جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لمینت سرامیکی دندان بدون تراش چیست؟ (معایب + مزایا + روش نصب)

آنچه در این مقاله می‌خوانید
لمینت سرامیکی دندان بدون تراش، یکی از انواع لمینت دندان است که در آن دندان پزشک بدون تغییر در ساختار مینای دندان‌ ها، آن را به مینای دندان می‌ چسباند و به راحتی بر روی دندان نصب می شود. این روش درمانی هیچ گونه دردی ندارد و بنابراین بدون نیاز به بی‌ حسی انجام می‌ شود. در این مقاله با بیان معایب و مزایای این لیمنت ها، روش نصب آن را نیز برای شما ارائه خواهیم داد.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

لمینت سرامیکی دندان بدون تراش چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچویی و دکتز کامران
فهرست مطالب

لمینت سرامیکی دندان بدون تراش چیست؟ لمینت های دندانی لایه های نازکی هستند که برای پوشاندن سطح جلوی دندان استفاده می شوند. بیشتر لمینت های دندان از پرسلن همرنگ دندان ساخته می شوند. درمان لمینت دندان یک راه حل محبوب دندانپزشکی زیبایی است که می تواند با بازگرداندن لبخند به شما اعتماد به نفس بدهد.

لمینت های سرامیکی به طور گسترده ای برای اصلاح رنگ، ظاهر و بدشکلی های جزئی دندان های جلو بدون برداشتن بیشتر دندان استفاده می شوند. مهم است که به خاطر داشته باشید که هدف نهایی هر درمان دندانی بازیابی سلامت و عملکرد و همچنین زیبایی با استفاده از محافظه کارانه ترین درمان های موجود است.

برخی از افراد با شنیدن تراشیدن دندان در خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی نگران می شوند و از ترس آسیب دیدن دندان یا مینای آن از این نصب لمینت اجتناب می کنند. اما در مورد لمینت تراش نخورده چیزی شنیده اید؟

اگر بخواهیم لمینیت را بدون تراشیدن به زبان خیلی ساده تعریف کنیم، آن دسته از لمینیت هایی هستند که آماده سازی دندان به مینای دندان محدود می شود و به شما این امکان را می دهد که ظاهر لبخند خود را با حفظ مینای دندان به همان اندازه تغییر دهید.

آیا واقعاً این نوع لمینت سرامیکی بدون نیاز به برش مینای دندان قابل نصب است؟ آیا همه افراد می توانند از این نوع لمینت ها استفاده کنند؟ مزایا و معایب آن چیست؟ آیا این نوع لمینت سرامیکی دندان بدون تراش با انواع استاندارد و معمولی متفاوت است؟

در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی دکتر مهدی کچویی و دکتر راضیه کامران، قصد داریم لمینت های سرامیکی بدون تراش دندان را به شما معرفی کنیم و تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد آن در اختیار شما قرار دهیم تا با خیال راحت روش مناسبی را برای اصلاح طرح لبخند خود انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید برای دریافت بهترین خدمات لمینت دندان اصفهان و دریافت مشاوره برای خدمات زیبایی و طرح لبخند دندان، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

بهترین-دندانپزشکی-کودکان-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

نیم نگاهی به لمینت سرامیکی دندان

لمینت دندان یا لمینت غیرمستقیم، لمینت سرامیکی سطح نازکی است که از سرامیک مرغوب ساخته شده و در قسمت جلویی دندان ها قرار می گیرد، این لمینت ها در واقع در لابراتور ساخته می شوند. این لمینت ها بر اساس شرایط و استانداردهای فردی برای هر فردی نصب یا تولید می شوند.

در واقع در مرحله اول شکل دندان به لابراتوار دندانپزشکی فرستاده می شود. برای گفتن باید در کوره مخصوص با دمای ۹۰۰ درجه سانتیگراد قرار داده شود تا گرم شود و سطح صاف و صیقلی داشته باشد. سپس یک رنگ منطبق به آن اضافه می شود تا  لمینت سرامیکی با دندان های فرد استفاده کننده مطابقت داشته باشد. این رنگ توسط شما یا متخصصی انتخاب می شود که با معیارهای صورت و دندان شما مطابقت دارد.

