جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل [ باید ها + نبایدها ]

آنچه در این مقاله می‌خوانید
گاهی در طی پروسه رشد دندان عقل، دندان از لثه خارج نمی شود که درد، ورم و یا زخم لثه و همچنین احساس درد یا فشار به دندان های مجاور و در نهایت آسیب به استخوان فک را به همراه دارد. در این مواقع عاقلانه ترین راه، انجام جراحی برای خارج کردن دندان است. مراقبت های لازم بعد از جراحی دندان عقل، به درمان و بهبود وضعیت سرعت می بخشد. در این مقاله، اطلاعات کاربردی برای بعد از جراحی دندان عقل ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

مراقبت های لازم بعد از جراحی دندان عقل | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فهرست مطالب

مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل اهمیت بسیار زیادی دارند و می توانند عوارض جراحی را تا حدی کنترل کنند. تقریبا می توان گفت که بین سنین ۱۷ تا ۲۴ سالگی دندان عقل شروع به رشد کرده و اثرات خود را مشخص می کند. برای برخی از افراد، دندان عقل از لثه خارج می شود، اما در بیشتر مواقع دندان عقل توانایی خروج از لثه را نداشته و به دندان های مجاور فشار وارد می کند. اگر دندان عقل از لثه خارج نشود به استخوان فک آسیب زیادی خواهد رساند.

جراحی دندان عقل تنها کاری ست که برای برداشتن دندان عقل نهفته و نیمه نهفته توصیه می شود و با کشیدن دندان عقل متفاوت است. پس از جراحی نیز باید مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل همچون: نخوردن آب پس از جراحی، نداشتن حرکت زیاد، نکشیدن سیگار و قلیان، ورزش نکردن و بسیاری موارد دیگر رعایت شود که در ادامه مقاله به بررسی کامل تمامی این نکات پرداخته ایم.

مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل [ باید ها + نبایدها ]

همواره توجه داشته باشید جراحی دندان عقل اصفهان باید حتما توسط دندانپزشکی انجام شود که تخصص کافی در این زمینه داشته باشد. محیط جراحی هم اهمیت بسیار زیادی داشته و باید دارای اصول و قواعد بهداشتی باشد. جهت دریافت معاینه رایگان در این زمینه می توانید با مطب دکتر کچوئی و دکتر کامران تماس حاصل فرمائید.

جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

عوارض جراحی دندان عقل

قبل از بررسی مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل، باید بدانید که جراحی دندان عقل نیز همانند همه ی جراحی های دیگر دارای عوارضی می باشد. اما اگر جراحی دندان عقل توسط یک فرد متخصص انجام شود و مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل به خوبی صورت گیرد، عوارض کمتری خواهد داشت. گاهی اوقات نوع دندان عقل به صورتی است که پس از جراحی باعث عوارضی می شود و نیازمند مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل می باشد. این عوارض عبارتند از:

  • خونریزی،
  • باز نشدن دهان،
  • دهان بدطعم،
  • بوی نامطبوع،
  • درد،
  • تب و لرز،
  • تورم و… .

نکات و مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل

مراقبت های لازم پس از جراحی دندان عقل شامل موارد متعددی می شوند. این موارد باید در روز جراحی رعایت شده و پس از آن نیز مورد توجه قرار گیرند. از آنجایی که کشیدن دندان عقل نهفته با درد و حساسیت شدیدی همراه است، باید از آن مراقبت نمود. در ادامه به بررسی نکات و مراقبت های لازم بعد از جراحی دندان عقل خواهیم پرداخت.

بعد از جراحی دندان عقل، بایدها و نباید هایی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به لثه خود رعایت نمایید. این نبایدها شامل موارد زیر می شوند:

  • مک نزنید‌.
  • دهان خود را به صورت خشن آبکشی نکنید.
  • خوراکی های سفت نخورید.
  • نوشیدنی‌ های داغ ننوشید‌.
  • نوشابه مصرف نکنید.
  • قهوه و الکل مصرف نکنید.
  • لخته خونی را پاک نکنید.
  • ورزش های سنگین انجام ندهید.
  • سیگار نکشید.
  • از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • دهان خود را به صورت آهسته باز و بسته کنید.
  • غذاهای نرم مصرف نمایید.
  • مایعات ولرم بنوشید.
  • از روز دوم پس از جراحی مسواک بزنید.
  • داروهای تجویز شده را مرتب مصرف نموده و با دندانپزشک خود مشورت کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت از آب نمک استفاده نمایید.

