جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی | بهترین زمان برای بلیچینگ

آنچه در این مقاله می‌خوانید
اغلب افرادی که ارتودنسی انجام می دهند انتظار دارند بعد از بریس دندان هایی چون برف و زیبا و لبخندی جذاب سفید داشته باشند. اما متاسفانه، با پیان دوره درمان و جداسازی براکت و سیم ها، دندان ها اغلب سفیدی خود را از دست داده و درخشان نیستند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد بعد از پایان درمان ارتودنسی، بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی را انتخاب می کنند. در این مقاله به این می پردازیم که با پایان دوره درمان ارتودنسی چه اتفاقی می افتد و برای زیباتر شدن لبخند و سفید تر شدن دندان ها بعد از پایان بریس چه باید کرد؟

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی
فهرست مطالب

بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی از جمله فرایندهای مهمی است که امروزه بسیاری از افرادی که دندان های خود را ارتودنسی کرده اند، با آن روبرو می شوند. سفیدکردن دندان بعد از ارتودنسی که به آن بلیچینگ هم می گویند، فرایندی است که در آن لکه ها و رنگدانه هایی که روی دندان ها در طی ارتودنسی به وجود آمده است، را از بین می برد. اغلب افرادی که ارتودنسی انجام می دهند، پس از آن به بلیچنگ دندان نیاز پیدا می کنند و مهم ترین سوالی که برای این افراد بوجود می آید درمورد زمان مناسب برای بلیچینگ می باشد.

دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران جزء بهترین متخصصین دندانپزشکی در اصفهان هستند که شما را در این امر یاری می کنند. شما به صورت اینترنتی و یا معاینه رایگان می توانید به کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه بپردازید. ما در این مقاله به بررسی انواع روش های سفید کردن دندن بعد از ارتودنسی، بهترین زمان برای بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی و… پرداخته ایم تا به تمامی سوالات شما در این حوزه پاسخ داده باشیم. همچنین برای دریافت پاسخ سوال خود می توانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

دلیل زرد شدن دندان بعد از ارتودنسی

قبل از توضیح درمورد بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی بهتر است دلایل زرد شدن دندان بعد از ارتودنسی را بررسی کرد. دلایل متعددی وجود دارد که به زرد شدن دندان بعد از ارتودنسی ختم می شوند و در این میان، می توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

  • تجمع پلاک و جرم روی دندان در هنگام ارتودنسی:

می توان گفت تجمع پلاک و جرم روی دندان در هنگام ارتودنسی یکی از دلایل زرد شدن دندان به شمار می آید. برای افرادی که ارتودنسی دارند، به این دلیل که دسترسی به قسمت های مختلف دندان برای پاکسازی کمی سخت است، باید دندان خود را به متخصص ارتودنسی بسپارند تا جرم گیری دندان بتواند وضعیت دندان ها را بهبود بخشیده و از تجمع پلاک و جرم در اطراف دندان و براکت ها جلوگیری به عمل آورند.

  • مصرف مواد غذایی دارای رنگدانه:

متاسفانه افرادی که دندان های آن ها ارتودنسی شده است، شاید با این موضوع آشنا نباشند که مصرف مواد غذایی دارای رنگدانه تا چه اندازه می‌تواند به زرد شدن دندان های آنها کمک کند. مصرف خوراکی های خاص سفیدی دندان ها را از بین برده و باعث ایجاد جرم می شود، مواد غذایی دارای شکر، قهوه، چای، نوشیدنی های انرژی زا، انواع توت، عصاره میوه ها و غذاهایی که دارای رنگ زیاد است، همگی از جمله دلایل زرد شدن دندان ها بعد از ارتودنسی به شمار می آیند.

  • استفاده از براکت‌ های بزرگ:

براکت های بزرگ به این دلیل که مسواک زدن را برای بیمار سخت می کند، باعث ایجاد تجمع و باکتری درون دهان وروی دندان ها می شود. زمانی که باکتری ها و پلاک ها روی دندان جای خوش کنند، باعث زردی و تغییر رنگ دندان ها می شوند.

