جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان [ ۶ مزیت مهم ]

آنچه در این مقاله می‌خوانید
ایمپلنت دندان دارای ویژگی های منحصربفردی در مقایسه با دیگر روش های جایگزینی دندان می باشد. مزایایی همچون: دوام بالا، زیبایی طبیعی، عدم آسیب به دندان های مجاور و...، باعث محبوبیت این روش کاشت دندان شده است.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
فهرست مطالب

مزایا و معایب ایمپلنت دندان یکی از مواردی است که متقاضیان ایمپلنت دندان در اصفهان حتما آن را بررسی می‌ کنند. ایمپلنت بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته است و همین موضوع می تواند از بزرگ ترین مزایای ایمپلنت دندان باشد. همچنین اگر ایمپلنت دندان در شرایط نامناسب و توسط پزشکان کم تجربه می تواند معایب و عوارضی برای افراد داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم تمامی موارد مزایا و معایب ایمپلنت دندان را بررسی کنیم . پس با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان یکی از روش ‌های پرطرفدار و مطمئن جهت کاشت دندان بوده که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. این نوع روش کاشت دندان میزان جراحی کمتری را به همراه داشته و همچنین در زیبایی و راحتی بسیار تاثیرگذار است. مزایای ایمپلنت بسیار زیاد است. اما در نظر داشته باشید که اگر این نوع روش کاشت دندان به خوبی، اصولی و مناسب انجام نشود نه تنها در زیبایی تاثیر بدی گذاشته، بلکه امکان دارد آسیب جدی  به فک و دندان ‌های شما وارد کند. قبل از اینکه جهت ایمپلنت اقدام کنید حتماً تحقیقات لازم درباره پزشک و مهارت او انجام دهید.

یکی از مراکزی که به عنوان بهترین دندانپزشکی در اصفهان می توانید به آن مراجعه کنید، مطب دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران می باشد. مجهز بودن این مطب به دستگاه های مدرن بروز و همچنین تجربه بالا و تسلط به کار ایمپلنت به صورت تخصصی از مواردی است که باعث شده مردم عزیز اصفهان این دو دکتر عزیز را شناخته و به آن اعتماد کنند. شما می توانید جهت معاینه رایگان و دریافت مشاوره پیش از ایمپلنت به مطب دکتر کچوئی و دکتر کامران مراجعه کرده و از آنها درمورد مزایا و معایب ایمپلنت دندان بپرسید.

جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

جهت دریافت معاینه رایگان با ما تماس بگیرید.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نیز همانند دیگر جراحی ها دارای معایب و مزایایی می باشد. توجه کنید که حتما قبل از انجام جراحی کاشت دندان، مزایا و معایب ایمپلنت دندان را بطور کامل بررسی کرده باشید و پس از آن به انجام این جراحی اقدام فرمائید. همچنین مشورت با پزشکی حاذق در زمینه ایمپلنت می تواند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشد. در ادامه مزایا و معایب ایمپلنت دندان را بصورت جداگانه مورد بررسی قرار دادیم تا شما بتوانید درمورد ایمپلنت دندان خود بهتر تصمیم بگیرید.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به عنوان بهترین گزینه جهت جایگزینی دندان طبیعی دارای مزایای بسیاری می باشد که عبارتند از:

  1. زیبایی طبیعی ایمپلنت. ایمپلنت های دندانی ظاهری کاملا شبیه به دندان های شما را دارند، لذا پس از انجام کاشت ایمپلنت دندان های شما زیبایی طبیعی خود را باز خواهد یافت.
  2. دوام و ماندگاری طولانی مدت. از مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان، ماندگاری بسیار بالای آن است. می توان گفت ماندگاری ایمپلنت دندان اگر بصورت اصولی صورت گیرد بیش از ۲۵ سال خواهد بود. در مقاله ایمپلنت دندان دائمی است؟ بیشتر در این مورد بخوانید.
  3. استحکام بالا. پایه ایمپلنت که اغلب از جنس تیتانیوم می باشد، در استخوان فک قرار گرفته و به آن جوش می خورد. پس همانند ریشه دندان طبیعی از استحکام بسیار بالایی برخوردار است.
  4. عدم آسیب به لثه و دندان های مجاور. برای ایمپلنت دندان نیازی به تراش دندان های مجاور نیست و از طرفی ایمپلنت از بهم ریختگی دندان های کناری خود جلوگیری می کند. همچنین ایمپلنت دندان از تحلیل لثه و آسیب به آن جلوگیری می کند.
  5. جلوگیری از تحلیل فک. یکی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان، جلوگیری از تحلیل رفتن فک می باشد. وقتی دندانی را میکشید یا به هر علت دندانی از دست می دهید، استخوان اطراف آن دندان تحلیل می رود، که ایمپلنت دندان از این اتفاق جلوگیری خواهد کرد.
  6. نگهداری و مراقبت آسان. مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان، ( به غیر از روزهای اولیه ) کاملا شبیه به دندان های طبیعی است و از این نظر بسیار راحت است.