در تصویر زیر بطور کلی توضیح داده ایم که بعد از جراحی دندان عقل چه کنیم؟

 

مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل [ باید ها + نبایدها ]

شما باید پس از جراحی دندان عقل، گاز استریل را به مدت ۲۰ دقیقه روی محل قرار دهید. گازهای بیشتری که توسط دندانپزشک به شما داده می‌ شود نیز باید مورد استفاده قرار گیرند. برای جلوگیری از خونریزی لثه، دهان خود را آبکشی نکنید. شما باید پس از ترک کلینیک در اسرع وقت مسکن های خود را مصرف نمایید. اگر درد شدیدی داشته باشید، باید مسکن را هر ۴ ساعت یک بار مصرف نمایید. مصرف آنتی بیوتیک بعد از جراحی دندان به مدت یک هفته توصیه می شود. پس از جراحی دندان عقل از دهان شویه استفاده نکنید.

برای نوشیدنی ها از نی استفاده نکنید؛ زیرا خونریزی را افزایش می دهد. هر چیزی که باعث فشار زیاد به فک شما بشود را باید ترک کنید. فشارهای ناشی از فعالیت های مختلف باعث خونریزی لثه شما خواهد شد. اگر می خواهید به بهبود شرایط خود کمک کنید، باید مراقبت های لازم بعد از جراحی دندان عقل را به درستی انجام دهید. به بایدها و نبایدهای تغذیه و همچنین فعالیت های روزانه خود اهمیت دهید.

 اگر درد پس از جراحی را کنترل نمایید، باعث جلوگیری از التهاب در لثه خود خواهید شد. برای کنترل درد می‌ توانید از مسکن های مختلف استفاده نمایید. پس از جراحی دندان عقل باید تا دو الی سه ساعت چیزی نخورده و ننوشید.

نکات مهم مراقبت های لازم بعد از جراحی دندان عقل در روز اول

در روز جراحی دندان عقل، باید نکات مهمی را رعایت نمایید. یکی از این نکات، جلوگیری از فعالیت‌ های مختلفی است که فشار زیادی به بدن وارد می کند. صحبت کردن زیاد، باعث درد شدید در لثه و فک شما خواهد شد. از نکات مهم دیگر می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان پیش از انجام جراحی دندان عقل.
  • عدم نوشیدن آب پس از جراحی.
  • عدم استفاده از آنتی بیوتیک‌ های مضر.
  • عدم زدن مسواک.
  • از پله بالا و پایین نشوید.

 

مراقبت های لامز پس ز جراحی دندان عقل | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

چه زمانی باید با دندانپزشک خود تماس بگیریم؟

در صورت بروز برخی از علائم، باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. این علائم شامل موارد زیر می ‌شوند:

  • اختلال در تنفس،
  • تب شدید،
  • درد بسیار شدید و غیر عادی،
  • بی حس شدن ناحیه جراحی،
  • ورم شدید،
  • ترشحات خون و چرک از بینی،
  • خونریزی بسیار شدید لثه.

مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل در هفته بعد از جراحی

در هفته اول جراحی باید مراقبت های لازم بعد از جراحی دندان عقل به خوبی رعایت شوند. برای جلوگیری از عفونت و عوارض شدید، باید مراقبت های لازم را برای تمیز کردن دهان خود بدانید. روز بعد از جراحی دندان عقل، باید با استفاده از آب و نمک دهان خود را شستشو دهید.

از تف کردن مکرر جلوگیری کرده و سر خود را به صورت کج بگیرید و آب را از دهان خود خارج نمایید. برای گرفتن خون اضافی باید گاز پانسمان را با احتیاط روی زخم بگذارید. یک یا دو روز پس از جراحی دندان عقل باید مراقبت ها به طور جدی رعایت شود.

تا یک هفته باید از بخیه های جراحی مراقبت کنید تا آنها باز نشوند. لخته‌ ای که روی زخم قرار دارد را به هیچ عنوان بر ندارید، زیرا دچار درد شدیدی خواهید شد. در هفته اول باید هر عملی که باعث باز شدن بخیه می شود را ترک نمایید.

 از سیگار کشیدن و نوشیدن مایعات با نی نیز جلوگیری نمایید. برای کاهش ورم و درد می توانید کیسه یخ را روی گونه خود قرار دهید. خوردن مسکن ها و آنتی بیوتیک ها تا یک هفته پس از جراحی دندان اهمیت بسیار زیادی دارند. اگر این نکات را به درستی رعایت نمایید، از درد شدید جراحی جلوگیری خواهید کرد.

