جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دندانپزشکی کودکان با بیهوشی + انواع تکنیک های بیهوشی

آنچه در این مقاله می‌خوانید
غالبا کودکان در هنگاه مراجعه به دندانپزشکی و در طول درمان دچار استرس و نگرانی می شوند که این ترس می تواند منجر به مشکلاتی در درمان آن ها شود. اما روش هایی نیز وجود دارد که بتوان کودک را در طول درمان کنترل کرده تا روند درمان وی به صورت کامل و بدون مشکل به اتمام برسد. یکی از این روش ها بیهوشی کودکان و یا استفاده از آرامبخش برای ترمیم دندان های آن ها است. در این مقاله تمام تلاش بر این است که نگرانی والدین مبنی بر خطرات بیهوشی کودکان کاهش داده و کودکان شما یک خاطره فوق العاده از درمان دندان های خود در خاطرشان ثبت نمایند.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

دندانپزشکی کودکان با بیهوشی
فهرست مطالب

عبارت دندانپزشکی کودکان با بیهوشی یا آرامبخش ممکن است برای برخی از والدین ایجاد نگرانی کند. حتی بسیاری از والدین به دلیل ترس از بیهوشی، درمان‌های فرزند خود را تا مدت‌ ها به تعویق می‌ اندازند. بعضی‌ از آن‌ ها هم به مطب‌ های دندانپزشکی مختلفی مراجعه می‌ کنند تا شاید درمان دندان‌ های کودکشان را بدون آرامبخش یا بیهوشی انجام شود.

ایجاد خاطره مثبت از دندانپزشکی کودکان با بیهوشی و حفظ سلامت روان در حال تکامل یکی از اهداف مهمی است که دندانپزشکی کودکان در اصفهان آن را در نظر می‌ گیرند. توجه داشته باشید که برخی از کودکان به دلایلی مانند سن کم، ناتوانی‌های جسمی و ذهنی یا اضطراب‌های شدید و کنترل نشده، قادر به همکاری با دندانپزشک نیستند. لذا انجام درمان‌ های دندانپزشکی در مطب ممکن است برای این کودکان خطرساز باشد. به نحوی که در صورت ایجاد خاطره ناخوشایند در کودکی ممکن است کل آینده کودک را از دندانپزشکی تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین برای این کودکان، درمان دندانپزشکی تحت شرایط بیهوشی یا آرامبخشی صورت می‌ گیرد.

جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

اگر کودک شما به هر دلیلی در مطب دندانپزشکی همکاری کافی برای درمان را ندارد، هیچ گاه فریب تبلیغات واهی که در آن درمان کودک غیر همکار بدون بیهوشی را ذکر می‌ کنند، نخورید. این تبلیغات‌ معمولا توسط افرادی که متخصص دندانپزشکی کودکان نیستند انجام می‌ گیرد و می‌ تواند عواقب بد و ناخوشایندی را برای فرزند شما به همراه داشته باشد.

در این مطلب به توضیح کامل در مورد دندانپزشکی آرامبخشی و بیهوشی در کودکان و اطفال می‌ پردازیم تا ترس و نگرانی را از والدین دور کنیم. 

دندانپزشکی کودکان با بیهوشی

عوامل متعددی همچون: تجربیات ناخوشایند پدر و مادر و اطرافیان از درمان‌ های دندانپزشکی، کم بودن سن کودک و نداشتن برخورد منطقی با مشکل صدا و آب دستگاه، همکاری نکردن کودک و … سبب درمان نشدن کودک در دندانپزشکی می‌ شود. این همکاری نکردن کودک سبب پایین آمدن کیفیت و استاندارد خدمات درمانی در دندانپزشکی خواهد شد. همچنین تهدید و منع فیزیکی همراه با کاهش دقت و کیفیت کار، می‌ تواند ذهنیت نامطلوب روحی و روانی را در کودک به وجود بیاورد.

در سالیان قبل یا حتی امروزه در اغلب مراکز درمانی دندان کودکان، دندانپزشک مجبور بود با کمک دستیارش یا حتی پدر و مادر کودک برای زمان کوتاهی نسبت به ثبات و آرام گرفتن کودک اقدام کند. این در صورتی بود که بتواند در کمترین زمان ممکن کار خود را انجام دهد و این موضوع در بسیاری از موارد تنها راه حل برای خلاصی کودک از درد دندان بود. اما امروزه راه‌های گوناگونی برای رفع این مشکل به وجود آمده که دندانپزشکان از آن استفاده می‌ کنند. این راه حل استفاده از بیهوشی و آرامبخش‌ ها در انواع مختلف است که در ادامه مطلب به آن می‌ پردازیم.

