جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لمینت سرامیکی ایمکس(Emax) چیست؟ ( کاربرد + معایب + مزایا )

آنچه در این مقاله می‌خوانید
لمینت سرامیکی ایمکس ، تکه های نازکی از پوسته سرامیکی هستند که روی دندان های واقعی قرار می گیرند و طول عمر بسیار بالایی دارد. همچنین لیمنت سرامیکی ایمکس نسبت به سایر لمینت های سرامیکی از جذابیت خیلی بالاتری برخوردار هستند به حدی که شباهت خیلی زیادی به مینای دندان طبیعی دارند و تشخیص آن از دندان طبیعی بسیار مشکل است. رنگ ونیر بدون تراش ایمکس قابل انتخاب است و طبق نظر مشتری و دندانپزشک سفارشی سازی می شود. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون لمینت سرامیکی ایمکس هستید این مقاله را از دست ندهید.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

لمینت سرامیکی ایمکس چیست؟ دندانپزشکی دکتر مهدی کچویی و دکتر راضیه کامران
فهرست مطالب

لمینت سرامیکی ایمکس چیست؟ یکی از راه های ترمیم زیبایی و ترمیم دندان، لمینت دندان اصفهان است. لمینت فواید زیادی برای افراد دارد و فایده اصلی آن بازگرداندن عملکرد اولیه دندان ها است. انواع مختلفی از لمینت ها وجود دارد که هر کدام به هزینه و نوع ترمیم دندان بستگی دارد. امروزه هزینه ترمیم دندان با استفاده از لمینت بسیار بالاست، بنابراین آشنایی با روش های مختلف ترمیم دندان بسیار مهم است. قبل از انجام هر نوع ترمیم دندان، لازم است که از کارکرد آن اطمینان حاصل کنید.

لمینت ایمکس یکی از انواع لمینت دندان است که فواید و ویژگی های بسیار خوبی دارد. این لمینت از سرامیک فشرده ساخته شده و به همین دلیل محکم و بادوام است. علاوه بر این لمینت‌های Emax بسیار نازک هستند و نیازی به تراش دادن مینای دندان ندارند.

به عنوان یک غیر متخصص، ممکن است فکر کنید که تمام لمینت های دندانی یکسان هستند. اگرچه همه آنها به یک هدف عمل می کنند (به شما لبخندی سفید و بی نقص می بخشند)، اما از نظر ویژگی ها یا حتی نتایجی که به شما می دهند یکسان نیستند. نتیجه نهایی علاوه بر نوع لمینت به مهارت و تجربه دندانپزشک شما نیز بستگی دارد.

این ویژگی جالب ترین و بهترین لمینت های دندانی Emax به حساب می آید زیرا برخلاف لمینت های معمولی با استفاده از این لمینت دندان، فرم اصلی دندان های خود را حفظ کرده و آنها را برای نصب لمینت دندان نمی تراشند. اما برای گرفتن بهترین نتیجه از این روش، بهتر است قبل از انجام آن با یک متخصص در این موارد مشورت کنید.

در این مقاله، قصد داریم به معرفی لمینت سرامیکی دندان ایمکس و بررسی آن به طور کامل بپردازیم، تا شما بتوانید انتخاب بهتری برای لمینت دندان های خود داشته باشید. پس تا انتهای این پست همراه ما باشید.و اما…

برای دریافت اطلاعات کامل در مورد لمینت سرامیکی مقاله : لمینت سرامیکی چیست؟ را مطالعه کنید.

لمینت سرامیکی ایمکس (Emax) چیست؟

لمینت ایمکس از نوع خاصی از سرامیک ساخته شده است که از جنس آن، دی سیلیکات لیتیوم است و حاوی کوارتز، دی اکسید لیتیوم، آلومینیوم، اکسید پتاسیم و سایر مواد است. لمینت سرامیکی دندان ایمکس به دلیل زیبایی، دوام و استحکام برتر بسیار پر طرفدار و مورد استفاده زیادی قرار گرفته است. سیستم لمینت Emax عمدتا برای ساخت لمینت دندان های جلویی استفاده می شود.

