جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ | کدام روش بهتر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید
یکی از بهترین روش های سفید کردن دندان ها، بلیچینگ است که هم در خانه و همچنین در مطب دندانپزشکی انجام می شود. اما میان دو روش آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ کدام روش بهتر است؟ به صورت کلی نمیتوان گفت مزایای کدام روش نسبت به دیگری بیشتر است. هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و این شما هستید که با وجود همه ی شرایط، بهترین راه برای زیبایی هر چه تمام دندان های خود را انتخاب کنید. در این مقاله به طور کامل به مقایسه تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ پرداخته ایم تا شما بهترین راه را انتخاب کرده و از زیبایی دندان های خود لذت ببرید.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ | دندانپزشکی دکتر کچویی و دکتر کامران
فهرست مطالب

اگر از انواع بلیچینگ دندان اطلاع داشته باشید حتما تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ نظر شما را جلب کرده است. اگر چه هر دو روش برای سفید کردن دندان ها کاربرد دارد، اما این روش ها تفاوت هایی با هم دارند که در این مقاله به بررسی کامل آن پرداخته ایم. بصورت کلی اگر می خواهید سریع تر و بهتر نتیجه بگیرید آفیس بلیچینگ گزینه ی مناسب شماست، و اگر می خواهید با یک هزینه ی مقرون بصرفه نتیجه ی قابل قبولی بگیرید باید هوم بلیچینگ یا بلیچینگ در خانه را امتحان کنید.

در بهترین دندانپزشکی در اصفهان، خدمات تخصصی بلیچینگ انجام می شود. ما در مطلب امروز قرار است روش های مختلف بلیچینگ را به طور دقیق تر برای شما بیان کنیم تا بتوانید به اطلاعات کاملی در این زمینه دست پیدا کنید. اگر احساس می کنید دندان شما مانند قبل سفید نیست و در اعتماد به نفس شما تاثیر منفی گذاشته است، جهت دریافت معاینه رایگان با ما در تماس باشید.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

هوم بلیچینگ یا بلیچینگ در خانه

بلیچینگ دندان در اصفهان به دو روش هوم بلیچینگ (بلیچینگ در خانه) و آفیس بلیچینگ (بلیچینگ در مطب) صورت می گیرد. برای بررسی تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ بهتر است تا هر یک را بطور جدا بررسی کنیم. در روش هوم بلیچینگ از هیدروژن پراکسید روی که غلظت کمتری دارد استفاده می شود.  غلظت آن بین ۳ تا ۲۰ درصد بوده و دندان ها کمتر حساس می شوند و آسیب نمی بینند؛ به همین دلیل یک هفته زمان نیاز است تا نتیجه خوبی بگیرید.‌

شایان ذکر است که بلیچینگ دندان تاثیر دائمی روی دندان ندارد و بعد از مدتی دوباره لک شده و تغییر رنگ می دهند. این تغییر رنگ دندان ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. عمل هوم بلیچینگ با چند روش امکان پذیر است که عبارتند از: ژل و چسب سفید کننده، بلیچینگ با ژل و پلاک، خمیر دندان سفید کننده، قلم سفید کننده دندان.

هوم بلیچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

سفید کردن دندان ها به روش بلیچینگ در خانه برای کسانی  مناسب است که رنگ دندان هایشان به زردی زده است. این روش برای افرادی که دندان هایشان به رنگ قهوه ای درآمده است تاثیر کمی می گذارد. اگر رنگ دندان هایتان خاکستری یا بنفش شده است به احتمال زیاد این درمان برای دندان شما موثر نیست و باید از روش های دیگری برای اصلاح رنگ دندان تان بهره بگیرید.

آفیس بلیچینگ یا بلیچینگ در مطب

عمل بلیچینگ دندان به روش آفیس بلیچینگ با تجهیزات کاملا تخصصی و استریل شده در مطب دندانپزشکی صورت می گیرد. غلظت مواد استفاده شده در این روش بیشتر از روش بلیچینگ خانگی است و بین ۲۵ تا ۴۰ درصد از این مواد استفاده می کنند.

سفید کردن دندان در این روش بعد از یک یا دو جلسه انجام می شودکه یکی از موارد مهم تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ است. چرا که در روش بلیچینگ هوم، دندانپزشک توصیه می کند فرد مواد تجویز شده را به مدت چند هفته استفاده کند.