منظور از لمینت سرامیکی دندان بدون تراش (No Prep) چیست؟

در اصل، پرسلن فلدسپاتیک بدون تراش دندان (بدون آماده سازی یا آماده سازی اولیه یا حداقل آماده سازی یا روش های کم تهاجمی) استفاده می شد. اگرچه تراشیدن ندادن ساختار سالم دندان بسیار ارزشمند است، اما ضخامت پرسلن ۰.۵ تا ۰.۷ میلی متری لمینت را بیش از حد حجیم کرده و بافت لثه را تحریک می کند. این منجر به کنار گذاشتن این روش شد و روش آماده سازی کم تهاجمی موثرتر شد و برای مدت طولانی توسط پزشکان ترجیح داده شد.

در دهه اخیر استفاده از لمینت های چند لایه بدون هیچ گونه آماده سازی دندان با پیشرفت مواد مورد استفاده امکان پذیر شد و بار دیگر لمینت های برش نخورده به عنوان یک گزینه درمانی مورد توجه قرار گرفتند. با این حال، استفاده از لمینت های چند لایه بدون هیچ گونه آماده سازی دندان هنوز محل بحث است. اگرچه دندانپزشکان ترجیح می دهند دندان ها را با تکنیک های کم تهاجمی ترمیم کنند. به خصوص زمانی که دلیل آن صرفا زیبایی باشد.

امروزه افراد زیادی با توجه به تراش خوردن دندان ها در روش ها دیگر لمینت سرامیکی، از روش های بدون تراش استفاده می کنند.

روش نصب لمینیت بدون تراش چگونه است؟

این روش بدون تراش لمینت دندان در دو بار مراجعه به دندانپزشک در کمتر از یک ماه قابل انجام است. در جلسه اول دندانپزشک یک مدل کلی و دقیق از تمام دندان های بیمار تهیه و به لابراتوار ارسال می کند. زیرا لمینت های فوق نازک به ویژه مواد سبک در ایران تولید نمی شود. لابراتور باید روش و رنگ انتخابی پزشک را در معاینه خود به مرجع ساخت لمینت کشورهای همسایه ارسال کند.

به همین دلیل لمینت های تهیه شده و ۴-۳ هفته بعد به دندانپزشک ارسال می شود. بر خلاف لمینت استاندارد، زیر مینای دندان تراشیده نمی شود و بیمار نیازی به پوشش موقت ندارد. لمینت سرامیکی دندان بدون تراش باید توسط دندانپزشک ماهر و با روشی خاص انجام شود تا دندان ها به خوبی پوشانده شود و لبخند زیبا برای متقاظی بسازد.

ویژگی های لمینت سرامیکی بدون تراش

  • ضخامت لمینت تیز نشده معمولاً ۰.۳ تا ۰.۵ میلی متر است و عرض آن با لنزهای تماسی قابل مقایسه است.
  • این نوع لمینت ها مستقیماً به دندان ها متصل می شوند و نیازی به تهیه مینای دندان تهاجمی ندارند.
  •  برخلاف لمینت‌های لمینت شده استاندارد، می‌توان آن‌ها را از دندان خارج کرد و در صورت نیاز یا تصمیم بیمار با لمینت‌های دیگر استفاده کرد.
  • لمینت بدون تراشیدن دندان، جدیدترین تکنولوژی لمینت های دندانی، می تواند ظاهر دندان های فرسوده، دندان های بسیار نازک، کج یا کوتاه را به طور کامل بپوشاند و طرح لبخند زیبا و جذابی را برای بیمار ارائه دهد.
  • اگر دندان های شما به اندازه کافی سالم هستند، می توانید لمینت های دندانی را در دو جلسه درمانی نصب کنید تا به سرعت نتایج تغییر لبخند خود را مشاهده کنید.

