جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراقبت های بعد از دندانپزشکی کودکان

آنچه در این مقاله می‌خوانید
مراقبت بعد از دندانپزشکی کودکان عبارت است از تمامی مراقبت هایی که بعد از عصب کشی دندان کودک، کشیدن دندان، پر کردن دندان و... انجام می شود. انجام این مراقبت ها یکی از مواردی ست که نه نها باعث کاهش عوارض درمان های دندانپزشکی می شود بلکه به تاثیرگذاری هرچه بیشتر درمان نیز کمک می کند.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

مراقبت های بعد از دندانپزشکی کودکان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
فهرست مطالب

مراقبت های بعد از دندانپزشکی کودکان چه اهمیتی دارد؟ لبخند زیبا و سالم برای کودکان نه تنها از نظر زیبایی، بلکه برای سلامتی عمومی آنها نیز حائز اهمیت است. دندانپزشکی کودکان اصفهان نقشی کلیدی در حفظ سلامت دهان و دندان آنها ایفا می‌کند، اما مراقبت های بعد از درمان نیز به همان اندازه مهم هستند. در این مقاله، راهنمای جامعی برای مراقبت بعد از دندانپزشکی کودکان ارائه می‌دهیم تا والدین بتوانند به بهترین نحو از سلامت دهان و دندان فرزندان خود محافظت کنند.

دندانپزشکی کودکان چیست؟

دندانپزشکی کودکان شاخه ای از دندانپزشکی است که به طور خاص بر سلامت دهان و دندان کودکان از بدو تولد تا نوجوانی تمرکز دارد. دندانپزشکان متخصص کودکان آموزش‌های تخصصی و اضافی در زمینه رشد و نمو دهان و دندان کودکان، رفتارشناسی کودکان و تکنیک‌های خاص درمان دندانپزشکی کودکان دریافت می‌کنند.

خدمات دندانپزشکی کودکان اصفهان شامل موارد زیر می‌شود:

  • معاینات دوره ای،
  • جرمگیری و فلوراید تراپی،
  • پر کردن دندان،
  • عصب‌کشی،
  • کشیدن دندان،
  • ارتودنسی،
  • جراحی دهان.

اهمیت مراقبت های بعد از دندانپزشکی کودکان

مراقبت بعد از دندانپزشکی کودکان به همان اندازه درمان های دندانپزشکی حائز اهمیت است. با مراقبت‌های مناسب بعد از درمان، می‌توان به بهبودی سریع تر کودک، کاهش درد و ناراحتی و جلوگیری از عوارض احتمالی کمک کرد.

مراقبت های بعد از دندانپزشکی کودکان

مراقبت های بعد از کشیدن دندان کودک

یکی از موارد مهم مراقبت بعد از دندانپزشکی کودکان، مراقبت هایی ست که باید بعد از کشیدن دندان کودک انجام شود. کشیدن دندان یکی از رایج‌ترین درمان های دندانپزشکی در کودکان است. بعد از کشیدن دندان، مراقبت‌های زیر برای کودک شما ضروری است:

  1. کنترل خونریزی: پس از کشیدن دندان، گاز استریل را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی محل زخم نگه دارید. اگر خونریزی ادامه داشت، از یک گاز استریل جدید استفاده کنید.
  2. کاهش تورم: برای کاهش تورم، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. یک کیسه یخ را در حوله بپیچید و به مدت ۲۰ دقیقه روی گونه کودک خود قرار دهید.
  3. رعایت تغذیه: در روز اول پس از کشیدن دندان، از دادن غذاهای سفت و جویدنی به کودک خود خودداری کنید. غذاهای نرم و مایعات خنک مانند سوپ، پوره سیب‌زمینی، ماست و میلک‌شیک مناسب هستند.
  4. کنترل فعالیت ها: از کودک خود بخواهید تا از فعالیت‌های شدید و پرهیجان خودداری کند.
  5. نحوه مسواک زدن: از کودک خود بخواهید تا روز بعد از کشیدن دندان، از مسواک زدن در محل زخم خودداری کند.