انواع روش های بیهوشی و آرامبخش در دندانپزشکی کودکان

انواع روش‌ های بیهوشی که دندانپزشکان می‌ توانند از آن استفاده کنند، آرامبخش عمیق، خوراکی و بیهوشی عمومی است. در این قسمت هر یک از این موارد را مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

آرامبخش عمیق

یکی از روش‌ های دندانپزشکی کودکان با بیهوشی به وسیله آرامبخش عمیق است. این روش به واسطه متخصص بیهوشی صورت می‌ گیرد تا کودک را به طور کامل به خواب عمیق فرو ببرد. اما اعمال حیاتی کودک مانند تنفس و بلع همچنان به وسیله کودک انجام می‌شود و جای نگرانی نیست. این روش به شکل تزریقی انجام می‌ گیرد و اجازه مداوا در مدت زمان بیشتری را نسبت به آرامبخش خوراکی به دندانپزشک متخصص اطفال می‌ دهد.

توصیه های قبل از تزریق آرامبخش عمیق

با توجه به سن و با نظر دندانپزشک، کودک نباید ۶ الی ۸ ساعت پیش از درمان هیچ نوع نوشیدنی و خوراکی را میل کند. شب پیش از درمان هم بهتر است کودک خواب راحتی داشته باشد. اگر هم کودک داروی خاصی مصرف می‌ کند، حتما به دندانپزشک اطلاع داده شود.

توصیه های بعد از تزریق آرامبخش عمیق

بعد از به پایان رسیدن درمان، تا چند ساعت کودک حالت منگ و خواب آلودگی دارد. با در نظر گرفتن امکان تهوع و استفراغ در ساعات اولیه، کودک خود را در این موارد زیر نظر بگیرید. استفاده خوراکی با الویت مایعات و مقدار کم بعد از یک الی دو ساعت مشکلی ندارد.

آرامبخش خوراکی

در این روش، دندانپزشک متخصص کودکان در اصفهان وضعیت خاص کودک، سن و وزن او را در نظر می‌ گیرد. هدف عمده دندانپزشک در این مورد، کم کردن استرس و تنش بیمار است. این روش سالیان سال است که در خدمات درمانی دندانپزشکان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در واقع آرامبخش خوراکی یکی از موثرترین داروهایی است که می‌ تواند ضمن تاثیرات مفید برای آرامبخشی کودک، کمترین عارضه جانبی را هم داشته باشد. اگر این دارو با دوز کنترل شده و به صورت خوراکی استفاده شود، هیچ نوع عارضه دائمی برای کودک به همراه نخواهد داشت.

توصیه های قبل از آرامبخش خوراکی

کودک حداقل باید تا سه ساعت پیش از درمان، خوراکی میل نکند و یک الی دو ساعت بعد درمان هم نباید چیزی بخورد. معده پر کودک ضمن این که احتمال تهوع و استفراغ را به همراه دارد، باعث کمتر شدن تاثیر دارو هم خواهد شد.

توصیه های بعد از آرامبخش خوراکی

بعد از استفاده دارو مربوطه با دوز مشخص در مطب، استفاده از هر نوع نوشیدنی به مقدار زیاد ممنوع است. میزان لازم برای اثربخشی دارو تقریبا ۲۰ دقیقه است. در این مدت به دلیل بروز خواب آلودگی، کودک باید کاملا تحت پوشش والدین خود باشد و از حرکت مستقل خودداری کند.

در حین درمان به توصیه‌ ها و پیشنهادات دندانپزشک حتما توجه کنید. بعد از به پایان رسیدن درمان تا چند ساعت، کودک همچنان در حالت منگی و خواب آلودگی و نداشتن تعادل قرار دارد؛ بنابراین از تنها گذاشتن کودک در این مدت پرهیز کنید. بعد از یک ساعت می‌توانید غذای معمولی کودک با اولویت مایعات و مقدار کم را شروع کنید.

