جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع ایمپلنت دندان + معرفی بهترین نوع ایمپلنت

آنچه در این مقاله می‌خوانید
ایمپلنت دندان (implant) یک روش فوق العاده برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته به صورت دائمی است. انواع ایمپلنت دندان بر اساس نوع ایمپلنت، نحوه کاشت ایمپلنت در فک، طول و قطر، شکل، بدنه و ... دسته بندی می شوند.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

انواع ایمپلنت دندان
فهرست مطالب

انواع ایمپلنت دندان از لحاظ روش کاشت، مراحل کاشت، اندازه، شکل ظاهر، ماده سازنده، اتصال به اباتمنت و برند با یکدیگر متفاوت هستند. اگر شما نیز به هر دلیلی یکی از دندان های خود را از دست داده اید و جای خالی آن شما را اذیت می کند، ایمپلنت دندان اصفهان یک روش مناسب برای جایگزین کردن دندان از دست رفته شما محسوب می شود.

توصیه می شود قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان حتما درمورد انواع ایمپلنت دندان، انواع روش های کاشت و… مطالعه فرمائید و سپس با مراجعه به پزشکی ماهر، بهترین و مناسب ترین نوع ایمپلنت را برای خود انتخاب کنید. همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره و معاینه رایگان با دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران، بهترین دندانپزشکی زیبایی در اصفهان تماس حاصل فرمائید.

جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

جهت دریافت مشاوره و معاینه رایگان ایمپلنت دندان در اصفهان با ما تماس بگیرید.

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در حقیقت یک نوع کاشت دندان محسوب می شود که به راحتی با لثه سازگاری پیدا کرده و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند. ایمپلنت نوعی دندان با پایه فلزی است که به درون استخوان فک پیچ شده و پس از طی مدت زمانی کاملا به بافت داخل لثه جوش می خورد. پایه فلزی همانند ریشه دندان عمل کرده و دندان را در جای خود ثابت و مقاوم نگه می دارد. این روش از استحکام و ماندگاری بالایی برخوردار است.

این روش درمانی مزایای زیادی به همراه دارد که از نمونه های آن می توان به ظاهر زیبا، جلوگیری از تحلیل لثه و استخوان فک، راحتی در غذا خوردن بدون لرزش دندان، دوام و عمر طولانی و امکان تعویض مجدد اشاره کرد. نکته بسیار مهم هنگام انجام ایمپلنت دندان، انتخاب نوع ایمپلنت مناسب برای شرایط بیمار است. در ادامه بصورت کامل تمامی انواع ایمپلنت دندان را بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.

۱) انواع ایمپلنت دندان از نظر روش کاشت

انواع ایمپلنت دندان روش های کاشت متفاوتی دارند که انتخاب هر کدام به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب هر روش تاثیر بسیاری دارد بررسی وضعیت لثه و استخوان فک است. برای اینکه بدانید کدام روش مناسب شرایط شماست باید قبل از اقدام به دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و مشاوره دریافت کنید. در ادامه سه روش کاشت انواع ایمپلنت دندان را برای شما بیان کرده و یک توضیح مختصر از هر کدام را ارائه می دهیم.

  • ایمپلنت اندو استیل یا داخل استخوانی: ایمپلنت اندو استیل یا داخل استخوانی یکی از روش های کاشت ایمپلنت بوده که از پایه های کوچک و گرد تشکیل شده و جنس این پایه ها عمدتا از تیتانیوم ساخته شده است. این روش که به ایمپلنت فرو رونده نیز معروف است یکی از رایج ترین روش های کاشت ایمپلنت محسوب می شود.
  • ایمپلنت روی استخوانی یا ساب پریواستیل: اگر استخوان فک افراد مقاومت کافی نداشته و برای ایمپلنت مناسب نباشد دندانپزشک روش ساب پریو استیل را پیشنهاد می کند. این روش که به ایمپلنت روی استخوانی نیز شناخته می شود روی استخوان فک و زیر بافت لثه قرار می گیرد. قرار گیری این نوع ایمپلنت به وسیله یک قاب فلزی است.
  • ایمپلنت زیگوماتیک: یکی از پیچیده ترین روش های کاشت ایمپلنت محسوب می شود. زیگوماتیک بیشتر برای افرادی که استخوان فک آن ها توانایی نگهداری ایمپلنت را ندارد پیشنهاد می شود. در این روش ایمپلنت علاوه بر روش های معمول به جای استخوان فک در استخوان گونه کاشته می شود.