مراقبت های بعد از پرکردن دندان کودک

یکی دیگر از موارد مراقبت بعد از دندانپزشکی کودکان، مراقبت هایی ست که بعد از پر کردن دندان کودک باید صورت گیرد. پر کردن دندان که یکی دیگر از درمان های دندانپزشکی در کودکان است، برای ترمیم دندان های پوسیده و جلوگیری از پوسیدگی بیشتر انجام می شود. مراقبت های بعد از پر کردن دندان کودک به همان اندازه خود درمان حائز اهمیت است و می تواند به بهبودی سریع تر کودک، کاهش درد و ناراحتی و جلوگیری از عوارض احتمالی کمک کند.

در اینجا به برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از پر کردن دندان کودک اشاره می کنیم:

۱) کنترل درد:

پس از پر کردن دندان، ممکن است کودک شما تا چند ساعت درد را تجربه کند. برای تسکین درد می توانید از مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید. توجه: به دوز توصیه شده توسط دندانپزشک توجه کنید و از مصرف بیش از حد مسکن ها خودداری کنید.

۲) کاهش حساسیت دندان:

ممکن است دندان پر شده ی کودک شما به سرما و گرما حساس باشد. برای کاهش حساسیت دندان می توانید از خمیر دندان های ضد حساسیت استفاده کنید.

۳) جویدن:

تا ۲۴ ساعت پس از پر کردن دندان، از جویدن غذا با دندان پر شده خودداری کنید. غذاهای نرم و مایعات خنک مانند سوپ، پوره سیب زمینی، ماست و میلک شیک مناسب هستند.

۴) مسواک زدن:

از کودک خود بخواهید تا دو بار در روز، صبح و شب، با مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید دندان های خود را مسواک بزند. از مسواک زدن دندان پر شده تا ۲۴ ساعت پس از درمان خودداری کنید.

۵) نخ دندان:

از کودک خود بخواهید تا یک بار در روز از نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان های خود استفاده کند.

۶) مراجعه به دندانپزشک:

طبق دستور دندانپزشک، برای معاینات دوره ای مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از عصب کشی دندان کودک

عصب کشی دندان یک روش درمانی برای دندان های عفونی یا آسیب دیده است که در آن عصب و ریشه دندان برداشته می شود. این روش درمانی می تواند برای کودکان نیز انجام شود و در بسیاری از موارد می تواند دندان آسیب دیده را نجات دهد. مراقبت های بعد از عصب کشی دندان کودک به همان اندازه ی خود درمان حائز اهمیت است و می تواند به بهبودی سریع تر کودک، کاهش درد و ناراحتی و جلوگیری از عوارض احتمالی کمک کند.

در اینجا به برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از عصب کشی دندان کودک اشاره می کنیم:

۱)  کنترل درد:

• مصرف داروهای تجویزی: دندانپزشک ممکن است داروهای مسکن بدون نسخه یا تجویزی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن را برای تسکین درد کودک شما تجویز کند. حتماً دستورالعمل های مربوط به دوز و زمان مصرف داروها را به دقت دنبال کنید.
• کمپرس سرد: استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم و درد کمک کند. یک حوله تمیز را با آب سرد خیس کنید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی گونه کودک در محل عصب کشی قرار دهید.

۲) رعایت رژیم غذایی:

• مصرف غذاهای نرم: تا زمانی که بی حسی دندان از بین نرفته است، از دادن غذاهای سفت و جویدنی به کودک خودداری کنید. غذاهای نرم مانند سوپ، پوره سیب زمینی، ماست و میوه های نرم را برای کودک خود انتخاب کنید.
• غذاهای گرم و سرد: از دادن غذاها و نوشیدنی های خیلی گرم یا خیلی سرد به کودک خودداری کنید. این می تواند باعث تحریک دندان عصب کشی شده و درد را افزایش دهد.

۳) رعایت بهداشت دهان و دندان:

• مسواک زدن: کودک شما باید دو بار در روز با مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزند. از مسواک زدن مستقیم روی دندان عصب کشی شده خودداری کنید.
• نخ دندان: به کودک خود کمک کنید تا روزانه نخ دندان بکشد. از نخ دندان بدون موم استفاده کنید و مراقب باشید که به لثه های کودک آسیب نرسد.