ورم پس از جراحی دندان طبیعی است؟

پس از جراحی دندان عقل، تورم و التهاب، واکنش طبیعی بدن است. یکی از علائم نشان دهنده پیشرفت طبیعی، التیام ریشه دندان التهاب و تورم است. میزان تورم برای هر شخص پس از کشیدن دندان عقل متفاوت است. با توجه به میزان آسیبی که در جراحی دندان به فک وارد می شود، میزان تورم نیز متفاوت است.

پس از جراحی دندان عقل، به بافت های نرم، استخوان و قسمت های آویزان آسیب زیادی وارد می شود. این قسمت‌ ها متورم شده و التهاب شدید در آنها ایجاد می شود. ورم پس از جراحی دندان عقل تا ۴ الی ۶ روز طول می کشد. به طور طبیعی هر روز پس از جراحی باید ورم از بین رفته و اگر ادامه دار باشد، باید به دندانپزشک مراجعه نمایید.

اگر زخم ریشه دندان کشیده شده عفونت کند، ورم از بین نرفته و افزایش پیدا می کند. برای کنترل ورم پس از جراحی دندان عقل می توان اقداماتی را انجام داد.

مراقبت های بعد از جراحی دندان عقل [ باید ها + نبایدها ]

راه های کاهش ورم

روش های کاهش ورم بسیار متعدد هستند. سرما درمانی یکی از مراقبت های لازم بعد از جراحی دندان عقل است. قرار دادن کیسه آب سرد روی محل جراحی، باعث کاهش التهاب آن می شود. سرما، عروق خونی را تنگ کرده و از تراوش مایعات درون بافت جلوگیری می کند. این باعث می‌ شود که تورم کاهش پیدا کرده تا به طور کامل برطرف گردد.

۱۲ ساعت پس از جراحی دندان عقل می توانید یک ساعت از کمپرس آب سرد استفاده نمایید. باند فشاری یکی دیگر از روش های کاهش ورم ناشی از جراحی دندان عقل است. اگر ورم در قسمت جلوی دندان ایجاد شده است، می توانید باندها را در قسمت بیرونی لب قرار دهید. در صورتی که ورم در قسمت انتهای دهان است، آنها را از روی پوست صورت روی ورم قرار دهید و محکم نمایید.

کمپرس آب گرم از دیگر اقدامات لازم برای جلوگیری از ورم شدید است. یک الی دو روز پس از جراحی می‌ توانید از کمپرس آب گرم استفاده نمایید. این کار عروق خونی را باز کرده و باعث کاهش تورم می شود. آنزیم و هورمون های زیادی هستند که برای کاهش تورم پس از جراحی طراحی می شوند. هورمون های کورتیکواستروئید یکی از این موارد هستند.

 از این روش ها می‌ توان به عدم دستکاری محل ریشه زخم اشاره نمود. پس از عمل جراحی از استعمال دخانیات جلوگیری کنید. نوشیدن مایعات سرد توسط نی هم باعث افزایش ورم در محل زخم خواهد شد. پس از انجام عمل جراحی باید از مایعات و غذاهای نرم استفاده کرده و فک خود را به آرامی تکان دهید. از صحبت زیاد بپرهیزید و سعی کنید روی محل زخم نخوابید‌.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی دندان عقل

پس از جراحی دندان عقل، نحوه خوابیدن اهمیت زیادی دارد. یکی از مراقبت های لازم بعد از جراحی دندان عقل ، اهمیت به مکان و طریقه خوابیدن شما است. محیط خوابی که انتخاب می‌ کنید باید راحت باشد. شما می توانید با تاریک نگه داشتن اتاق و خنک نگه داشتن آن به بهبود شرایط خود کمک نمایید. سعی کنید ابتدا مسکن هایی را که برای شما تجویز شده مصرف نمایید و سپس آماده خواب شوید. شما برای یک خواب راحت باید سر خود را بالا گرفته و از فشار آوردن به آن جلوگیری نمایید.

