جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ترمیم دندان شیری کودکان + راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان

آنچه در این مقاله می‌خوانید
اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که تصور می کنید ترمیم دندان شیری کودکان ضرورتی ندارد بدانید سخت در اشتباه هستید. دندان شیری کودکان بسیار با اهمیت هستند و به شما پیشنهاد می کنیم برای درمان پوسیدگی های هر چند جزئی دندان فرزندتان هر چه زودتر به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. پر کردن دندان های شیری کودکان یک راه پرکاربرد در ترمیم دندان ها می باشد که هم برای دندان های شیری و هم دندان های دائمی کودکان قابل اجرا می باشد. در این مقاله علاوه بر ارائه راهکار های ترمیم دندان های کودکان، ترفندهای جلوگیری از پوسیدگی دندان های آن ها را نیز برای شما آورده ایم تا با رعایت آن ها دندان های کودک دلبندتان سالم بماند.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

ترمیم دندان شیری کودکان
فهرست مطالب

ترمیم دندان شیری کودکان چیست؟ پوسیدگی دندان یکی از بیماری­ های رایج در بین کودکان بوده و معمولا به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان آنها اتفاق می­ افتد. شیارهای دندان و بین دندان ­ها از قسمت­ هایی هستند که پوسیدگی را آغاز می­ کنند. یک دندانپزشک کودکان در اصفهان به خوبی پوسیدگی های دندان شیری را تشخیص داده و با ارتباط بر قرار کردن با کودک به راحتی او را درمان می ­کند. از مطالب سایت ما بهره برده و از پوسیدگی دندان‌ های فرزند خود جلوگیری کنید.

جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

دندانپزشکی کودکان چیست؟

دندانپزشکی کودکان به دندانپزشکانی گفته می‌شود که تخصص دندان کودکان و اطفال را فرا گرفته و وظیفه دارند هر نوع بیماری مربوط به دهان و دندان را در کودکان تشخیص داده و درمان کنند. سلامت دندان فرزند شما برای ما مهم است و ما دوست فرزندان شما هستیم. پس درست کردن دندان شیری فرزند خود را به ما بسپارید.

دندان شیری کودکان چیست؟

دوره رویش دندان سه قسمت دارد: دوره دندان‌ های شیری، دندان­ های مخلوط و دندان­ های دائمی. دندان شیری تقریبا از ۶ ماهگی شروع به رشد کرده و تا ۳ سالگی ادامه پیدا می ­کند. با شروع سن ۶ سالگی کم کم دندان­ های شیری شروع به ریزش کرده و جای خود را به دندان‌های دائمی می­ دهند. دندان شیری کودک ۲۰ عدد است که ۱۰ عدد آن در فک بالا و ۱۰ عدد هم در فک پایین قرار دارد.

ترمیم دندان شیری چیست؟

ترمیم دندان شیری به روشی گفته می­ شود که در آن، دندان­ های شیری کودک معاینه شده و بیماری­ های آن درمان می ­شود. در برخی موارد نیز اقداماتی پیشگیرانه به کار برده می­ شوند. از جمله روش ­های ترمیم دندان شیری کودکان می‌ توان کشیدن، پرکردن، عصب ­کشی، استفاده از فضانگهدار و… را نام برد.

کشیدن زود هنگام دندان شیری باعث رشد بد شکل و اشتباه دندان دائمی شود. اگر به موقع، کودک دندان خود را ترمیم نکند و کار به کشیدن دندان برسد، نه تنها باید برای کشیدن دندان هزینه کنید، بلکه باید هزینه فضانگهدار را نیز بپردازید. به همین دلیل توصیه می ­کنیم تا به دندان شیری فرزند خود اهمیت داده و ترمیم آن را جدی بگیرید.

اهمیت ترمیم دندان شیری کودکان

اگر شما هم از آن دسته والدینی هستید که فکر می ­کنند دندان شیری نیازی به ترمیم ندارد، اشتباه می­ کنید. دندان شیری تا زمانی که دندان­ های جدید و دائمی رشد کنند، باید وجود داشته باشند. تصور نکنید که با کشیدن دندان می­ توان به راحتی کودک را درمان کرد. کشیدن درمان آخرین روشی است که دندانپزشک کودک برای درمان استفاده می­ کند؛ زیرا معایب آن بیشتر از مزایاست.