تفاوت لمینت سرامیکی No-Prep با لمینت سرامیکی استاندارد دندان

لمینت های استاندارد به طور کامل روی دندان های بیمار قرار می گیرند. زیرا دندانپزشک باید مینای دندان را تراش دهند. قبل از قالب‌گیری، قرار دادن و ساخت لمینت سرامیکی استاندارد در لابراتور، دندانپزشک ابتدا لایه مینای دندان را برمی‌دارد، این فریایند، فرآیندی غیرقابل برگشت است. در صورتی که این لمینت های سرامیکی بدون تراش ( No-Prep Veneers ) آنقدر راحت هستند که نیازی به کوچک کردن مینای دندان و قرار دادن آن بر روی دندان بیمار به روش غیرتهاجمی نیست.

برای آماده سازی دندان های بیمار قبل از نصب لمینت معمولی باید بی حس کننده موضعی تزریق شود تا بیمار در هنگام تهیه و آماده سازی مینای دندان احساس درد و ناراحتی نکند. اما در روش بدون تراش، می توان لمینت ها را بدون برش و بدون تزریق بی حسی نصب کرد.

مراقبت های بعد از لمینت بدون تراش

رعایت بهداشت دهان و دندان یک درمان مهم برای لمینت سرامیکی دندان بدون تراش است که می تواند طول عمر و طول عمر آن را افزایش دهد. برای تمیز نگه داشتن دهان و دندان های خود پس از سفید کردن بدون تحریک، باید:

    • از خمیر دندان های حاوی فلوراید و ضد سایش با مسواک های نرم استفاده کنید.
    • حداقل روزی یکبار نخ دندان بکشید.
    • مصرف چای، قهوه، مشروبات الکلی و هرگونه غذا و نوشیدنی رنگی را به حداقل برسانید.
    • از عاداتی مانند دندان قروچه، شکستن پوست آجیل، جویدن میوه های سفت یا سر مداد، باز کردن در قوطی ها و پاره کردن کیسه های پلاستیکی با دندان خودداری کنید.
    • سیگار کشیدن را ترک کنید.
    • معاینات منظم با دندانپزشک را فراموش نکنید.

مراقبت های بعد از لمینت سرامیکی بدون تراش دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

مزایای لمینت بدون تراش

      • برای کسانی که می خواهند لبخندی زیبا و جذاب بدون آسیب به مینای دندان داشته باشند، لمینت بدون تراش کاملاً عالی است.
      • ونیر های لمینت بدون تراش کاملا به مینای دندان می چسبند و بسیار محکم هستند.
      • سلامت دندان های زیر لمینت کاملا حفظ می شود و برای قرار دادن آنها نیازی به بی حسی نیست.
      • مراحل نصب لمینت بدون تراش کاملاً غیر تهاجمی بوده و مطابق با نیاز مشتریان در لابراتور طراحی و ساخته می شود.
      • لمینت های فوق نازک و بدون تراش نه تنها به اندازه لمینت های استاندارد قوی و بادوام هستند، بلکه می توانند از نظر ظاهری نیز با آنها رقابت کنند.
      • روش گذاشتن لمینت بدون برش کاملا غیر تهاجمی است و نیاز به حداقل آماده سازی دندان های زیرین دارد.
      • دوام و طول عمر لمینت بدون تراش در صورتی که به درستی از آنها مراقبت شود بیش از ۱۰ سال است.
      • روکش های فوق نازک حدود ۰.۲ تا ۰.۴ میلی متر هستند و به همین دلیل برای نصب به تراش مینای دندان نیازی ندارند.
      • دندان های لمینت شده پایین کاملا سالم می مانند و ضعیف نمی شوند. زیرا برای قرار دادن لمینت بر روی آنها نیازی به تراش ندارند.
      • پیوند بین لایه مینای دندان و ونیرهای کانتکت لنز بسیار قوی است. به همین علت دوام و طول عمر لمینیت های بدون تراش نسبت به هزینه آن ها بسیار بالا است.
      • لمینت های برش نخورده در لابراتور با توجه به نیاز بیمار ایجاد می شوند تا نتایج نه تنها در گاز گرفتن و جویدن بلکه از نظر ظاهری نیز برای بیمار عالی باشد.
      • بیماران می توانند تغییرات مورد نظر خود را در رنگ و شکل لبخند با دندانپزشک خود در میان بگذارند، بنابراین می توان لمینت ها را به طور کامل با نیازهای آنها سفارشی کرد.
      • نتیجه ظاهر لمینت سرامیکی دندان بدون تراش از همه نظر کاملا طبیعی است.
      • به طور کلی از لمینت برش نخورده همراه با روش های ارتودنسی استفاده می شود تا لبخند کاملی به بیمار بدهد.
      • نصب لمینت های فوق نازک نیازی به برداشتن مینای دندان در مراحل آماده سازی دندان ندارد. پس از نصب لمینت بلانت حساسیت به غذای سرد و گرم وجود نخواهد داشت و احتمال آسیب به رشته های عصبی کاهش می یابد.