بهتر است به پهلو بخوابید و سر خود را روی یک بالش نرم بگذارید. پس از جراحی دندان عقل، صاف و به پشت بخوابید. شما می توانید از یک یا دو بالش برای نگه داشتن سر خود هنگام خواب استفاده کنید. هر چه خواب راحت تری داشته باشید، به بهبود علائم خود کمک بیشتری خواهید کرد. توجه داشته باشید که خوابیدن با گاز پس از جراحی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

 استحمام بعد از جراحی دندان عقل

پس از جراحی دندان عقل نباید بلافاصله به حمام بروید. از آنجایی که در جراحی دندان عقل فشار زیادی به فک وارد می شود، باید پس از آن استراحت نمایید. محیط حمام گرم و مرطوب بوده و به خونریزی بیشتر محل جراحی دندان کمک می کند.

شما باید در محیطی قرار بگیرید که خنک باشد و از خونریزی جلوگیری کنید. بهتر است تا نیم ساعت پس از جراحی دندان عقل، پانسمان داخل دهان خود را بر نداشته و به جلوگیری از خونریزی کمک کنید. استحمام پس از جراحی دندان عقل باعث ضررهایی نیز می شود. ایجاد عفونت یکی از شایع ترین مضرات استحمام پس از جراحی دندان عقل است.

از آنجایی که آب در حمام وارد دهان می شود، باعث عفونت شدید در محل جراحی خواهد شد. باید ۲۴ الی ۷۲ ساعت پس از جراحی استحمام نکنید. محیط گرم حمام باعث می شود که لخته در زخم به درستی شکل نگرفته و حفره دردناک برای شما به وجود آید.

اگر اصرار به استحمام داشته باشید، می‌توانید این کار را با آب خنک انجام دهید. پس از انجام جراحی دندان عقل نباید تا سه هفته درون وان قرار بگیرید. شنا کردن در استخر نیز مضراتی برای شما به همراه خواهد داشت. شما باید محل جراحی را از تماس مستقیم با آب در امان نگه دارید. جریان آبی که روی صورت شما قرار می گیرد باعث افزایش خونریزی خواهد شد.

آنتی بیوتیک و مسکن بعد از جراحی دندان عقل

از آنجایی که جراحی دندان عقل خونریزی و درد شدیدی به همراه دارد، باید از مسکن های مختلف استفاده نمود. اکثر دندانپزشکان برای بیماران آنتی بیوتیک تجویز می ‌کنند تا از ابتلا به عفونت باکتریایی جلوگیری شود. مصرف آنتی بیوتیک اهمیت بسیار زیادی پس از جراحی خواهد داشت.

در برخی از موارد مصرف آنتی بیوتیک باید با دقت بسیار زیادی همراه شود. افرادی که دچار ناراحتی قلبی بوده یا یک شی خارجی در بدن خود داشته باشند، نمی توانند هر نوع آنتی بیوتیک را مصرف نمایند. داشتن بیماری هایی همچون دیابت کنترل نشده و نارسایی کلیوی هم با تفاوت زیادی برای مصرف آنتی بیوتیک همراه می شود.

به طور کلی پس از جراحی دندان عقل، آنتی بیوتیک و ژلوفن برای بیمار تجویز می شود. برای جلوگیری از خونریزی نیز قرص ناپروکسن تجویز می شود. آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین و آموکسی سیلین برای جلوگیری از عفونت تجویز خواهد شد. اگر شخص بیمار به پنی سیلین و آموکسی سیلین حساسیت داشته باشد، از داروهای مانند آرزیترومایسین، امگل، استاتیکین و … تجویز می ‌شوند.

نکات مهم جهت کشیدن بخیه دندان عقل

پس از جراحی دندان عقل، از بخیه برای بستن لثه استفاده می شود. با این کار بافت های نرم به هم فشرده شده و کاهش خونریزی را به همراه خواهد داشت. بخیه زدن لثه باعث می شود که از استخوان فک محافظت شده و عفونت ها نیز کاهش پیدا کنند. پس از بخیه، برش های از هم جدا شده در کنار یکدیگر قرار گرفته و لثه شکل اول خود را پیدا خواهد کرد.

کشیدن بخیه دندان عقل کار سختی نیست اما برای این کار باید به دندانپزشک خود مراجعه کرده و این کار را در مدت کوتاهی انجام دهید. ابتدا دندانپزشک دهان بیمار را با دهانشویه شستشو داده و سپس نخ بخیه را به کمک پنس و تیغ برش می دهد.

اگر بخیه دندان شما زودتر از موعد باز شود، باید به پزشک خود مراجعه نمایید. بخیه های خود را دست کاری نکرده و می توانید آنها را به آرامی با مسواک تمیز نمایید. از نکات مهم برای کشیدن بخیه ها می توان به رعایت بهداشت اشاره نمود. کشیدن بخیه باید در یک محیط استریل انجام شود.

