جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراقبت های بعد از پر کردن دندان ( راه های مراقبت + ۵ توصیه غذایی )

آنچه در این مقاله می‌خوانید
یکی از روش های رایج در دندانپزشکی برای درمان حفره های پوسیده دندان ها پر کردن آنها می باشد. برای اینکه پس از درمان دندان بتوانید سلامت دندان خود را برای مدت طولانی حفظ کنید باید با مراقبت های بعد از پر کردن دندان آشنا شوید و سلامت دهان و دندان خود را تا بلند مدت حفظ کنید. درصورت عدم رعایت این نکات ممکن است عوارضی برای شما به وجود بیاید. در این مقاله با مراقبت های بعد از پر کردن دندان و عوارض بعد از پر کردن دندان ها آشنا خواهید شد.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

مراقبت های بعد از پر کردن دندان | بهترین کلینیک دندانپزشکی ترمیم زیبایی دندان در اصفهان (دکتر کچویی و دکتر کامران)
فهرست مطالب

مراقبت‌ های بعد از پر کردن دندان شامل چه نکات و مواردی می شود؟ با پر کردن دندان ها می توانید پوسیدگی های موجود را از دهان خود حذف کرده و از پیشرفت آن جلوگیری کنید. مطالعات نشان می دهد که پر کردن دندان به بازیابی فرم، عملکرد و زیبایی دندان های آسیب دیده کمک می کند. مراقبت‌های پس از پر کردن دندان از این نظر مهم است که وقتی دندان پر می‌شود، برای اطمینان از اثربخشی مداوم کار، به مراقبت‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت نیاز دارید. کارشناسان توصیه می کنند که با مراقبت مناسب از سلامت دهان و دندان خود، می توانید خطر ایجاد حفره های بیشتر را کاهش دهید و از آسیب به پرکردگی های موجود جلوگیری کنید.

بهترین-دندانپزشکی-کودکان-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

در شرایطی که دندان هنوز آسیب زیادی ندیده و آسیب های جزئی داشته باشد پرکردن دندان بهترین روش درمانی ممکن است و علاوه بر جلوگیری از آسیب بیشتر به دندان باعث می شود مانند شرایط عادی به درستی عمل کند. بسیاری از افراد جامعه از پر کردن دندان برای درمان دندان های خود استفاده می کنند و خواهند کرد، اما میزان رضایت آنها متفاوت است.

برخی راضی هستند و برخی دیگر از روند کار راضی نیستند. این تفاوت ها به دلیل تخصص پزشک، نوع مواد استفاده شده و وضعیت دندان های فرد، نحوه مراقبت از دندان ها پس از برداشتن و پرکردن است. این درمان ها طول عمر دندان مصنوعی را افزایش می دهد و رضایت بیشتری را هنگام خوردن و آشامیدن فراهم می کند.

برخی از عوارض بعد از پر کردن دندان

برخی از رایج ترین عوارض بعد از پر کردن دندان ها عبارتند از:

  • پس از پر کردن دندان، دندان ممکن است به سرما، گرما یا فشار حساس شود. این کاملا طبیعی است و طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود. در برخی موارد، این احساس برای چند هفته یا بیشتر طول می کشد. تا زمانی که دندان‌ها و لثه‌های شما در حال بهبود هستند، همه چیز خوب پیش می‌رود و جای نگرانی نیست.
  • پس از از بین رفتن بی حسی دندان، اگر هنگام جویدن با دهان بسته دچار درد شدید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.
  • در طول پر کردن دندان، بافت لثه ممکن است برای چند روز تحریک شده و درد کند. علاوه بر این، محل تزریق بی حسی ممکن است بریدگی یا کبودی داشته باشد.

مراقبت های بعد از پر کردن دندان‌ها و کاهش عوارض

  1. اگر در شرایطی هستید که امکان مسواک زدن وجود ندارد، حتما دهان خود را با آب تمیز بشویید.
  2. یک رژیم غذایی سالم و معقول با پروتئین، میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات می تواند سلامت بدن، دستگاه گوارش، دهان و دندان ها را تضمین کند.
  3. با وجود فواید برخی میوه ها و غذاها مانند مرکبات، سعی کنید در مصرف آنها زیاده روی نکنید. زیرا مرکبات حاوی مواد اسیدی هستند و می توانند مینای دندان را ضعیف کنند. همچنین سعی کنید تا یک ساعت پس از مصرف مرکبات، دندان های خود را مسواک نزنید، زیرا این کار باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.
  4. فراموش نکنید که حداقل هر شش ماه یکبار به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. همانطور که گفته شد، این مراجعه‌ منظم می تواند شما را در جریان وضعیت دندان هایتان قرار دهد و در صورت بروز پوسیدگی یا هر بیماری دندانی به سرعت درمان و از آن پیشگیری کرد.
  5. ترمیم دندان به بهداشت دهان و دندان خللی وارد نمی کند، اما بهتر است بعد از پر کردن دندان از هرگونه فعالیت بهداشتی دهان و دندان پرهیز کنید.
  6. چند ساعت پس از پر کردن دندان های خود از مسواک حاوی فلوراید استفاده کنید.
  7. استفاده منظم از خمیر دندان و مسواک تضمین می کند که شرایط بهداشتی اطراف دندان پر شده به درستی حفظ شده و مشکلاتی مانند عفونت و حساسیت دندان ایجاد نمی شود. از طرفی از آسیب به دندان های جانبی نیز جلوگیری می کند تا آسیب دندان ها بیشتر نشود و مواد پرکننده دیواره محافظ خود را از دست ندهند.