مزایا ایمپلنت دندان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

یکی دیگر از مواردی که هنگام بررسی مزایا و معایب ایمپلنت دندان باید به آن توجه کرد، مزایای ایمپلنت نسبت به دیگر روش های کاشت دندان است. در ادامه مزایای ایمپلنت دندان را نسبت به دندان مصنوعی، بریج و روکش را بررسی می کنیم.

مزایای ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی

ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی از روش‌ هایی هستند که می ‌توانید جایگزین دندان‌ های از دست رفته خود کنید. هر یک از این روش ‌ها مزایای خاص خود دارد؛ اما بدون شک ایمپلنت دندان گزینه مناسب‌ تری از دندان مصنوعی است. ایمپلنت یک نوع متد درمانی بوده که برای افرادی که دندان خود را کشیده یا از دست داده‌اند به عنوان جایگزین آن استفاده می شود. در کاشت دندان به روش ایمپلنت، یک پایه، معمولا از جنس تیتانیوم، در استخوان فک قرار داده می شود و بر روی آن پایه، روکشی کاملا شبیه به دندان طبیعی قرار می گیرد.

اما دندان مصنوعی زیبایی نداشته و به صورت طبیعی دیده نمی‌ شود. در زمان غذا خوردن نیز ایمپلنت دارای عملکرد مناسب تری بوده و فرد اذیت نخواهد شد. همچنین استحکام و مقاومت ایمپلنت نسبت به دندان مصنوعی بیشتر است.

استفاده از دندان مصنوعی باعث می ‌شود تا استخوان فک به مرور تحلیل رفته اما استفاده از ایمپلنت باعث جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فرد می‌ شود. برخی دیگر از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی عبارتند از:

• عملکرد مناسب تر در هنگام غذا خوردن.
• سهولت در تمیز کردن و مراقبت از آن.
• ثابت و بدون لغزش در دهان بیمار.
• بدون خطر و آسیب به سلامت دهان بیمار.
• انجام فرآیند درمان بدون آسیب به دندان های مجاور.
• دوام و ماندگاری بیشتر از درمان های دیگر.
• امکان تعویض مجدد روکش.

مزایای ایمپلنت دندان نسبت به بریج

برخی از متقاضیان زمانی که جهت جایگذاری دندان از دست رفته مراجعه می‌ کنند بین انتخاب ایمپلنت دندان و بریج مردد هستند. دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران معتقدند ایمپلنت دندان نسبت به بریج دندان گزینه بسیار بهتری می باشد. چرا؟

زیرا بریج ماندگاری بسیار کمی دارد، در صورتی که ایمپلنت ماندگاری و طول عمر بسیاری بالایی دارد. می توان گفت احتمال بسیار زیاد شما با یک بار انجام دادن ایمپلنت دیگر تا آخر عمر نیازی به ایمپلنت مجدد نداشته باشید. با توجه به اینکه پایه تیتانیومی ایمپلنت به استخوان فک جوش خورده و با آن ادغام می شود، قطعا ایمپلنت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

ایمپلنت نسبت به بریج استقامت بالاتری داشته و همچنین جویدن غذا را با کیفیت بالاتری انجام می ‌دهد. از جهت حفظ بهداشت دهان و دندان باید گفت، مراقبت از بریج کمی سخت زیرا بریج سه روکش متصل بهم می باشد و استفاده از نخ دندان برای آن ممکن نیست، اما نگهداری از ایمپلنت همچون دندان طبیعی می باشد.

معمولاً بریج به دندان‌های مجاور چسبیده و باعث آسیب به آنها می شود زیرا جهت نصب بریج دندان های کناری تراشیده می شوند، اما در ایمپلنت اینگونه نیست. زیبایی بیشتر دندان با ایمپلنت، عدم تحلیل استخوان فک توسط ایمپلنت از دیگر مزایای این روش نسبت به بریج است.

