جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیار پوش دندان (فیشور سیلانت) چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید
شیار پوش دندان یک لایه محافظ و همرنگ با دندان کودکان است که بری کاهش پوسیدگی دندان اطفال بر روی دندان های آسیای آنان گذاشته می شود. همزمان با رشد دندان های کودکان شیار ها و فروفتگی های دندان آنان مستعد پوسیدگی و آسیب است. همچنین مواد غذایی و خوراکی های چسبناک مدت زیادی به دندان ها می مانند و منجر به آسیب دندان می شوند. شیار پوش دندان های دائمی درمانی موثر است که باعث تحول در کاهش پوسیدگی ها شده و از درد و هزینه و آسیب بیشتر دندان ها جلوگیری می کند.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

شیار پوش دندان (فیشور سیلانت) چیست؟ کاربرد + معایب و مزایا
فهرست مطالب

فیشور سیلانت یا شیار پوش دندان یک لایه محافظ روی سطح دندان‌ های آسیاب است که توسط دندانپزشک کودکان در اصفهان روی دندان های اطفال قرار می گیرد. با این روش درمانی احتمال پوسیدگی‌ های دندان‌ های آسیاب به نسبت کمتر خواهد شد. بیش‌ ترین موارد استفاده از شیار پوش، در منافذ دندان‌ های عقبی است. به صورت کلی این لایه برای دسترسی باکتری‌ ها به سطوح دندان‌ هایی که تمیز کردن آن‌ ها کار دشواری است، یک مانع بزرگ محسوب می‌ شود.

 

سیلانت‌ ها پوشش محافظی هستند که می‌ توان از آن‌ ها هم برای دندان‌ های شیری کودکان و هم دندان‌ های دائمی استفاده کرد. درست است که شیاربند با سیلانت می‌ تواند مانند یک مانع برای پوسیدگی عمل کند اما تصور نکنید که پوسیدگی دندان از آن پس اجتناب ناپذیر خواهد بود.

هیچ گاه از آسیب و پوسیدگی دندان راه فراری نخواهید داشت، اما می‌ توانید از راه‌ های پیشگیرانه آن مانند همین روش درمانی فیشور سیلانت استفاده کنید تا احتمال پوسیدگی به تاخیر افتد. اگر می‌ خواهید با روش شیار پوش دندان و کاربرد و مزایا و معایب آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌ کنیم در این مطلب با ما همراه باشید.

دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دندانپزشکی دکتر راضیه کامران

دندانپزشکی کودکان چیست؟

تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات دندانی و دهانی در کودکان از سن نوزادی تا ۱۸ سالگی کاملا روشی تخصصی است. تفاوت اصلی دندانپزشکان اطفال با دندانپزشکان بزرگسال، به خاطر وجود دندان‌ های حساس کودکان است. به همین دلیل هر یک از درمان‌ ها به امنیت زیادی لازم دارند و باید از طریق دقیق‌ ترین تشخیص‌ ها برای کودکان صورت گیرد.

دندانپزشکان اطفال می‌ توانند با کودکان به خوبی ارتباط برقرار کنند تا کودکان بدون هیچ ترس و واهمه‌ ای به دندانپزشکی مراجعه کنند و در آن جا با داشتن احساس راحتی، درمان‌ های دندانپزشکی خود را انجام دهند.

فیشور سیلانت یا شیار بندی دندان چیست؟

شیار پوش دندان یک روکش بسیار نازک است که روی شیارهای عمیقی که روی سطح جونده دندان‌ های آسیاب اول و دوم وجود دارند، کشیده می‌ شوند. زمانی که سیلانت به خوبی روی این شیارهای عمیق قرار گیرد، می‌ تواند از سطوح حساس دندان در برابر اسیدی که سبب ایجاد پوسیدگی می‌ شود، محافظت کند؛ همچنین می‌ تواند به میزان قابل توجهی از آسیب دیدن و پوسیدگی دندان‌ ها هم پیشگیری نماید.

