جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عوارض بلیچینگ دندان چیست؟ + ۵ توصیه جهت رفع حساسیت دندان

آنچه در این مقاله می‌خوانید
لبخند زیبا با دندان های درخشان و سفید ، از مهم ترین عوامل در جذابیت چهره و همچنین بالا بردن اعتماد به نفس در انسان ها است. پس دلیل اشتیاق همه برای سفید کردن دندان های خود نیز همین علت است. یکی از بهترین راه های سفید کردن دندان، بلیچینگ است که البته ممکن است فرد دچار عوارض بلیچینگ دندان نیز شود. از رایج ترین عوارض بلیچینگ دندان می توان به سوزش در لثه ها و یا درد در دندان ها اشاره کرد.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

عوارض بلیچینگ دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
فهرست مطالب

عوارض بلیچینگ دندان، یکی از مهم ترین مسائلی بوده که امروزه برای اغلب افرادی که قصد بلیچینگ دارند، دغدغه آفرین شده است. یکی از شایع ترین و اصلی ترین عارضه ای که ممکن است پس از بلیچینگ دندان رخ دهد، حساس شدن دندان ها و یا احساس سوزش در لثه می باشد. در ادامه بطور کامل درمورد علت بروز این عارضه، نحوه پیشگیری از آن و در صورت بروز کاهش حساسیت دندانی توضیح داده ایم. با ما همراه باشید.

همچنین شما می توانید جهت دریافت نوبت معاینه رایگان از مطب دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران، با ما تماس بگیرید.

معاینه رایگان

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

عوارض بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یکی از امن ترین روش های سفید کردن دندان می باشد که در مقایسه با کامپوزیت و لمینت دارای مزیت است. اما بلیچینگ نیز همانند هر عمل دیگری چون در وضعیت دندان ها تغییر ایجاد می کند، ممکن است عوارضی در بر داشته باشد. عوارض بلیچینگ دندان در دوره درمان و حتی پس از دوره درمان ممکن است دندان های شما را تحت تاثیر قرار دهد.

البته این نکته هم مهم است که اگر متخصص مورد نظر، این عمل را به بهترین روش ممکن و به صورت حرفه ای انجام دهد، عوارض آن تا حد زیادی کاهش خواهد یافت و تنها حساسیت های موضعی دندان، باقی خواهد ماند. پس مهم است که برای درمان زردی دندان های خود با استفاده از روش بلیچینگ، به دکتری متخصص و حرفه ای مراجعه کنید تا عوارض آن را به حداقل ترین حالت ممکن کاهش دهید.

عوارض بلیچینگ دندان به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند؛ زیرا در قسمت ها و پروسه های مختلف درمان، ممکن است در دندان های شما بروز دهند.

بیشتر بخوانید: بلیچینگ دندان چیست؟

عوارض بلیچینگ دندان در طول پروسه درمان

یکی از مراحلی که عوارض بلیچینگ دندان خود را نشان می دهد، هنگام انجام پروسه درمان است. زمانی که متخصص دندان های شما را برای این کار آماده کرده و مواد مخصوص را روی دندان های شما قرار می دهد، ممکن است در این زمان عوارضی را مشاهده کنید که باید با دکتر خود در میان بگذارید. از مهم ترین عوارضی که در هنگام بلیچینگ دندان رخ می دهد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس سوزش در دندان ها :

یکی از مواردی که در هنگام انجام عمل بلیچینگ رخ می دهد، سوزش دندان ها است. این امر ممکن است برای برخی از افراد رخ دهد؛ زیرا در پروسه بلیچینگ، از مواد شیمیایی قدرتمندی برای سفید کردن دندان های شما استفاده می شود. به همین دلیل ممکن است به هنگام انجام این عمل، سوزش یا دردی را در دندان های خود احساس کنید.

  • احساس سوزش یا درد در لثه:

در زمانی که بلیچینگ روی دندان های شما انجام می شود، همانطور که گفتیم از ماده هایی قوی برای این کار استفاده می کنند. اگر این مواد به لثه شما برخورد کنند، باعث ایجاد سوختگی و التهاب در لثه های شما می شوند. به همین منظور قبل از انجام بلیچینگ، بافت لثه از دندان های شما جدا شده و با استفاده از موادی خاص، پوشیده می شود تا با ماده بلیچینگ برخورد نکند. در صورتی که درد یا سوزشی را در لثه های خود احساس کردید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

 

عوارض بلیچینگ دندان در طول پروسه درمان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

عوارض پس از بلیچینگ دندان

عوارض بلیچینگ دندان، تنها به زمان انجام عمل ختم نمی شود و برخی افراد بعد از انجام عمل نیز ممکن است برخی از عوارض آن را در دندان های خود مشاهده کنند. یکی از شایع ترین عوارض بلیچینگ دندان، احساس درد در دندان ها است. این درد ممکن است در برخی از افراد زیاد بوده و در برخی دیگر مقدار کمی داشته باشد. این امر کاملا به خود فرد و برخی عوامل دیگر بستگی دارد.