۴) سایر مراقبت ها:

• فعالیت های کودک: از کودک خود بخواهید تا از فعالیت های شدید که ممکن است به دندان عصب کشی شده آسیب برساند، خودداری کند.
• مراجعه به دندانپزشک: طبق دستور دندانپزشک برای معاینه های بعدی مراجعه کنید. این معاینات برای اطمینان از بهبودی مناسب دندان و بررسی نیاز به ترمیم یا روکش دندان ضروری است.
.

مراقبت های بعد از بی حسی موضعی و یا بیهوشی

مراقبت های بعد از بی حسی موضعی و یا بیهوشی به نوع و محل تزریق بی حسی، نوع بیهوشی، سن و وضعیت سلامتی بیمار بستگی دارد. با این حال، برخی از مراقبت های کلی وجود دارد که باید بعد از هر نوع بی حسی یا بیهوشی انجام شود. در اینجا به برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از بی حسی موضعی و یا بیهوشی کودکان اشاره می کنیم:

۱) استراحت کافی:

• بعد از بی حسی یا بیهوشی، کودک به استراحت کافی نیاز دارد.
• به طور کلی، توجه کنید کودک باید تا ۲۴ ساعت بعد از بیهوشی کامل و ۱۲ ساعت بعد از بی حسی موضعی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کند.

۲) مصرف مایعات:

• بعد از بی حسی یا بیهوشی، ممکن است کودک احساس تهوع یا استفراغ داشته باشد. برای جلوگیری از کم آبی بدن، به کودک مایعات کافی بدهید.

۳) غذا:

• بعد از بی حسی موضعی، کودک می تواند غذاهای مجاز که پزشک مشخص کرده است را بخورد.
• بعد از بیهوشی کامل، ممکن است کودک چند ساعت بعد هوشیاری کامل خود را به دست آورد که پس از آن می تواند غذاهای نرم و تا حد امکان آبکی مصرف کند.

۴) کنترل درد:

• بعد از تمام شدن اثر بی حسی و یا به هوش آمدن کودک به احتمال زیاد در ناحیه جراحی شده درد خواهد داشت. برای تسکین درد می توانید از مسکن های مجاز برای کودکان استفاده کنید.

۵) کنترل عوارض جانبی:

• ممکن است کودک پس از بی حسی یا بیهوشی عوارض جانبی دیگری از خود نشان دهد. در این صورت با حفظ خونسردی به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از فلورایدتراپی کودکان

فلورایدتراپی یک روش پیشگیرانه برای محافظت از دندان ها در برابر پوسیدگی است. این روش شامل استفاده از ژل، فوم یا وارنیش حاوی فلوراید بر روی دندان ها است. فلوراید با مینای دندان ترکیب می شود و آن را قوی تر می کند و در برابر اسیدها مقاوم تر می سازد. مراقبت های بعد از فلورایدتراپی کودکان به منظور حفظ اثربخشی درمان و جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی حائز اهمیت است.

در اینجا به برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از فلورایدتراپی کودکان اشاره می کنیم:

  1. عدم شستشوی دهان: بعد از فلورایدتراپی، کودک شما باید تا ۳۰ دقیقه دهان خود را با آب یا دهانشویه شستشو ندهد. این امر به فلوراید فرصت می دهد تا به طور کامل جذب دندان ها شود.
  2. عدم مصرف غذا و نوشیدنی: بعد از فلورایدتراپی، کودک شما باید تا ۳۰ دقیقه از خوردن و نوشیدن خودداری کند. این امر به فلوراید فرصت می دهد تا به طور کامل جذب دندان ها شود.
  3. مسواک زدن: بعد از ۳۰ دقیقه، کودک شما باید دندان های خود را با مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزند.
  4. نخ دندان: از کودک خود بخواهید تا یک بار در روز از نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان های خود استفاده کند.