 

انواع لمینت دندان از نظر روش کاشت | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

۲) انواع ایمپلنت دندان از نظر مراحل کاشت

علاوه بر روش های کاشت متفاوت، انواع ایمپلنت دندان از نظر مراحل کاشت نیز متفاوتند. مراحل کاشت ایمپلنت شامل سه مرحله ایمپلنت فوری، تک مرحله ای و دو مرحله ای است. در ادامه توضیح مختصری از هر کدام از مراحل کاشت ایمپلنت را ارائه می دهیم.

  • ایمپلنت فوری: ایمپلنت فوری که به ایمپلنت یک روزه نیز معروف است از روش های محبوب کاشت ایمپلنت است. در این روش ایمپلنت همانند یک ریشه مستحکم درون استخوان فک افراد قرار می گیرد. روند درمانی ایمپلنت فوری با روش های دیگر یکسان نیست و هزینه آن نسبت به ایمپلنت معمولی نیز بالاتر است. در این روش یک روکش موقت پس از نصب ایمپلنت روی دندان قرار می گیرد و پس از طی مدت زمانی ۲ الی ۳ ماهه روکش موقت برداشته شده و روکش دائم نصب می شود. برای انجام این روش، لثه فرد مراجعه کننده باید آمادگی بالایی داشته باشد. در ایمپلنت یک روزه دندانپزشک بلافاصله پس از کشیدن یک دندان، پایه ایمپلنت را به جای آن وارد استخوان فک می کند.
  • ایمپلنت تک مرحله ای: در روش تک مرحله ای یک پیچ از جنس تیتانیوم در داخل استخوان فک قرار می گیرد. همانطور که از اسم این روش مشخص است برای کاشت ایمپلنت تنها یک بار عمل جراحی صورت می گیرد. بعد از قرار گیری پیچ در استخوان فک، قسمتی از پیچ روی لثه قرار گرفته و بعد از گذشت مدت زمانی چند ماهه، هنگامی که پیچ به لثه جوش خورد روکش را به پیچ متصل می کنند. برای نصب روکش احتیاجی به عمل جراحی مجدد نیست. مدت زمانی جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک در این روش ۳ الی ۶ ماه است.
  • ایمپلنت دو مرحله ای: در مرحله دو مرحله ای کاشت ایمپلنت در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول با انجام یک عمل جراحی ایمپلنت درون استخوان فک قرار می گیرد. سپس بافت لثه را بخیه زده تا ایمپلنت کامل جوش خورده و با لثه هماهنگ شود. در مرحله دوم بعد از گذشت ۳ الی ۶ ماه برای اتصال اباتمنت قسمت کوچکی از لثه دوباره باز شده و روکش به پیچ متصل می شود.در مرحله دوم این روش ترمیم کناره های لثه نیز انجام می شود.