یکی از عواملی که می تواند باعث ایجاد درد پس از انجام بلیچینگ در دندان های شما شود، این است که مواد شیمیایی آن به درون دندان شما نفوذ کنند. با ورود این مواد و رسیدن آن ها به عصب دندان، عصب به آن ها واکنش نشان داده و باعث ایجاد درد شدیدی در دندان های شما می شود.

دلیل دیگر این درد می تواند خشک یا کم آب شدن دندان به علت بلیچینگ باشد. در روش درمانی بلیچینگ، موادی که استفاده می شوند، از قدرت پاکسازی بسیار بالایی برخوردار هستند. در برخی مواقع اگر به اندازه مناسب از این مواد روی دندان استفاده نشود، ممکن است باعث کم آبی دندان شده و در نتیجه باعث ایجاد درد در آن شود.

از موارد دیگری که می تواند باعث ایجاد درد دندان پس از انجام بلیچینگ شود، می تواند استفاده از نور های مخصوص در هنگام عمل باشد. این نور ها دمای دندان را بالا برده و پس از انجام بلیچینگ می توانند باعث ایجاد درد دندان شوند.

 

تاثیر نکات مراقبتی بعد از بلیچینگ دندان بر عوارض آن | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

آیا عوارض بلیچینگ دندان طولانی است؟

در کل می توان گفت که عوارض بلیچینگ کم بوده و در صورت رعایت نکات مراقبتی در سریع ترین حالت ممکن درمان خواهند شد. اما طبق تجربه افراد، این مورد کاملا بستگی به شرایط عمل دارد. گفتیم که کیفیت بلیچینگ کاملا به متخصص انجام دهنده آن بستگی دارد. اگر متخصص یا دندانپزشکی که عمل بلیچینگ را انجام می دهد حرفه ای بوده و کار خود را به بهترین نحوه ممکن انجام دهد مدت زمان عوارض بلیچینگ برای شما کم بوده و سریع بر طرف می شود.

از طرف دیگر طولانی بودن عوارض بلیچینگ می تواند به دلیل سالم نبودن دندان های شما باشد. اگر دندان های شما دارای پوسیدگی و خرابی کمی باشند ماده بلیچینگ کمتر به لایه های داخلی و ریشه دندان شما نفوذ می کند و در نتیجه درد دندان یا درد عصب کمتری خواهید داشت؛ به همین منظور پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که قبل از بلیچینگ دندان از سالم بودن دندان های خود مطمئن شوید تا عوارض کمتری را در دندان و لثه های خود احساس کنید.

تاثیر نکات مراقبتی بعد از بلیچینگ بر عوارض آن

اولین نکته ای که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که شما می توانید با مشورت کردن با دکتر و دندانپزشک، داروها و مسکن هایی را برای تسکین درد های خود مصرف کنید. اگر پس از انجام این روش شاهد ایجاد درد دندان یا لثه بودید، می توانید با مصرف مقدار مشخصی مسکن درد ناشی از این درمان را تسکین دهید.

روش دیگری که برای این کار وجود دارد، استفاده از خمیر دندان های ضد حساسیت است. شما می توانید با استفاده از خمیر دندان های ضد حساسیت، دردی که پس از انجام این عمل به آن مبتلا می شوید را تسکین دهید.

همانطور که گفتیم، یکی از دلایلی که می تواند باعث ایجاد درد در دندان های شما شود، نفوذ مواد شیمیایی در دندان است که در هنگام عمل از آن ها استفاده می شود. در صورت نفوذ این مواد می توانید با مصرف خمیر دندان مخصوصی این مواد را خنثی کرده و از درد کشیدن خلاص شوید.