دندان شیری آن قدر که شما فکر می­ کنید بی ­اهمیت نیست! دندان شیری سالم نه تنها لبخند کودک شما را زیبا کرده و به او اعتماد به نفس می­ دهد، بلکه در آینده سلامت دهان و دندان او نقش مهمی را ایفا می­ کند. دندان شیری فرصتی را در اختیار کودک می گذارند تا نگهداری از دندان­ های خود را بیاموزد.

دلایل مهم ترمیم دندان شیری کودکان

در صورتی که دندان شیری کودکان ترمیم نشود مشکلاتی را برای فرزند شما به وجود می­ آورد. از دلایلی که نشان می دهد که ترمیم دندان شیری کودکان شما چه اندازه اهمیت دارند:

  1. با ترمیم دندان شیری از گسترش عفونت و پوسیدگی دندان جلوگیری می­ شود.
  2. اعتماد به نفس در کودک بیشتر می ­شود.
  3. مهارت صحبت کردن را به خوبی فرا می­ گیرد.
  4. کودک با دندان های خود می تواند غذا را به خوبی بجود.
  5. دندان­ ها به خوبی رشد کرده و در آینده از سلامت کافی برخوردار خواهند بود.

دلایل مهم ترمیم دندان شیری کودکان دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

مراقبت از ترمیم دندان شیری کودکان و جلوگیری از پوسیدگی

پوسیدگی دندان شیری یکی از مشکلاتی است که بیشتر کودکان به آن دچار می­شوند. در واقع ۶۰ تا ۹۰ درصد کودکان از پوسیدگی دندان رنج می­ برند که به عوامل مختلفی بستگی دارد. سلامت دندان ­ها از دوره جنینی و با کیفیت غذای مادر اهمیت پیدا می­ کند. یکی از روش های آسان مراقبت از دندان شیری و جلوگیری از پوسیدگی آن چکاپ­ های دوره­ ای است.

در چکاپ­ های دوره ­ای ما سلامت تمام دندان­ های فرزند شما بررسی می­ کنیم و مشاوره­ های مخصوص مراقبت از دندان را در اختیار والدین و کودکان قرار می­ دهیم. همچنین در صورت مشاهده دندان پوسیده آن را درمان می­ کنیم تا از گسترش پوسیدگی جلوگیری کنیم.

آیا دندان­ های شیری اطفال به پرکردن نیاز دارند؟

بله. دندان­ های شیری کم اهمیت­ تر از دندان­ های دائمی نیستند. اتفاقا دندان­ های شیری روی سلامت دندان­ های دائمی کودک نقش داشته و اهمیت بالایی دارند. دندان شیری پوسیده می‌تواند رشد دندان دائمی زیرین را مختل کرده و سلامت آن را نیز به خطر بیاندازد.

پرنکردن دندان شیری باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری برای فرزند شما می­ شود. به ما اعتماد کنید و فرزند خود را به ما بسپارید. ما اعتماد به نفس و سلامتی را به کودک شما بر می­ گردانیم.

ترمیم دندان­ های شیری کودکان چه زمانی لازم است؟

ترمیم دندان شیری کودکان در موارد زیر لازم است:

  1. احساس درد و ایجاد آبسه
  2. بی­ نظمی دندان ­ها
  3. شکستگی دندان ­ها
  4. پوسیدگی و خرابی
  5. لکه ­دار شدن و تغییر رنگ
  6. رشد غلط دندان­ ها
  7. درد در فک
  8. و…

ترمیم دندان های شیری کودکان چه زمانی لازم است؟ دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

روش ­هایی برای ترمیم دندان شیری اطفال

ترمیم دندان شیری اطفال به این صورت انجام می­ شود که ابتدا دندانپزشک برای جلوگیری از گسترش پوسیدگی، نواحی پوسیده شده را می ­تراشد. دندانپزشک پس از این کار، برای محافظت از دندان داخل آن را با مواد مخصوص پر می­ کند. البته در صورتی که پوسیدگی بیشتر بوده یا مشکلات دیگری رخ دهد، دندانپزشک با توجه به تشخیص خود روش­ های دیگری را برای درمان به کار می­ گیرد. این روش­ ها عبارتند از:

عصب ­کشی

گاهی به دلیل مراجعه دیر هنگام به دندانپزشک، پوسیدگی دندان شیری کودکان شیوع پیدا کرده و به ریشه می­ رسد. در این حالت لازم است تا پزشک دندان کودک را عصب ­کشی کرده و آن را روکش کند. باید بگوییم که عصب­ کشی دندان شیری بسیار آسان­ تر از دندان دائمی بوده و درد کمتری ایجاد می کند.