۳) انواع ایمپلنت دندان از نظر اندازه

علاوه بر تفاوت ایمپلنت ها در روش و مراحل کاشت جالب است بدانید که انواع ایمپلنت دندان از نظر اندازه نیز تفاوت هایی با هم دارند. در حقیقت یکی دیگر از راه های تقسیم بندی ایمپلنت ها از روی اندازه آن ها است که به پلتفرم نیز شناخته می شود‌. اندازه ایمپلنت تعیین کننده مکان قرار گیری آن ها در دهان است. به طور کلی ایمپلنت را از نظر اندازه به گروه های زیر دسته بندی می شود:

  • ایمپلنت استاندارد: پلتفرم استاندارد از ۳.۵ میلی متر تا قطر ۴.۲ میلی متر است. از این ایمپلنت ها بیشتر در قسمت جلویی دهان استفاده می شود زیرا باریک تر و کوتاه تر از نمونه های دیگر هستند.
  • ایمپلنت پهن: پلتفرم های پهن یا عریض قطر متغیری بین ۴.۵ تا ۶ میلی متر دارند. از ایمپلنت های پهن بیشتر در قسمت پشتی دهان استفاده می شود.
  • مینی ایمپلنت: مینی ایمپلنت ها که شکل ظاهری باریکی دارند دارای اندازه ای بین ۲ تا ۳.۵ میلی متر هستند. از مینی ایمپلنت ها بیشتر برای افرادی که تراکم استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت های معمولی ندارند استفاده می شود. یکی دیگر از کاربرد های این پلتفرم، استفاده به عنوان پروتز موقت است.

۴) انواع ایمپلنت دندان از نظر شکل ظاهر

شکل ظاهری ایمپلنت ها دارای تفاوت هایی است که هرکدام کارایی و ویژگی های متفاوتی دارند. اغلب ایمپلنت ها پیچ مانند هستند و از نظر شکل ظاهری به سه نوع پیچی شکل صاف، پیچی شکل مخروط و استوانه ای تقسیم بندی می شوند.

  • پیچی شکل صاف: ایمپلنت های پیچی شکل صاف از رایج ترین انواع ایمپلنت دندان هستند که به صورت ریشه دندان عمل می کنند. ایمپلنت های پیچی انواع مختلفی داشته که هرکدام از نظر ظاهری متفاوت اند.
  • پیچی شکل مخروط: ایمپلنت های پیچی شکل مخروط یکی از پر کاربرد ترین ایمپلنت ها در حال حاضر هستند. هنگام ورود این نمونه ایمپلنت درون استخوان فک آسیب کمتری به استخوان وارد می شود. از مزایای این شکل از ایمپلنت تداخل کمتر با ریشه دندان های جانبی است.
  • استوانه ای: فرم این نمونه ایمپلنت به شکل استوانه بوده و برخلاف گذشته امروزه این فرم از ایمپلنت کمتر کاربرد دارد. استحکام ایمپلنت های استوانه ای در درون استخوان بسیار مناسب بوده و بیشتر برای جایی خالی دندان های بزرگ استفاده می شود.

 

انواع لمینت دندان از نظر شکل ظاهر | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

۵) انواع ایمپلنت دندان از نظر ماده سازنده

در گذشته و تا چند سال اخیر بیشترین درصد ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم بوده که در برابر خوردگی و شکستگی بسیار مقاوم هستند. اما امروزه ایمپلنت های مختلفی پدید آمده که بسیاری از آن ها با محیط زیست سازگار هستند. اگر بخواهیم ایمپلنت ها را از نظر ماده سازنده تقسیم بندی کنیم می توان به دو ماده سازنده تیتانیوم و زیرکونیا اشاره کرد.

  • تیتانیوم: ایمپلنت تیتانیومی از فلز تیتانیوم، آلومینیوم و وانادیوم تشکیل شده است و به علت وجود بیش از ۹۰ درصد آلیاژ تیتانیوم به نام ایمپلنت تیتانیوم معروف است. تیتانیوم فلزی است که به راحتی با استخوان سازگاری پیدا کرده و رشد طبیعی استخوان را مختل نمی کند. این آلیاژ یکی از بهترین و رایج ترین مواد برای ساخت ایمپلنت است که امروزه کاربرد و طرفداران زیادی دارد. بیشترین درصد انواع ایمپلنت ها در سراسر جهان از تیتانیوم ساخته می شوند.
  • زیرکونیا: از این ماده در دندانپزشکی برای ساخت روکش دندان استفاده می شود. زیرکونیا علاوه بر تیتانیوم یک ماده جدید است که امروزه به عنوان یک ماده جدید در ساخت ایمپلنت های دندانی نیز استفاده می شود. سازگاری بالای این ماده با لثه یکی از دلایل انتخاب آن برای ساخت ایمپلنت های دندانی است.

