جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بریج یا پل دندانی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

بریج دندانی
فهرست مطالب

یک روش دندانپزشکی برای پر کردن جای خالی دندان‌هایی ­است که از دست رفته یا کشیده شده‌اند. بریج دندانی به صورت یک پل است که شامل یک یا چند  روکش است ودر دو طرف این پل نیز دو روکش دندانی قرار دارد.

انواع بریج دندان :

چهار نوع پُل دندانی وجود دارد که پزشک پس از معاینه دندان­های شما یکی از آن­ها را پیشنهاد می‌کند:

  1. بریج سنتی :

یکی از رایج­ترین و پرکاربردترین انواع بریج هستند که از جنس پرسلن ذوب شده با فلز یا سرامیک ساخته می‌شوند. برای نصب این بریج، لازم است دندان‌های مجاور استحکام خوبی داشته باشند.

  1. بریج معلق یا کانتی لِوِر: (Cantilever dental bridge )

از بریج معلق معمولا برای پر کردن جای خالی تنها یک دندان استفاده می­شود. با توجه به اینکه این بریج تنها به یک دندان متصل است امکان شکستگی یا آسیب دیدنش بیشتر خواهد بود.

  1. بریج مریلند (Maryland dental bridge) :

مانند بریج سنتی دندان، برای نصب این بریج‌ها نیز باید دندان‌های مجاور سالم باشند. بریج مریلند از جنس پرسلن بر پایه فلز و یا پلاستیک ساخته می شود.

  1. پشتیبانی شده با ایمپلنت:

زمانی که تعداد زیادی دندان از دست داده باشید می‌توانید از پل دندان بر پایه ایمپلنت استفاده کنید. برای بکاربردن این نوع بریج باید از ایمپلنت کمک بگیریم، در این روش، کاری به دندان­­های مجاورنداریم و مینای آن­ها را تراش نمی­دهیم، بعد از قراردادن تعدادی ایمپلنت داخل فک، سپس بریج بزرگی بر پایه ایمپلنت روی ایمپلنت‌ها سوار شده و به آن‌ها متصل می‌شود.

 

بریج یا پل دندانی و انواع آن
دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

مزایای پل دندانی :

جای خالی دندانی که کشیده­ یا از دست داده­اید، می‌تواند باعث ناصاف و کج شدن سایر دندان‌ها شود، بریج در واقع نوعی روکش دندان است که برای جایگزینی دندان از دست­رفته استفاده می­شود و از مزایای این روش می­توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پایین بودن هزینه ان نسبت به کاشت دندان (ایمپلنت)
  • به جراحی یا پیوند استخوان نیاز ندارد
  • ماندگاری نسبتا طولانی دارد (به شرط رعایت بهداشت دهان و دندان)
  • اصلاح ظاهر دندان و طرح لبخند

 

بریج یا پل دندانی و مهم ترین مزایای پل دندانی
دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

هزینه پل دندانی :

هزینه بریج  یا پل دندان نسبت به روش‌های دیگر کاشت دندان بسیار مناسب‌تر است و براساس عوامل مختلفی همچون نوع مواد بکار رفته برای ساخت بریج ها، میزان پیجیدگی در قرار دادن بریج‌ها و موارد مرتبط با مطب دندانپزشکی و متخصص دندانپزشکی تعیین می­شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز دهی به این مطلب

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ مقایسه دندان مصنوعی متحرک و ایمپلنت دندان هنگامی که شما تعداد زیادی از دندان های طبیعی خود را از دست داده اید و به دنبال روش جایگزین کردن آنها هستید، موضوعی ست که بسیار ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های هر یک پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.