جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ایمپلنت دندان دائمی است؟ [ ۶ راهکار افزایش طول عمر ایمپلنت دندان ]

آنچه در این مقاله می‌خوانید
در بیشتر افرادی که ایمپلنت دندان انجام می دهند، ایمپلنت آنها تا سال‌های طولانی دوام داشته و یک روش دائمی اصلاح دندان محسوب می‌ شود. اگر چه در بعضی مواقع عوامل مختلفی بر روند بهبود و وضعیت استخوان های صورت و فک تاثیر گذار هستند که باعث کاهش طول عمر ایمپلنت می‌شوند.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ | مطب دکتر کچوئی و دکتر کامران
فهرست مطالب

ماندگاری و طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ آیا کاشت دندان به روش ایمپلنت دائمی است؟ این سوال بسیاری از مراجعه کنندگانی است که برای پر کردن فضاهای خالی در دهان خود قصد انجام ایمپلنت دندان در اصفهان را دارند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر مراقبت های لازم در کاشت ایمپلنت رعایت شود می تواند ماندگاری ایمپلنت دندان را دائمی کند.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

قبل از درمان، شما باید توسط یک دندانپزشک متخصص معاینه شوید تا او شرایط شما را برای استفاده از ایمپلنت در نظر بگیرد و بررسی های لازم را انجام دهد. پزشک متخصص و باتجربه در زمینه ایمپلنت دندان یکی از عواملی ست که دوام ایمپلنت را افزایش می دهد. در این مقاله قصد داریم تمامی نکات و عوامل موثر در طول عمر ایمپلنت دندان را بررسی کنیم.

اگرچه کاشت ایمپلنت مادام العمر نیست اما می توانید با کارهای مختلف به طول عمر آن کمک کنید. ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است و می توان گفت کاشت ایمپلنت در ۹۸ درصد مواقع با موفقیت انجام می شود. اگر شما هم خواهان چنین عملی در دهان خود هستید، برای کاشت ایمپلنت باید به پزشکی مراجعه کنید که از بهترین مواد برای ایمپلنت شما استفاده کند.

در مطب دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران به عنوان بهترین دندانپزشکی زیبایی در اصفهان خدمات مختلفی در زمینه زیباسازی دندان ها ارائه می دهد، که ایمپلنت دندان یکی از مهم ترین آنهاست. در صورتی که شما به پزشکان متخصص ما مراجعه نمایید، می توانید از طول عمر ایمپلنت دندان خود اطمینان داشته باشید و با خیالی آسوده به کاشت دندان به روش ایمپلنت اقدام فرمائید. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و نوبت معاینه رایگان با ما در تماس باشید.

ماندگاری و طول عمر ایمپلنت دندان

بطور کلی می توان گفت پایه ایمپلنت دندان که در استخوان فک قرار میگیرد به مرور زمان با استخوان فک ترکیب می شود، و به همین علت می توان گفت ایمپلنت دندان یک روش دائمی کاشت دندان به حساب می آید. طول عمر ایمپلنت دندان در برخی از موارد تا چندین برابر دندان های طبیعی است. همچنین در مقایسه با دیگر روش های جایگزینی دندان همچون دندان مصنوعی، ایمپلنت دندان به علت جنس تیتانیومی و کاشت ایمپلنت در فک، از ماندگاری بسیار  بیشتری برخوردار است.

تاج دندان های سرامیکی بیشتر از ۱۵ سال و ایمپلنت دندان بیشتر از ۲۵ سال با کیفیت اولیه در فک بیمار باقی می ماند و می تواند گزینه مناسبی برای پر کردن فضاهای خالی و جایگزین کردن دندان های آسیب دیده باشد. لازم به ذکر است بالا بردن ماندگاری و طول عمر ایمپلنت مستلزم رعایت نکاتی ست که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

طول عمر ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

ایمپلنت دندان نیز همانند دندان های طبیعی انسان، برای سالم ماندن نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. عوامل مختلفی هستند که در طول عمر ایمپلنت دندان موثر می باشند که عبارتند از:

  1. مهارت دندانپزشک. اولین عاملی که بر طول عمر ایمپلنت دندان اثرگذار است، مهارت دندانپزشک در کاشت ایمپلنت می باشد. تشخیص نوع ایمپلنت مناسب شما و همچنین کاشت اصولی آن در دهان موردی ست که به میزان تخصص و تجربه پزشک مرتبط است. به همین علت در انتخاب دندانپزشک باید نهایت دقت را داشته باشید.
  2. جنس و برند ایمپلنت. امروزه شرکت های مختلفی به تولید ایمپلنت های دندانی مشغول هستند. توجه داشته باشید که قبل از انجام ایمپلنت دندان به انوع این برند ها آشنایی داشته باشید و با راهنمایی پزشک خود بهترین برند مناسب برای خود را انتخاب کنید.
  3. شرایط بیمار. یکی دیگر از مواردی که می تواند موجب زیاد یا کم شدن میزان ماندگاری ایمپلنت باشد، شرایط دهان و فک بیمار است. میزان سلامت بافت لثه و تراکم استخوان فک دو عاملی ست که تعیین کننده طول عمر ایمپلنت می باشند.
  4. مراقبت و رعایت بهداشت ایمپلنت دندان. می توان گفت یکی از مهمترین عوامل اثرگذار در طول عمر ایمپلنت و تاج آن، مراقبت هایی است که می توانید با استفاده از نخ دندان و مسواک انجام دهید.
  5. نحوه استفاده از ایمپلنت. خودداری از جویدن یا گاز زدن مواد غذایی سخت و حتی اجسام سخت هم تاثیر زیادی در طول عمر ایمپلنت دندان می گذارند.
  6. سبک زندگی، شرایط بیمار و حتی استفاده از داروهای مختلف هم تاثیر زیادی در سلامت ایمپلنت می گذارند.

 

طول عمر ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

آیا کاشت ایمپلنت دائمی است؟

همانطور که گفتیم ایمپلنت دندان به علت قرارگیری پایه ایمپلنت در استخوان فک و ترکیب با آن، دارای طول عمر بسیار زیادی است و می توان گفت یک روش دائمی به حساب می آید. اگر یک ایمپلنت با کیفیت در دهان شما قرار گیرد می تواند از دندان های شما هم دوام بیشتری داشته باشد. حتی اگر استخوان فک شما شرایط مناسبی برای ایمپلنت ندارد، جای نگرانی نیست. با وجود تکنولوژی های جدید و روش های پیشرفته همچون پیوند استخوان، می توان شرایط را برای کاشت ایمپلنت فراهم کرد.

آیا ماندگاری ایمپلنت برای همه افراد به یک اندازه است؟

به گفته جراحان دهان فک و صورت آمریکا درصد موفقیت ایمپلنت دندان به طور متوسط ۹۵ درصد است. گاهی اوقات این درصد به ۹۸ هم می رسد که به دلیل تجربه بالای دندانپزشکان اتفاق می افتد، اما موفقیت ایمپلنت و ماندگاری آن برای همه افراد به یک اندازه نیست. از آنجایی که سلامت عمومی و سبک زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است، می تواند تاثیر زیادی برای ایمپلنت دندان بگذارد.

بیمارانی که دارای بیماری های خاص مانند دیابت هستند شرایط یکسانی با مراجعه کنندگان دیگر ندارند. افراد سیگاری هم از سلامت لثه و استخوان فک برخوردار نیستند و به همین علت ایمپلنت برای آنها دوام کمی خواهد داشت. لازم به ذکر است پیش از انجام ایمپلنت باید تراکم استخوان و سلامت لثه توسط دندانپزشک بررسی شود تا ماندگاری آن مشخص شود.

تاثیر عمل پیوند استخوان بر طول عمر ایمپلنت دندان

پیش از انجام ایمپلنت دندان باید تراکم استخوان فک اندازه گیری شود، زیرا میزان ماندگاری ایمپلنت رابطه مستقیمی با کیفیت استخوان فک دارد. برای افرادی که استخوان فک آنها به هر دلیلی از تراکم پایینی برخوردار است، باید قبل از عمل ایمپلنت، عمل پیوند استخوان انجام شود. طبق آمار عمل پیوند استخوان فقط برای ده درصد از افراد نیاز می شود.

این عمل تاثیر بسیار زیادی در افزایش طول عمر و دوام ایمپلنت خواهد گذاشت. زیرا پایه ایمپلنت در فک های تحلیل رفته و دارای تراکم پایین یا جوش نمیخورد و یا بعد از مدتی لق می شود. توجه داشته باشید افرادی با فک تحلیل رفته، بدون انجام عمل پیوند استخوان نباید جراحی ایمپلنت انجام دهند.

