جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ دندان چیست؟ کدام بهتر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید
داشتن دندان های سفید برای همه افراد یک ویژگی خوب و لذت بخش می باشد که از دو روش کمپوزیت و بلیچینگ قابل انجام است. تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ در میزان سفید شدن دندان هاست. در کامپوزیت دندان میزان سفیدی دندان ها قابل انتخاب است و این در صورتی است که در بلیچینگ میزان سفید شدن دندان ها قابل پیش بینی نیست. به صورت کلی وقتی تنها ایراد دندان بدرنگی آن باشد بلیچینگ برای شما مناسب است اما اگر علاوه بر تغییر رنگ تغییرات دیگری هم مدنظر داشته باشید کامپوزیت دندان راه چاره مشکل شما است. در این مقاله تفاوت های این دو روش درمانی در همه زمینه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

اصفهان، میدان احمد آباد، خیابان جی، قبل از تقاطع پروین، ساختمان الماس طبقه دوم

دریافت نوبت : ۰۹۱۳۷۹۸۴۲۹۱ – ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط پزشکان مهدی کچوئی و راضیه کامران

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره و معاینه رایگان می توانید با شماره ۰۳۱۳۲۵۰۵۸۲۵ تماس حاصل فرمایید.

تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ | دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران
فهرست مطالب

تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ باعث شده که هر شخصی با توجه به نیاز خود به یکی از این دو روش روی آورد. اگر چه هر یک از این روش‌ها برای سفید کردن دندان به کار می‌روند؛ اما دارای تفاوت‌هایی هستند. این تفاوت‌ها قابل شناسایی برای بسیاری از افراد نبوده و نمی‌توانند انتخاب درستی داشته باشند. برای داشتن دندان های زیبا، کامپوزیت دندان در اصفهان و یا بلیچینگ دندان در اصفهان از بهترین را هایی ست که در پیش روی شما قرار می گیرد.

دندان‌ های افراد در طی سال ها به دلایل مختلفی کدر می‌شوند. دندان ها ممکن است به دلیل مراقبت‌های ناکافی یا نوشیدن برخی مواد مضر و سیگار کشیدن، دندان‌های انسان زرد و نامناسب شوند. برای اینکه بتوان رنگ دندان‌ها را به شکل اولیه و سفید خود باز گرداند می‌توان از روش‌های مختلف سفید کردن استفاده کرد.

بهترین-دندانپزشکی-کودکان-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

این دو روش هر یک دارای مزایایی هستند که هر کدام در بهترین دندانپزشکی در اصفهان انجام می‌شوند. اگر بخواهید علاوه بر سفید کردن دندان برخی از مشکلات ظاهری دندان را از بین ببرید باید کامپوزیت ونیر را انتخاب کنید. دکتر مهدی کچویی و دکتر راضیه کامران از دکتران مجرب در این زمینه بوده که می‌توانند به شما کمک زیادی کنند. برای اینکه سلامت دندان و سلامت لبخد خود را دوباره به دست آورید، می‌توانید از مهارت و تخصص این دو دندانپزشک متخصص بهره گیرید.

لبخند زدن اهمیت زیادی دارد و برای اینکه یک لبخند زیبا داشته باشیم باید حتما دندان‌های ما سفید و زیبا باشند. زیبایی لبخند شما وابسته به دندان‌های شماست. اگر دندان‌هایتان دچار مشکل هستند و موجب ناخوشایند شدن ظاهر چهره و لبخند شما شده‌اند حتما به دندانپزشک حرفه ای مراجعه کنید. تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات دقیقی در این زمینه کسب کنید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

مشاوره و دریافت نوبت لمینت سرامیکی در اصفهان

کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

یکی از روش‌های سفید کردن دندان، کامپوزیت ونیر است. امروزه این روش طرفداران زیادی پیدا کرده است و همه به دنبال یک لبخند زیبا هستند. اگر چه این کار توسط دندانپزشکان زیادی انجام می‌شود اما برای آن نباید ریسک کرد. انتخاب دندانپزشک برای انجام کامپوزیت دندان اهمیت زیادی دارد. این روش یکی از روش.های پرطرفدار در میان مردم است. اگر دقت کرده باشید بسیاری از هنرمندان از این روش برای سفید کردن دندان.های خود استفاده می‌کنند.