۶) انواع ایمپلنت دندان از نظر اتصال با اباتمنت

انواع ایمپلنت دندان از سه قسمت تشکیل شده است. قسمت اول پایه ایمپلنت نام دارد که در درون و یا روی استخوان فک قرار گرفته و با لثه و استخوان فیکس می شود. قسمت دوم تاج دندان یا همان روکش دندان است که به پایه متصل می شود. قسمت سوم به نام اباتمنت که رابطی مابین این دو بوده و از آن برای اتصال پایه به روکش استفاده می شود. اتصال سر ایمپلنت به قطعه اباتمنت نیز به سه صورت انجام می شود که در ادامه توضیحی مختصر از هرکدام بیان می شود.

  • اتصال شش ضلعی داخلی: در اتصال شش ضلعی داخلی در داخل ایمپلنت سوراخی به شکل شش ضلعی تعبیه شده است که با اباتمنت پیچ می شود. در این نوع اتصال یک فضای خالی در قسمت بالای ایمپلنت وجود دارد.
  • اتصال شش ضلعی خارجی: در اتصال شش ضلعی خارجی در قسمت خارجی ایمپلنت و روی سر آن واقع شده است. شکل این اتصال نیز به صورت ۶ ضلعی است و در بالای ایمپلنت واقع شده است.
  • اتصال هشت ضلعی داخلی: در اتصال هشت ضلعی داخلی برای متصل شدن اباتمنت و ایمپلنت فضایی که روی سر ایمپلنت ایجاد می شود که به شکل هشت ضلعی است.

انواع پروتزهای بر پایه ایمپلنت

زمانی که شما تصمیم به انجام ایمپلنت گرفته اید و ترجیح می دهید از پروتزهای بر پایه ایمپلنت استفاده کنید دندانپزشک شما دو نوع پروتز های را به شما معرفی می کند. این دو نمونه پروتزهای به صورت ثابت و متحرک هستند که شما می توانید بسته به شرایط و ویژگی های هرکدام با مشاوره گرفتن از دندانپزشک از میان آن انتخاب کنید. در ادامه به چند مورد از پروتزهای ثابت و متحرک بر پایه ایمپلنت اشاره خواهیم کرد.

ایمپلنت تکی

ایمپلنت تکی یا تک دندان، همان ایمپلنت متداول است که یک پایه تیتانیومی در درون و یا روی استخوان فک فیکس شده و روکش دندان به آن متصل می شود. از این روش برای جایگذاری یک دندان از دست رفته استفاده می شود. استحکام و مقاومت این روش بسیار بالاست و مزایای زیادی نسبت به پروتزهای متحرک دارد.

از مزایای ایمپلنت تکی علاوه بر زیبایی می توان به سلامت ماندن دندان های مجاور و جلوگیری از تحلیل استخوان اشاره کرد. ایمپلنت تکی مانند یک دندان طبیعی عمل کرده و فرد دچار هیچ گونه عوارضی پس از انجام آن نمی شود. هیچ گونه نگرانی بابت خوردن غذا و یا احساس لرزش در هنگام جوییدن وجود ندارد؛ زیرا پایه ایمپلنت تکی در درون استخوان فیکس شده و کاملا مستحکم و مقاوم است.