در واقع سیلانت‌ ها مانند یک درزگیر عمل می‌ کنند و شیارهای عمیق موجود در سطح جونده دندان‌ های پشتی را پر می‌ کند. این بدین دلیل است که ذرات غذا و باکتری‌ ها نتوانند در این شکاف‌ها قرار بگیرند و پوسیدگی را ایجاد کنند. در دندانپزشکی اطفال استفاده از فیشور سیلانت می‌ تواند یک روش مناسب برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ های کودکان باشد. اما این موضوع را فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی این روش جایگزین مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و رژیم غذایی سالم محسوب نخواهد شد.

کاربرد فیشور سیلانت یا شیار پوش دندان چیست؟

فیشور سیلانت یا شیار پوش دندان روشی موثر برای محافظت کردن و مراقبت‌ از دندان‌ های سالم در برابر شروع پوشیدگی در دوران خردسالی است. همان طور  که قبلا هم به آن اشاره کردیم این روش به منظور پوشاندن سطح و شیارهای عمیق دندان‌ ها است و مواد به کار رفته در این روش می‌ تواند مانعی بین مینای دندان و باکتری‌ هایی که پوسیدگی تولید می‌ کنند، ایجاد کند. فیشور سیلانت همچنین می‌ تواند یک پوشش خوب و مناسب برای نواحی خاصی از دندان ایجاد نماید که امکان دسترسی به این قسمت به واسطه مسواک وجود نخواهد داشت.

مراقبت از شیارپوش دندان

از آن جایی که سیلانت با استفاده از یک دستگاه نوری به سرعت سفت و سخت می‌ شود و همه چیز به حالت عادی بر می‌ گردد، می‌ توانید دوباره مثل قبل غذا بخورید و نوشینی بنوشید. اما بسیار مهم است که از دندان‌ خود به خوبی مراقبت کنید، مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و رژیم غذایی سالمی داشته باشد.

حالا که شیار عمیق دندان پر شده، مسواک زدن بسیار راحت‌ تر خواهد بود و به خوبی آن نواحی تمیز خواهند شد. هر ۶ ماه یک بار هم به نزد دندانپزشک خود بروید تا دندان شیار پوش شده را کاملا بررسی کند.

مزایا و معایب فیشور سلانت دندان

مزایای شیار پوش دندان

فیشور سیلانت یا شیار پوش دندان کودکان مزایای زیادی دارد که یکی از مهم‌ ترین آن‌ ها پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ های فرزند شما است. از دیگر مزایا هم می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کار تمیز کردن فیشورهای عمیق را راحت می‌ کند.
  • از پوسیدگی دندان تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌ کند.
  • روند مراحل اولیه پوسیدگی دندان را کند می‌ کند.
  • از دندان‌ های دائمی تازه در آمده در کودکان محافظت می‌ کند.
  • با استفاده از این روش درمانی، فرزند شما دیگر نیازی به پر کردن دندان‌ ها نخواهد داشت.

مزایای شیار پوش دندان دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

معایب شیار پوش دندان

  • در بعضی از موارد سیلانت‌ ها از جای خود در می‌ آیند یا دچار فرسودگی می‌ شوند؛ چرا که حین قرار دادن سیلانت‌ ها دندان‌ ها باید کاملا خشک و بدون هیچ بزاقی باشند. این کار برای کودکان که همیشه بزاق زیادی را ترشح می‌ کنند، کار دشواری است.
  • حدود ۵۰ درصد از فیشور سیلانت‌ها تا ۵ سال ماندگاری دارند.
  • اگر سیلانت به درستی روی دندان را پوشش ندهد یا بخشی از آن جدا شود، دندان احتمالا دچار پوسیدگی می‌ شود و مجبور می‌ شوید قسمت زیادی از آن را پر کنید. به صورت میانگین، شیار پوش روی دندان‌ ها باید هر ۶ ماه یکبار توسط دندانپزشک اطفال معاینه شود تا اگر قرار است بیفتد توسط دکتر جایگزین شود.