با ماساژ دادن دندان ها و لثه های خود با استفاده از آب گرم، می توانید درد لثه و دندان های خود را کاهش دهید؛ زیرا این کار باعث ایجاد و بهبود جریان خون در لثه ها می شود و می تواند به تسکین در شما کمک کند.باید توجه داشته باشید که چند روزی پس از انجام بلیچینگ، باید از خوردن یا آشامیدن خوراکی های خیلی گرم یا خیلی سرد و همچنین اسیدی خودداری کنید.

با رعایت تمامی نکات بالا، عوارض بلیچینگ دندان های شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

عوارض بلیچینگ دندان در مطب بیشتر است یا بلیچینگ در منزل؟

یکی از سوالاتی که اکثر مواقع از متخصصان پرسیده می شود این است که کدام روش بلیچینگ بهتر است؟ درمان در خانه یا درمان در مطب؟ آیا عوارض بلیچینگ دندان در خانه بیشتر است یا بلیچینگ در مطب؟

اگر بخواهیم این جواب را به طور دقیق به شما پاسخ دهیم باید بگوییم که در کل بلیچینگ مطب و خانه تفاوت خاصی با هم ندارند. تنها تفاوتی که بین آن ها وجود دارد، ماده ای است که در هنگام درمان استفاده می شود. ماده ای که در مطب از آن استفاده می شود قدرت بالاتری دارد و اثر گذاری آن سریع تر انجام می شود.

اما ماده ای که در بلیچینگ خانه استفاده می شود، غلظت پایین تری داشته و زمان بیشتری برای تاثیر گذاری نیاز دارد. ولی باید بگوییم که در روش خانگی ماندگاری بلیچینگ بیشتر خواهد بود؛ زیرا آرام تر و با دقت بالا تر انجام می شود.

پس می توان گفت، به علت استفاده از مواد غلیظ تر و قوی تر در مطب ها،عوارض بلیچینگ دندان در مطب نسبت به بلیچینگ در منزل بیشترخواهد داشت. اما سرعت انجام کار در مطب بسیار بالاتر از روش خانگی است. عوارض بلیچینگ دندان، کاملا به روش انجام آن توسط متخصص و نوع موادی که استفاده می شوند دارد. به همین دلیلباید قبل از انجام این عمل با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش را برای انجام انتخاب کنید.

بهترین دندانپزشک زیبایی برای بلیچینگ دندان در اصفهان کیست؟

همانطور که در قسمت های قبلی مقاله نیز اشاره کردیم، درمان زردی دندان با استفاده از روش بلیچینگ، باید توسط فردی متخصص و حرفه ای صورت بگیرد؛ زیرا این روش ممکن است در صورت درست انجام نشدن، عوارض زیادی مانند التهاب لثه، سوزش فراوان، حساسیت بیش از اندازه دندان و … برای شما داشته باشد.

دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران از بهترین متخصصان در حوزه دندانپزشکی زیبایی اصفهان هستند که دارای سابقه ای بسیار درخشان در این حوزه می باشند. شما عزیزان می توانید جهت معاینه رایگان و انجام بلیچینگ دندان، به مطب دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مراجعه کنید تا با استفاده از مدرن ترین و بروزترین ابزارها این درمان را برای دندان های خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بلیچینگ دندان در اصفهان [ نمونه کارها + قیمت ]
جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

آیا بلیچینگ باعث حساس شدن دندان می شود؟

پاسخ این سوال تقریبا مثبت است. یکی از دلایلی که باعث شده اکثر افراد از انجام این عمل منصرف شوند، ایجاد حساسیت در دندان هایشان است. اما باید بگوییم که این حساسیت ها موقت بوده و پس از چند روز از بین می روند. در عمل بلیچینگ دندان، از مواد شیمیایی غلیظ و قوی استفاده می شود. این مواد در صورت تماس با دندان شما و نفوذ به ساختار داخلی آن ها می توانند باعث ایجاد درد و حساسیت هایی زیادی در دندان های شما شوند.

اما اصلا جای نگرانی نیست، زیرا روش های زیادی برای خنثی کردن این حساسیت ها وجود دارد. به طور مثال می توانید با استفاده از خمیر دندان های ضد حساسیت درد دندان خود را کمتر کرده و آن ها را نسبت به گرما و سرما کمتر حساس کنید. همچنین می توانید با استفاده از خمیر دندان هایی ضد حساسیت هستند و در ساختار خود دارای فلوراید می باشند، می توانید این حساسیت ها را کاهش دهید.