دندان مصنوعی بر پایه مینی ایمپلنت

در این روش همانند انجام ایمپلنت معمولی یک پایه برای قرار گیری دندان مصنوعی ایجاد می شود. مینی ایمپلنت ها کاملا مشابه ایمپلنت معمولی بوده و فقط تفاوت اندکی از نظر ظاهری و در سایز دارند. مینی ایمپلنت ها یک پایه فلزی تیتانیومی است که مشابه ایمپلنت معمولی در درون استخوان فک قرار می گیرد. انتهای مینی ایمپلنت دارای یک گوی کوچک به همراه یک سوکت با حلقه پلاستیکی است که جهت متصل شدن دندان مصنوعی به پایه ایجاد شده اند.

در دو صورت دندانپزشک انجام مینی ایمپلنت را با بیمار پیشنهاد می کند: ۱)اولین مورد هنگامی که فضای کافی برای انجام ایمپلنت معمولی موجود نباشد مینی ایمپلنت یک گزینه مناسب است؛ زیرا در این روش پایه مینی ایمپلنت به ریشه دندان های مجاور آسیبی وارد نمی کند. ۲) در دومین حالت هنگامی که فرد از استخوان کافی و مقاوم در فک و یا لثه برخوردار نباشد و همچنین تمایلی به انجام عمل جراحی لیفت سینوس نداشته باشد دندانپزشک مینی ایمپلنت را به روش های دیگر ترجیح می دهد.

دندان مصنوعی چهار ایمپلنتی

این روش یکی از روش های ثابت کردن دندان مصنوعی فک بالا یا پایین به شمار می رود. در این روش از ۴ و یا گاهی ۶ عدد ایمپلنت به عنوان ستون و ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی در قسمت جلویی دهان به استخوان فک متصل می شود. افرادی که از استخوان کافی و مقاوم برخوردار نبوده و تمایلی به انجام عمل جراحی برای پیوند استخوان ندارند؛ می توانند از این روش برای ثابت کردن دندان مصنوعی خود استفاده کنند.

اوردنچر چهار ایمپلنتی یک روش موثر برای ثابت کردن دندان مصنوعی است که نیاز به چند جلسه مراجعه به دندانپزشک و انجام مراحل به صورت گام به گام است. به طوری که در قدم اول آمده سازی برای کاشت ایمپلنت صورت گرفته سپس دندانپزشک در یک جلسه جراحی و کاشت پایه ایمپلنت را انجام می دهد. پس از گذشت ۳ الی ۶ ماه و بعد از جوش خوردن کامل ایمپلنت به استخوان فک، در جلسه آخر نصب دندان مصنوعی روی پایه های ایمپلنت انجام می شود.

بریج دندان بر پایه ایمپلنت

بریج دندان در حقیقت همان روش بریج معمولی است با این تفاوت که بر پایه ایمپلنت متصل می شود. در روش های معمول بریچ بر ریشه دندان متصل می شود اما در این روش یک پایه فلزی مستحکم در استخوان فک قرار گرفته که بریج دندان به آن اتصال پیدا می کند. بریچ یکی از روش هایی است که مقاومت و استحکام بالایی خصوصا نسبت به دندان های مصنوعی داشته و یک گزینه عالی برای جایگزین کردن چندین دندان از دست رفته در یک ردیف است.

 

انواع پروتز های بر پایه لمینت دندان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

انواع برند های ایمپلنت دندان

با توجه به تنوع و گستردگی انواع ایمپلنت در سراسر جهان شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که بهترین برند ایمپلنت دندان چیست و ساخت کدام کشور است؟ به طور کلی برای انجام یک ایمپلنت موفق سه شرط اساسی لازم است: ۱) در درجه اول که مهم ترین فاکتور درمان موفق محسوب می شود انتخاب یک دندانپزشک متخصص با تجربه زیاد است. ۲) در درجه دوم انتخاب یک برند ایمپلنت معتبر و مناسب و ۳) سومین شرط انجام مراقبت های لازم توسط بیمار و حفظ بهداشت فردی است.

برای اطلاع از بهترین برند های ایمپلنت در سراسر جهان می توانید با دندانپزشک خود مشورت کرده و راهنمایی های لازم جهت انتخاب برترین برند را انجام دهید. در ادامه به چند نمونه از معتبر ترین کشور ها در جهت ساخت ایمپلنت و بررند های معتبر هرکدام اشاره خواهیم کرد.