بیهوشی عمومی

راه پایانی جایگزین برای درمان کودکانی که به دلایل مختلف نمی‌ توانند با دندانپزشک همکاری کنند، روش بیهوشی عمومی است. در این روش ضمن این که کودک به طور کامل تحت درمان دندانپزشک قرار می‌گیرد، شرایط انجام درمان در زمان بیشتری در مقایسه با هر دو حالت آرامبخش خوراکی و عمیق انجام می‌شود.

در زمان بیهوشی، سطح هوشیاری بیمار کاهش می‌ یابد و اتفاقات حین عمل در آینده در ذهن او نمی‌ ماند. همچنین هیچ دردی را هم حس نخواهد کرد و به دنبال آن هیچ حرکتی نمی‌ کند. این شرایط به دندانپزشک اجازه می‌ دهد تا با خیالی راحت و آسوده و با تمرکز کافی درمان را انجام دهد.

انواع روش های بیهوشی و آرامبخش در دندانپزشکی کودکان دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

تفاوت بیهوشی کامل و آرامبخشی در دنداپزشکی کودکان چیست؟

انتخاب این که برای کودک از روش آرامبخشی یا بیهوشی استفاده شود، کاملا بنا بر تشخیص دندانپزشک متخصص کودکان و اطفال و پزشک بیهوشی است. معمولا برحسب تعداد دندان‌های نیاز به درمان، وضعیت سلامت عمومی و جسمی کودک، طول مدت مورد نیاز برای درمان، تصمیم گیری لازم انجام می‌ شود.

در اغلب موارد برای کارهای دندانپزشکی که تعداد کمتری از دندان‌ها را شامل خواهد شد و مدت زمان کمی برای درمان نیاز است، از آرامبخش استفاده می‌ کنند. برای کارهایی هم که نیاز به زمان بیشتر و طولانی‌ تری است، از بیهوشی عمومی استفاده می‌ شود.

در هر دو مورد یعنی دندانپزشکی کودکان با بیهوشی و آرامبخشی از طیف داروهای بیهوشی و گازهای استنشاقی مربوطه طبق نظر متخصص بیهوشی استفاده می‌ شود. هر کدام از این موارد کاربرد خاص خود را دارد و توصیه می‌ شود انتخاب نوع درمان به طور کامل به پزشک متخصص بیهوشی واگذار شود.

بیهوشی دندانپزشکی کودکان توسط چه کسی انجام می شود؟

شرایطی که در آن کودک تحت بیهوشی عمومی یا آرامبخشی قرار می‌ گیرد، بسیار مهم خواهد بود. این کار باید حتما در یک محیط بیمارستانی که تجهیزات کاملی دارد، تحت نظر متخصص انجام شود. از طرفی هم انجام این درمان‌ ها باید حتما توسط متخصص دندانپزشکی کودکان انجام شود. باید متخصص بیهوشی و تکنیسین بیهوشی هم در تمام مدت انجام کار و ریکاوری در محیط حتما حضور داشته باشد.

آیا دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی نیاز به بستری شدن دارد؟

در جواب این سوال که آیا دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی نیاز به بستری شدن دارد، باید بگوییم خیر. در اغلب موارد کودک در صبح روز کار درمانی وارد اتاق عمل می‌شود و پس از ریکاوری به مدت دو الی سه ساعت در بخش مربوطه تحت نظر خواهد بود. پس از این که متخصص بیهوشی اطمینان حاصل کرد که وضعیت کودک مناسب است، او را ترخیص می‌ کند. فقط در شرایطی که کودک دارای بیماری‌های سیستمیک خاص یا شرایط ویژه‌ای نیازمند به ملاحظات بیشتر باشد، با دستور پزشک مربوطه و صلاح دید متخصص بیهوشی، از شب قبل در بیمارستان حاضر می‌ شود.

درمان دندانپزشکی با بیهوشی یا آرام بخش برای چه اطفالی مناسب می باشد؟

  • کودکان با سن کم و خردسال

معمولا کودکانی که سن آن زیر سه سال است، احتمالا هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ اند که با دندانپزشک خود همکاری کنند. شاید کارهای ساده‌ای مانند فلوراید تراپی یا انجام ترمیم‌ های ساده در محیط مطب برای کودکان امکان‌ پذیر باشد. اما کارهای درمانی پیچیده‌ تر مانند عصب‌ کشی یا قرار دادن روکش دندان شیری یا ترمیم‌ های وسیع‌ تر به دلیل عدم همکاری کودک و سن کم او در محیط دندانپزشکی امکان پذیر نیست. در این مواقع کودک نیاز دارد تا درمان دندانپزشکی او تحت بیهوشی یا آرام‌ بخشی باشد.