درجه سفیدی دندان می‌تواند متفاوت باشد. برخی افراد از درجه‌های بسیار بالا استفاده می‌کنند که باعث سفیدی بیش از حد دندان می‌شود. این افراد با خنده خود می‌توانند به راحتی به همگان بگویند که از کامپوزیت استفاده کرده‌اند. گاهی تشخیص کامپوزیت بسیار راحت است. این کار می‌تواند موجب افزایش روحیه و اعتماد به نفس انسان نیز شود.

این روش علاوه بر اینکه دندان‌های شما را سفید می‌کند، ناهمواری‌ها و بسیاری از مشکلات دندان شما را برطرف می‌سازد. این روش بسیار سریع و کارآمد بوده و به راحتی در دندانپزشکی قابل انجام است. روش کامپوزیت یک جلسه به طول می‌انجامد و روکش بسیار بادوامی دارد. برای زیبایی لبخند خود می‌توانید این روش را انتخاب کنید. دندان‌های لکه‌دار، رنگی و ترک خورده که موجب کاهش اعتماد به نفس شما هستند توسط این روش به دندان‌های زیبا تبدیل می‌شوند.

کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان چیست؟

یکی دیگر از روش‌های سریع برای سفیدکردن دندان، بلیچینگ نام دارد.این روش طرفداران کمتری نسبت به کامپوزیت ونیر دارد. افرادی که دندان.های بسیار زرد و بدرنگی دارند ونیرکامپوزیت را انتخاب می‌کنند. برخی افراد که ظاهر دندان‌های بسیار نامناسبی ندارند و رنگ دندان‌هایشان خیلی کدر نیست بلیچینگ را مناسب می‌دانند. این روش می‌تواند در منزل و یا مطب دندانپزشک انجام شود.

در مطب با استفاده از تجهیزات مناسب می‌توان این کار را با سرعت بالا انجام داد. برای انجام این روش در منزل، یک دندانپزشک مشاوره‌های لازم را به شما می‌دهد. این روش در منزل یک روز تا چندین هفته طول می‌کشد. روش بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک یک جلسه نیاز دارد. در این روش از یک پراکسید هیدروژن قوی برای سفید کردن دندان‌های شما استفاده می‌شود‌.

برای این کار ابتدا یک ژل محافظ روی لثه‌های شما قرار می‌دهند. سپس پراکسید هیدروژن قوی را روی دندان‌های شما گذاشته و عملیات را به خوبی انجام می‌دهند. پس از آن زیبایی لبخند شما به شما باز می‌گردد. شما می‌توانید با این روش دندان‌های خود را سفید و زیبا کنید.

تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ چیست؟

تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ باعث شده که هر شخص با توجه به دندان‌های خود یکی از این دو روش را انتخاب نماید. به گفته متخصصان دندانپزشکی نمی‌توان به طور قابت بیان کرد کدام روش برای شما مناسب است. هر کس می‌تواند یکی از این دو روش بهره بیشتری ببرد. ‌هیچ چیز در انتخاب این دو روش به طور دقیق بیان نمی‌شود. متخصصان دندانپزشکی می‌گویند برخی انسان‌ها دندان‌های بسیار زیبایی دارند و می‌توانند با روش بلیچینگ مشکل کم دندان‌های خود را رفع نمایند.

 در برخی موارد هم گفته می‌شود حتما باید کامپوزیت کرد. برخی ایرادات گاهی با هیچ راهی درمان نشده و حتی روش کامپوزیت هم می‌تواند آن مشکلات را کمتر کند. روش بلیچینگ فقط می‌تواند دندان‌های زرد شما را سفیدتر کند. برخی از لکه‌های شدید روی دندان شما با روش بلیچینگ از بین نمی‌رود. در این زمان از روش کامپوزیت استفاده می‌شود. در این روش شما می‌توانید یک لایه سفیدرنگ را روی دندان‌های خود قرار دهید.