اگر بخیه دچار عفونت شده باشد ابتدا باید عفونت ها را برطرف کرده و سپس بخیه را از لثه جدا نمود. یک دندانپزشک متخصص این کار را با سرعت بسیار بالا و بدون هیچ گونه درد و حساسیت انجام خواهد داد.

زمان مناسب برای کشیدن بخیه یک هفته الی ده روز پس از انجام عمل جراحی دندان عقل است. به گفته متخصصان دندانپزشکی اگر از نخ استریل و مناسب برای بخیه استفاده شود، برداشتن آن کار بسیار آسانی خواهد بود. برای کشیدن بخیه های جراحی دندان عقل می توانید از بهترین جراح دندان در اصفهان کمک بگیرید.

جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

بایدها و نبایدهای غذایی بعد از جراحی دندان عقل

پس از جراحی دندان عقل باید به تغذیه خود توجه زیادی داشته باشید زیرا این مورد در بهبود شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. با توجه به شرایطی که پس از جراحی دارید باید از یک سری مواد غذایی استفاده نمایید و از خوردن دسته ای دیگر از خوراکی ها اجتناب کنید، پس در ادامه به بررسی بایدها و نباید های غدایی میپردازیم.

بعد از جراحی دندان عقل چی بخوریم؟

یکی از مراقبت های لازم بعد از جراحی دندان عقل که در روند بهبودی شما بسیار موثر است، توجه به تغذیه می باشد. در چند روز اول پس از جراحی دندان، استفاده از هر گونه مواد غذایی توصیه نمی شود. پس از جراحی دندان عقل باید از غذاهای نرم که به راحتی جویده می شوند استفاده نمود یا از غذاهای له شده استفاده نمایید.

 سعی کنید غذاهایی که حاوی مقدار زیادی ویتامین و پروتئین هستند را مصرف نمایید. غذاهای شما باید به صورت سرد و خنک مصرف شده و سرشار از پروتئین باشند. برای بهبود زخم می توانید از غذاهای حاوی زینک و روی استفاده نمایید. چربی های امگا ۳ هم باعث ترمیم زخم پس از جراحی دندان عقل خواهند شد. انواع سوپ گوجه فرنگی، کدو تنبل، هویج و سبزیجات مختلف باعث بهبود وضعیت شما خواهند شد.

می توانید برای مصرف انواع مواد معدنی، آب گوشت را انتخاب نمایید. ماست یونانی سرشار از پروتئین و ویتامین بوده و حس آرامش و بی حسی به دهان شما خواهد بخشید. پوره سیب زمینی سرد سرشار از کالری و مواد مغذی برای مصرف شما است.

 از مواد غذایی دیگر می ‌توان به تخم مرغ هم زده، پوره سیب، بستنی موز خانگی، بستنی ساده، آووکادو، اسموتی و حمص اشاره نمود. پنیر، بلغور جو دوسر، ماهی قزل آلا و سالمون، کدوحلوایی له شده و … هم به شدت توصیه می ‌شوند.

بعد از جراحی دندان عقل چی نخوریم؟

یکی دیگر از مراقبت های لازم بعد از جراحی دندان عقل این است که برخی از خوراکی ها را نباید مصرف نمود. اجتناب از مصرف غذاهای تند اهمیت بسیار زیادی دارند. این غذاها باعث درد و سوزش شدید در محل جراحی خواهند شد. باید از مصرف آجیل، برنج، غلات و مواد غذایی بپرهیزید. عدم مصرف الکل و نوشیدنی های گرم و گازدار نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. غذاهای ترد مانند کلوچه، بیسکویت و چیپس را از رژیم غذایی خود تا چند روز حذف کنید.

چند ساعت بعد از جراحی دندان عقل می توانیم غذا بخوریم؟

پس از جراحی دندان عقل تا ۲۴ سایت نباید چیز جویدنی را مصرف کنید. در ۲۴ ساعت اول باید حتماً مایعات مصرف نمایید. مایعات شامل سوپ و غذاهای نرم می شود که برای مصرف آنها نیاز به جویدن ندارید. این غذاها شامل پوره سیب زمینی، پوره و فرنی هستند. شما باید از مصرف با نی پرهیز کرده و از مک زدن بپرهیزید. این کار باعث خونریزی شدید پس از کشیدن دندان عقل خواهد شد. شما پس از سه روز از جراحی دندان عقل می توانید به خوردن غذاهای معمولی بپردازید. تا سه هفته نباید غذاهای بسیار سفت را مصرف نمایید، زیرا به فک شما آسیب جدی وارد می شود.