لازم به ذکر است بعضی از کودکان بالای سه سال هم ممکن است همکاری لازم را نداشته باشند و درمان‌ های آن‌ ها تحت بیهوشی یا آرامبخشی باشد.

  • کودکان دچار ناتوانی ذهنی و جسمی

کودکانی که دچار ناتوانی هستند، مخصوصا در شرایطی که نیاز به کارهای دندانپزشکی پیچیده باشد، درمان‌های آن تحت بیهوشی یا آرامبخشی صورت می‌ گیرد. به این دلیل که کار درمان با کیفیت‌ تر و ایمن‌ تر برای کودک انجام شود.

  • کودکان با ترس و اضطراب زیاد

انجام کارهای دندانپزشکی به هیچ عنوان نباید منجر به شکل‌گیری خاطرات بد در ذهن کودک شود؛ چرا که در کودکان، ما با یک روان در حال تکامل مواجه هستیم. در صورتی که کارهای دندانپزشکی در کودکانی که دچار ترس و اضطراب زیاد هستند، به زور انجام شود، ممکن است از دیدگاه کودک به عنوان یک تهاجم تلقی شود. همچنین اثرات نامناسبی از نظر روحی روی کودک باقی بماند.

 

هزینه دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

ما نمی‌ توانیم هزینه مشخص و دقیق برای درمان دندانپزشکی کودکان با بیهوشی را به شما بگوییم؛ چرا که هزینه آن در هر کودک با توجه به پارامترهای بسیار زیادی متغیر خواهد بود. به همین دلیل، به افراد توصیه می‌کنیم در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این باره، کودک خود را نزد دکتر مهدی کچویی و دکتر راضیه کامران در استان اصفهان ببرند. به این ترتیب پس از انجام معاینات مورد نیاز، از هزینه دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی باخبر خواهید شد.

هفت نکته مهم بیهوشی برای کودکان

  • برای انجام بیهوشی درمان را به دندانپزشکی متخصص کودکان و اطفال بسپارید.
  • قبل از انجام درمان، ابتدا از محل درمان، اطمینان کامل را حاصل کنید.
  • این درمان باید حتما در مراکز دندانپزشکی تحت بیهوشی مثل بیمارسان‌ ها که تجهیزات کاملی دارند انجام گیرد.
  • حتما قبل از انجام درمان با متخصص بیهوشی مشاوره خصوصی داشته باشید تا از وضعیت کودک شما مطلع شود.
  • اگر کودک شما دچار سرماخوردگی یا بیماری که سیستم ایمنی یا تنفسی او را درگیر می‌کند، شده است، درمان را حتما عقب بیاندازید.
  • سعی کنید در زمان درمان بیهوشی کودک شما دچار هیچ گونه مریضی نباشد.
  • اگر کودک شما سابقه بیماری دارد باید متخصص بیهوشی را در جریان این موضوع قرار دهید.

مزایا دندانپزشکی کودکان با بیهوشی عمومی چیست؟

زمانی که کودک به هر دلیلی نمی‌ تواند همکاری لازم با دندانپزشک را داشته باشد، درمان دندانپزشکی کودکان با بیهوشی به آن‌ها پیشنهاد می‌ شود. به این دلیل که انجام درمان‌های او در مواردی مانند آبسه، عفونت و … مراحل پیچیده‌تری را به وجود نیاورد. از دیگر مزایای دندانپزشکی تحت بیهوشی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تمامی مراحل درمان دندانپزشکی در جلسه به اتمام می‌ رسد.

معایب دندانپزشکی کودکان با بیهوشی عمومی چیست؟

بسیاری از والدین بعد از شنیدن این مساله که کودکشان برای درمان‌های دندانپزشکی نیاز به بیهوشی دارند، نگران عوارض بعد از بیهوشی می‌ شوند. لازم به ذکر است که داروی بیهوشی نمی‌ تواند بی‌ عارضه باشد و مانند هر داروی دیگری عوارض خاص خود را خواهد داشت. حتی داروهایی مثل مولتی ویتامین ها و مکمل‌ ها هم عوارض دارند.