علاوه بر این کار تمامی مشکلات مانند ترک خوردگی، کج بودن، شکاف و فاصله بین دندان‌ها برطرف می‌شوند. برای استفاده از این روش‌ها باید دندان‌ها کاملا مورد معاینه قرار گیرند. اگر دندان‌ها دچار پوسیدگی باشند، ابتدا باید پوسیدگی‌ها را رفع کرد. پس از آن نوبت به عملیات سفیدکردن دندان می‌رسد‌. در روش کامپوزیت دندان ممکن است کمی از مینای دندان برداشته شود. البته اگر از یک متخصص کمک بگیرید احتمال آسیب بسیار کمتر می‌شود. از آن‌جایی که دندان‌های شما اهمیت بسیار زیادی دارند حتما باید در انتخاب متخصص دقت کنید.

کامپوزیت ونیر دندان بهتر است یا بلیچینگ

اگر بخواهیم تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ را در ارتباط با طول عمر آن‌ها بررسی کنیم، بلیچینگ دوام کمتری دارد. کامپوزیت می‌تواند تا چندین سال روی دندان‌های شما مانده و آسیبی نبیند. این روش به دلیل ماندگاری خود برای بسیاری افراد با هر هزینه‌ای هم قابل ترجیح است. البته برخی افراد که علاقه به خوردن خوراکی‌های سفت دارند، ماندگاری کامپوزیت کمتری خواهند داشت.

بلیچینگ دندان دوام کمی داشته و ممکن است دندان‌ها مجدد دچار رنگ و لکه شوند. این برگشت رنگ می‌تواند در مدت‌های متفاوتی انجام شود. گاهی اوقات کمتر از شش ماه پس از انجام بلیچینگ این ماجرا اتفاق می‌افتد. مراقبت از کامپوزیت تاثیر زیادی در طول عمر کامپوزیت داشته و گاهی قابل ترمیم است.

مقایسه قیمت کامپوزیت ونیر و بلیچینگ یا سفیدکردن دندان

تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ در مورد قیمت بسیار زیاد است. به دلیل اینکه در روش کامپوزیت علاوه بر سفید کردن دندان، ایرادات دیگری هم رفع می‌شوند، هزینه کامپوزیت بیشتر است. هرچه مشکلات دندان‌ها بیشتر باشد باید بیشتر برای آن هزینه کنید. بلیچینگ با هزینه کمتری انجام می‌گیرد. بسیاری از افراد به دلیل بودجه کم خود روش بلیچینگ را انتخاب می‌کنند‌. اگر می‌خواهید کامپوزیت را با کیفیت عالی و قیمتی مناسب انجام دهید حتما به دندانپزشکی تخصصی دکتر مهدی کچویی و دکتر راضیه کامران مراجعه نمایید.

بهترین-دندانپزشکی-در-اصفهان-دکتر-مهدی-کچویی-و-دکتر-راضیه-کامران

دوام و ماندگاری کامپوزیت ونیر دندان بیشتر است یا بلیچینگ

روش بلیچینگ ممکن است نتواند برای برخی دندان‌ها تاثیر زیادی داشته باشد. گاهی اوقات دندان‌های انسان به حد زیادی دچار مشکل و رنگ ناخوشایندی هستند. ممکن است رنگ سفید دندان با استفاده از بلیچینگ به خوبی به دندان‌ها بازنگردد. روش کامپوزیت یک روش تضمین شده برای سفید شدن دندان‌هاست. این روش ماندگاری بالاتری داشته و تا بیشتر از ۱۰ سال به شکل مناسبی باقی می‌مانند. بلیچینگ دندان سریع انجام می‌شود و به همین مراتب دوام کمی هم دارد. اگر می‌خواهید سفید کردن دندان شما دوام خوبی داشته باشد، کامپوزیت کنید.

مقایسه عوارض بلیچینگ دندان و با کامپوزیت دندان

بلیچینگ دندان عوارضی نداشته و اگر توسط متخصص انجام شود هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌شود. روش کامپوزیت دندان ممکن است آسیب‌هایی به مینای دندان وارد کند. اگر از یک دندانپزشک متخصص و ماهر برای این کار استفاده کنید این آسیب بسیار کم می‌شود. گاهی اوقات ممکن است به دلیل شرایطی که دندان‌ها شما دارند، دندانپزشک مجبور به از بین بردن مقدار کمی از مینای دندان شما شود.