آفیس بلیچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که قرار است از روش آفیس بلیچینگ برای سفید کردن دندان هایشان استفاده شود باید شرایطی داشته باشند که عبارتند از:

  • افرادی که می خواهند در سریع ترین زمان ممکن سفیدی دندان هایشان را تجربه کنند.
  • افرادی که رنگ دندان هایشان بر اثر مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های رنگ دهنده مثل قهوه، سبزیجات، میوه های تیره تغییر کرده باشد.
  • کسانی که رنگ دندان هایشان با گذر زمان و افزایش سن، زرد یا تیره شده باشد. البته تغییر رنگ دندان ها می تواند به دلایل مختلفی نظیر وراثت یا استفاده از مواد غذایی باشد.‌
  • افرادی که دندان هایشان در اثر مصرف سیگار تغییر رنگ داده است.

 

آفیس بلیچینگ برای چه کسانی مناسب است؟ | دندانپزشکسی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

بررسی مزایا و معایب هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ

همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای سفید کردن دندان کاربرد دارد. هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ از جمله بهترین و معروف ترین روش ها برای سفید کردن دندان به شمار می رود. با درک تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ می توانید روش دلخواه و مناسب خود را انتخاب کنید.

 اگر خواهان این هستید که سریع تر به نتیجه دلخواه برسید استفاده از روش‌های داخل مطب بهترین گزینه محسوب می شود در غیر این صورت می توانید روش خانگی را انتخاب کنید. از جمله مزایا و معایب دو روش عبارتند از:

  • در روش بلیچینگ خانگی، بافت دندان دستکاری نمی شود، اما در آفیس بلیچینگ، دندانپزشک بافت دندان را دستکاری می کند.
  • در روش های بلیچینگ دندان در مطب، می توان نتایج آن را بعد از انجام یک جلسه یک ساعته مشاهده کرد؛ اما در روش‌ های بلیچینگ دندان در خانه تاثیر درمان کندتر است و نیاز است حداقل  یک دوره ۲هفته طی شود.
  • هزینه درمان در روش بلیچینگ خانگی پایین تر از روش بلیچینگ آفیس است‌.
  • سفید کردن دندان با روش آفیس خطر کمتری دارد؛ چرا که دندانپزشک، دندان های شما را سفید می کند؛ اما در روش خانگی خودتان این کار را انجام می دهید.
  • با روش آفیس بلیچینگ، احساس آرامش و امنیت بیشتری نسبت به بلیچینگ خانگی به شما دست می دهد.
  • در  روش بلیچینگ در مطب به سرعت متوجه تغییرات می شوید؛ بنابراین می توانید برای زمانی که عجله دارید از این روش کمک بگیرید تا زودتر نتیجه بگیرید.‌ اما اگر عجله ندارید می توانید روش خانگی را انتخاب کنید.
  • هر چقدر دندان سفیدتر شود زمانی که لبخند می زنید یا زمانی که صحبت می کنید اعتماد به نفس تان بیشتر می شود. با استفاده از روش آفیس بلیچینگ، دندان سفیدتری خواهید داشت اما هزینه بیشتری می پردازید.

تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ در چیست؟

تا اینجا دو روش آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ را بطور مختصری توضیح دادیم. در ادامه به بررسی تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ می پردازیم:

تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ از لحاظ مراحل انجام

روش‌ های مذکور در مرحله اول که آماده سازی دندان‌ ها است مانند هم انجام می شود. برای انجام مراحل آن باید دندان ها جرم گیری و پولیش داده شوند و قبل از شروع بلیچینگ، پوسیدگی‌ های دندانی رفع شده و دندان ها ترمیم شوند.

  • در روش هوم بلیچینگ که بیمار به مطب دندانپزشکی مراجعه می کند، دندانپزشک اقدام به قالب گیری از دندان های او می کند. بعد از ارسال این قالب به لابراتوار، تری بلیچینگ مخصوص برای بیمار ساخته می شود. سپس در جلسه دوم، دندانپزشک روش استفاده از تری و میزان مواد بلیچ را به اطلاع بیمار می رساند و بقیه مراحل درمان را فرد در منزل خود انجام می‌ دهد.
  • در روش آفیس بلیچینگ، فرد تنها یک بار به مطب دندانپزشکی می رود و دندانپزشک با استفاده از دستگاه مخصوص و مواد غلیظ تر از روش قبلی مواد در زمان کوتاهی دندان ها را سفید می کند.

تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ از لحاظ نوع مواد و تجهیزات مورد استفاده 

نوع تجهیزات به کار گرفته شده و میزان غلظت مواد در دو روش هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ با هم تفاوت دارد. در روش هوم بلیچینگ از دو روش استفاده می شود: در روش اول، کیت های سفید کننده خانگی کاربرد دارد که با نسخه یا بدون نسخه خریداری می شود.

در روش هوم بلیچینگ دندانپزشک از دندان بیمار قالب می گیرد و تری مخصوص می سازد و در ادامه با تحویل ژل بلیچینگ و تری مخصوص به بیمار، روش استفاده از آن را به بیمار آموزش می دهد و بیمار باید طبق آن عمل کند تا آسیبی به دندانش نرسد.

در روش بلیچینگ در مطب، مواد قوی تری مورد استفاده قرار می گیرد که رنگ دندان را  با سرعت بالایی سفید می کند. برای این منظور از ورق نازک لاستیکی یا ژل محافظ برای مراقبت از بافت‌ نرم دهان کمک می گیرند تا بافت دهان و لثه از آسیب های پراکسید موجود در ژل در امان بماند؛ سپس با تاباندن نور لیزر، ژل سفید کننده را فعال می کنند و به این ترتیب در هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه چند پرده دندان سفید می شود. ممکن است به چند دوره  ۱۵ دقیقه ای نیاز باشد تا دندان ها سفید شوند و اثر گذاری آن تکمیل شود.

تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ از لحاظ مدت زمان اثرگذاری

برای اثرگذاری بلیچینگ در خانه، به زمانی در حدود 2 هفته نیاز دارید و در طی دو هفته باید روزانه یک یا دو ساعت برای این کار وقت بگذارید. اما در روش آفیس بلیچینگ می توان دندان ها را  طی 1 الی 2 جلسه سفید کرد. در هر جلسه می توان با یک یا دو ساعت وقت گذاشتن در مطب، اثرگذاری آفیس بلیچینگ را مشاهده کرد.

تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ از لحاظ میزان دوام و ماندگاری

میزان دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان در هر دو روش، تا حد زیادی به رعایت نکات بهداشتی و مراقبت از آنها و به شرایط دندان مربوط می شود. وقتی بعد از بلیچینگ مرتب دندان ها را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و مصرف غذاهایی که سبب تغییر رنگ در دندان می شود را کاهش دهید مدت ماندگاری آن بالاتر می رود؛ اما به طور کلی سفید کردن دندان در روش بلیچینگ در مطب ماندگاری بیشتری از روش هوم بلیچینگ دارد. چون غلظت مواد مورد استفاده بیشتر است و مواد بیشتر به داخل دندان نفوذ پیدا می کند. دوام سفیدی دندان برای آفیس بلیچینگ حدود دو سال و برای هوم بلیچینگ ۶ ماه تخمین زده می شود.

تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ از لحاظ هزینه بلیچینگ

هزینه بلیچینگ دندان بسته به مواد مورد استفاده و کیفیت آن و روشی که استفاده می شود متغیر است. اما بصورت کلی باید گفت برای بلیچینگ در کلینیک دندانپزشکی (آفیس بلیچینگ) باید هزینه بیشتری نسبت به هوم بلیچینگ بپردازید.

جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

جدول مقایسه هوم بلیچینگ با بلیچینگ در مطب دندانپزشکی

ویژگی

بلیچینگ در خانه

بلیچینگ در مطب دندانپزشکی

غلظت محلول بلیچینگ

ضعیف

قوی

مدت زمان انجام بلیچینگ

۲ هفته

یک تا دو جلسه

طول عمر

6 ماه تا یکسال

یکسال تا دو سال

میزان اثرگذاری و سفید کردن دندان

کمتر از بلیچینگ در مطب

بیشتر از هوم بلیچینگ

بلیچینگ در مطب بهتر است یا خانه؟

انتخاب بهترین روش‌ سفید کردن دندان، به شرایط دهان و دندان، بودجه ای که در اختیار دارید و عوامل دیگری بستگی دارد و نمی‌توان گفت بطور کلی کدام روش بلیچینگ بهتر و مناسب‌ تر است. بهتر است برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید با مشورت با دندانپزشک و شرایط خود گزینه مناسب را انتخاب کنید؛ اما می توانید با توجه به نکاتی که در زیر می آوریم روش مناسب را در اولویت قرار دهید:

اگر شرایط زیر را دارید روش هوم بلیچینگ به شما پیشنهاد می‌ شود:

  • قصد دارید بنا به دلایلی هزینه کمتری برای سفید کردن دندان‌های خود بپردازید.
  • اگر از دندان‌های حساسی برخوردار هستید و احتمال می دهید با روش بلیچینگ در مطب به دندان‌ هایتان صدمه وارد شود.
  • دوست دارید مواد با غلظت کمتر را استفاده کنید و عجله ای ندارید که دندان هایتان سریع تر سفید شود.