استفاده از فیشور سیلانت برای جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان موثر است؟

سیلانت‌ ها اگر در زمان مناسب و به شکل کاملا درست و بی‌ عیب و نقص روی دندان قرار گیرند، از پوسیدگی دندان‌ ها حتما جلوگیری می‌ کند. بعضی از تحقیقات نشان داده که سیلانت‌ های مبتنی بر رزین که روی سطح جونده دندان‌ های آسیای دائمی قرار داده شده، در مقایسه با موارد فاقد سیلانت، سبب کاهش پوسیدگی شده است؛ همچنین کودکانی که دندان آن‌ ها بدون سیلانت بوده، در مقایسه با کودکانی که فیشور سیلانت کرده‌اند، تقریبا سه برابر بیشتر دچار پوسیدگی دندان شده‌ اند.

چه دندان هایی باید پوشش فیشور سیلانت را دریافت کنند؟

دندان‌ هایی باید فیشور سیلانت را دریافت کنند که سطح جونده عمیقی دارند و موارد زیر را دارا باشد:

  • سطح رویی دندان به اندازه کافی بزرگ باشد.
  • دندان‌ ها دارای شیارها، حفره‌های عمیق یا الگوهای نامنظم برای نگهداشتن بهتر سیلانت باشند.
  • دندان کاملا تمیز و دارای شرایط مناسب باشد.

در این روش دندان باید کاملا خشک شده باشد و با بزاق دهان هنگام کار گذاشتن سیلانت تماسی نداشته باشد. تمام این شرایط برای باقی ماندن سیلانت در محل درمان شده لازم و ضروری است. اگر دندانی بعد از گذشت چند ماه سیلانت آن از بین برود، احتمالا این شرایط به دلیل استفاده از تکنیک نادرست دندانپزشک بوده است.

بهترین زمان برای انجام فیشور سیلانت دندان چه سنی است؟

عموما کودکان باید از فیشور سیلانت یا شیار پوش دندان برای دندان‌ های آسیابی و پیش آسیابی به محض شروع شدن فرایند رویش دندان‌ های دائمی از روش شیار پوش استفاده کنند. بدین ترتیب فیشور سیلانت می‌ تواند از دندان در برابر پوسیدگی در سنینی بین الی ۶ الی ۱۴ سالگی که بیشترین احتمال پوسیدگی دندان در این زمان وجود دارد، جلوگیری کند.

در بعضی از موارد هم سیلانت‌ های دندان می‌ توانند روی دندان‌های شیری هم مناسب عمل کنند. البته این روش به طور خاص برای دندان‌هایی بیشتر کاربرد دارد که فرورفتگی و شیار عمیق دارند. به این علت که دندان‌های شیری نقش تعیین کننده‌ای در حفظ فضا مناسب برای رشد دندان‌ ها دائمی خواهند داشت؛ بنابراین بسیار مهم است که از سلامت این دندان‎ ها به خوبی مراقبت شود تا فرد با از دست دادن زودتر از موعد دندان‌ های خود روبرو نشود.

اما در حالت کلی بهترین زمان برای شیار بندی دندان کودکان برای دندان شماره ۶ از سن ۶ تا ۸ سالگی و برای دندان شماره ۷ از سن ۱۱ تا ۱۳ سالگی و برای دندان‌ های آسیای شیری ۳ الی چهار سالگی خواهد بود.

دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دندانپزشکی دکتر راضیه کامران

آیا برداشتن پوشش فیشور سیلانت دندان امکان پذیر است؟

عموما با یک روش بسیار سریع و آسان با استفاده از دستگاه لیزر یا فرز دندانپزشکی می‌ توان فیشور سیلانت را با دقت کامل درآورد. به این شکل ساختار دندان کاملا سالم و دست نخورده باقی خواهد ماند. در صورت تمایل هم می‌ توانید دوباره روی آن را سیلانت بپوشایند.