شما باید میزان فایده‌ای که دارو به شما می‌ رساند و نسبت به ضرر آن را در نظر بگیرید و در نهایت گزینه بهتر را انتخاب کنید. برای مثال آنتی بیوتیک‌ ها هم با عوارضی همراه هستند اما به دلیل عفونتی که ممکن است در بدن ایجاد شود، باید آن را مصرف کرد.

بعد از بیهوشی هم ممکن است کودک تا ۲۴ ساعت خواب آلود یا از نظر عضلانی کمی آرام و ریلکس باشد. هنگامی که دندانپزشک پیشنهاد بیهوشی می‌ دهد، حتما تمام جوانب کار را در نظر گرفته و خوب می‌ داند که میزان فایده‌ ای که قرار است به کودک برسد، بیشتر از ضرر احتمالی و عوارض دارو بیهوشی است.

مراقبت های قبل از بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

قبل از انجام بیهوشی کودکتان، مشاوره با متخصص بیهوشی و پزشک متخصص کودکان امری ضروری خواهد بود. در حین مشاوره باید تمام مشکلات جسمی و روانی کودک خود را با دندانپزشک در میان بگذارید.

حتما قبل از انجام بیهوشی هنگام مشاوره بیهوشی، برای انجام درمان‌ های دندانپزشکی موارد زیر را به  به متخصص بیهوشی و دندانپزشک اطفال اطلاع دهید:

  • تاریخچه مصرف هرگونه دارو
  • سابقه آلرژی‌ها و بیماری‌ ها
  • مصرف داروهای گیاهی

اگر کودک روز قبل دچار سرماخوردگی شدید، سرفه، آبریزش بینی و تب باشد، باید به دندانپزشک متخصص اطفال و یا پزشک متخصص بیهوشی اطلاع دهید؛ چرا که احتمال دارد عمل به زمان دیگری بعد از بهبودی کودک موکول شود.

حتما از دستورالعمل‌های پزشک درباره خوردن و نوشیدن را قبل و بعد از عمل پیروی کنید. کودک باید قبل از عمل ناشنا باشد و ۸ ساعت قبل از عمل، شیر و غذاهای جامد میل نکرده باشد. توضیحات لازم در زمینه شرایط ناشتا بودن در روز مشاوره بیهوشی بر حسب وضعیت خاص هر کودک به صورت مجزا و به طور کامل به والدین اطلاع داده می‌ شود.

 
جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

نکات قابل توجه بیهوشی کودکان برای ترمیم دندان

 دندانپزشکی کودکان با بیهوشی باید توسط متخصص دندانپزشکی کودکان و اطفال و متخصص بیهوشی انجام شود. قبل از هر گونه اقدام برای درمان، بهتر است محل درمان را با دقت بررسی کنید. درمان این موارد باید حتما در محیط مناسب و تحت نظر متخصص صورت گیرد.

قبل از هرگونه اقدام به بیهوشی و درمان، باید آزمایشات لازم که به واسطه دندانپزشک تجویز می‌شود، به صورت تمام و کمال انجام گردد.

قبل از تصمیم‌ گیری نهایی حتما با متخصص بیهوشی مشاوره داشته باشید تا تمام سوالات شما پاسخ داده شود. توجه کنید که برای اقدام به درمان با بیهوشی برای ترمیم دندان چک کنید که کودکتان دچار هیچ گونه مریضی و بی حالی نباشد. اگر کودکتان داروی خاصی مصرف می‌ کند حتما به دندانپزشک مربوطه اطلاع دهید.

عوارض بیهوشی کودکان در دندانپزشکی

در پاسخ به این پرسش که عوارض بیهوشی کودکان در دندانپزشکی چیست باید بگوییم در صورتی که بیهوشی در مراکز مجهز و توسط متخصص با تجربه انجام گیرد، هیچ خطر و عوارضی در پی نخواهد داشت. اتفاقا این روش بسیار ایمن است؛ بنابراین با مراجعه به پزشک با تجربه در این زمینه، هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

مراقبت های بعد از بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

پس از انجام درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی یا آرامبخشی ممکن است کودک کمی خواب آلود و منگ باشد. به همین دلیل لازم است که کودک را تا خانه در آغوش بگیرید. پس بهتر است که دو بزرگسال در حین درمان به همراه کودک باشند تا کاملا از او مراقبت کنند.

تغذیه کودک باید با مایعات شروع شود و پس از آن مقدار کمی غذاهای نرم ‌شده به کودک داده شود. اغلب در فردای روز عمل، تغذیه عادی شروع می‌شود و کودک به وضعیت نرمال خود بر می‌ گردد.