از روکش استیل ضدزنگ زمانی در درمان دندان شیری استفاده می ­شود که دندان دچار پوسیدگی بسیار زیادی شده و نمی ­توان آن را با پرکردن درمان کرد. این روکش­ ها معمولا ۴ سال دوام داشته و طول عمر دندان را افزایش می­ دهند. در این حالت کودک باید از مصرف مواد چسبنده خودداری کند.

پرکردگی ­های نقره­ ای و سفید

پرکردن دندان با مواد مختلفی مثل رزین، کامپوزیت، آمالگام و… انجام می­ شود. هر یک از مواد نقره­ای و سفید مزایا و معایب خود را دارند اما انتخاب این که کدام یک برای کودک شما مناسب ­تر است با متخصص است. معمولا ترمیم دندان­ های جلو با مواد سفید و ترمیم دندان­ های عقب و آسیاب با مواد نقره ­ای پر می­ شود. معمولا مقاومت مواد نقره ­ای بیشتر از مواد سفید است.

کشیدن دندان

کشیدن دندان شیری برخلاف تصور والدین هیچ نگرانی ندارد چون کشیدن دندان شیری راحت­ تر از دندان دائمی است. دندانپزشک ابتدا به وسیله آمپول یا دارو لثه را بی­ حس کرده و سپس به وسیله انبر دندان را می ­کشد. نگران نباشید! پس از مدتی دندان دائمی جای آن را خواهد گرفت.

فضا نگهدارنده­ ها

از فضانگهدار زمانی استفاده می­ شود که دندان شیری کودک شما زودتر از موعد کشیده شده و هنوز برای درآمدن دندان دائمی در جای آن زود است. با استفاده از فضانگهدار فضای دندان کشیده شده تا زمان درآمدن دندان دائمی حفظ می­ شود. این کار به این دلیل انجام می شود که دندان ­های کناری تمایل به پر کردن جای خالی دارند و به آن سمت کشیده می­ شوند. در صورتی که از فضانگهدار استفاده نشود، کودک در آینده به ارتودنسی دندان نیاز پیدا می­ کند. فضانگهدار خود انواع ثابت و متحرک دارد که به تشخیص دندانپزشک انتخاب می ­شود.

ترمیم دندان شیری کودکان با کامپوزیت

ترمیم دندان شیری به وسیله مواد کامپوزیت دندان یکی از روش ­های ترمیم دندان شیری محسوب می­ شود. دندانپزشک برای ترمیم دندان شیری کودکان قسمت­ های پوسیده را خارج کرده و سپس به وسیله کامپوزیت آن را پر می­ کند. از کامپوزیت در ترمیم دندان شکسته یا ترمیم دندان کودکان استفاده می­ شود. اما مزایا و مراقبت از دندان در این نوع روش به چه صورت است؟

مزایای ترمیم دندان شیری کودکان با کامپوزیت

از مزایای ترمیم دندان شیری با کامپوزیت می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورت آسیب رسیدن به مواد می­ توان دوباره آن را ترمیم کرد.
  • باعث افزایش مقاومت دندان شیری کودک شده و از شکستگی یا خوردگی دندان جلوگیری می­ کند.
  • عملیات ترمیم دندان با کامپوزیت تقریبا کمتر از عملیات ترمیم با مواد دیگر طول می­ کشد.
  • ظاهر دندان­ ها در این ترمیم زیبا بوده و به رنگ دندان است.

مراقبت از دندان ­های شیری بعد از ترمیم با کامپوزیت

پس از این که دندانپزشک دندان­ های شیری کودک شما را ترمیم کرد، باید فرزند شما یک سری مراقبت­ ها را انجام دهد. از جمله این مراقبت ­ها:

  1. از خوردن مواد غذایی تا یک الی دو روز خودداری کنند.
  2. به دلیل بی­ حسی لب و فک، مراقب گزیدگی باشند.
  3. تا چند ساعت بعد از ترمیم غذاهای داغ یا سرد نخورند.
  4. اگر فرزند شما در دندان خود احساس تیزی یا بلندی کرد به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشکل را برطرف کند.