دلایل برداشتن پوشش سیلانت

  • برای ترمیم ترک خوردگی یا آسیب دیدگی سیلانتی که روی دندان قرار دارد.
  • برای از بین بردن سیلانت‌ هایی که به شکل نادرستی روی دندان قرار گرفتند.
  • برای این که پوسیدگی باقی مانده زیر سیلانت را ترمیم کنند.

آیا فیشور سیلانت یا شیارپوش برای بزرگسالان مناسب است؟

بله. البته این کار برای بزرگسالان کمتر انجام می‌شود اما در برخی از موارد افراد بزرگسال که دندان‌ آن‌ ها سوراخ شده یا شکاف زیادی برداشته و دندان‌ هایشان را پر نکرده‌ اند و در خطر پوسیدگی شدید دندان هستند، می‌ توانند از شیار پوش استفاده کنند.

آیا استفاده از فیشور سیلانت یا شیار پوش دندان عوارض و خطر دارد؟

یکی از خطرات سیلانت‌ ها این است که بخشی از سیلانت جدا شده و بخشی هم هنوز به دندان چسبیده باشد که در این صورت سیلانت به خوبی کل دندان را پوشش نمی‌ دهد. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، دندان مورد نظر دچار پوسیدگی خواهد شد. زمانی که پوسیدگی تشخیص داده می‌ شود، باید قسمت زیادی از آن پر شود. با گرفتن عکس رادیولوژی می‌ توان بیشتر متوجه این مسئله شد و در زمان مناسبی این کار را انجام داد.

چگونه فیشور سیلانت یا شیارپوش روی دندان قرار می‌ گیرد؟

پوشاندن و صاف کردن شیارها و حفره‌ های دندان، درمانی بسیار سریع و کاملا بدون درد است که معمولا برای هر یک از دندان‌ ها تنها دقایقی زمان می‌ برد تا انجام شود. این درمان بسیار ساده‌ تر از پر کردن دندان‌ ها است و هیچ‌ نیازی به بی حسی موضوعی ندارد؛ چرا که اصلا قرار نیست دندان تراشیده شود یا به لثه فشار آورده شود.

مراحل شیار پوش دندان یا فیشور سیلانت به صورت زیر است:

  • دندان باید کاملا تمیز و خشک باشد.
  • سطح دندان برای چسبیدن به مواد شیار پوش باید کاملا آماده شود.
  • محلول شیار پوش روی دندان گذاشته خواهد شد تا جریان یابد و همه شیار و سطوح عمیق را کاملا بپوشاند.
  • با تاباندن یک نور قوی، مواد به سرعت سخت می‌شود و به دندان می‌ چسبد.
  • وضعیت تماس دندان با دندان مقابل کاملا بررسی می‌ شود و اگر مواد اضافی داشته باشد، دندانپزشک آن را بر می‌ دارد و دندان را پولیش(پالیش) می‌ دهد.

مراحل شیار پوش دندان یا فیشور سیلانت دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

آیا استفاده از فلوراید تراپی دندان را می توان جایگزین فیشور سیلانت کرد؟

فلوراید تراپی حتما باید توسط دندانپزشک روی دندان‌ ها ایجاد شود. اما در کل فلوراید تراپی بیشتر در کودکانی که در معرض خطر بالای حفره هستند، انجام می‌ شود که باید سه الی چهار بار در سال این روش درمانی را انجام دهند. در ضمن فلورایدتراپی تا یک زمان خاصی در صورت تکرار هر چند ماه به محافظت دندان‌ ها کمک خواهد کرد و تاثیر عمیقی ندارد.

اما فیشور سیلانت می‌ تواند تا حداکثر ۵ سال روی دندان باقی بماند بدون این که نیاز به تکرار داشته باشد و تنها شما برای چکاپ باید نزد دندانپزشک خود بروید.