مزایای ایمپلنت دندان نسبت به روکش

ایمپلنت در واقع روشی ست برای جایگزینی کل دندان، اما روکش قطعه ای ست که بر روی دیواره دندان عصب کشی شده یا آسیب دیده قرار می گیرد. لذا استحکام و دوام ایمپلنت بسیار بیشتر از روکش خواهد بود. جنس ایمپلنت‌ها علاوه بر اینکه با بدن انسان دارای سازگاری بالایی است، از مقاومت و استحکام بالایی نیز برخوردار بوده و دچار تغییرات نخواهند شد. جنس تاج ایمپلنت از ماده محکم و مقاوم ساخته شده که در برابر شکستگی، تغییر رنگ، زود هنگام و … بسیار مقاوم خواهد بود.

معایب ایمپلنت دندان

در مبحث مزایا و معایب ایمپلنت دندان همان قدر که دانستن مزایای ایمپلنت بسار مهم است، اطلاع از معایب آن نیز دارای اهمیت می باشد. معایب ایمپلنت دندان عبارتند از:

  1. هزینه ایمپلنت. هزینه انجام عمل کاشت دندان به روش ایمپلنت نسبت به دیگر روش ‌های کاشت بیشتر است زیرا نیاز به زمان، تخصص و تجهیزات زیادی دارد که با توجه به ماندگاری بالا ایمپلنت این هزینه به صرفه است. شما همشهریان عزیز می توانید در کلینیک دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران ایمپلنت دندان را با قیمتی منصفانه‌ تر از کلینیک‌ های دیگر انجام دهید.
  2. نیاز به انجام جراحی. جهت کاشت پایه ایمپلنت در فک باید جراحی صورت گیرد. اگر استخوان فک تراکم لازم را داشته باشد این جراحی ساده تر خواهد بود، اما در غیر این صورت جراحی هایی مانند پیوند استخوان نیز باید بر روی بیمار صورت گیرد.
  3. عوارض احتمالی جراحی ایمپلنت. انجام ایمپلنت نیز همانند تمامی جراحی ها ممکن است عوارضی همچون: عفونت، خونریزی و… نشان دهد، که با مراقب های صحیح و مصرف به موقع داروها کاملا قابل کنترل می باشد. در مقاله مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان بیشتر در این مورد بخوانید.
  4. طول درمان بالا. پس از قرار دادن پایه ایمپلنت دندان در استخوان فک باید مدت زمانی بگذرد تا پایه به استخوان فک جوش خورده و بتوان روی آن روکش ایمپلنت قرار داد. به طور کلی در ایمپلنت‌ های معمولی برای به پایان رساندن درمان لازم است ۲ تا ۶ ماه صبر داشته باشید.
  5. احتمال شکست ایمپلنت. در برخی از موارد افرادی که دارای بیماری ‌های زمینه ‌ای هستند امکان دارد درمان ایمپلنت به خوبی انجام نشود و با شکست مواجه شود. به همین علت توصیه می کنیم قبل از انجام ایمپلنت از پزشکی مجرب و صادق مشاوره بگیرید تا بهترین راه را با توجه به شرایط شما پیشنهاد کنند.

باید گفت با وجود تمامی این موارد، مزایای انجام ایمپلنت برای بسیار بیشتر خواهد بود، البته اگر ایمپلنت دندان خود را به پزشکی حاذق بسپارید.

معایب ایمپلنت دندان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین روش برای جایگزین کردن دندان از دست رفته چیست؟

افراد بسیاری در طی سالیانه برخی از دندان ‌های خود را از دست خواهند داد و دچار بی ‌دندانی می‌ شوند. عوامل بسیاری وجود دارد که باعث از بین رفتن دندان خواهد شد، مانند: بیماری ‌های لثه ‌ای، پوسیده شدن دندان ها، عوامل ژنتیکی و … .

در برخی مواقع می‌توان دندان آسیب دیده را نگه داشت؛ اما در برخی مواقع این کار غیر ممکن خواهد بود. لازم است برای اینکه در خوردن غذا مشکل نداشته باشید و همچنین زیبایی شما دچار اختلال نشود روش ‌هایی را برای جایگزین کردن انتخاب کنید. دندان از عوامل اساسی و مهم برای زیبایی صورت محسوب می‌شود؛ به همین دلیل سلامت دهان و دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از دغدغه ‌های اصلی افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند این است که، کدام روش برای جایگزین کردن دندان اصلی بهتر است؟

طبق نظر دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران بهترین روش برای جایگزین کردن دندان استفاده از روش کاشت ایمپلنت دندان است.

بررسی مزایا و معایب ایمپلنت دندان افراد بسیاری را به این نتیجه رسانده است که کاشت دندان یا همان ایمپلنت بهترین روش برای جایگزین کردن دندان از دست رفته محسوب می‌شود. ایمپلنت از فلز خالص تیتانیوم تهیه شده که دارای قابلیت سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان است. توجه داشته باشید که ایمپلنت تیتانیومی به راحتی درون استخوان فک کاشته شده و پس از گذشت ۳ الی ۶ ماه دوره بهبودی می‌توانید توسط اباتمنت تاچ مصنوعی دندان را قرار دهید.