 

بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی ، زرد شدن دندان ها | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

برای حفظ سفیدی دندان ها در هنگام ارتودنسی چه باید کرد ؟

مواد غذایی همیشه تاثیر خاص خود را می گذارند و به همین دلیل باید گفت افرادی که ارتودنسی دندان دارند، بسیار با احتیاط باید عمل کنند؛ چراکه بسیاری از غذاها و مواد نوشیدنی به خاطر مواد خاصی که دارند، قطعاً باعث زردی دندان ها می شوند.

  • عدم مصرف نوشیدنی های شیرین و انواع نوشابه؛ چرا که نوشیدنی های شیرین باعث ایجاد اسیدیته دهان می شود و ظاهر دندان را به کلی تغییر می دهد.
  • مصرف متعادل چای و قهوه.
  • کاهش مصرف آبنبات و سوپ و هر نوع غذایی که رنگ زیادی دارد.
  • مصرف قلیان، سیگار و تنباکو هم می تواند ضررهای خود را برساند؛ چون که تنباکو به خاطر داشتن رسوب نیکوتین روی دندان ها، باعث می شود تا دندان به زردی بزند.
  • استفاده از براکت های بزرگ هم عامل اصلی برای ایحاد لکه و تغییر رنگ دندان ها هستند؛ زیرا براکت باعث می شود تا در قسمت هایی که دسترسی به آن قسمت ها سخت است، غذا و باکتری انباشته شود.

 

بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی ؛ حفظ سفیدی دندان ها در هنگام ارتودنسی | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

روش های سفید کردن دندان ها پس از ارتودنسی

همانطور که گفته شد،  دندان های ارتودنسی شده با مشکلاتی همچون پاکسازی صحیح بیمار را روبرو می کنند. به همین دلیل، بعد از ارتودنسی بیمار برای سفید کردن دندان های خود به دنبال راه حل است که در ادامه به صورت موردی به روش های سفید کردن دندان ها بعد از ارتودنسی اشاره خواهیم کرد.

مسواک زدن با خمیر دندان سفید کننده

خمیر دندان مناسب سفید کننده می تواند سلامت و بهداشت دهان و دندان را تضمین کند. این نوع خمیر دندان می تواند شستشوی مکانیکی وقدرت تمیز کنندگی مسواک را افزایش دهد. فلوراید، حساسیت زداها، کنترل کننده جرم، تری کلوزان ذرات ساینده و کف مواد تشکیل دهنده خمیر دندان سفید کننده را تشکیل می دهند. ناگفته نماند که استفاده از این نوع خمیر دندان تنها ۱ مرتبه در طی روز می تواند مناسب باشد و صبح هنگام بهترین زمان است.

استفاده از ژل های سفید کننده

ژل سفید کننده دندان به محلولی گفته می شود که یک ماده سفید کننده را درون خود جای داده است. این ماده سفید کننده می تواند هیدروکسی آپاتیت، کاربامید یا پراکسید هیدروژن باشد. هرچقدر ماده درون ژل فعال تر باشد، تأثیر مثبت تری را می توان انتظار داشت. معمولاً تهیه ژل سفید کننده از دندانپزشک می تواند راهکاری ایده آل و مطمئن تر باشد.

جرم گیری

جرم گیری عملکردی را دنبال می کند که طبق آن رسوبات روی سطح دندان از بین می روند. در مورد هدف اصلی جرم گیری می توان گفت به حذف رسوبات مربوط است و کلیه جرم های روی دندان را از بین می برد تا این جرم ها به لثه و دندان ها آسیبی وارد نکنند.

بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

براکت ها روی دندان ها لکه های گوناگونی را بر جا می گذارند و این لکه ها باعث به وجود آمدن لکه های زرد رنگی دندان ها می شوند. به خاطر داشته باشید که بلیچینگ دندان یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای برطرف کردن لکه های روی دندان ها است. شما بعد از ۶ ماه می توانید از بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی بهره مند شوید و به خاطر داشته باشید که حساسیت دندان و بزاق دندان ۲ عامل مهم و کلیدی در این شرایط به شمار می آیند.