آیا می توان شیار پوش یا فیشور سیلانت دندان را روی دندان پوسیده اجرا کرد؟

فیشور سیلانت را می‌توان تنها در زمانی که دندان در مراحل آغازین پوسیدگی است استفاده کرد تا از تخریب هر چه بیشتر دندان جلوگیری به عمل آید. البته می‌ توان روی دندان‌ های پوسیده هم این کار را انجام داد اما احتمالا دوام آن کمتر خواهد بود.

ماندگاری فیشور سیلانت دندان یا شیار بندی چقدر است؟

معمولا فیشور سیلانت‌ ها برای سال‌ ها ماندگاری دارند و اثر خود را حفظ می‌ کنند. اما با وجود این ماندگاری بالا دندانپزشک باید مرتبا دندان شما را چک کند تا اگر ماده از بین رفته، سریعا آن را جایگزین یا اضافه کند.

برخی از افراد تصور می‌ کنند زمانی که این کار را انجام دادند، دیگر نیازی به زدن مسواک و کشیدن نخ دندان ندارند. در صورتی که این تصور بسیار غلط است و شما باید حداقل یک بار در طول شبانه روز مسواک بزنید تا ماندگاری سیلانت‌ ها هم بالا رود و دندان‌ های شما بهتر باقی بمانند.

هزینه و قیمت فیشور سیلانت دندان چقدر است؟

هزینه فیشور سیلانت دندان نسبت به ترمیم دندان شیری و عصب‌کشی دندان کودکان و بزرگسالان کمتر و معقول‌ تر است. همچنین همان طور که قبلا اشاره کردیم این روش می‌ تواند با جلوگیری از پوسیدگی دندان‌، از سایر روش‌ های درمانی هم پیشگیری کند.

برای قیمت این کار نمی‌ توان مبلغ دقیق را به شما ارائه داد؛ چرا که عوامل زیادی در آن تاثیر گذار خواهد بود. اما برای اطلاع یافتن از هزینه شیار پوش دندان یا فیشور سیلانت بهتر است به دندانپزشکی مراجعه کنید تا وضعیت دندان کودک و یا خودتان کاملا بررسی شود. متخصص هم می‌ تواند در این صورت هزینه نهایی را به شما اعلام کند.

بهترین دندانپزشک کودکان برای فیشور سیلانت در اصفهان کیست؟

بهترین دندانپزشک در اصفهان برای فیشور سیلانت یا شیار پوش در استان اصفهان دندانپزشک مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران هستند. این متخصصان اطفال می‌ توانند با نهایت دقت و حوصله عمل فیشور سیلانت را روی دندان‌ های فرزندتان انجام دهند. روش درمانی شیار پوش نیاز به دقت بسیار زیادی دارد، چرا که حتما باید دندان کاملا خشک باشد. از آن جایی که کودکان بزاق زیادی نسبت به بزرگسالان ترشح می‌ کنند، شیار پوش کردن دندان کار دشواری خواهد بود.

بنابراین دندانپزشک کودکان باید بسیار ماهر و کاربلد باشد تا بتواند فیشور سیلانت را بدون هیچ نقصی انجام دهد. اگر این کار به درستی صورت گیرد، روکش فیشور سیلانت می‌ تواند تا سال‌ ها روی دندان کودک دوام داشته باشد و دچار پریدگی نشود. به همین دلیل ما توصیه می‌ کنیم این کار را حتما نزد متخصصانی که معرفی می‌ کنیم، انجام دهید.

دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران-بهترین-دندانپزشکی-اصفهان

 

سخن پایانی فیشور سیلانت در اصفهان

فیشور سیلانت یا شیار پوش دندان روشی درمانی در دندانپزشکی است که از پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و از آن‌ ها تا مدت‌ ها محافظت می‌ کند. این روش هم در دندان‌ های شیری خردسالان و هم در دندان‌ های دائمی کودکان و نوجوانان انجام می‌گیرد. البته لازم به ذکر است لزومی ندارد حتما همه کودکان این کار را انجام دهند.