دستیابی به کارایی بیشتر و زیبایی شناسی بهتر با این سیستم کاربرپسند آسان تر از همیشه است. IPS Emax به شما امکان تقلید زیبایی طبیعی ساختار دندان را می دهد.

ضخامت لمینت Emax تقریباً ۰.۳ تا ۰.۴ میلی متر است و تقریباً به اندازه لنزهایی است که در چشم قرار می گیرند. به دلیل ضخامت بسیار کم ایمکس، برای نصب این نوع لمینت تقریباً نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست. لمینت جدید EMAX به دندانپزشک و لابراتور این امکان را می دهد تا این لمینت های فوق نازک دندان را در لابراتور طراحی و تولید کنند به گونه ای که بتوان از آنها برای اصلاح طرح لبخند بدون تراشیدن دندان استفاده کرد.

کاربرد های لمینت سرامیکی Emax

لمینت های ایمکس را می توان برای پوشاندن دندان های ترک خورده، سفید کردن رنگ دندان، پوشاندن فاصله بین دندان ها و گاهی جایگزینی برای ارتودنسی استفاده کرد. لمینت ایمکس بهترین گزینه برای پوشاندن سطوح نیمه آسیب دیده دندان است و دندانپزشکان به این نتیجه رسیده اند که نیازی به استفاده از لمینت دندان برای آنها نیست.

مراحل کاشت لمینت سرامیکی ایمکس

کاشت لمینت معمولاً به دو تا سه بار مراجعه به مطب دندانپزشکی نیاز دارد و در حدود دو هفته تکمیل می شود. در جلسه اول دندانپزشک دندان های بیمار را معاینه و با توجه به ظاهر دندان ها آماده می کند. سپس قالبی را برای دندان بیمار آماده می کند و برای طراحی و ساخت لمینت Emax به لابراتور می فرستد.

در مرحله تشخیص و آماده سازی لمینت، نظر و سلیقه بیمار نیز مهم است. در طول مشاوره، دندانپزشک باید اطمینان حاصل کند که رنگ، شکل و تعداد دندان های انتخاب شده برای لمینت ها با نیاز و سلیقه بیمار مناسب است.

برای آماده سازی دندان ها قبل از نصب لمینت سرامیکی ایمکس معمولا نیازی به تراشیدن  سطح مینای دندان نیست، فقط در موارد خاصی که دندان ها کمی پوسیده شده اند یا دندانپزشک احساس کند ارتفاع یا ضخامت زیاد دندان ها وجود دارد، حدودا ۳ دهم میلی متر از سطح دندان را می تراشد. از آنجایی که این سطح از فرسایش دندان درد کمی دارد، معمولاً نیازی به بی حسی نیست. زمانی که دندان ها کاملا آماده شدند؛ یک قالب فیزیکی یا دیجیتالی از دندان های بیمار تهیه می شود.

قالب های فیزیکی برای ساخت لمینت سرامیکی Emax به لابراتور ارسال می شود، اما در صورتی که کلینیک مجهز به فناوری CAD/CAM باشد، لمینت Emax با استفاده از اسکنر و تجهیزات پرینت سه بعدی در مدت دو روز طراحی و تولید می شود.

در مرحله باندینگ از چسب مخصوص برای چسباندن لمینت سرامیکی ایمکس و مینای دندان به یکدیگر استفاده می شود و رنگ مناسب چسب برای هماهنگی بهتر سطح دندان با بقیه دندان طبیعی انتخاب می شود. هنگامی که دندانپزشک لمینت سرامیکی ایمکس را روی دندان قرار می دهد. نور با طول موج ویژه ای مواد شیمیایی موجود در چسب را فعال می کند تا پیوند مناسبی با مینای دندان ایجاد کند. در نهایت چسب باقی مانده روی دندان برداشته می شود، رفتار جویدن و گاز گرفتن بیمار ارزیابی می شود و در صورت نیاز، تغییرات لازم در سطح دندان اعمال می شود.