 

 

ایمپلنت آمریکایی

یکی از برترین کشور ها در ساخت انواع ایمپلنت دندان مرغوب و با کیفیت کشور آمریکا است. شما می توانید برترین و بهترین برند های ساخت ایمپلنت را در آمریکا مشاهده کنید. از مزیت های ایمپلنت های ساخت آمریکا می توان به کیفیت بالا، افزایش سرعت بهبود و هماهنگی با لثه و استخوان و قیمت مناسب آن اشاره کرد. ایمپلنت های تولید شده توسط آمریکا دارای سبک های متفاوتی بوده و به کشور های دیگر نیز صادر می شود. از جمله برند های معتبر آمریکایی می توان با موارد زیر اشاره کرد:

  • برند زیمر بیومت zimmer Biomet
  • برند اینترالاک interalock
  • برند بایوهورایزونر Biohorizons
  • برند نوبل بیوکر Nobel biocer
  • برند تری ای
  • برند Biocen max2.5

ایمپلنت کره ای

کشور کره نیز تولید کننده انواع ایمپلنت دندان با کیفیت و با قیمت مناسب است. یکی از برندهای معروف کرده ای که مورد تایید FDA نیز بوده است برند osstem است. برند osstem در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و امروزه جزو ۱۰ برند برتر ساخت ایمپلنت در سراسر جهان به شمار می رود. از برند های دیگر معتبر کره ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند مگاژن
  • برند دنتیوم
  • برند دی او

ایمپلنت سوئیسی

برندهای سوئیسی نیز بسیار در زمینه تولید ایمپلنت با کیفیت پیشرفت کرده اند. از بین ایمپلنت های سوئیسی می توان به برند استرامان اشاره کرد که جایگاهی بین المللی دارد. از مزایای ایمپلنت های سوئیسی می توان به ماندگاری بالای آن و پشتیبانی در بسیاری از کشور ها اشاره کرد. تمام استاندارد های لازم برای ساخت ایمپلنت در این برند رعایت شده است. از دیگر برند های معروف سوئیسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند اشترامن straumann
  • برند ایده
  • برند اس ای سی
  • برند Tri
  • برند اس پی ای

ایمپلنت آلمانی

ایمپلنت های آلمانی نیز از کیفیت های قابل توجهی برخوردار بوده و از نمونه ایمپلنت های تولید شده با کیفیت این کشور می توان برای ایمپلنت فوری، تک مرحله و دو مرحله اشاره کرد. یکی از خاص ترین و معتبر ترین برند های آلمانی در ساخت ایمپلنت برند زایو است. محصولات تولید شده توسط برند زایو از کیفیت و مرغوبیت بالاتری نسبت به برند های مشابه برخوردار است. از برندهای معتبر دیگر آلمان عبارتند از:

  • برند مدنتیکاmedintika
  • برند Bego
  • برند Drs

ایمپلنت ایتالیایی

کشور دیگری که در زمینه تولید ایمپلنت بسیار موفق عمل کرده است و محصولاتی با کیفیت بالا ارائه می دهد ایتالیا است. از برترین برند های این کشور می توان به برند های زیر اشاره کرد:

  • برند سوییت اند مارتینا Sweet and martina
  • برند Geeass
  • برند Srl italia leader

ایمپلنت ایرانی

امروزه مشاهده می کنیم که ایران نسبت به چند سال گذشته پیشرفت زیادی در زمینه تولید ایمپلنت داشته و محصولاتی با کیفیت و ماندگاری بالا ارائه می دهد. هر چند که هنوز ساخت تمامی قطعات لازم در داخل کشور فراهم نشده است و هنوز پس از گذشت چندین سال از مونتاژ این قطعات استفاده می شود، ولی ایمپلنت های تولید شده توسط ایران از نظر کیفیت، دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو است. از میان برند های مطرح ایرانی در زمینه تولید ایمپلنت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کوشا فن پارس
  • نیک کاشت آسیا
  • کیمیا کاشت اطبا
  • درین کاشت مانا