مراقبت های بعد از فضا نگهدارنده ها

یکی از موارد چالش برانگیز مراقبت بعد از دندانپزشکی کودکان، مراقبت هایی ست که باید بعد از نصب فضانگهدارنده ها در دهان کودک صورت گیرد. بطور کلی باید گفت فضا نگهدارنده ها وسایلی هستند که در دهان کودکان برای حفظ فضای خالی دندان های شیری افتاده تا زمان رویش دندان های دائمی جایگزین استفاده می شوند. انواع مختلفی از فضا نگهدارنده ها وجود دارد که هر کدام نیاز به مراقبت های خاص خود دارند. در اینجا به برخی از مهم ترین مراقبت های کلی بعد از فضا نگهدارنده ها اشاره می کنیم:

۱) رعایت نظافت:

• تمیز نگه داشتن فضا نگهدارنده و دندان ها بسیار مهم است.
• کودک شما باید دو بار در روز، صبح و شب، با مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید دندان ها و فضا نگهدارنده را مسواک بزند.
• می توانید از نخ دندان مخصوص برای تمیز کردن بین دندان ها و زیر فضا نگهدارنده استفاده کنید.

۲) مواد خوراکی مجاز:

• از کودک خود بخواهید تا از خوردن غذاهای سفت و چسبنده که می تواند به فضا نگهدارنده آسیب برساند، خودداری کند.
• غذاهای نرم و مایعات خنک مانند سوپ، پوره سیب زمینی، ماست و میلک شیک مناسب هستند.

۳) معاینات دوره ای:

• طبق دستور دندانپزشک، برای معاینات دوره ای مراجعه کنید.
• در این معاینات، دندانپزشک وضعیت فضا نگهدارنده را بررسی می کند و در صورت نیاز آن را تنظیم می کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، در اینجا به چند نکته ی دیگر در مورد مراقبت های بعد از فضا نگهدارنده ها اشاره می کنیم:

• از کودک خود بخواهید تا از دستکاری فضا نگهدارنده خودداری کند.
• از کودک خود بخواهید تا از بازی با اشیاء سخت که می تواند به فضا نگهدارنده آسیب برساند، خودداری کند.

در اینجا به برخی از مراقبت های خاص برای انواع مختلف فضا نگهدارنده ها اشاره می کنیم:

  • فضا نگهدارنده های ثابت:

۱) این نوع فضا نگهدارنده ها به دندان ها چسبیده می شوند و قابل جدا شدن نیستند.

۲) برای تمیز کردن این نوع فضا نگهدارنده ها، باید از مسواک های مخصوص و نخ دندان های مخصوص استفاده کنید.

  • فضا نگهدارنده های متحرک:

۱) این نوع فضا نگهدارنده ها را می توان از دهان خارج کرد.

۲) بعد از هر بار غذا خوردن، باید فضا نگهدارنده متحرک را تمیز کنید و در آب خنک نگهداری کنید.

مراقبت های بعد از ارتودنسی

ارتودنسی یکی از انواع درمان های دندانپزشکی در حوزه دندانپزشکی کودکان می باشد و روشی برای اصلاح ناهنجاری های دندانی و فکی است که با استفاده از براکت ها، سیم ها و سایر ابزارها انجام می شود. ارتودنسی لبخندی زیبا و سالم را برای کودک شما به ارمغان می آورد، اما نیاز به مراقبت های خاص بعد از درمان دارد. مراقبت های بعد از ارتودنسی دندان کودک عبارت است از:

  1. رعایت بهداشت دهان و دندان: مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه بسیار مهم است.
  2. استفاده از مسواک مخصوص ارتودنسی: مسواک های مخصوص ارتودنسی دارای برس های V شکل هستند که به شما کمک می کنند تا به طور موثرتر زیر براکت ها و سیم ها را تمیز کنید.
  3. استفاده از نخ دندان مخصوص ارتودنسی: نخ دندان های مخصوص ارتودنسی دارای نوک سفت و نخ ضخیم هستند که به شما کمک می کنند تا به طور موثرتر بین دندان ها و زیر براکت ها را تمیز کنید.
  4. استفاده از دهانشویه: دهانشویه های فلورایددار می توانند به جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه کمک کنند.
  5. مراجعه منظم به دندانپزشک: مراجعه منظم به دندانپزشک برای بررسی وضعیت ارتودنسی و تنظیم براکت ها و سیم ها ضروری است.