 بعد از خارج کردن بریس (ارتودنسی) ، دندان ها احساس ضعف پیدا کرده و به همین دلیل متخصص ارتودنسی توصیه میکند که شما فاصله مورد نظر را حتماً در دستور کار خود قرار دهید، تا دندان های شما بتوانند قدرت و سازگاری بالای خود را بدون استفاده از بریس دریافت کنند. این چنین بلیچینگ می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. در ادامه می توانید تفاوت بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی یا قبل از آن را مطالعه کنید.

توصیه دندانپزشک زیبایی برای نحوه صحیح بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

توصیه بهترین دندانپزشک اصفهان، دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران برای نحوه صحیح بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی:

  • پزشکان ما به شما یک دوره تنفس ۶ ماهه را توصیه می کنند تا بعد از ارتودنسی عملیات بلیچینگ را انجام دهید. در این مدت دندان ها هم قدرت خود را برای انجام بلیچینگ به دست آورده اند.

  • بلیچینگ در خانه هم امروزه بسیار رواج پیدا کرده است، ولی آیا شما از مواد شیمیایی محصولات سفید کننده اطلاعات کافی دارید، صد درصد این چنین نیست. در صورتی که پزشکی ماهر در این حوزه در مورد مواد اولیه و شیمیایی درون محصولات سفید کننده ای که استفاده می کند، اطلاعات لازم و کافی را دارد. به همین دلیل، بلیچینگ در مطب دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران، قطعاً می تواند یک راهکار ایمن و البته عاقلانه باشد.

  • استفاده از کیت های سفید کننده دندان که برند معتبری داشته باشند که بهترین دندانپزشکی زیبایی در اصفهان قطعاً به اهمیت برند تولید کننده مواد مورد نیاز در این حوزه بی توجه نیست.

بهترین دندانپزشکی برای بلیچینگ دندان در اصفهان کجاست؟

چنانچه به دنبال دندانپزشکی برای بلیچینگ دندان در اصفهان هستید، مراجعه به مطب دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران یک انتخاب هوشمندانه می باشد. بلیچینگ دندان فرایند بسیار حساسی را می طلبد و بدون شک، ایمنی در انجام این کار بسیار موضوع مهمی به شمار می آید. پزشکان ما نسبت به ایمنی مواد شیمیایی محصولات سفید کننده دندان مطمئن هستند و این خود می تواند یک روش ایمن برای بیماران به شمار آید.

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

مشاوره رایگان را در این مجموعه از یاد نبرید که از جمله مهم ترین خدمات به شمار می آید. به هر حال، شما در محیطی کاملاً دوستانه می توانید از خدمات عمومی و تخصصی به صورت ایده آل استفاده کنید. تیم دلسوز این مجموعه با رعایت پروتکل های بهداشتی، شما را از انتخاب این مطب دندانپزشکی ناامید نخواهند کرد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیده شده است که برخی به خاطر قیمت ارزان تر به دندانپزشکی هایی مراجعه می کنند که به هیچ عنوان کیفیت کار را تضمین نکرده اند. بلیچینگ دندان هم دقیقاً به همین شکل است، پزشک باید هزینه مناسبی را دریافت کند و کیفیت بالایی را ارائه دهد. پزشکانی نظیر دکتر کچوئی و دکتر کامران به خاطر سابقه بالایی که در این زمینه دارند، با برندهای معتبر تولید کننده بلیچینگ آشنایی دارند و همچنین به نحو احسنت این کار را برای شما انجام می دهند. به همین دلیل، بیشتری مانور ما روی مهارت و تخصص پزشک معالج است.

بیشتر بخوانید: بلیچینگ دندان در اصفهان [ نمونه کارها + قیمت ]

راهکارهای سفید کردن دندان ها حین ارتودنسی

در مورد راهکارهای اصولی برای سفید کردن دندان ها در حین ارتودنسی اگر بخواهیم با شما صحبت کنیم، می توان گفت راهکارهای زیادی وجود دارد که به صورت مختصر ولی مفید به بررسی این راهکارها خواهیم پرداخت.

