامپوزیت بدون تراش وجود ندارد، روی لبه فوقانی دندان‌های پایینی است؛ چرا که قرار دادن یک لایه در این نقطه باعث می‌شود که این محل زودتر از بقیه دندان‌ها به قسمت پشتی دندان‌های بالا اصابت کند. در این زمان فرد احساس بلندی می‌کند و دندانپزشک مجبور می‌شود آن قدر از کامپوزیت بتراشد که سایه‌ای در این محل به وجود آید.

اما اگر دندانپزشک شما مهارت و تجربه کافی در مورد لمینت سرامیکی داشته باشد، می‌تواند میزان تراش دندان را به حداقل یا بدون آسیب برساند که در مجموع به نفع شما خواهد بود.

فرق لمینت و کامپوزیت دندان از لحاظ مدت زمان نصب

مدت زمان انجام روکش لمینت و کامپوزیت با هم متفاوت است. معمولا ونیر کامپوزیت در یک جلسه ویزیت به طور کامل انجام می‌شود. به این منظور دندانپزشک دندان‌ها را با پوشش مخصوصی از نوع رزین می‌پوشاند، لایه‌های رزین اعمال شده هم تراشیده خواهد شد. سپس رزین از طریق نور شدید سخت می‌شود و در نهایت روکش‌ها جلا پیدا می‌کنند.

اما لمینت سرامیکی دندان نیاز به دو الی سه هفته زمان دارد. ابتدا دندانپزشک کمی از مینای دندان را تراش می‌دهد و بعد قالب گیری می‌کند. بعد از دو هفته روکش آماده می‌شود و سپس دندانپزشک روکش لمینت را به دندان‌های شما می‌چسباند. این موضوع یکی دیگر از تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان است.

ونیر کامپوزیت بهتر است یا لمینت سرامیکی؟

در این مورد متخصص دندانپزشکی باید اظهار نظر کند که کدام یک با توجه به شرایط بیمار مناسب است. در صورتی که دندان‌ها  نواقض کوچک و ظاهری داشته باشند با کامپوزیت برطرف می‌شود ولی زمانی که دندان‌ها شکستگی یا تغییر رنگ حاد داشته باشند، پزشک لمینت دندان را پیشنهاد خواهد کرد. شما باید هدف خود را از این کار در نظر بگیرید. اگر دنبال راه مقرون به صرفه هستید، روکش کامپوزیت مناسب شما است. درهر صورت باید بدانید که با انتخاب هر کدام از این دو روش، شما بهترین و زیباترین لبخند را خواهید داشت.

اکثر افراد نگران این هستند که دندان‌هایشان زیاد تراشیده شود و به طور دائمی دندان‌هایشان تغییر کند. به همین دلیل کامپوزیت دندان در میان مراجعین محبوب‌تر است. از دیگر دلایل محبوبیت کامپوزیت، این است که در مطب پزشک و سریع آماده می‌شود.

 

در چه شرایطی استفاده از کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی دندان مناسب فرد نیست؟

از سوالات پر تکرار دراین زمینه این است که لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟ در پاسخ باید گفت که اگر دندان‌ها دچار پوسیدگی و ناسالم باشند، باید قبل از استفاده کامپوزیت یا لمینت به طور کامل درمان شوند. در صورتی که ریشه دندان مقاومت معمول را هم نداشته باشد بهتر است از کامپوزیت استفاده نکنید. همچنین این روش برای افرادی که دچار عادت بد دندان قروچه هستند و یا بهم ریختگی شدید دندان دارند مناسب نیست. البته راه حلی برای فشار دادن و دندان قروچه وجود دارد. مانند پوشیدن محافظ شب دندان است.

لمینت سرامیکی دندان استحکام بیشتری دارد یا ونیر کامپوزیت؟

یکی از بحث‌هایی که در تفاوت لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت مورد توجه افراد قرار می‌گیرد، تفاوت استحکام آن‌ها است. اگر به دنبال روشی برای ترمیم دندان‌های خود هستید که در عین حال باعث زیبایی شما هم شود و کارایی مناسبی هم داشته باشد، باید لمینت سرامیکی را انتخاب کنید. در واقع مقاومت مواد به کار رفته در لمینت سرامیکی بیشتر از ونیر کامپوزیت است و می‌تواند دوام و استحکام بیشتری برای شما داشته باشد.

جدول مقایسه تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی

ونیر کامپوزیت تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

ممکن است ۲۰ روز نیز طول بکشد

نهایتا ۳ روز

زمان آماده سازی

دارد

ندارد

نیاز به تراش مینای دندان

ندارد

حداقل هر ۱ سال، یک بار

نیاز به پولیش در دوره‌های منظم

نمی‌توان ترمیم کرد و باید تعویض شود

می‌توان آن را ترمیم کرد و نیازی به برداشتن آن نیست

برگشت پذیری: در صورت شکستن گوشه ی آن

عموما سرامیکی هستند

ترکیبی از نوع خاصی شیشه و پلاستیک

جنس ونیر ها

هزینه های بیشتر

هزینه‌های کمتر

هزینه‌های انجام

عموما بیشتر از کامپوزیت و در حدود ۱۰ تا ۱۵ سال.

عموما کمتر از لمینت دندان و در حدود ۵ تا ۸ سال.

طول عمر و ماندگاری ونیرها

بیشتر از کامپوزیت طبیعی است.

کمتر از لمینت طبیعی است.

طبیعی به نظر آمدن

مقاومت بیشتری در مقابل تغییر رنگ دارد. به دلیل تخلخل بیشتر آن، مقاومت کمتری در برابر تغییر رنگ دارد.

لکه‌گیری و تغییر رنگ ونیر

 

بهترین دکتر متخصص برای اجرای لمینت و کامپوزیت در اصفهان چه کسی می باشد؟

اگر بخواهیم بهترین دکتر متخصص برای اجرای لیمنت در اصفهان و کامپوزیت در اصفهان را به شما معرفی کنیم، بی‌ شک دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران خواهند بود. این متخصصان دندانپزشکی با نهایت دقت در عملکرد و تجربه بسیار زیاد در این امر می‌توانند زیبایی خط لبخند با لمینت سرامیک و کامپوزیت ونیر را برای شما به ارمغان بیاورند.

بهترین دکتر متخصص برای اجرای لیمنت سرامیکی در اصفهان و کامپوزیت ونیر در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

 

سخن پایانی تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی

ما در این مطلب به این موضوع پرداختیم که تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان چیست و چه مزایا و معایبی را به همراه دارد. ما تمامی نکات در انتخاب بین این دو روش را برای شما بیان کردیم. در نهایت این که کدام روش را بپسندید، بستگی به سلیقه، بودجه و دندانپزشک شما دارد. بسیاری از مراجعین با انتخاب نادرست دندانپزشک و کلینیک آن، دچار مشکلات فراوانی شده‌اند و فریب هزینه کمتر یا شرایط ویژه آن را خوردند. پیشنهاد ما به شما این است که حتما به دندانپزشک با تجربه و حاذق در این امر مانند دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران که از بهترین دندانپزشکی اصفهان هستند مراجعه کنید تا دچار مشکلی نشوید. به هیچ عنوان دندان‌هایتان را به افراد غیر متخصص نسپارید؛ چرا که هزینه نهایی خراب شدن دندان‌ هایتان بسیار بیشتر خواهد بود.

منبع: https://b2n.ir/e21179

۴.۵/۵ - (۱۴ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.