جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراقبت های بعد از کشیدن دندان ( ۱۰ نکته طلایی + باید و نباید های غذایی )

آنچه در این مقاله می‌خوانید
به دلیل حساسیت دندان ها و لثه، احتمال ایجاد عوارض و مشکلات دیگر بعد از جراحی ها و یا کشیدن دندان بسیار زیاد است. بنابراین آشنایی با مراقبت های بعد از کشیدن دندان و جراحی اهمیت فراوان دارد. مراقبت هایی چون استراحت، مراقبت های غذایی، مراقبت های بهداشتی دهان و دندان و ... از جمله مواردی است که در مراقبت های بعد از کشیدن دندان حائز اهمیت است. کشیدن دندان از جمله مواردی است که اکثریت افراد دیر یا زود با آن دست و پنجه نرم کرده و بهتر است چه درگیر آن باشیم و چه از دندان های سالمی برخوردار هستیم پیرامون این مراقبت ها اطلاعات کافی کسب کنیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

مراقبت های بعد از کشیدن دندان ( 10 نکته طلایی + باید و نباید های غذایی ) | بهترین کلینیک دندانپزشکی ترمیم زیبایی دندان در اصفهان (دکتر کچویی و دکتر کامران)
فهرست مطالب

مراقبت های بعد از کشیدن دندان شامل چه نکات و مواردی می باشد؟ کشیدن دندان عملی نیست که هیچ یک از ما به آن علاقه مند باشیم. اما اگر هنوز آن را تجربه نکرده ایم، این امکان وجود دارد که حداقل یک بار در زندگی خود برای کشیدن دندان به دندانپزشک مراجعه کنیم. مراحل بعد از کشیدن دندان می تواند دردناک باشد و مجموعه ای از مشکلات خاص خود را داشته باشد.

در این مقاله از سری مقالات توصیه های پس از درمان، به شما خواهیم گفت تا چه نکاتی را باید پس از کشیدن دندان های خود رعایت کنید تا مشکلاتی برای شما ایجاد نشود. توصیه های زیر را دنبال کنید تا ناحیه بریده شده دندان به خوبی ترمیم شود و یک دوره نقاهت کوتاه و بدون درد را تجربه کنید.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

۱۰ نکته طلایی بعد از کشیدن دندان

یک سوال بسیار رایج برای همه کسانی که برای کشیدن دندان به دندانپزشک مراجعه کرده اند این است که بعد از کشیدن دندان چه کاری انجام دهند. برای پیشگیری و مبارزه با مشکلات کشیدن دندان و تسریع روند بهبودی توصیه می شود موارد زیر را انجام دهید:

  1. حداقل ۲۴ ساعت پس از کشیدن دندان استراحت کنید. فعالیت خود را محدود کنید هنگام خواب بهتر است سر خود را کمی بالاتر از حالت عادی بگیرید.
  2. ۲-۳ روز اول از غذاهای گرم و خنک مصرف کنید تا روند بهبودی به طور کامل انجام شود.
  3. شما باید از نوشیدن با نی، تف کردن یا نوشیدن آب داغ خودداری کنید.
  4. در صورت امکان از بو کردن و عطسه کردن خودداری کنید، به خصوص اگر دندان از نیمه بالایی دهان کشیده شده باشد.
  5. حداقل تا سه روز پس از جراحی سیگار نکشید.
  6. طبق تجویز پزشک از داروها استفاده کنید. این داروها می توانند التهاب را کاهش دهند.
  7. برای کاهش تورم، یک کیسه یخ را هر ۵ دقیقه یکبار روی گونه خود قرار دهید.
  8. از هر گونه فعالیتی که با لخته شدن خون تداخل دارد خودداری کنید.
  9. تورم و درد از مشکلات مورد انتظار پس از جراحی است، اگر تورم، درد و تنگی نفس همچنان در حال افزایش است، با مطب تماس بگیرید.
  10. در کودکان به دلیل تداوم بیماری ۳-۴ ساعت پس از کشیدن دندان، به آنها اطلاع دهید تا مراقب گاز گرفتن گونه های خود باشند.

 

مراقبت های بعد از کشیدن دندان + 10 نکته طلایی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

اگر می خواهید آنتی بیوتیک مصرف کنید، سعی کنید دوره آنتی بیوتیک را کامل کنید. پزشک برای تسکین درد و تورم دارو تجویز می کند، اما در صورت مشاهده خونریزی بیش از حد، درد شدید یا علائم عجیب، سریعا با دندان پزشک خود تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید که فاصله بین کشیدن دندان و پر شدن فضای بهبودی با درمان های مختلف از جمله دندان مصنوعی، ایمپلنت و … نباید زیاد باشد، زیرا تحلیل لثه، حرکت سایر دندان ها و …. و در طول سایر درمان ها، روند بهبودی بیشتر طول می کشد و درمان ها و هزینه های اضافی به روند بهبودی اضافه می شود. این شامل پیوند استخوان برای بازسازی فک، جراحی لثه در صورت نیاز و غیره است.