طول عمر لمینت ایمکس

استحکام و دوام لمینت EMax بسیار طولانی است و می تواند بیش از ۱۵ سال بدون تغییر روی دندان بیمار باقی بماند. مهم ترین عامل در افزایش طول عمر لمینت سرامیکی EMAX شما نحوه مراقبت از دندان های خود است. ایجاد پیوند مستقیم بین دندان ها و لمینت ایمکس این نوع لمینت سرامیکی را بسیار بادوام و ماندگار می کند.

بررسی مزایا و معایب لمینت ایمکس

در این قسمت به بررسی مزایا و معایب لمینت سرامیکی ایمکس می پردازیم و تمام توضیحات و جزئیات راجب مزایا و معایب لمینت ایمکس را به طور دقیق بیان کردیم.

مزایا لمینت سرامیکی ایمکس

  • لمینت های ایمکس هارمونی بسیار خوبی با دندان های طبیعی دارند و به طور کلی گزینه بسیار مناسبی برای دندان های جلو هستند زیرا شفافیت بسیار خوبی نسبت به لمینت های زیرکونیایی دارند و باعث طبیعی جلوه دادن آن ها می شوند.
  • دوره درمان بسیار کوتاه در مقایسه با سایر درمان های زیبایی دندان
  • لمینت ایمکس بادوام است. از آنجایی که آنها از سرامیک های شیشه ای ساخته شده اند، بسیار محکم و سفت هستند و احتمال ترک خوردن یا شکستن آنها را کاهش می دهد.
  • لمینت‌های ایمکس همگی از سرامیک های شیشه ای ساخته شده‌اند و چون فلزی در این نوع لمینت ‌ها استفاده نشده، جلوه طبیعی‌تری دارند.
  • مراحل درمان لمینت Emax بسیار سریع و بسیار کوتاه است و معمولاً در ۱-۲ جلسه درمانی انجام می شود.
  • دندانپزشک از دندان های شما عکس دیجیتال می گیرد و آزمایشات لازم را انجام می دهد. سپس لمینت دندان را آماده می کند. پس از معاینه مجدد، دندانپزشک تاج را با چسب مخصوص به دندان می چسباند. تمام این فعالیت ها در یک جلسه انجام می شود.

 

 مزایای لمینت سرامیکی ایمکس(Emax) چیست؟ دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

معایب لمینت سرامیکی ایمکس Emax

  • لمینت های ایمکس برای دندان های آسیاب مناسب نیستند. این لمینت ها اغلب برای دندان های جلویی استفاده می شوند.
  • لمینت های ایمکس در مرحله نصب می توانند بشکنند زیرا این لمینت ها با ضخامت کمتر از ۰.۳ mm ساخته می شوند تا دندان ها حجم زیادی پیدا نکنند.
  • لمینت Emax قیمت بالایی دارد.
  • این نوع لمینت ها نمی توانند دندان هایی با به هم رختگی شدید را ترمیم کنند.
  • از این نوع لمینت سرامیکی برای از بین بردن رنگ تیره دندان ها استفاده نمیشود. زیرا بسیار شفاف هستند.

 

 معایب لمینت سرامیکی ایمکس(Emax) چیست؟ دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

۴.۳/۵ - (۱۲ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

بریج بهتر است یا ایمپلنت ؟ | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت انتخب بین بریج یا ایمپلنت به عوامل بسیاری وابسته است. ایمپلنت و بریج هردو از روش های جایگزینی دندان از دست رفته هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی کامل بریج دندان و ایمپلنت دندان پرداخته ایم تا انتخاب برای شما آسان تر شود.
ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.