کامپوزیت دندان ها را سفیدتر می کند یا بلیچینگ؟

در روش بلیچینگ نمی‌توان به طور تضمینی میزان سفیدی دندان را مشخص کرد. کامپوزیت می‌تواند طبق سلیقه مشتری انجام گیرد. شما می‌توانید حد و حدود سفیدی دندان خود را تعیین کنید. این امر باعث شده بسیاری افراد به سمت کامپوزیت سوق پیدا کنند. روش بلیچینگ ممکن است گاهی موجب سفیدی بسیار زیاد دندان شود، اما عکس این قضیه نیز امکان دارد.

تفاوت کامپوزیت ونیر و بلیچینگ در ارتباط با سفیدی دندان باعث شده که بسیاری افراد برای انتخاب یکی از این دو روش دچار تردید شوند. اینکه در روش کامپوزیت شما از سفیدی دندان خود اطمینان دارد باعث می‌شود بهتر بتوانید برای این روش هزینه کنید. پزشکان مجربی همچون راضیه کامران و مهدی کچوئی می‌توانند کمک زیادی به شما کنند. این دو متخصص میزای سفیدی دندان‌های شما را برایتان مشخص می‌کنند.

سخن پایانی

باتوجه به گفته‌های بالا تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ دندان زیاد است. این دو روش که برای سفیدکردن دندان‌های شما به کار می‌روند دارای شرایط متفاوتی هستند.‌ هر یک از این روش‌ها برای افرادی با دندان‌های مختلف مناسبند. اگر بخواهید علاوه بر سفیدی دندان خود ایرادات آن‌ها را هم برطرف کنید، کامپوزیت انتخاب خوبی است. اگر می‌خواهید با صرف هزینه و زمان کمتر دندان‌های بدرنگ خود را زیبا و سفید کنید بلیچینگ انتخاب مناسبی است.

اگر می‌خواهید دندان‌های خود را زیبا کنید و لبخند خود را بسیار دیدنی نمایید، حتما کامپوزیت کنید. شما می‌توانید با شماره‌های درج شده در این مطلب تماس بگیرید. مشاوره لازم در این زمینه برای شما به صورت رایگان انجام می‌گیرد. اگر می‌خواهید دندان‌ها سفید و بسیار زیبایی داشته باشید، سریعا نسبت به دریافت نوبت اقدام کنید.


سوالات متداول تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ

دندان‌هایم را بلیچینگ کنم یا کامپوزیت ونیر؟

انتخاب یک روش مناسب برای سفید کردن دندان باید با توجه به معاینه دندانپزشک انجام شود. شما نمی‌توانید به طور دقیق انتخاب کنید. باید ابتدا به یک متخصص مراجعه کرده و پس از مشورت روش خودتان را انتخاب نمایید. تفاوت کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ باعث شده که پس از معاینه هم انتخاب سخت شود‌. شما باید تمامی شرایط از جمله هزینه، ماندگاری، نوع دندان‌هایتان و … را در نظر گرفته و یک روش را انتخاب کنید.

اگر بخواهید علاوه بر سفید کردن دندان‌هایتان ناهمواری‌های آن‌ها را از بین ببرید بهتر است کامپوزیت کنید. برخی افراد فقط می‌خواهند رنگ دندان‌هایشان سفیدتر شده و برای این کار بلیچینگ مناسب است. برخی دیگر به دلیل داشتن دندان‌هایی با ظاهر بسیار نامناسب کامپوزیت می‌کنند. شما نیز باید باتوجه به شرایط خودتان یکی از این دو روش را انتخاب نمایید.

بین کامپوزیت و بلیچینگ کدام یک ماندگاری بیشتری دارند؟

هر دو روش کامپوزیت و بلیچینگ قابل برگشت هستند. دوام کامپوزیت بیشتر بوده و ماندگاری آن بالاتر است. از آنجایی که بلیچینگ زودتر از روی دندان‌ها حذف می‌شود ظاهر آن‌ها را سریع به حالت اول بازمی‌گرداند. در روش کامپوزیت این اتفاق بسیار دیرتر می‌افتد. ماندگاری کامپوزیت به دلیل موادی که استفاده می‌شود، بالاتر است. این ماندگاری باعث شده بسیاری از افراد این روش را برای خود برگزینند.