در چه شرایطی تماس با دندانپزشک لازم است؟

گاهی اوقات ممکن است این عارضه پس از کشیدن دندان از کنترل خارج شود، و اگر چنین چیزی را تجربه کردید، ممکن است بخواهید به دندانپزشک مراجعه کنید. این شرایط عبارتند از:

  • خونریزی در ناحیه متوقف نمی شود و پس از ۲۴ ساعت همچنان شدید است.
  • تورم لثه یا صورت شما افزایش یابد.
  • تب و لرز شدید.
  • تداوم و عدم رفع بی حسی.
  • ظهور یک حفره خشک در ناحیه کشیدگی.

 

مراقبت های بعد از کشیدن دندان ، در چه شرایطی تماس با دندانپزشک لازم است؟ دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

بعد از کشیدن دندان چه غذاهایی بخوریم؟

بعد از کشیدن دندان چه بخوریم یکی از سوالاتی است که ممکن است در ذهن شما ایجاد شده باشد. ۲۴ ساعت اول پس از کشیدن دندان مهمترین زمان برای مراقبت از دندان و کاهش عوارض کشیدن دندان است و غذا خوردن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

  1. در ابتدا بهتر است غذاهایی مانند ژله، ماست یا بستنی را انتخاب کنید که به راحتی جویده می شوند و پس از کشیدن دندان غذای مناسبی محسوب می شوند. توجه داشته باشید که باید نوعی بستنی را انتخاب کنید که حاوی شکلات یا سایر مواد سفت و جویدنی نباشد.
  2. سس سیب یکی از بهترین مواد غذایی برای مصرف بعد از کشیدن دندان در نظر گرفته می شود. نه تنها نرم است و جویدن آن آسان است، بلکه فیبر زیادی به وعده غذایی شما اضافه می کند.
  3. پس از ۲۴ ساعت اول، غذاهایی مانند سیب زمینی آب پز، تخم مرغ آب پز، بلغور جو، پنکیک یا سوپ بدون تکه های بزرگ غذا نیز می توانند از غذاهای مناسب پس از کشیدن دندان باشند و افزودن آنها به رژیم غذایی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. به یاد داشته باشید که این غذا را باید زمانی که ولرم است مصرف کنید و از خوردن آن در زمان گرم خودداری کنید.
  4. بعد از روز دوم دیگر نیازی به سخت گیری در مورد رژیم غذایی نیست و نیازی نیست خیلی مراقبت کنید.

چند ساعت بعد از کشیدن دندان غذا بخوریم؟

پاسخ این سوال که چند ساعت بعد از کشیدن دندان غذا بخورید بستگی به غذایی دارد که می خورید. ۲ ساعت بعد از کشیدن دندان و قطع خونریزی می توانید اسموتی هایی مانند سس سیب بخورید. با این حال، ممکن است لازم باشد ۴۸ ساعت قبل از خوردن غذاهای جویدنی و سفت صبر کنید.

چند ساعت بعد از کشیدن دندان آب بخوریم؟

شما می توانید پس یک تا دو ساعت پس از کشیدن دندان آب بنوشید. توجه داشته باشید که از خوردن آب خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید و آب معمولی با دمای متعادل مصرف کنید. لازم به ذکر است خوردن آب پس از کشیدن دندان توصیه می شود.

سخن نهایی؛ مراقبت پس از کشیدن دندان‌ها ضروری است!

پس از کشیدن دندان توصیه می شود با استفاده از حباب حاوی یخ، بدون ایجاد مکش در حفره دهان و جلوگیری از خروج لخته خون، خونریزی را تا حد امکان محدود کنید.

دندان های خود را طبق روال مسواک بزنید و از مسواک یا نخ دندان استفاده کنید یا با غرغره آب نمک از عفونت جلوگیری کنید. تا ۲۴ ساعت پس از کشیدن دندان از نوشیدنی های الکلی و مصرف سیگار خودداری کنید.

خوردن غذاهای نرم مانند بستنی، مربا یا ماست را جدی بگیرید. همچنین می‌توانید در بهترین دندانپزشکی اصفهان یعنی مطب دکتر کچویی و دکتر کامران از بالاترین کیفیت خدمات بهره مند شوید. این کلینیک با رعایت تمامی موارد بهداشتی، سعی دارد تا کاملترین خدمات را در اختیار مراجعین قرار دهد تا در جلب رضایت آنها کوشا باشد.

منبع: https://b2n.ir/k91821

۴/۵ - (۲۵ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

یک پاسخ

  1. به جرات میتونم بگم یکی از بهترین پزشکای اصفهان هستن من پیششون هم عصب کشی هم ایمپیلنت و هم لمینیت و همچنین جراحی دندان عقل انجام دادم ازکارشون واقعا راضی بودم چون هم بدون درد و هم با اخلاق خوبشون استرس و دور میکنن ممنونم از دکتر کامران و دکتر کچویی و تیم خوش اخلاق و حرفه ایشون🌹🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.