کنترل تورم بعد از دندانپزشکی کودکان

تورم بعد از درمان های دندانپزشکی کودکان، مانند پر کردن، عصب کشی و کشیدن دندان، امری طبیعی و رایج است. این تورم معمولاً در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول به اوج خود می رسد و سپس به تدریج کاهش می یابد. در اینجا به چند روش برای کنترل تورم بعد از دندانپزشکی کودکان اشاره می کنیم:

۱) استفاده از کمپرس سرد:

• استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم و درد کمک کند.
• یک کیسه یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی گونه یا لب کودک در محل تورم قرار دهید.
• این کار را می توانید هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار تکرار کنید.

۲) مصرف داروهای ضد درد:

• می توانید از داروهای ضد درد بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن برای تسکین درد و تورم استفاده کنید.
• به دوز توصیه شده توسط دندانپزشک توجه کنید و از مصرف بیش از حد داروها خودداری کنید.

۳) مصرف غذاهای نرم:

• به کودک خود غذاهای نرم و خنک مانند سوپ، پوره سیب زمینی، ماست و میلک شیک بدهید.
• از دادن غذاهای سفت، جویدنی و گرم به کودک خود خودداری کنید.

۴) مصرف مایعات:

• به کودک خود مایعات کافی بدهید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید.
• آب، آبمیوه و شیر انتخاب های مناسبی هستند.

۵) استراحت:

• به کودک خود اجازه دهید تا به اندازه کافی استراحت کند و از انجام فعالیت های سنگین و پربرخورد خودداری کند.

۶) بالا نگه داشتن سر:

• هنگام خواب، سر کودک را با استفاده از یک بالش اضافی کمی بالاتر از بدن نگه دارید. این کار می تواند به کاهش تورم کمک کند.

در صورت بروز علائم غیرمعمول، مانند تب، تورم شدید یا درد شدید، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان در اصفهان

کلینیک دندانپزشکی کودکان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران به عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان در اصفهان می باشد. این کلینیک با سابقه درخشان و کادر مجرب و متخصص، خدمات دندانپزشکی را به کودکان ارائه می دهد.

برخی از مزایای کلینیک دندانپزشکی کودکان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران:

  • متخصصان مجرب و کارآزموده: این کلینیک دارای دندانپزشکانی متخصص و مجرب در زمینه دندانپزشکی کودکان است که با صبر و حوصله با کودکان رفتار می کنند و آنها را در طول درمان آرام می کنند.
  • محیط مناسب و شاد: محیط این کلینیک مخصوص کودکان طراحی شده است و با رنگ های شاد و اسباب بازی های جذاب، فضایی دلنشین و آرامش بخش را برای کودکان فراهم می کند.
  • تجهیزات مدرن و پیشرفته: این کلینیک مجهز به جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا در زمینه دندانپزشکی کودکان است.
  • خدمات متنوع: این کلینیک خدمات متنوعی در زمینه دندانپزشکی کودکان ارائه می دهد، از جمله: معاینه و جرمگیری، پر کردن و عصب کشی، کشیدن دندان، ارتودنسی، فضا نگهدارنده و… .

مراقبت های بعد از دندانپزشکی کودکان

سخن پایانی مراقبت بعد از دندانپزشکی کودکان

همانطور که در این مقاله اشاره شد، مراقبت های بعد از هر گونه درمان دندانپزشکی، چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان، از اهمیت بالایی برخوردار است. رعایت این مراقبت ها می تواند به تسریع روند بهبودی، کاهش عوارض جانبی و افزایش اثربخشی درمان کمک کند. در اینجا به چند نمونه از عواقب عدم رعایت مراقبت های بعد از درمان های دندانپزشکی اشاره می کنیم:

  • عدم شستشوی دهان بعد از فلورایدتراپی: این امر می تواند منجر به ایجاد لکه های سفید روی دندان ها شود.
  • مصرف غذاهای سفت و چسبنده بعد از فضا نگهدارنده ها: این امر می تواند به فضا نگهدارنده آسیب برساند و آن را از جای خود خارج کند.
  • عدم استفاده از کمپرس سرد بعد از ارتودنسی: این امر می تواند منجر به افزایش تورم و درد شود.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.