ایمپلنت چینی

چین برند معتبری برای ساخت ایمپلنت که ثبت شرکتی داشته باشد ندارد و محصولات تولیدی توسط چین کپی از نمونه های آمریکایی و اروپایی است. قیمت ایمپلنت های چینی نیز به مراتب بسیار کمتر بوده که در مقابل کیفیت پایین تری نیز دارند.برند های چینی که در بازار موجود هستند شامل:

  • برند وانژو
  • برند هونگ کو
  • برند گرین دنتک

جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

چرا باید از برند معتبر ایمپلنت استفاده کنیم؟

با توجه به این که با پیشرفت تکنولوژی استفاده از ایمپلنت یک روش موثر و کاربردی برای دندان از بین رفته است اما باید قبل از انجام این روش به نوع برند آن نیز توجه کنید. استفاده از برندهای نامرغوب به دلیل نداشتن شناخت کافی یا دادن هزینه های پایین تر ممکن است مشکلاتی را برای سلامتی شما در پی داشته باشد.

اگر پیش از انجام ایمپلنت به یک متخصص متبحر و با تجربه در خصوص دندانپزشکی مراجعه و مشاوره دریافت کنید، دندانپزشک شما بهترین و با کیفیت ترین برندهای روز دنیا در زمینه ایمپلنت را به شما معرفی خواهد کرد. عوارض ایمپلنت نامرغوب شامل مواردی همچون عفونت لثه، آسیب رسیدن به عصب، تحلیل رفتن استخوان فک و مشکلاتی در رابطه با خوردن غذا اشاره کرد.

بهترین برند های ایمپلنت دندان در ایران کدام است؟

اگر به دنبال بهترین برند ایمپلنت دندان در ایران هستید باید گفت، بهترین ایمپلنت دندان موجود در ایران از برند های کره ای و سوئیسی هستند. این نوع از ایمپلنت ها با توجه به کیفیت بسیار بالایی که دارند، با قیمت مناسبی در بازار ایران عرضه موجود هستند.

ایمپلنت های آمریکایی علی رقم کیفیت و کارایی بسیار بالا، به علت نوسانات قیمت دلار بسیار گران قیمت هستند و کمتر کسی توان استفاده از برندهای آمریکایی را دارد. از دیگر برندهایی ایمپلنت که در ایران مورد استفاده قرار میگیرد، ایمپلنت های برند ایرانی و چینی هستند که به علت مناسب بودن قیمت این نوع ایمپلنت ها طرفداران خود را دارند. می توان گفت ایمپلنت های کره ای برندهایی هستند که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت بسیار مناسب هستند.

بهترین دندانپزشک برای ایمپلنت دندان در اصفهان

یکی از شروط اصلی در موفق بودن انجام ایمپلنت در درجه اول انتخاب یک دندانپزشک با تجربه و متبحر است. اگر شما بهترین نوع ایمپلنت دندان را انتخاب کنید اما دندانپزشک از تجربه کافی برخوردار نباشد، ممکن است به سلامتی شما و دندان هایتان آسیب رسانده شود.

در شهر بزرگ اصفهان دندانپزشکان زیادی وجود دارند که می توانید برای انجام ایمپلنت به آن ها مراجعه کنید اما باید توجه داشته باشید که یک پزشک متخصص برای ایمپلنت دندان باید دارای ویژگی هایی باشد. به طور کلی برای انتخاب یک متخصص باید به سابقه و تجربه پزشک، مشاوره صادقانه او، متریال و برند های مورد استفاده، بهداشت کلینیک و به روز بودن تجهیزات پزشکی توجه داشته باشید.