طول عمر ایمپلنت all on 4 چقدر است؟

این نوع ایمپلنت فرد را دچار مشکلاتی مانند تحلیل لثه یا استخوان نمی کند و استخوان فک کاملا سالم باقی می ماند. با انجام این روش درمانی لثه کاملا پایدار است و ایمپلنت در این حالت طول عمر و دوام بیشتری خواهد داشت. اگرچه ایمپلنت دندان به سلامت فرد بستگی دارد اما ایمپلنت all on 4 می تواند بالای ۳۰ سال ماندگار باشد. اگر شرایط زندگی مناسبی داشته باشید و نکات بهداشتی را در طول عمر خود رعایت کنید می توانید از این ایمپلنت تا پایان عمر خود استفاده کنید.

دلایل بالا بودن طول عمر ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دارای طول عمر زیادی است. طول عمر بالای آن به دلیل مواد اولیه ای است که در تولید آن استفاده می شود. ایمپلنت با مواد اولیه با دوام مانند تیتانیوم تولید می شود و به استخوان فک جوش می خورد و درواقع با آن ترکیب می شود. اگرچه ایمپلنت در افراد مختلف دارای طول عمر گوناگونی است؛ اما به طور کلی طول عمر بالایی دارد. اگر یک فرد شرایط مناسبی برای دریافت ایمپلنت را نداشته باشد حداقل ۱۰ سال می تواند از آن استفاده کند. افرادی که شرایط مناسبی برای دریافت ایمپلنت داشته باشند تا ۳۰ سال قادر به استفاده کردن از آن بدون هیچ آسیبی هستند.

چه زمانی ایمپلنت باید تعویض شود؟

در برخی از شرایط ایمپلنت دندان به خوبی دوام نمی آورد و بدن آن را پس می زند. در این شرایط باید ایمپلنت را تعویض کرد. گاهی اوقات ایمپلنت دندان پیش از انجام پیوند استخوان انجام می شود که باعث پس زدن آن توسط بدن می شود. در این شرایط هم باید ایمپلنت را تعویض کرد. بصورت کلی می توان گفت اگر به هر دلیلی پس زدن ایمپلنت توسط فک انسان ایجاد شود باید ایمپلنت تعویض شود.

راه های افزایش طول عمر ایمپلنت دندان

اگرچه ایمپلنت دندان اگر بصورت اصولی و حرفه ای انجام شود طول عمر بالایی خواهد داشت، اما با رعایت نکاتی می توان به افزایش طول عمر آن کمک کرد. راهکارهای افزایش طول عمر ایمپلنت دندان عبارتند از:

  1. رعایت بهداشت دهان و دندان. جهت افزایش طول عمر ایمپلنت خود، همچون دندان های طبیعی، باید نکات بهداشتی سلامت دهان و دندان خود را رعایت کنید. مسواک زدن، شستشوی دهان با دهانشویه و کشیدن نخ دندان و تمیز کردن دور تا دور ایمپلنت دندان از کارهایی ست که حتما باید انجام دهید. برخی گمان می کنند چون ایمپلنت همانند دندان طبیعی خراب نمی شود، پس نیازی نیست بهداشت آن را رعایت کنند، که این طرز فکر بسیار غلط است.
  2. جلوگیری از عفونت لثه. عفونت لثه می تواند موجب لق شدن و افتادن ایمپلنت شود، که شما می توانید با رعایت بهداشت از این اتفاق جلوگیری کنید.
  3. پرهیز از شکستن و جویدن موارد غذایی سفت. به هیچ عنوان چیزی را با دندان های خود نشکنید. شکستن بادام، پسته، فندق و… تاثیر بسیار منفی در طول عمر ایمپلنت می گذارند.
  4. رژیم غذایی سالم. رژیم غذایی و سبک زندگی سالم کمک می کند ضمن حفظ سلامتی خود، ماندگاری ایمپلنت دندانتان نیز افزایش یابد.
  5. نکشیدن سیگار. ترک سیگار بدون شک هم به سلامت دندان های طبیعی و هم به سلامت ایمپلنت و افزایش طول عمر آن کمک خواهد کرد.
  6. ترک عاداتی همچون دندان قروچه. اگر می خواهید برای سالیان سال از ایمپلنت دندان خود استفاده کنید بهتر است عادات مضر برای دندان ها، همچون دندان غروچه را ترک کنید.