معایب لمینت بدون تراش

      • لمینت سرامیکی دندان بدون تراش، نازک تر از لمینت های سرامیکی استاندارد هستند. به همین دلیل اگر عیوب زیادی در ظاهر دندان وجود داشته باشد; به طور کلی نمی تواند از لمینت بدون تراش دندان استفاده کرد.
      • از آنجا که لمینت های برش نخورده بسیار نازک هستند. برای پوشاندن دندان های سیاه یا زرد چندان موثر نیستند و در صورت کج بودن دندان ها، روکش بدون برش روی افراد قابل نصب نیست.
      • اگر دندانپزشک بخواهد عیوب دندان ها را با لنزهای تماسی لمینت ضخیم بپوشاند. از آنجایی که مینای دندان تراش نمی شود، نتیجه طبیعی به نظر نمی رسد.
      • نصب لمینت های فوق نازک به مهارت، دانش و تجربه بیشتری نسبت به رنگ های استاندارد نیاز دارد. بنابراین تصمیم می گیرید لمینت بدون تراش نصب کنید. برای گرفتن نتیجه رضایت بخش باید به دندانپزشک حرفه ای مراجعه کنید.
      • نصب لمینت بدون تراش نسبت به لمینت های معمولی کمی چالش برانگیزتر است زیرا برای داشتن ظاهری طبیعی باید به درستی نصب و صیقل داده شود.

 

معایب لمینت سرامیکی بدون تراش دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

چه کسانی می توانند از لمینت سرامیکی دندان بدون تراش استفاده کنند؟

در ابتدا، هر فرد متقضی برای نصب لمینت سرامیکی بدون روکش باید به دندانپزشک متخصص مراجعه کند تا مشخص شود آیا می تواند از لمینت بدون تراش استفاده کند یا خیر؟

دندانپزشک وضعیت دندان های شما را بررسی می کند و با توجه به هزینه ای که می خواهید بپردازید پرداخت می کند. او بهترین نوع روکش دندان را برای شما به شما خواهد گفت. به عنوان مثال، اگر فقط برای یک یا دو دندان به روکش نیاز دارید. دندانپزشک شما احتمالاً ونیرهای کامپوزیت را توصیه می کند. آنها سریع، ارزان هستند و به راحتی می توانند مشکلات جزئی دندان درآوردن را برطرف کنند. لمینت های بدون تراش برای بزرگسالان با ناهنجاری‌های زیر در دندان‌های جلویی مناسب هستند:

      • دندان های شکسته یا اصطلاحا لب پر شده
      • دندان هایی که در بین آنها فاصله خالی وجود دارد
      • دندان های کج یا دندان هایی با کوتاهی شدید

نکاتی در مورد قیمت لمینت بدون تراش

برای اطلاع از قیمت لمینت سرامیکی دندان بدون تراش بهتر است با دندانپزشک مشورت کنید. زیرا قیمت لمینت برش نخورده با توجه به میزان لمینت مورد نیاز و برندی که برای دندان شما استفاده می شود تعیین می شود. اگر قبل از لمینت به اقدامات اضافی مانند ارتودنسی نیاز باشد. هزینه لمینت دندان افزایش می یابد. در هرحال، نصب روکش های دندانی یک عمل زیبایی محسوب می شود. اکثر بیمه های درمانی این را پوشش نمی دهند.