کدام قیمت بهتری دارند، کامپوزیت ونیر دندان یا بلیچینگ؟

از نظر کلی قیمت کامپوزیت بیشتر از بلیچینگ است. این تفاوت گاهی بسیار زیاد و گاهی کم است. ‌اگر در روش کامپوزیت دندان نیازی به تغییر شکل دندان‌ها وجود نداشته باشد، تفاوت هزینه کمتر است. در برخی مواقع که ظاهر دندان‌ها بسیار نامناسب است، هزینه کامپوزیت افزایش خواهد یافت. بلیچینگ برای اکثر افراد با یک قیمت انجام می‌شود. این روش در همه یکسان است و برای انجام آن هزینه مناسبی دریافت می‌شود.

در دو روش کامپوزیت ونیر دندان و بلیچینگ کدام آسیب کمتری به دندان می‌زنند؟

به طور کلی آسیبی که در روش بلیچینگ به دندان وارد می‌شود، نزدیک به صفر درصد است. در روش کامپوزیت ممکن است آسیبی به مینا وارد شود. این احتمال نیز با انتخاب یک دندانپزشک بسیار مجرب و متخصص در این کار به صفر می‌رسد‌. اگر شما برای سفید کردن دندان‌های خود به یک مکان مناسب مراجعه کنید، می‌توانید درصد آسیب‌ها را بسیار کاهش دهید.

 

منبع: https://b2n.ir/a15823

۴.۴/۵ - (۱۵ امتیاز)

مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

ایمپلنت فوری اصفهان | دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری اصفهان یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های کاشت دندان در اصفهان است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این روش در یک جلسه دندان خراب کشید شده و پایه ایمپلنت در فک قرار داده می شود. ایمپلنت فوری دارای مزایا و ویژگی های بسیاری ست که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.
لق شدن ایمپلنت یکی از عوارضی ست که بسیاری از بیماران هنگام جراحی ایمپلنت نگران آن هستند. در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شل شدن ایمپلنت دندان، دلایل آن و همچنین راه های درمان و جلوگیری از آن را در اختیار شما قرار دهیم.
روکش ایمپلنت دندان چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
در هنگام کاشت ایمپلنت دندان انوع مختلفی از روکش ایمپلنت وجود دارد که از نظر جنس و نحوه اتصال بایکدیگر متفاوت اند. روکش های سرامیکی و زیرکونیا بهترین نوع روکش هستند که شباهت زیادی به دندان طبیعی دارند. برای انتخاب روکش مناسب باید شرایط بیمار و ترجیحات او توسط دندانپزشک بررسی شود. در این مقاله به بررسی انواع روکش ها و مزایا و معایب هر یک از آنها پرداخته ایم.
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
دندان مصنوعی متحرک بهتر است یا ایمپلنت؟ مقایسه دندان مصنوعی متحرک و ایمپلنت دندان هنگامی که شما تعداد زیادی از دندان های طبیعی خود را از دست داده اید و به دنبال روش جایگزین کردن آنها هستید، موضوعی ست که بسیار ذهن شما را درگیر خواهد کرد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های هر یک پرداخته ایم.
ایمپلنت فوری چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
ایمپلنت فوری نوعی ایمپلنت دندان است که در یک جلسه انجام می شود و به ایمپلنت یک روزه نیز معروف است. اگر شرایط شما برای انجام ایمپلنت فوری دندان مناسب باشد، توصیه می شود از این روش برای ایمپلنت دندان های خود استفاده کنید.
جراحی لیفت سینوس ( Sinus Lift ) چیست؟ | دندانپزشکی دکتر کچوئی و دکتر کامران
جراحی لیفت سینوس چیست؟ به زبان ساده زمانی که فک شما از تراکم استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندان برخوردار نیست از جراحی لیفت سینوس استفاده می شود. لیفت سینوس در واقع عملی ست که جهت افزایش تراکم و ارتفاع استخوان فک بالا انجام می شود. جراحی لیفت سینوس در اصفهان همان پیوند استخوان است که برای فک بالا و بوسیله پودر استخوان صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دندانپزشکی دکتر مهدی کچوئی و دکتر راضیه کامران

بهترین دکتر برای لمینت سرامیکی در اصفهان | دندانپزشک دکتر مهدی کچوئی و راضیه کامران

دکتر مهدی کچوئی جراح دندانپزشک، ایمپلنت، زیبایی دکتر مهدی کچوئی فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان پزشکی از دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان در سال 95 می‌باشند و دکتر راضیه کامران فارغ التحصیل دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 96 می‌باشند.