اکثریت افراد می‌ توانند با مسواک زدن منظم دندان، نخ دندان کشیدن مرتب و رعایت رژیم غذایی سالم از دندان‌ های خود در مقابل پوسیدگی محافظت کنند. این روش بیشتر برای افرادی توصیه می‌ شود که شیار سطح دندان‌ های آن‌ ها بسیار عمیق است و مسواک زدن و تمیز کردن آن کاری دشوار است. چنان چه قصد دارید عمل فیشور سیلانت را روی دندان فرزندتان انجام دهید، حتما به این نکته توجه کنید که نزد دندانپزشک متخصص اطفال باتجربه و ماهر بروید.


سوالات متداول فیشور سیلانت یا شیار پوش دندان

فیشور سیلانت چقدر دوام دارد؟

دوام فیشور سیلانت بستگی به دقت و نحوه کار دندانپزشک و همچنین مراقبت‌ های بعد از آن دارد. هر چه این کار با دقت بیشتری انجام شود، دیرتر دچار پریدگی خواهد شد.

آیا باز هم بعد از این درمان نیازی به مسواک زدن هست؟

صد در صد. شما هر روش درمانی اعم از فلوراید تراپی، روکش، فیشور سیلانت و .. . روی دندان‌ ها انجام دهید، در هر شرایطی باید مسواک خود را به صورت منظم یا حداقل یک بار در شبانه روز بزنید. همچنین بهتر از نخ دندان کشیدن و دهان شویه هم غافل نشوید.

چه زمانی فیشور سیلانت باید انجام گیرد؟

بهترین زمان برای برای شیار بندی دندان کودکان برای دندان شماره ۶ از سن ۶ تا ۸ سالگی و برای دندان شماره ۷ از سن ۱۱ تا ۱۳ سالگی و برای دندان‌ های آسیای شیری ۳ الی چهار سالگی خواهد بود

چه دندان‌هایی فیشور سیلانت می شوند؟

فیشور سیلانت بیشتر برای دندان‌ هایی صورت می‌ گیرد که شیارهای عمیقی روی سطح دندان دارند. این شیارهای عمیق باعث می‌ شوند تا مسواک به خوبی در آن نفوذ نکند و سبب پوسیدگی شوند؛ بنابراین اگر دندان‌ هایی دارید که شیار عمیقی دارد این روش بسیار مناسب خواهد بود. همچنین زمانی که دندانی شروع به پوسیدگی می‌ کند و در مراحل اولیه است، روش فیشور سیلانت بسیار مناسب است و می‌ تواند از پوسیدگی بیشتر جلوگیری کند.

منبع: https://b2n.ir/m64001

۴.۷/۵ - (۱۲ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ مقایسه دندان مصنوعی متحرک و ایمپلنت دندان هنگامی که شما تعداد زیادی از دندان های طبیعی خود را از دست داده اید و به دنبال روش جایگزین کردن آنها هستید، موضوعی ست که بسیار ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های هر یک پرداخته ایم.
ایمپلنت فوری چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری نوعی ایمپلنت دندان است که در یک جلسه انجام می شود و به ایمپلنت یک روزه نیز معروف است. اگر شرایط شما برای انجام ایمپلنت فوری دندان مناسب باشد، توصیه می شود از این روش برای ایمپلنت دندان های خود استفاده کنید.
جراحی لیفت سینوس ( Sinus Lift ) چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
جراحی لیفت سینوس چیست؟ به زبان ساده زمانی که فک شما از تراکم استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندان برخوردار نیست از جراحی لیفت سینوس استفاده می شود. لیفت سینوس در واقع عملی ست که جهت افزایش تراکم و ارتفاع استخوان فک بالا انجام می شود. جراحی لیفت سینوس در اصفهان همان پیوند استخوان است که برای فک بالا و بوسیله پودر استخوان صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.