مراحل پرکردن دندان شیری کودکان

پرکردن دندان شیری مراحلی دارد که تقریبا یک ساعت یا کمتر زمان می ­برد. اگر تعداد دندان ­ها برای ترمیم بیشتر باشد دندانپزشک برای خسته نشدن کودک طی چند جلسه ترمیم را انجام می ­دهد. این مراحل را در زیر توضیح داده ­ایم:

آماده­ کردن کودک

اولین قدمی که در درمان دندان کودک انجام می­ شود چه برای ترمیم و چه برای روش­ های دیگر، آماده کردن کودک است. در این مرحله دندانپزشک با صحبت با کودک او را آرام کرده و سعی می­ کند جو محیط را آرام کند. ممکن است که کودک از وسایل و مته ­های تیز دندانپزشکی بترسد. دندانپزشک در این مرحله کار ابزار را توضیح داده و کودک را آرام می ­کند.

معاینه دندانپزشکی

در این مرحله پزشک تمام دندان­ ها را معاینه می ­کند. درست است که تنها یکی از دندان­ های کودک درد می­ کند اما ممکن است دندانپزشک با بررسی بیشتر متوجه تعدادی از دندان­ های پوسیده دیگر شود. در صورتی که دندان ­های پوسیده سریعتر درمان شوند هم در هزینه ­های شما صرفه­ جویی شده و هم کودک کمتر درد می­ کشد.

بی­ حسی

بی­ حسی قدم بعدی در ترمیم دندان­ های شیری کودک است. بی­ حسی روش ­های مختلفی دارد که یکی از رایج ترین آنها استفاده از مواد بی­ حس­ کننده است. روش آمپول کمتر در کودکان استفاده می­ شود چون معمولا کودکان از آمپول می­ ترسند. البته روش بیهوشی هم وجود دارد اما تنها در موارد خاص از آن استفاده می­ شود.

برداشت پوسیدگی دندان

قدم مهم در ترمیم دندان شیری برداشتن پوسیدگی ­ها است. این مرحله را دندانپزشک به وسیله مته انجام داده و به فضای خالی­ شده شکل می­ دهد تا دندان را برای مرحله بعدی آماده کند.

پرکردن

حال به مرحله آخر درمان می­ رسیم. در این مرحله ابتدا دندانپزشک دندان را به وسیله رزین یا مواد دیگر پر کرده و با استفاده از نور، مواد را محکم و سخت می­ کند. پس از آن نوبت به صیقلی کردن و تراش ­دادن به مواد می­ رسد. در این مرحله دندانپزشک ممکن است از کودک بپرسد که احساس کوتاهی یا بلندی دارد یا خیر.

مراحل پرکردن دندان شیری کودکان دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

مراقبت ­های بعد از ترمیم دندان­ های شیری

چه دندان ­های شیری و چه دندان­ های دائمی پس از ترمیم به مراقبت نیاز دارند. ما برای شما لیستی از مراقبت­ های لازم بعد از ترمیم دندان را آورده­ ایم:

  • تا ۲ ساعت بعد از ترمیم دندان از دادن غذاهای جویدنی به کودک جلوگیری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از ترمیم دندان کودک نباید در سمتی که دندان را ترمیم کرده، غذا بجود.
  • کودک نباید تا ۲۴ ساعت ته دیگ، پاستیل، آدامس، بیسکوئیت و… بخورد.
  • در صورت داشتن درد در دندان کودک با متخصص مشورت کرده و داروهای مسکنی که پزشک تجویز می­ کند را تهیه کنید.
  • اگر کودک در دندان خود احساس بلندی کرد باید به دندانپزشک او اطلاع دهید.
  • به توصیه ­های مخصوص دندانپزشک گوش داده و به فرزندتان توصیه کنید که مسواک را ترک نکند.
  • مراقب باشید فرزندتان تا ۴ روز بعد از ترمیم دندان از خوردن پفک، نوشابه، قهوه و یا خوراکی های رنگی پرهیز کند.