  1. پیروی از رژیمی متعادل و مناسب غذایی اولین راهکاری است که برای سفید کردن دندان حین ارتودنسی می توان در نظر گرفت. چای، قهوه و… همگی می توانند به تغییر رنگ براکت ها کمک کنند و محدودیتی که در رژیم غذایی خود لحاظ می کنید، می تواند از تغییر رنگ دندان ها جلوگیری کرده و سفید بودن دندان های شما را تضمین کند.
  2. رعایت بهداشت دهان و دندان را لطفاً جدی بگیرید. بهترین دندانپزشکان زیبایی همیشه به بیماران خود توصیه می کند که در رعایت بهداشت دهان و دندان خود، کوتاهی نکنند. استفاده مناسب از نخ دندان، دهانشویه و مسواک زدن همگی می توانند به رعایت اصولی بهداشت دهان و دندان کمک کنند. شما اگر با روش های درست انجام بهداشت دهان و دندان آشنایی ندارید، می توانید با پزشکان ما در این زمینه در ارتباط باشید.
  3. عدم مصرف دخانیات را فراموش نکنید. قلیان، سیگار و هر ماده مخدر دیگری قطعاً باعث از بین رفتن سفیدی دندان های ارتودنسی شده شما می شوند، با این حساب بهتر است برای جلوگیری از زرد شدن دندان های خود به مصرف دخانیات چندان تمایلی نشان ندهید.
  4. نوشیدن آب به صورت فراوان، یکی دیگر از راهکارهای سفید کردن دندان های ارتودنسی شده است. آب همیشه بهترین گزینه برای تضمین سلامت بدن به شمار می آید که در این جا هم این چنین مورد توجه قرار گرفته است. آب می توانید به تولید بزاق کمک کند و از فعالیت باکتری ها به بهترین شکل ممکن جلوگیری به عمل آورد. در این حالت بهتر است که بدانید برای اینکه رسوب روی دندان ها به زردی تغییر رنگ ندهند، مصرف آب می تواند مفید باشد.

معایب سفید کردن دندان ها حین ارتودنسی

بهتر است بدانید که سفید کردن دندان در حین ارتودنسی معایب زیادی برای شما دارد و اصلا کاری به صرفه از نظر هزینه نیست. در صورتی که برای انجام بلیچینگ در حین ارتودنسی دندان اصرار دارید بهتر است از معایب آن آگاه باشید:

  • ایجاد لکه در سطح دندان.
  • شل شدن براکت ها به خاطر از بین رفتن اتصال مابین چسب ارتودنسی و براکت.
  • سفید نشدن کامل دندان ها به علت وجود براکت ها، که پس از برداشت براکت ها کاملا قابل مشاهده است.
  • ضعیف شدن سطح مینای دندان.

بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی بهتر است یا قبل از آن؟

همیشه بیماران در مورد سفید کردن دندان های خود سؤالاتی را مطرح می کنند. ما در تمامی این مقاله سعی کردیم تا بهترین زمان برای بلیچینگ دندان را معرفی کنیم. علاوه بر این، دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران که از جمله متخصصین در حوزه دندانپزشکی هستند که در مورد این که بلیچینگ را بهتر است بعد از ارتودنسی انجام داد یا قبل از آن، پاسخ هایی را ارائه می دهند.

بلیچینگ دندان قبل از ارتودنسی قابل توجیح نیست، زیرا با قرار دادن براکت های ارتودنسی و گذشتن مدت زمان طولانی از آن رنگ دندان ها به زردی می رود و اثر بلیچینگ را از بین می برد. توصیه دکتر مهدی کچوئی این است که برای بلیچینگ دندان حتما بعد از ارتودنسی دندان اقدام نمایید.

بعد از این که ابزار ارتودنسی از داخل دهان برداشته می شوند، نیاز به اصلاحاتی است. به همین دلیل، در مدت زمانیکه پزشک تشخیص می دهد، میتوان عملیات بلیچینگ را انجام داد. به عنوان مثال پلاک دندان باید کنترل شود و التهاباتی که عمدتاً به وجود می آیند، از بین بروند.