 

راه های افزایش طول عمر ایمپلنت دندان | دندانپزشکی دکتر مهدی کجوئی و دکتر راضیه کامران

 

چه عواملی باعث کاهش طول عمر ایمپلنت می شوند؟

اگرچه ایمپلنت به عنوان یک روش مناسب برای جایگزین کردن دندان های آسیب دیده استفاده می شود اما گاهی اوقات هم با موفقیت به پایان نمی رسد. عواملی که باعث کاهش دوام ایمپلنت می شوند عبارتند از:

  • عدم سلامت بیمار (بیماری هایی مانند: دیابت، سرطان، خود ایمنی و… )،
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان،
  • عادات غلط در بیمار (مانند دندان غروچه)،
  • مصرف دخانیات،
  • مصرف داروهای خاص
  • عدم تخصص دندانپزشک

نقش دندانپزشک در ماندگاری ایمپلنت دندان چیست؟

دندانپزشک نقش بسیار مهمی در ماندگاری ایمپلنت دارد. توجه داشته باشید پزشکی که برای ایمپلنت دندان خود انتخاب می کنید، باید تجربه و مهارت کافی را برای انجام این روش درمانی داشته باشد تا بتواند شرایط شما را به خوبی بررسی کرده و بهترین روش و نوع ایمپلنت را به شما پیشنهاد دهد. بطور مثال دندانپزشک پیش از انجام ایمپلنت باید حتماً تراکم استخوان فک بیمار را اندازه گیری کند تا در صورت کم بودن تراکم، آن را برطرف کند. در صورتی که پزشک بدون توجه به این موضوع عمل ایمپلنت را انجام دهد، بیمار قطعا نتیجه مطلوب را نخواهد گرفت.

دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران، بهترین دندانپزشک اصفهان، همواره سعی داشته اند تا با مهارت و تجربه خود بهترین روش های درمانی را به بیماران خود پیشنهاد داده و هر یک از آنها را به بهترین نحو انجام دهند. در دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران کلیه خدمات دندانپزشکی زیبایی اصفهان، با بهترین تجهیزات و در محیطی کاملا بهداشتی انجام می گیرد.

دندانپزشکی زیبایی اصفهان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

سخن پایانی | آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟

همانطور که در این مطلب برای شما توضیح دادیم یکی از روش های مناسب برای جایگزین کردن دندان های آسیب دیده ایمپلنت است. دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان به عواما متعددی وابسته است اما بصورت کلی می توان گفت ایمپلنت دندان یک روش کاشت دندان بصورت دائمی است.

ایمپلنت دندان باید با توجه به شرایط بیمار در فک او قرار گیرد و اگر بیمار سلامت کافی را داشته باشد دوام بیشتری خواهد داشت. گاهی اوقات بدن انسان به دلایل مختلف ایمپلنت را پس می زند که باید آن را تعویض کرد. اگر نکات لازم را برای دریافت ایمپلنت رعایت کنید می توانید به دوام و طول عمر آن کمک کنید.

یکی از مهمترین نکاتی که در دریافت ایمپلنت اهمیت بسیار زیادی دارد انتخاب پزشک متخصص برای انجام این کار است. دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران، بهترین دندانپزشکی در اصفهان خدمات متنوعی در این زمینه ارائه می دهند. شما برای پر کردن فضاهای خالی در دهان خود می توانید به پزشکان ما مراجعه کنید و از بهترین شرایط را برای انجام ایمپلنت دندان در اصفهان برخوردار شوید.


سوالات متداول طول عمر ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت دندان باتوجه به هزینه های بالای آن دوام قابل قبولی دارد؟

کاشت ایمپلنت یک روش مطمئن برای جایگزین کردن یک یا چندین دندان در دهان بیماران است. در واقع باید بگوییم اگرچه شما هزینه بالایی برای انجام ایمپلنت پرداخت می کنید اما این روش، بهترین روش کاشت دندان به حساب می آید و علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری کاملا شبیه دندان طبیعی است، از دوام و ماندگاری بسیار بالایی نیز برخوردار است.

ایمپلنت دندان چند سال دوام دارد؟

با توجه به مواد اولیه ای که برای تولید ایمپلنت استفاده می شود دوام آن متفاوت است. هرچه این مواد اولیه کیفیت بیشتری داشته باشند باعث افزایش طول عمر ایمپلنت خواهد شد. در صورتی که جراحی ایمپلنت با موفقیت و توسط پزشک متخصص انجام شود تا می تواند ۳۰ سال دوام داشته باشد .

ماندگاری ایمپلنت دندان خود را چگونه افزایش دهیم؟

مراقبت های پس از انجام کاشت ایمپلنت اهمیت بسیار زیادی دارند. از این مراقبت ها می توان به استفاده از نخ دندان و مسواک زدن منظم و روزانه اشاره کرد. علاوه بر آن باید از گاز زدن اجسام سخت و کشیدن سیگار بپرهیزید. اگر ماندگاری ایمپلنت دندان برای شما اهمیت زیادی دارد حتما یک پزشک با تجربه و متخصص را برای انجام این کار انتخاب کنید.

۴.۲/۵ - (۱۱ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.