اقدامات قبل از بلیچینگ برای پیشگیری از درد و حساسیت دندان

در ادامه نکاتی را گفته ایم که که با رعایت کردن آن ها قبل از انجام عمل بلیچینگ، حساسیت و درد کمتری پس از این عمل خواهید داشت.

  • اولین نکته ای که در این باره وجود دارد، کاهش حداکثری مصرف شکلات، شیرینی، چای و قهوه است. استفاده بیش از اندازه از این مواد می توانند تاثیر منفی روی دندان های شما داشته باشند. اگر قبل از انجام عمل مصرف این مواد را تا حد امکان کاهش دهید، با دندان سالم تری به سمت عمل بلیچینگ خواهید رفت.
  • قبل از بلیچینگ دندان حتما از سالم بودن دندان های خود توسط پزشک مطمئن شوید. اینکه در هنگام بلچینگ دندان پوسیده نداشته باشید به جلوگیری از عوارض بلیچینگ کمک بزرگی خواهد کرد.
  • حتما بهترین دندانپزشک را برای انجام این کار انتخاب کنید. این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا اگر دندانپزشک مورد نظر این عمل را به طور حرفه ای و درست انجام ندهد می تواند باعث ایجاد عوارض بیشتری در دندان های شما شود.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان نیز اهمیت بسیار بالایی در این موضوع دارد که نباید از آن غافل شد.
  • از خمیر دندان های ضد حساسیت استفاده کنید تا دندان های شما برای مقابله با مواد شیمیایی قوی که در این عمل استفاده می شود، آماده باشند.

چرا بعد از بلیچینگ دندان، حساسیت دندان ایجاد می شود؟

همانطور که می دانید در روش بلیچینگ دندان از مواد شیمیایی برای سفید شدن دندان استفاده می شود. این عمل به این گونه انجام می شود که ابتدا بافت لثه از دندان های شما جدا شده و سپس با ماده ای مخصوص پوشیده می شوند.

در مرحله بعد، مواد مورد نظر را روی دندان قرار داده و با استفاده نور مخصوصی دمای آن را بالا می برند. استفاده از این مواد می تواند به سرعت بالایی دندان های شما را سفید کند. در کنار این مزیت مهم، مشکلی که این عمل می تواند برای شما ایجاد کند، ایجاد حساسیت و حتی درد برای دندان های شما است.

به طور مثال، زمانی که این ماده روی دندان های شما قرار می گیرد، ممکن است به داخل دندان شما نفوذ کرده و سپس به عصب دندان برسند. با برخورد این ماده ها به دندان، دندان شما دچار درد شدید خواهد شد. از طرف دیگر این امر می تواند باعث ایجاد حساسیت های دمایی برای دندان های شما شود؛ به همین دلیل است که پس از انجام بلیچینگ، دندان های شما حساس شده و خوردن و آشامیدن مواد غذایی خیلی گرم یا سرد برای شما دشوار خواهد شد.

علائم حساس شدن دندان بعد از بلیچینگ

اگر از حساس شدن دندان های خود مطلع نباشید، ممکن است با رعایت نکردن نکات مراقبتی باعث خراب شدن و آسیب دیدن دندان های خود شوید. پس مهم است که حتما پس از انجام بلیچینگ دندان به دنبال نشانه های عوارض بلیچینگ دندان خود باشید تا در صورت بروز آن با رعایت برخی نکات مراقبتی از آسیب دیدن دندان های خود جلوگیری کنید.

از مهم ترین علائم حساس شدن دندان بعد از بلیچینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حساس شدن دندان در هنگام خوردن یا آشامیدن مواد سرد یا گرم و یا احساس در دندان ها.

چند توصیه برای رفع حساسیت دندان بعد از بلیچینگ

حساسیت دندان ها پس از بلیچینگ، معمولا موضعی و موقت بوده و پس از گذشت چند روز از بین خواهد رفت. اما اگر این حساسیت در دندان های شما بیش از اندازه وجود داشت و شما را اذیت می کرد بهتر است با استفاده از روش های زیرحساسیت دندان های خود را تا جای ممکن کاهش دهید.