به فرزند خود اجازه دهید تا پس از عمل در خانه استراحت کند تا زمانی که به حالت طبیعی خود بازگردد.

پس از درمان باید تمامی نکات گفته شده توسط پزشک، کاملا رعایت شود. معجزه واقعی برای درمان دندان‌ های کودک در دست والدیت خواهد بود که باید به خوبی از فرزند خود مراقبت کنند.

سخن پایانی دندانپزشکی کودکان با بیهوشی

در آخر باید بگوییم که انجام اقدامات و درمان‌ های دندانپزشکی کودکان بدون بیهوشی علاوه بر آشنا شدن کودک با محیط دندانپزشکی، عوارض بیهوشی را هم نخواهد داشت. اما بهتر است والدین در این باره همکاری لازم با دندانپزشک را داشته باشند. اگر دندانپزشک تشخیص داد که دندانپزشکی کودکان با بیهوشی گزینه بهتری است، با او مخالفت نکنند. چرا که دندانپزشک قطعا تمامی جوانب کار را در نظر گرفته و بنا بر صلاح دید خود تصمیم به اجرای چنین کاری گرفته است.


سوالات متداول دندانپزشکی کودکان با بیهوشی

هزینه دندانپزشکی کودکان در اصفهان چقدر می باشد؟

زمانی که برای انجام خدمات دندانپزشکی، دندانپزشک، بیهوشی را برای کودک شما تجویز می‌کند، تمامی مشکلات دندانی کودک از جمله ترمیم، عصب کشی، جرمگیری، بروساژ و … را در یک جلسه انجام می‌ دهد. هزینه این خدمات بستگی به دندانپزشک شما و وضعیت کودک خواهد داشت.

 ترمیم دندان اطفال با بیهوشی بهتر است یا آرامبخش؟

این موضوع بستگی به این دارد که چه مدت زمانی کار ترمیم دندان طول می‌ کشد. معمولا آرامبخش تنها ۲۰ دقیقه روی کودک اثر دارد اما در بیهوشی می‌توان مدت بیشتری درمان را روی کودک انجام داد؛ بنابراین به دندانپزشک بستگی دارد که کدام یک از این روش‌ها را برای کودک تشخیص دهد.

آیا بیهوشی در دندانپزشکی کودکان عوارض دارد؟

بیهوشی هم مانند تمامی داروهای موجود در دنیا دارای یک سری عوارض است. اما عوارض آن به قدری کم است که می‌ توان فواید آن را نسبت به ضرر آن در نظر گرفت. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در این باره نخواهد بود.

چه کودکانی مناسب بیهوشی در دندانپزشکی می باشند؟

برخی از کودکان به دلایلی مانند سن کم، ناتوانی‌ های جسمی و ذهنی یا اضطراب‌ های شدید و کنترل نشده، قادر به همکاری با دندانپزشک نیستند. در این موارد بهتر است گزینه دندانپزشکی با بیهوشی یا آرامبخشی را برای آن‌ها در نظر گرفت.

 

منبع: https://b2n.ir/n44524

۳.۹/۵ - (۱۱ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ مقایسه دندان مصنوعی متحرک و ایمپلنت دندان هنگامی که شما تعداد زیادی از دندان های طبیعی خود را از دست داده اید و به دنبال روش جایگزین کردن آنها هستید، موضوعی ست که بسیار ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های هر یک پرداخته ایم.
ایمپلنت فوری چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری نوعی ایمپلنت دندان است که در یک جلسه انجام می شود و به ایمپلنت یک روزه نیز معروف است. اگر شرایط شما برای انجام ایمپلنت فوری دندان مناسب باشد، توصیه می شود از این روش برای ایمپلنت دندان های خود استفاده کنید.
جراحی لیفت سینوس ( Sinus Lift ) چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
جراحی لیفت سینوس چیست؟ به زبان ساده زمانی که فک شما از تراکم استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندان برخوردار نیست از جراحی لیفت سینوس استفاده می شود. لیفت سینوس در واقع عملی ست که جهت افزایش تراکم و ارتفاع استخوان فک بالا انجام می شود. جراحی لیفت سینوس در اصفهان همان پیوند استخوان است که برای فک بالا و بوسیله پودر استخوان صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.