با توجه به ویژگی های ذکر شده یکی از برترین دندانپزشکان متخصص در زمینه کاشت ایمپلنت در اصفهان، دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران هستند. شما می توانید با خیالی راحت به دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران که جزو بهترین دندانپزشکی در اصفهان شناخته شده است، مراجعه کرده و از بهترین و بروز ترین متدها و متریال های موجود در بازار برای کاشت ایمپلنت استفاده کنید.

دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران-بهترین-دندانپزشکی-اصفهان

سخن پایانی | انواع ایمپلنت دندان چیست؟

انواع ایمپلنت دندان از نظر روش کاشت، مراحل، اندازه و شکل ظاهری دارای تفاوت های بسیاری هستند. هر کدام از ایمپلنت ها کارایی و ویژگی های خاص خود را داشته و برای برخی افراد با شرایط متفاوت مناسب هستند. انتخاب بهترین نمونه ایمپلنت که مناسب با شرایط بدنی فرد باشد به عهده پزشک متخصص است. علاوه بر انتخاب روش مناسب توجه به برند ایمپلنت نیز بسیار حائز اهمیت است. برترین ایمپلنت های تولید شده در جهان از کشور های آمریکا، ایتالیا و سوئیس هستند.

اگر شما نیز قصد انجام ایمپلنت را دارید، توصیه می کنیم در گام اول یک پزشک متخصص با تجربه را در زمینه کاشت ایمپلنت انتخاب و سپس نسبت به انجام آن اقدام کنید. و اگر در شهر اصفهان زندگی می کنید توصیه ما به شما این است که یک جلسه مشاوره با کلینیک دکتر کچوئی و دکتر کامران داشته باشید‌. در این مقاله سعی کردیم یک توضیح جامع و مفصل در مورد ایمپلنت و تفاوت های آن و همچنین برترین برند های این روش در سراسر جهان را به شما ارائه دهیم.


سوالات متداول انواع ایمپلنت دندان

آیا انتخاب انواع ایمپلنت های دندان توسط بیمار صورت می گیرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر بیمار هیچ گونه تجربه و تبحری در انتخاب روش مناسب برای ایمپلنت را در اختیار ندارد. پزشک متخصص با توجه به نوع و ساختار فک و دهان و شرایط عمومی بیمار روش مناسب برای کاشت ایمپلنت را با در نظر گرفتن تمامی نکات پیشنهاد می کند.

قیمت انواع مختلف ایمپلنت با هم متفاوت است؟

بله هر ایمپلنت از نظر ظاهری و کارکرد و همچنین نحوه اتصال با یکدیگر تفاوت هایی دارند که این تفاوت ها بر قیمت نهایی این محصول نیز تاثیر گذار است. علاوه بر این برند تولید کننده محصول یکی از اصلی ترین دلایل تفاوت قیمت ایمپلنت در شرایط مشابه است.

آیا برند ایمپلنت دندان بر نتیجه نهایی کاشت آن اثر گذار است؟

بله کیفیت ایمپلنت تولیدی تاثیر زیادی بر کاشت موفق و ماندگاری بالای آن دارد. به طور کلی انتخاب یک برند معتبر یکی از اولین گام ها در یک کاشت موفق است. اما باید بدانید که این تنها شرط لازم در یک درمان موفق نیست و تنها سی درصد در نتیجه درمان تاثیر داشته و عوامل دیگری نیز در کاشت موفق ایمپلنت تاثیر گذارند.

بهترین برند ایمپلنت دندان چیست؟

اگر بخواهیم بهترین برند ایمپلنت دندان در سراسر دنیا را پیشنهاد کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد: ایمپلنت برند زیمر  Zimmer، ایمپلنت برند بایوهورایزونر Biohorizons، ایمپلنت سوئیسی استرامن، ایمپلنت برند اس ای سی sic، ایمپلنت برند آلمانی Bego، ایمپلنت برند نوبل بیوکر Nobel biocer، ایمپلنت برند کره ای دنتیوم.

۴.۳/۵ - (۱۳ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.