آیا دندان شیری کودکان را بکشیم؟

در بازه سنی ۶ تا ۱۳ دندان­ های شیری شروع به ریختن کرده و برخی از آنها می­ ریزند. درد کشیدن دندان شیری زیاد نیست اما باید قبل از کشیدن با پزشکان متخصص مشورت کنید. کشیدن دندان معمولا توصیه نمی­ شود اما در صورتی که پزشک تشخیص کشیدن دندان را بدهد، نباید تعلل کرد و باید آن را کشید.

بسیاری از والدین و کودکان از کشیدن دندان­ های شیری یا دائمی می­ ترسند اما گاهی تنها راه درمان و قطع درد دندان کشیدن آن است. پوسیدگی شدید دندان، آبسه و عفونت ریشه، آسیب به رگ­ های خونی یا عصبی دندان، شکستی و ضربه به دندان، لق‌شدن، تنگ‌شدن جای دندان­ های دیگر و فشار آمدن به فک و… همگی از دلایلی هستند که پزشک متخصص تشخیص کشیدن دندان کودک را می­ دهد.

در کل تصمیم این که دندان شیری کشیده شود یا خیر به عهده شما نیست و پزشک وظیفه دارد تا نوع درمان را مشخص کند. اما اگر نگرانی شما زیاد بود بهتر است با دندانپزشک کودک خود مشورت کنید و از او راهنمایی بگیرید. ما ضمن درمان دندان ­های کودک شما و معاینه و چکاپ کلی دندان ­ها، به والدین و کودک نیز مشاوره می ­دهیم. پیشنهاد استفاده از فلوراید، آموزش نحوه صحیح مسواک زدن و مراقبت از دندان پس از ترمیم یا کشیدن از مواردی است که در مشاوره ­های خود به کار می­ بریم.

عوارض کشیدن دندان شیری چیست؟

از عوارض کشیدن دندان شیری می ­توان موارد زیر را نام برد:

  • بوی بد دهان و احساس بدمزگی در غذاها: با کشیدن دندان شیری کودک شما تا مدتی با خوردن غذاها طعم خوبی احساس نمی­ کند و بوی بدی از دهان خود حس می­ کند. اگر مدت این عوارض طولانی­ تر شد باید به دندانپزشک کودک مراجعه کنید.
  • درد یا سوزش در جای دندان کشیده شده: درد و سوزش بعد از کشیدن دندان عادی بوده و جای نگرانی ندارد.
  • دیدن خون بعد از کشیدن دندان: مشاهده خون پس از کشیدن دندان امری طبیعی بوده و کمی خونریزی در همه کودکان اتفاق می­ افتد.
  • احتمال تب و لرز شدید و خونریزی پی در پی: در نهایت بدترین عوارضی که ممکن است پس از کشیدن دندان اتفاق می ­افتد تب و لرز و خونریزی است. اگر خونریزی و یا تب قطع نشد به پزشک خود اطلاع دهید.

آیا قطره آهن باعث پوسیدگی دندان کودکان می ­شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر! قطره آهن نه تنها باعث پوسیدگی دندان نمی­ شود، بلکه از پوسیدگی دندان کودکان نیز جلوگیری می ­کند. اما چرا برخی تصور می ­کنند که قطره آهن باعث پوسیدگی دندان­ ها می­ شود؟ دلیل این طرز فکر اثر قطره آهن روی دندان کودکان است.

قطره آهن به محض برخورد به دندان کودکان باعث تغییر رنگ آنها می­ شود. این تغییر رنگ به شکل قهوه ­ای یا سیاه رنگ بوده و دلیل علمی دارد. دلیل این تغییر رنگ، حل شدن قطره آهن حاوی یون رنگی در بزاق دهان و رسوب بر روی فرورفتگی­ ها، خلل و فرج و شیارهای روی دندان است. با وجود این تغییر رنگ، قطره آهن برای بدن کودک ضروری بوده و باعث پوسیدگی دندان کودک شما نمی­ شود.