 

راه های مراقبت بعد از پر کردن دندان ها دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

توصیه های غذایی بعد از پر کردن دندان

  • در مورد پرکردن آمالگام، تا ۲۴ ساعت اول پس از پر کردن، نباید غذای جامد بخورید یا مستقیماً روی دندان پر شده غذا بخورید. در صورت امکان فقط از طرف دیگر دهان (اگر همه دندان ها در سمت راست، سمت چپ دهان و بالعکس) غذا بخورید.
  • آهسته و آرام بجوید. جویدن فشار زیادی به دندان وارد می کند که می تواند باعث درد زیادی در دندان های تازه پر شده شود. وقتی می خواهید غذا بخورید، وقت بگذارید و سعی نکنید یک تکه غذای بزرگ را فورا بجوید. به این ترتیب می توانید از تماس شدید بین دندان ها جلوگیری کنید. در صورت امکان، با طرف مقابل کل دندان غذا بخورید.
  • هنگام جویدن دهان خود را ببندید. در برخی از افراد دندان ها پس از پر شدن به هوای سرد حساس می شوند. به همین دلیل است که پس از پر کردن دندان باید مدتی دهان خود را ببندید تا از رسیدن جریان هوای سرد به دندان و ایجاد عفونت جلوگیری شود.
  • از مصرف نوشیدنی های سرد یا گرم خودداری کنید. دندان های تازه پر شده حساس هستند، بنابراین تا چند روز از نوشیدن نوشیدنی های سرد یا گرم خودداری کنید و از غذاهایی با دمای متوسط ​​استفاده کنید.
  • از شیرینی ها و غذاهای شیرین پرهیز کنید. از آنجایی که شیرینی ها می توانند باعث ایجاد حساسیت در دندانی که به تازگی پر شده است، از مصرف این مواد برای چند روز اجتناب کنید. مصرف غذاهای شیرین همچنین می تواند باعث رشد باکتری ها در پیرامون حاشیه پرشدگی دندان و یا در زیر آن شود.

 

توصیه های غذایی بعد از پر کردن دندان دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

 

سخن نهایی؛ به طور مرتب با دندانپزشک خود در تماس باشید.

معاینات و تمیز کردن منظم بخش جدایی ناپذیر حفظ سلامت دهان و دندان است. در صورت داشتن مشکل در دندان ها یا پرکردن حداقل دو بار در سال یا بیشتر به دندانپزشک مراجعه کنید. در بهترین دندانپزشکی اصفهان یعنی کلینیک دکتر مهدی کچویی و دکتر راضیه کامران، بهترین خدمات درمانی دندان به طور کامل ارائه می‌گردد. این کلینیک با رعایت موارد بهداشتی و ارائه خدمات درمانی در تلاش است تا در جهت کسب رضایت کامل مشتریان و بیماران کوشا باشد.

منبع: https://b2n.ir/j24920

۳.۹/۵ - (۱۱ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

ایمپلنت all on 4 چیست؟دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
اگر تمامی دندان های فک بالا یا پایین خود را از دست داده اید، ایمپلنت all on 4 بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های شماست. در این روش ایمپلنت که مزایای بسیاری دارد، 4 پایه در سراسر فک قرار داده شده و پروتز ایمپلنت بر روی آنها نصب می شود.
فضا نگهدارنده دندان کودک | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فضا نگهدارنده دندان کودکان وسیله ای به شکل حلقه و از جنس فلز یا آکریل است که در دو نوع ثابت و متحرک در دهان کودک قرار می گیرد. درصورتی که بعد از افتادن دندان شیری کودک از فضانگهدار استفاده نشود، دندان های دائمی ممکن است بصورت کج رشد کنند و در آینده کودک نیاز به ارتودنسی پیدا کند.
ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ مقایسه دندان مصنوعی متحرک و ایمپلنت دندان هنگامی که شما تعداد زیادی از دندان های طبیعی خود را از دست داده اید و به دنبال روش جایگزین کردن آنها هستید، موضوعی ست که بسیار ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های هر یک پرداخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.