دندان‌هایی که بر روی ایمپلنت قرار می‌گیرند عملکرد آن بسیار مشابه دندان طبیعی انسان است. این روش از استحکام بالایی برخوردار بوده و به دندان ‌های مجاور هیچگونه آسیبی وارد نمی‌کند. در صورتی که این روش کاشت به درستی و اصول انجام شود به صورت دائم بوده و تا آخر عمر سالم باقی می‌مانند.

بهترین دندانپزشکی برای ایمپلنت در اصفهان کیست؟

در پاسخ به سوال بهتر است ویژگی های یک دندانپزشک خوب برای ایمپلنت دندان را بررسی کنیم. ایمپلنت دندان جزو سخت ترین و مهم ترین جراحی هایی ست که بر روی دندان شما صورت می گیرد. این جراحی نه تنها بر ظاهر شما تاثیر گذار خواهد بود، بلکه سلامت لثه و استخوان فک شما نیز در گرو صحیح انجام شدن جراحی ایمپلنت می باشد.

پس برای انجام این جراحی مهم حتما باید از دندانپزشکان مجرب و با تجربه این حوزه کمک بگیرید. توجه داشته باشید به علت قیمت پایین ایمپلنت، دندان خود را در اختیار افراد غیر متخصص و نابلد نسپارید. از دیگر مواردی که یک کلینیک دندانپزشکی را برای انجام جراحی ایمپلنت مناسب می سازد، تجهیزات و دستگاه های به روز آن می باشد.

بدون شک دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران از بهترین دندانپزشکان برای ایمپلنت در اصفهان هستند. کلینیک مجهز، تجربه و مهارت بالا، کیفیت کار و … باعث شده است تا بتوانند خدمات را به صورت عالی ارائه داده و رضایت متقاضیان را جلب کنند. اگر می خواهید تجربه انجام کلیه خدمات زیبایی دندان را در بهترین دندانپزشکی زیبایی در اصفهان را داشته باشید، کافی ست با ما تماس بگیرید.

جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

سخن پایانی | چرا مزایا و معایب ایمپلنت دندان مهم است؟

در این مقاله مزایا و معایب ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار دادیم. زمانی که فردی دندان خود را از دست می‌دهد به فکر جایگزینی آن است و ایمپلنت دندان یکی از مهم ترین گزینه هایی ست که برای این افراد وجود دارد. همچنین در این مقاله مزایا و معایب ایمپلنت دندان را نسبت به دیگر روش‌ های کاشت بررسی کردیم، که بطور کلی می توان نتیجه گرفت در بین تمامی روش ها، ایمپلنت دندان بهترین و ماندگار ترین روش جایگزینی دندان می باشد.

ایمپلنت نسبت به دیگر روش‌ های کاشت دندان هزینه بالاتری داشته اما طول عمر و ماندگاری آن باعث می‌ شود تا به صرفه ‌تر باشد. اگر در شهر اصفهان زندگی می‌ کنید مطب دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. قبل از انجام ایمپلنت تمامی راهنمایی ‌های لازم و اطلاعات لازم توسط پزشک متخصص در اختیار شما قرار داده شده و نمونه کار های قبل و بعد ایمپلنت را مشاهده خواهید کرد. به این صورت در انتخاب شما بسیار تاثیر داشته و می‌ توانید انتخاب درستی را داشته باشید.


سوالات متداول مزایا و معایب ایمپلنت دندان

آیا غذا خوردن با ایمپلنت راحت است؟

بله. ایمپلنت دندان همانند دندان طبیعی عمل می کند و نسبت به دیگر روش‌ های کاشت دندان، غذا خوردن با آن بسیار راحت است.

آیا ایمپلنت دائمی است؟

باتوجه به ماندگاری بالای ایمپلنت می توان گفت بله. البته کاشت موفق ایمپلنت دندان به عوامل بسیاری وابسته است که درصورت رعایت تمامی نکات می توانید بیش از ۳۰ سال از ایمپلنت خود بهره ببرید.

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

از مزایای ایمپلنت دندان عبارت است از: سهولت در تمیز کردن و مراقبت، دوام و طول عمر بالا، امکان تعویض مجدد روکش، جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک، ظاهری زیباتر و طبیعی، عملکرد مناسب، عدم آسیب به دندان ‌های مجاور، نداشتن خطر و آسیب به سلامت دهان بیمار.

۴.۲/۵ - (۱۱ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.