قیمت لمینت بدون تراش به برند سازنده و لابراتور تولید کننده آن بستگی دارد. شرکت ها و لابراتوری های زیادی هستند که لمینت برش نخورده را با قیمت های مختلف تولید می کنند. برند Luminiers در حال حاضر محبوب ترین تولید کننده لمینت بدون تراش فوق نازک با کیفیت عالی و بیش از ۲۰ سال سابقه در تولید لمینت بدون تراش می باشد.

بهترین دندانپزشکی در اصفهان، که بهترین خدمات ترمیم زیبایی و طرح لبخند در اصفهان را با بالاترین کیفیت و مناسبت ترین قیمت ها ارائه می دهد تا بتوانید با کمترین هزینه، صاحب لبخندی زیبا بشوید.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

سخن پایانی

در گذشته روش های زیادی برای لمینت دندان وجود نداشت و افراد فقط می توانستند از متود های محدود استفاده کنند و بسیاری از دریافت کنندگان لمینت سرامیکی دندان بدون تراش، از جلوه غیر طبیعی آن ناراضی بودند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش های بیشتری مانند لمینت سرامیکی بدون تراش و… وجود دارند که استفاده از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. لمینت سرامیکی بدون تراش روشی جدید برای نصب لمینت بدون تراشیدن مینای دندان ها است که بر خلاف روش استاندارد، در مجموع نصب لمینت هم در زیبایی و هم در اصلاح لبخند تاثیر بسزایی دارد.

منبع: https://bit.ly/3Eaaw2g


سوالات متداول لمینت سرامیکی دندان بدون تراش

آیا امکان برداشتن یا حذف لمینت سرامیکی بدون تراش دندان وجود دارد؟

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از لمینت سرامیکی دندان بدون تراش، ایجاد راحتی برای حذف آن است که افراد زیادی را به سمت خودش جذب می کند. دندانپزشک متخصص؛ با در نظر گرفتن شرایط و بررسی وضعیت دندان ها، این کار را انجام می دهد.

آیا لمینت بدون تراش نیاز به مراقبت های خاصی دارد؟

یکی از مهم ترین نکاتی که باید قبل از نصب لمینت سرامیکی دندان بدون تراش بدانید، مراقبت های آن است که باید به آنها توجه کنید تا طول عمر لمینت های بدون تراش نصب شده بر دندان های شما، افزایش پیدا کند.

آیا لمینت سرامیکی بدون تراش دندان طول عمر کمتری دارد؟

همه چیز بستگی به شرایط مراقبت شما دارد. لمینت های بدون تراش می توانند با رعایت نکاتی که در مقاله ذکر کردیم تا بیش از ۱۰ سال عمر کند و هیچ چیز به با تراش یا بدون تراش بودن آن مربوط نمی شود.

آیا نصب لمینت سرامیکی دندان بدون تراش با لمینت استاندارد تفاوت دارد؟

تفاوت های زیادی میان این مدل لمینت ها وجود دارد که ما در مقاله بالا به طور کامل به آنها اشاره کردیم. اما در نهایت می توان گفت که این دو نوع نصب لمینت در شرایط نگهداری باهم دیگر برابر هستند.

۴.۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ مقایسه دندان مصنوعی متحرک و ایمپلنت دندان هنگامی که شما تعداد زیادی از دندان های طبیعی خود را از دست داده اید و به دنبال روش جایگزین کردن آنها هستید، موضوعی ست که بسیار ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های هر یک پرداخته ایم.
ایمپلنت فوری چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری نوعی ایمپلنت دندان است که در یک جلسه انجام می شود و به ایمپلنت یک روزه نیز معروف است. اگر شرایط شما برای انجام ایمپلنت فوری دندان مناسب باشد، توصیه می شود از این روش برای ایمپلنت دندان های خود استفاده کنید.
جراحی لیفت سینوس ( Sinus Lift ) چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
جراحی لیفت سینوس چیست؟ به زبان ساده زمانی که فک شما از تراکم استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندان برخوردار نیست از جراحی لیفت سینوس استفاده می شود. لیفت سینوس در واقع عملی ست که جهت افزایش تراکم و ارتفاع استخوان فک بالا انجام می شود. جراحی لیفت سینوس در اصفهان همان پیوند استخوان است که برای فک بالا و بوسیله پودر استخوان صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.