بهترین جراح دندان عقل در اصفهان کیست؟

اگرچه دندانپزشکان مختلفی در اصفهان خدمات متنوعی در زمینه جراحی دندان عقل ارائه می ‌دهند، اما باید در انتخاب دندانپزشک دقت داشته باشید. جراحی دندان عقل در اصفهان توسط دکتر مهدی کچویی و دکتر راضیه کامران با دقت بسیار بالا و رعایت نکات بهداشتی انجام می شود.

این دندانپزشکان در یک محیط کاملا بهداشتی و استریل خدمات متنوعی ارائه می دهند. شما می توانید از مشاوره لازم جهت جراحی دندان عقل برخوردار شده و این کار را در اسرع وقت انجام دهید. برای جراحی دندان عقل در اصفهان کافی است یک نوبت از این پزشکان مطرح رزرو کرده و در مدت مشخص به مطب آنها مراجعه نمایید.

بهترین دندانپزشک اصفهان فردی ست که جراحی دندان عقل را با توجه به انواع مختلف آن با سرعت بالا انجام دهد. تجویز داروهایی که پس از انجام جراحی دندان عقل توسط این پزشکان انجام می گیرد، با توجه به سلامت شما انجام می شود‌. پیش از جراحی دندان عقل توسط پزشکان بالا، نکات مختلف رعایت می شود. یکی از این نکات عدم داشتن عفونت دندان شما است. اگر دندان عقل پیش از انجام جراحی دچار عفونت شود، باید ابتدا با مصرف آنتی بیوتیک عفونت آن برطرف شود. پس از مدت زمان لازم و رفع عفونت دندان باید جراحی آن انجام شود.

دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران-بهترین-دندانپزشکی-اصفهان

سخن پایانی | بعد از جراحی دندان عقل چه مراقبت هایی نیاز است؟

با توجه به مطالبی که برای شما ارائه نمودیم، جراحی دندان عقل کار دشواری است. این کار باید حتما توسط فرد ماهری انجام شود. از آنجایی که جراحی دندان عقل با خونریزی و درد زیاد همراه است، نیاز به مراقبت‌ های زیادی دارد. همانگونه که اشاره شد از مراقبت های بعد از جراحی دندان می توان به نوع تغذیه پس از جراحی، نحوه استحمام و خوابیدن اشاره کرد، که همه این موارد در متن بالا توضیح داده شده است.

به جرات می توان گفت بهترین دندانپزشکی اصفهان، مطب دندانپزشکی دکتر مهدی کچویی و دکتر راضیه کامران است که انواع دندان عقل با مهارت کامل جراحی می شود. این دو پزشک شما را با مراقبت ‌های لازم آشنا کرده و بایدها و نبایدهای غذایی بعد از جراحی دندان عقل را به شما گوشزد خواهند کرد. برای جراحی دندان عقل در اصفهان می توانید به مطب این دو پزشک مراجعه کرده و از وضعیت دندان عقل خود مطلع شوید. اگر دندان عقل شما نیاز به جراحی داشته باشد، برای شما نوبت رزرو خواهد شد. اگر تجربه ای در زمینه جراحی دندان عقل دارید با ما به اشتراک بگذارید.


 سوالات متداول

 درد و تورم بعد از جراحی دندان عقل چقدر طول می کشد؟

 تا ۴۸ساعت درد خواهد داشت. در برخی مواقع به دلیل آسیب زیاد به فک و لثه تا ۷۲ ساعت هم ممکن است درد داشته باشید.

چند روز بعد از جراحی دندان عقل می توان ورزش کرد؟

پس از جراحی دندان عقل باید از فعالیت های زیاد و ورزش پرهیز نمود. حدوداً یک هفته پس از جراحی دندان عقل می توانید ورزش کنید. بهتر است از ابتدا ورزش های سخت انجام نداده و با فعالیت های کم شروع کنید.

 چه مدت بعد از جراحی دندان عقل می توان سیگار و قلیان کشید؟

انجام دخانیات مانند سیگار و قلیان تاثیر بسیار منفی پس از جراحی دندان عقل خواهد داشت. برای مصرف دخانیات بهتر است ۷۲ ساعت صبر کرده و سپس آنها را مصرف نمایید.

۳.۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.