در این شرایط فضای مناسبی برای سفید سازی دندان ها مهیا می شود، توجه داشته باشید که رسوب، اجزای رزین همگی مانع سفید کنندگی دندان ها می شوند و روی مینای دندان تأثیر سوئی می گذارند. به همین دلیل، بعد از ارتودنسی بهتر است عملیات بلیچینگ انجام شود.

توجه داشته باشید که التهاباتی که در لثه ها وجود دارد، اگر برطرف نشود و بلیچینگ انجام شود، قطعاً باعث آسیب به لثه می شود. مهمتر از همه، ماده سفید کننده قبل از ارتودنسی به قسمت هایی که توسط لثه پوشانده شده اند، نمی رسند و سپس بعد از درمان ارتودنسی ممکن است تغییر رنگ دندان ها به وضوح دیده شود و با این حساب، می توان گفت بعد از ارتودنسی بهتر است بعد از ارتودنسی عملیات بلیچینگ انجام پذیرد.

بهترین زمان برای بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی چه زمانی است؟

برای انجام بلیچینگ دندان در اصفهان پزشک باید وضعیت بیمار را مورد بررسی خود قرار دهد. وضعیت بیمار پس از ارتودنسی، نشان می دهد که چه کدت زمان نیاز دارد تا دندان ها و لثه او برای بلیچینگ آماده باشد. بعد از به پایان رسیدن ارتودنسی، سطح تاج به شکل روباز است و می تواند ماده سفید کننده را به راحتی دریافت کند. در این میان پروسه ۱ الی ۶ ماهه، عواملی همچون ساختار مینای دندان باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد و بهترین زمان جهت بلیچینگ دندان به بیمار اعلام شود.

جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

سخن پایانی | بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی خوب است؟

با توجه به آن چه گفته شد بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی شرایط خاصی را می طلبد. متأسفانه برخی از مردم آن چنان که باید و شاید به فرایند بلیچینگ آشنایی ندارند و به همین دلیل ممکن است با مشکلات ریز و درشت زیادی روبرو شوند. دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران از جمله متخصصین حاذق در این حوزه هستند که با تجربه و سابقه بالای خود، امروزه خدمات بلیچینگ را با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می دهند.

در مورد اینکه بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی بهتر است یا قبل از آن، معایب سفید کردن دندان ها حین ارتودنسی، راهکارهای سفید کردن دندان ها حین ارتودنسی، دلیل زرد شدن دندان بعد از ارتودنسی، راهکارهای حفظ سفیدی دندان ها در ارتودنسی و… با شما به صورت مختصر ولی مفید صحبت کرده ایم. با این حساب بدون دغدغه می توانید بعد از ۱ الی ۶ ماه بعد از پایان اردتونسی خود، به انجام بلیچینگ توسط متخصصین ما اقدام کنید.

چنانچه برای بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی به دنبال بهترین دندانپزشکی اصفهان هستید، دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران گزینه ای ایده آل هستند. در مطب دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران با پرسنلی مجرب، هر روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره، پاسخ به سؤالات و اخذ نوبت هستند که به صورت رایگان هم ویزیت انجام می شود.


سؤالات متداول

آیا می توان در حین ارتودنسی بلیچینگ انجام داد؟

این کار از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست و باعث ایجاد لکه در سطح دندان بعد از برداشت براکت هم خواهد بود.

آیا بعد از ارتودنسی دندان ها مانند قبل از ارتودنسی سفید می شوند؟

بله، بعد از ارتودنسی دندان ها مانند قبل از ارتودنسی سفید می شوند؛ زیرا زردی دندان ها حل شده و دندان به حالت عادی خود باز میگردند. با استفاده از بلیچینگ دندان می توانید دندان هایی سفید تر از قبل هم داشته باشید.

بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی بهتر است یا قبل از ارتودنسی؟

بهترین زمان برای بلیچینگ دندان، به تشخیص پزشک متخصص بین ۱ الی ۶ ماه پس از پایان ارتودنسی و برداشت براکت ها می باشد.

۴.۱/۵ - (۱۷ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.