اگر از شرایط زیر برخوردار هستید روش آفیس بلیچینگ به شما پیشنهاد می‌ شود:

  • اگر قصد دارید به سرعت دندان‌ های شما سفید شود.
  • اگر نگران هستید که بافت های دهان و دندان تان آسیب ببیند و دوست دارید همه مراحل این کار تحت نظارت دندانپزشک انجام شود.
  • اگر قصد دارید دندان شما در مدت زمان کوتاه‌ تری ترمیم شود و این کار در جلسات کمتری انجام بگیرد.

بهترین دندانپزشکی زیبایی برای آفیس بلیچینگ در اصفهان کجاست؟

برای داشتن دندان سفید باید به دندانپزشکان متخصص که سابقه درخشانی در این کار دارند، مراجعه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. در بهترین دندانپزشکی زیبایی اصفهان، خدمات مختلف زیبایی با بهترین کیفیت و توسط کادری مجرب به شما ارائه می شود.

 پزشکان حاذقی در این مطب دندانپزشکی مشغول به کار هستند که می توانند به شما کمک کنند دندان هایی زیبا و سفید داشته باشید. با مراجعه به مطب دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران در اصفهان می توانید از خدمات تخصصی آنها بهره مند شوید. برای انجام بلیچینگ با این دندانپزشکان مشورت کنید تا با توجه به تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ، بهترین روش را متناسب با شرایط شما پیشنهاد کنند.

بیشتر بخوانید: بلیچینگ دندان در اصفهان [ نمونه کارها + قیمت ]

دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران-بهترین-دندانپزشکی-اصفهان

سخن پایانی | تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ چیست؟

دندان های سفید و سالم، آرزوی همه ماست. به مرور زمان  و با افزایش سن و با مصرف غذاها و نوشیدنی ها یا  استفاده از دخانیات، دندان های ما سفیدی و زیبایی شان را از دست می دهند. ما برای اینکه دوباره اعتماد به نفس مان را به دست بیاوریم و برای سفید و زیبا کردن دندان به روش های مختلفی روی می آوریم.

یکی از روش ها می تواند بلیچینگ دندان باشد که خود به دو روش مختلف انجام می شود. ما در این مقاله سعی کردیم تفاوت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار دهیم. علاوهبر این مزایا و معایب هر یک از روش ها بصورت جداگانه مطرح شد تا شما عزیزان بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. شما می توانید برای استعلام هزینه بلیچینگ دندان در اصفهان و رزرو نوبت معاینه رایگان با ما در ارتباط باشید.


سوالات متداول

ماندگاری سفیدی دندان ها با هوم بلیچینگ بیشتر است یا با آفیس بلیچینگ؟

ماندگاری سفیدی دندان ها به روش هوم بلیچینگ نسبت به آفیس بلیچینگ کمتر است. به علت اینکه در این روش از مواد با غلظت کمتر استفاده می شود؛ بنابراین در روش آفیس بلیچینگ که از مواد با غلظت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، امکان ماندگاری سفیدی دندان بیشتر است.

برای از بین بردن لکه و زردی زیاد دندان ها هوم بلیچینگ مناسب تر است یا آفیس بلیچینگ؟

چون ژل و موادی که در روش آفیس بلیچینگ کاربرد دارد غلظت بیشتری داشته و قوی تر است برای دندان هایی که رنگ زردی آنها زیاد باشد، مناسب تر است.

آیا آفیس بلیچینگ خطری برای سلامت دندان ها دارد؟

اگر چه غلظت مواد در روش آفیس بلیچینگ بیشتر است و ممکن است دندان ها حساس شوند اما به دلیل اینکه تمام مراحل در مطب دندانپزشکی و زیر نظر دندانپزشک انجام می گیرد، این روش خطرات کمتری برای دندان ها دارد.

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.