اما اگر می­ خواهید دندان کودک شما دچار تغییر رنگ نشود می ­توانید با استفاده از قطره چکان و یا سرنگ قطره را در حلق کودک ریخته و اگر به دندان کودک خورد به او آب دهید. همچنین می ­توانید به وسیله یک دستمال دندان­ های او را پاک کنید. یکی دیگر از روش­ ها رقیق کردن آن در آبمیوه و خوراندن با نی به کودک است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هرگز قطره آهن را با شیر رقیق نکنید زیرا جلوی جذب آهن را می­ گیرد.

برای درمان و رفع تیره شدن رنگ دندان از خمیردندان­ های سفیدکننده و جرم­گیر استفاده نکنید. برای این کار می­ توانید به مطب ما مراجعه کنید. ما با استفاده از روش­ ها و مواد مخصوص، به صورت تخصصی سیاهی دندان کودکان را از بین می­ بریم.

علت پوسیدگی دندان ­های شیری

پوسیدگی دندان شیری در کودکان یکی از شایع‌ترین بیماری ­ها در بین کودکان محسوب می­ شود. برای جلوگیری از ابتلا به بیماری­ های مختلف دندان باید از زمانی که دندان شیری رشد کرد به آنها رسیدگی کنید. یکی از عواملی که می­ تواند جلوی پوسیدگی دندان کودکان را بگیرد، آموزش آنهاست. با پوسیدگی دندان کودکان درد زیادی می­ کشند که البته با ترمیم قابل درمان است.

از دلایلی که می ­تواند باعث پوسیدگی دندان شیری کودک شود می ­توان به ماندن مواد غذایی و مایعات به جز آب در دهان برای مدت طولانی اشاره کرد. همچنین برخی والدین عادت دارند تا غذا را جویده و در دهان کودک بگذارند. این کار نه تنها باعث انتقال بزاق دهان والدین و پوسیدگی دندان شیری شده، همچنین باعث انتقال باکتری­ های بدن آنها به کودک می­ شود.

از دیگر عواملی که می­ تواند باعث پوسیدگی دندان­ های شیری کودکان شود می­ توان مصرف نوشیدنی­  های شیرین به خصوص در شب و با شیشه شیر را نام برد. البته مینای ضعیف دندان نیز یکی از عوامل موثر در ایجاد پوسیدگی است.

ترمیم دندان خراب کودکان بدون بیهوشی

یکی از سوالاتی که والدین به دنبال پاسخ آن هستند این است که دندانپزشکی کودکان بدون بیهوشی بهتر است یا با بیهوشی؟ باید بگوییم پاسخ این سوال برای هر کودک متفاوت است. اگر کودک شما دارای سلامت جسمی و روانی باشد هیچ نیازی به بیهوشی نیست. بیهوش کردن کودکان معمولا در شرایطی اتفاق می ­افتد که کودک دارای بیماری ­های روانی بوده و یا دندان او نیاز به جراحی دارد.

به هر حال معایب بیهوشی کودک کم نیست و توجه داشته باشید که پیش از رزرو وقت دندانپزشکی حتما نوع بی­ حسی یا بیهوشی را بپرسید. ما می­ دانیم که بیهوشی می­تواند چه تاثیراتی روی کودکان داشته باشد، به همین دلیل تنها در موارد خاص از روش بیهوشی کودکان استفاده می­ کنیم.

معرفی مطب معتبر برای ترمیم دندان کودکان در اصفهان

دندانپزشک کودک باید نحوه برقراری ارتباط با کودکان، طراحی دکوراسیون مطب، بالابردن صبر و انواع روش ­های درمان دندان­ های شیری کودکان را بداند. دندانپزشک کودک را نباید صرفا بر اساس نزدیک­ بودن به خود انتخاب کنید.

آینده و سلامت کودک شما به این موضوع بستگی دارد که شما چه دندانپزشک یا پزشکی را انتخاب می­کند. می­ خواهید بهترین دندانپزشکی در اصفهان را بشناسید؟ مطب دکتر کچوئی و دکتر کامران دندانپزشکی کودکان و زیبایی آماده خدمت­ رسانی به کودکان شماست. ما با سال­ها تجربه و تخصص در زمینه دندانپزشکی کودکان، به شما اعتماد می­ دهیم که دیگر نگران درد کشیدن فرزند خود نباشید.