  1. تا ۴۸ ساعت اول پس از انجام بلیچینگ از خمیر دندان ضد حساسیت و ژل مخصوصی که پزشکتان توصیه کرده است، استفاده کنید.
  2. از مسواک نرم استفاده کنید و با آب ولرم و خیلی نرم مسواک بزنید. علاوه بر این جهت کاهش حساسیت می توانید با انگشت خود خیلی نرم دندان هایتان را ماساژ دهید.
  3. زمانی که مواد غذایی بین دندان های شما قرار می گیرند، می تواند باعث ایجاد درد در دندان های شما شوند؛ به همین دلیل می توانید از نخ دندان برای پاکسازی دندان های خود استفاده کنید؛ همچنین این کار می تواند به پاکسازی مواد شیمیایی که در بین دندان های شما مانده اند کمک کند.
  4. خوراکی ها و نوشیدنی های داغ یا خیلی یرد مصرف نکنید تا از تحریک دندان ها جلوگیری شود. بطور کلی پس از بلیچینگ دندان، بهتر است نوشیدنی های رنگ دار را یا مصرف نکنید یا در صورت مصرف، این کار را با نی انجام دهید.
  5. ممکن است با مصرف نوشیدنی خیلی گرم یا سرد دندان شما حساس شده و دچار درد شود. در این زمان اگر قادر به تحمل درد نیستی می توانید با مصرف مسکن، درد خود را تسکین دهید.

جراحی دندان عقل در اصفهان | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران

سخن پایانی | آیا بلیچینگ دندان عوارض دارد؟

همانطور که در مقاله به آن اشاره شد، بلیچینگ دندان نیز همچون دیگر عمل ها چون باعث ایجاد تغییر در دندان می شود، ممکن است با عوارضی همراه باشد. در این مقاله با عوارض بلیچینگ دندان در طول پروسه درمان و پس از پروسه آشنا شدیم. در آخر نیز با ارائه نکات مراقبتی بهترین راهنمایی ها را برای پیشگیری از حساسیت های احتمالی به شما ارائه کردیم. این نکته را هم در نظر داشته باشید که قبل از انجام بلیچینگ روی دندان هایتان، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کرده و در صورتی که محدودیتی برای دندان های شما وجود نداشت به سمت انجام این کار برودید.


سوالات متداول

آیا بلیچینگ عوارض نگران کننده ای دارد؟

خیر؛ تنها عوارضی که پس از انجام این عمل می تواند برای شما رخ دهد، حساس شدن دندان های شما و درد گرفتن موضعی برخی از آن ها است. البته می توانید با راهکاری هایی که در مقاله توضیح دادیم، این عوارض را تا حد امکان کاهش دهید. اما اگر پزشکی که این عمل را برای شما انجام می دهد، فردی حرفه نباشد، عوارض بیشتری مانند التهاب لثه، درد شدید دندان و … برای شما رخ بدهد.

آیا بلیچینگ برای همه افراد عوارض نشان می دهد؟

خیر؛ بلیچینگ برای تمامی افراد عوارض نشان نخواهد داد. این مورد کاملا بستگی به دندان های شما و اقداماتی است که قبل بلیچینگ انجام داده اید. اگر به دندان های خود رسیده باشید و به درستی از آن ها مراقبت کرده باشید، بلیچینگ، کمترین عوارض ممکن را برای شما خواهد داشت. از طرف دیگر، اگر دندان های مقاومی داشته باشید، درد و حساسیت بسیار کمتری به سراغ شما خواهد آمد.

آیا بلیچینگ دندان می تواند به لثه آسیب برساند؟

در صورتی که بلیچینگ به درستی و توسط پزشکان حرفه ای انجام شود، هیچ آسیب و ضرری برای لثه های شما ندارد. اگر به مراحل انجام این روش دقت کرده باشید، می بینید که برای انجام این عمل، ابتدا بافت لثه را از دندان ها جدا کرده و سپس با ماده ای روی آن را می پوشانند. این امر به این خاطر است که، ماده بلیچینگ، بسیار برای لثه مضر است و در صورت تماس با لثه، باعث سوختن و التهاب آن می شود؛ به همین دلیل، اگر دندانپزشک مورد نظر، به طور حرفه ای این کار را انجام داده و به درستی لثه های شما را پوشش دهد، هیچ آسیبی به لثه های شما نخواهد رسید.

برای رفع حساسیت دندان بعد از بلیچینگ چه کارهایی انجام دهیم؟

راحت ترین روش رفع حساسیت دندان استفاده از یک خمیر دندان ضد حساسیت است. همچنین می توانید با ماساژ دادن دندان های خود با آب گرم جریان خون در لثه ها را بهبود داده و حساسیت و دردی که برایش وجود دارد را کاهش دهید.

۳.۴/۵ - (۱۹ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.