ترمیم دندان شیری کودکان + راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان

سخن پایانی

در این مقاله از اهمیت دندان­ های شیری کودکان با شما صحبت کردیم. حالا می­ دانید که با دیر مراجعه کردن به دندانپزشک چقدر سلامت دهان و دندان کودک خود را به خطر می­ اندازید. اگر به سلامت دهان و دندان فرزند خود اهمیت می­ دهید در انتخاب دندانپزشک مناسب حساس باشید.

ما دو دندانپزشک متخصص در زمینه دندان­ های کودکان هستیم که انواع بیماری­ های دندانی کودکان را بدون ترس فرزند شما درمان می­ کنیم. شما می­ توانید به صورت غیرحضوری از ما مشاوره دریافت کنید و به صورت دوره ­ای کودک خود را برای چکاپ به مطب آورید. اگر به تمام مشاوره ­ها و راهنمایی­ های ما گوش دهید فرزند شما دیگر نیازی به دندانپزشک نخواهد داشت.


سوالات متداول ترمیم دندان شیری کودکان

دندان شیری چیست؟

دندان شیری به دندان­ هایی گفته می ­شود که از ۶ ماهگی در دهان می­ روید و تا ۲ یا ۳ سالگی ادامه دارد. این دندان­ ها معمولا از ۶ سالگی شروع به ریختن می­ کنند و جای آنها خود را به دندان­ های دائمی می­ دهند. دندان ­های دائمی ۳۲ عدد و دندان­ های شیری ۲۰ عدد هستند.

دندان شیری کودکان را بکشیم یا ترمیم کنیم؟

بیشتر والدین فکر می ­کنند وقتی دندان کودک آنها پوسیده می ­شود چون دندان کودک شیری است، باید آن را کشید. اما باید در نظر گرفت که پوسیدگی دندان چقدر عمیق است. اگر پوسیدگی سطحی باشد، دلیلی ندارد دندان کودک را بکشیم تا غذا خوردن او را مختل کنیم. در این حالت بهتر است دندان شیری ترمیم شود.

بهترین دندانپزشک کودکان در اصفهان کیست؟

تعدادی دندانپزشک کودکان در اصفهان وجود دارد، اما این شما هستید که باید در مورد آنها تحقیق کنید. برای انتخاب یک دندانپزشک مناسب برای دندان کودک خود، باید بتوانید به آن دندانپزشک اعتماد کنید. دکتر کچوئی و دکتر کامران در زمینه دندانپزشکی کودکان و زیبایی فعالیت دارند و شما می­ توانید هر سوالی داشتید با ما در میان بگذارید.

ترمیم و کشیدن دندان شیری کودکان چه زمانی لازم است؟

دندان شیری تنها در مواردی همچون آسیب دیدن دندان یا لق ­شدن، پوسیدگی زیاد و عفونت، وجود دندان نهفته، ایجاد بیماری لثه، نیاز به کشیدن برای ارتودنسی و نیوفتادن دندان شیری در طولانی مدت نیاز به کشیدن پیدا می­ کند. به جز موارد گفته شده نیازی به کشیدن دندان شیری نیست و با روش ­هایی همچون ترمیم و عصب کشی کودک شما درمان می­ شود.

منبع: https://b2n.ir/u77247

۴.۱/۵ - (۱۱ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ مقایسه دندان مصنوعی متحرک و ایمپلنت دندان هنگامی که شما تعداد زیادی از دندان های طبیعی خود را از دست داده اید و به دنبال روش جایگزین کردن آنها هستید، موضوعی ست که بسیار ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های هر یک پرداخته ایم.
ایمپلنت فوری چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری نوعی ایمپلنت دندان است که در یک جلسه انجام می شود و به ایمپلنت یک روزه نیز معروف است. اگر شرایط شما برای انجام ایمپلنت فوری دندان مناسب باشد، توصیه می شود از این روش برای ایمپلنت دندان های خود استفاده کنید.
جراحی لیفت سینوس ( Sinus Lift ) چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
جراحی لیفت سینوس چیست؟ به زبان ساده زمانی که فک شما از تراکم استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندان برخوردار نیست از جراحی لیفت سینوس استفاده می شود. لیفت سینوس در واقع عملی ست که جهت افزایش تراکم و ارتفاع استخوان فک بالا انجام می شود. جراحی لیفت سینوس در اصفهان همان پیوند استخوان است که برای فک بالا و بوسیله پودر استخوان صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.